abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_72348341
Tot nu toe hebben ze bij elke release voor de Amerikaanse radio nummers in akoestische vorm gebracht. Ik bedacht mij recent dat het onwaarschijnlijk is dat ze dat ook met de "Humbug"-nummers zouden doen. Guess I was wrong...

Een totaal andere versie, met zelfs een nieuw gedeelte. Werkt erg goed. Bring on "Secret Door" en "Cornerstone" in zo'n versie .
pi_72348795
Outside the cafe by the cracker factory
You were practicing a magic trick
And my thoughts got rude, as you talked and chewed
On the last of your pick and mix

Said your mistaken if your thinking that I haven't been caught cold before
As you bit into your strawberry lace
And then a flip in your attention in the form of a gobstopper
Is all you have left and it was going to waste

Your past-times, consisted of the strange
And twisted and deranged
And I love that little game you had called
Crying lightning
And how you like to aggravate the ice-cream man on rainy afternoons

The next time that I caught my own reflection
It was on it's way to meet you
Thinking of excuses to postpone
You never look like yourself from the side
But your profile did not hide
The fact you knew I was approaching your throne

With folded arms you occupy the bench like toothache
Saw them, puff your chest out like you never lost a war
And though I try so not to suffer the indignity of a reaction
There was no cracks to grasp or gaps to claw

And your past-times, consisted of the strange
And twisted and deranged
And I hate that little game you had called
Crying lightning
And how you like to aggravate the icky man on rainy afternoons

Uninviting
But not half as impossible as everyone assumes
You are crying lightning

Oh, you were reading some book about some idiot
And telling me about another
I was so severely underwhelmed
I thought I might never recover
Straighten the rudder, girl
And sail me upstairs
And go and find somebody who cares
Well we might not be the perfect partners
But tonight we make a pair

And twisted and deranged
Crying lightning
Crying lightning
Crying lightning
Crying lightning

And twisted and deranged
Crying
pi_72348819
Zo, die klinkt goed zeg
pi_72349408
Klinkt dik!
Reading nog niet kunnen vinden Benieuwd naar de Reading gig, straks is checken

[ Bericht 34% gewijzigd door Xrenity op 01-09-2009 19:17:24 ]
  dinsdag 1 september 2009 @ 21:02:07 #255
109614 Haunter
Frusciantastic
pi_72353306
Toffe versie van CL! Iemand een ripje?
  dinsdag 1 september 2009 @ 21:06:41 #256
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_72353488
Niet slecht. De single versie is uiteraard nog steeds een stuk beter.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
pi_72354030
quote:
Op dinsdag 1 september 2009 21:02 schreef Haunter het volgende:
Toffe versie van CL! Iemand een ripje?
Ik wacht op een high quality rip van de complete uitzending. Van de week is er een herhaling, en ik weet nu dat ze ook "Cornerstone" akoestisch gespeeld hebben. Hopelijk kan iemand uit Amerika het rechtstreeks vanaf de satelliet opnemen, maar dat zal wel weer niet...
  dinsdag 1 september 2009 @ 21:55:46 #258
207860 Mistaken
Dé grappenmaker v/d bingoclub.
pi_72355197
Die toegevoegde tekst is tamelijk briljant!
pi_72357746
Heerlijke versie van CL!
pi_72358354
OOR-recensie:
quote:
ARCTIC MONKEYS - Humbug (DOMINO/MUNICH)

Termen als ‘veelbelovend’ en ‘talent’ kun je anno 2009 eigenlijk niet meer op Alex Turner loslaten. Na met z’n Arctic Monkeys zowel in 2006 als in 2007 de Plaat van het Jaar te hebben afgeleverd (althans, volgens een gezonde hoeveelheid critici en popliefhebbers) en zelfs van een ‘tussendoortje’ als The Last Shadow Puppets (2008) iets ontzagwekkends te hebben gemaakt, mag de pas 23-jarige zanger/gitarist/songschrijver gerust gelden als – en u mag me citeren – het grootste muzikale genie dat het Groot-Brittannië van de 21ste eeuw tot dusver heeft voortgebracht. Om maar meteen terzake te komen: Humbug verandert daar niets aan. En het is maar de vraag in hoeverre de inbreng van Queens Of The Stone Age-voorman Josh Homme, onder wiens productionele leiding het grootste deel van de plaat werd opgenomen, daar iets mee te maken heeft gehad.

Ik vermoed dat ie weinig grip had op de eigenzinnige Turner en zijn maten. De aanvankelijk verwachte en zelfs aangekondigde ‘hard rockende plaat vol stoner- en Black Sabbath-invloeden’ is Humbug dan ook niet geworden. De nadruk ligt zelfs meer op bas, drums en toetsen (!) dan op gitaren. Nee, áls Homme al iets van z’n habitat (de Californische woestijn) in de plaat heeft kunnen leggen, moet je dat zoeken in hogere sferen: psychedelica, surrealisme en andere zinsbegoocheling. In muzikale zin vertaalt zich dat keurig op z’n Arctic Monkeys. De heren keken op hun twee eerdere albums al niet op een schijnbeweginkje meer of minder en ook Humbug volgt die lijn: de drumpatronen van de woest om zich heen slaande Matt Helders gaan zelden recht vooruit, songs maken de merkwaardigste U-turns (let op de zwierige Bowie-pastiche aan begin én eind van Secret Door of de geestige glamrockgedaante die het lekker staccato hakkende Potion Approaching uiteindelijk aanneemt!) en het wemelt van de onverwachte breaks, stops, orgeltjes en koortjes. Nee, aan ideeën en variatie andermaal geen gebrek. Ook liet Turners Last Shadow Puppets-flirt met pseudo-kitscherige sixtiespop hier en daar sporen na: Cornerstone en Dance Little Liar, tezamen een welkom rustpunt halverwege het album, zijn nog nét niet cheesy. Daarna gaat ‘t overigens meteen de achtbaan in, met wat we gerust de meest opwindende botsing van deeltjes en impulsen in de nog jonge Arctic Monkeys-historie mogen noemen: Pretty Visitors. Progrock? Psychedelica? Mini-rockopera? Jeugdige onbezonnenheid? Horen is geloven. En ja, dat geldt eigenlijk voor de hele plaat, die qua impact, potentie en – ach, waarom niet – langdurige amusementswaarde (want hier kom je de maanden tot de eindejaarslijstjes wel mee door) nergens onderdoet voor z’n twee voorgangers.

Moeten we ‘t nog hebben over de poëet in Alex Turner? Dat scherpzinnige, welbespraakte en nu al met de Ironie Der Groten (van Davies tot Morrissey tot Cocker tot Albarn) gezegende kereltje dat op Humbug met veel flair en humor vorm geeft aan z’n langzaam scherper wordende blik op én begrip van all things human? ‘My propeller won’t spin and I can’t get it started on my own,’ zingt hij nog plagerig in opener My Propeller. Om vervolgens een album lang het tegendeel te bewijzen. Magnifiek. ERIK VAN DEN BERG

http://www.oor.nl/albums_details.asp?id=7505&albumType=1
Check ook de reacties op deze recensie:
quote:
RenRenny 31-8-2009 17:05:55
Space invaders is dan wel een nieuwe hit maar ik moet toch zeggen dat ik het nummer slap vind. De drummer speelt niet erg duidelijk, doet erg vaak dezelfde trucjes en zijn timing is niet al te best.

Wel een leuke band maar niet voor mij.
pi_72358620
Space invaders haha
  dinsdag 1 september 2009 @ 23:44:48 #262
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_72358988
Hmm, ik ben het eigenlijk volledig eens met die recensie. Zo dacht ik er ook al over.

Behalve dan dat ik Dance Little Liar niet echt een rustig nummer vind .
  woensdag 2 september 2009 @ 01:04:39 #263
53267 TC03
Catch you on the flipside
pi_72360566
Cool! Beter brengen ze een keer een akoestisch album uit. Maar zal wel niet.
Ten percent faster with a sturdier frame
pi_72360653
Ik vind de solo van crying lightning het leukst van het hele album.
pi_72360817
Hier nog een sessie met "Crying Lightning", "Pretty Visitors" en "Dangerous Animals": http://www.mtv.co.uk/artists/arctic-monkeys Opgenomen voor MTV2 met Zane Lowe. Opmerkelijke quotes uit het interview:
quote:
The band announce the hits are 'dead' and 'done'...

Arctic Monkeys have told Zane Lowe what songs they won’t be playing during live shows in the future. [..] you’re unlikely to hear classics Mardy Bum, Teddy Picker or Fake Tales of San Francisco- according to the band.

In an exclusive interview for MTV Two Alex Turner and Jamie Cook were asked about the live shows. Of those three tracks they both said: “Done” or “dead.” Singer Alex added: “You’ve got to move on.” But rest assured the Sheffield four-piece will still play some big hits. Turner told us: “I Bet You Look Good On The Dancefloor for instance… Its fun to play like, I buzz off playing that every night. That’s not done.”
Duidelijk. Al weet ik zeker dat ze die tracks binnen nu en 5 jaar weer gaan spelen . Radiohead wilde "Creep" ook nooit meer spelen, en moet je nu eens kijken . Op dit moment zijn ze er helemaal klaar mee, en vooral de tekst van 2 van die nummers is nogal ironisch als je kijkt naar waar Alex op dit moment leeft.

Maar na album 4 of 5 gaan ze toch terugkijken. En de kans om ineens "A Certain Romance" in te zetten na 5 jaar van afwezigheid, voor een verbijsterend publiek, laten ze vast niet schieten. Draagt alleen maar bij aan de populariteit van zulke classic songs. Denken jullie ook niet?
  woensdag 2 september 2009 @ 01:24:14 #266
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_72360843
Inderdaad, ik zou er ook zat van zijn om constant diezelfde songs to spelen. Maar na een aantal jaar zal het vast wel weer beginnen te kriebelen .
  woensdag 2 september 2009 @ 01:27:38 #267
123869 Merkie
Surprisingly contagious
pi_72360898
Als ze geen zin meer hebben om bepaalde liedjes te spelen dan moeten ze dat niet doen . Over een paar jaar kijken ze er vast anders tegenaan.

Van wat ik van Reading gezien heb vind ik Crying Lightning trouwens misschien wel live één van de beste nummers, in tegenstelling tot op het album .
2000 light years from home
pi_72360945
En daar komt bij dat teksten die je als 18-jarige geschreven hebt niet per definitie 'niet meer kunnen' omdat je bent opgegroeid, en andere dingen doet in het leven. In plaats van dat Alex in 2005 dingen uit zijn heden bezong, kan het in 2009 slaan op iets wat verleden tijd is. Snappen jullie wat ik bedoel?

Denk je dat Paul McCartney niet van binnen stiekem moet lachen als hij "I Saw Her Standing There" inzet voor een uitzinnig uitverkocht stadion, en zingt: "She was just 17, if you know what I mean" .
pi_72360992
Interview met de Zweedse TV:

Alex is goed in z'n hum. Fantastisch antwoord op de laatste vraag .
  woensdag 2 september 2009 @ 01:43:30 #270
123869 Merkie
Surprisingly contagious
pi_72361105
quote:
Op woensdag 2 september 2009 01:35 schreef Aisumasen het volgende:
Interview met de Zweedse TV:

Alex is goed in z'n hum. Fantastisch antwoord op de laatste vraag .
Zegt 'ie nou dat ze niet doorgebroken zijn vanwege internet maar omdat ze gewoon "brilliant" zijn ? Kan het niet zo goed verstaan.
2000 light years from home
pi_72361143
Ja, precies, dat eeuwige gezeur over MySpace begon weer. Matt zei daar laatst nog iets grappigs over. Het verhaal in 2005/2006 was altijd verontwaardigd, dat ze nog nooit van MySpace gehoord hadden. Recent zei hij dat ze nu het verhaal beamen, omdat het wel stoer staat, ofzo .
pi_72362272
quote:
Op dinsdag 1 september 2009 18:43 schreef MilanILF het volgende:
-songtekst vól fouten-
Valt zo wel heel erg op dat je de cd niet hebt
Een dag niet geleefd, is een dag niet gelachen
pi_72363284
Okee, ik begin Humbug ook eindelijk te waarderen. Maar het intro van My Propeller had langer gemogen.
Eins, zwei, hoeplakai.
pi_72366290
Wat me opvalt is dat de cd in NL zo verdomde duur is (18-20 euro) !
Zie hem op amazon voor maar 8,68GBP Waarom is dat?
Een dag niet geleefd, is een dag niet gelachen
pi_72366327
Alsof nieuw uitgekomen cd's in NL ooit goedkoper zijn. Gewoon op cd-wow kopen.
Eins, zwei, hoeplakai.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')