quote:Op dinsdag 28 juli 2009 13:32 schreef Jovatov het volgende:
Na het succes van vorig jaar is het tijd voor de tweede FOK! Games Top 100! Vorig jaar werd Half-Life de winnaar. Maar Ocarina of Time en Red Alert zaten er vlak achter en zullen er dit jaar ook alles aan doen om de eerste plek over te nemen. Over ruim een maand zullen we het weten...
De lijst zal op dezelfde manier worden samengesteld als vorig jaar. Jullie mogen allemaal dus een persoonlijke top 10, 25, 50 of - nieuw dit jaar! - 100 plaatsen. Deze bevat natuurlijk al jouw favoriete games en zijn echt de top of the bill. Kies de lengte waarin je echt al je topgames kwijt kan, en ook niet hoeft op te vullen met mindere games. Het gaat hier om klassiekers, mijlpalen en anderzins retegoeie games!
Aan jullie lijsten worden punten verbonden, volgens het volgende schema:
Top 10: nr. 1 krijgt 100 punten, nr. 2 krijgt 90 punten, nr. 3 krijgt 80 punten, enzovoorts...
Top 25: nr. 1 krijgt 100 punten, nr. 2 krijgt 96 punten, nr. 3 krijgt 92 punten, enzovoorts...
Top 50: nr. 1 krijgt 100 punten, nr. 2 krijgt 98 punten, nr. 3 krijgt 96 punten, enzovoorts...
Top 100: nr. 1 krijgt 100 punten, nr. 2 krijgt 99 punten, nr. 3 krijgt 98 punten, enzovoorts...
Je lijstje mag je op deze manier plaatsen in dit topic:
1. [spelnaam] [platform]
2. [spelnaam] [platform]
3. enz.
Vergeet dus ook niet het platform erbij te zetten waar je het spel op hebt gespeeld! Daar kunnen weer mooie statistiekjes van gemaakt worden![]()
Alle videogames die je in je huiskamer (of die van een vriend) hebt gespeeld tellen mee. Maar, add-ons tel ik niet mee, het gaat om stand-alone games.
Verder tel ik de punten van multi-platform games bij elkaar op, mits ze binnen een jaar van elkaar gereleased zijn en de gameplay vrijwel hetzelfde is.
Blijf het topic volgen nadat je je lijstje hebt ingeleverd. Natuurlijk voor de uitslag, maar het komt ook wel eens voor dat er een foutje in je lijst zit, of dat ik niet snap welk spel je bedoelt. Dan meld ik dat in het topic, mocht je daar niet op reageren dan kies ik de meest plausibele oplossing.
Inleveren kan tot en met vrijdag 28 augustus om 20:00, ik zal proberen dezelfde avond de uitslag nog te plaatsen!
De gehele lijst van vorig jaar valt hier te downloaden.
Topics van vorig jaar: deel 1 en deel 2Veel succes, en dat de beste moge winnen!
Of je leest de openingspostquote:
quote:
Paar minder bekende topgames, nice!quote:Op maandag 24 augustus 2009 17:12 schreef Yurithemaster het volgende:
10: Europa Universalis 2 (PC)
19. Corsairs (PC)
20. Cutthroats (PC)
22. Patrician 3 (PC)
26. Gangsters: Organized Crime (PC)
43. Euroa 1400: The Guild
Wel snel dan, na acht uur tel ik geen lijstjes meer meequote:Op vrijdag 28 augustus 2009 10:29 schreef Aneurism het volgende:
Kan een iemand van FP deze nog een keer op FP zetten? Had echt meer reacties verwacht!
Inderdaad leuk om bij andere oudere en wat onbekende topgames terug te zien, ben eignelijk nog vergeten om VOC: Heerser der zeven zeeën er tussen te zetten.quote:Op dinsdag 25 augustus 2009 22:08 schreef Retuobak het volgende:
[..]
Paar minder bekende topgames, nice!
Geen overdreven haast hoor, maar ben wel benieuwdquote:Op vrijdag 28 augustus 2009 20:01 schreef Jovatov het volgende:
Dat was hem
Vanaf nu tellen lijstjes niet meer mee.
Alleen ik moet denk ik wel teleurstellen, de uitslag zal vanavond niet meer komen.
Er zijn op het moment hier wat dingen in de hand.
Ik hoop (neem aan) dat hij dit weekend nog wel komt
quote:Op zaterdag 29 augustus 2009 10:21 schreef Athlon_2o0o het volgende:
[..]
Geen overdreven haast hoor, maar ben wel benieuwd
Geeft niet, take your timequote:Op zondag 30 augustus 2009 22:20 schreef Jovatov het volgende:
Sorry jongens, ik heb nog één dagje nodig
quote:Op zondag 30 augustus 2009 22:20 schreef Jovatov het volgende:
Sorry jongens, ik heb nog één dagje nodig
Ja dat is dus gewoon Vice City, ik zie dat altijd als een soort upgedate versie van GTA 3, dus vandaar dat ik het er zo heb neergezetquote:
Bedenk wel dat iederéén een PC heeft, soms daarnaast nog een console. En ook dat die PC er altijd al is geweest, terwijl console's zo'n vijf, zes jaar meegaan.quote:Op dinsdag 1 september 2009 20:14 schreef Notorious_Roy het volgende:
Hulde Jovatov![]()
Het blijft opvallend om te zien hoe PC-minded FOK! eigenlijk isIk krijg kriebels als ik lees dat een game als Chrono Trigger niet eens in de top 50 staat en God of War niet in de top 100! En dan WoW op één
![]()
Naja, het volk heeft gekozen
Een pareltje, maar onbekendquote:Op dinsdag 1 september 2009 20:18 schreef Lyzio het volgende:
En dat er zo belachelijk weinig gestemd is op ICO. Wat een pareltje was dat zeg.
Ja, maar dat verdiend de game niet. Eigenlijk onbegrijpelijk dat er zo weinig aandacht voor is geweest.quote:
Inderdaad, het is allemaal PC wat de klok slaat. En in de top-10 staat ook vrij veel recentelijk spul. Voor mij is Chrono Trigger het beste spel ooit, ook al is het een redelijk oud spel. Misschien wel juist omdat het uit 1995/1996 is. Het spel was, zeker gezien de tijdsgeest, gewoon geweldig. En qua verhaal is het ook vandaag de dag nog, de beste rpg ooit. Maar goed, smaken verschillen, maar ik wilde even laten zie dat ik met je eens was dat het gewoon pijnlijk is dat zo'n geweldige game niet eens in de top-50 staat.quote:Op dinsdag 1 september 2009 20:14 schreef Notorious_Roy het volgende:
Hulde Jovatov![]()
Het blijft opvallend om te zien hoe PC-minded FOK! eigenlijk isIk krijg kriebels als ik lees dat een game als Chrono Trigger niet eens in de top 50 staat en God of War niet in de top 100! En dan WoW op één
![]()
Naja, het volk heeft gekozen
Je mist ietsquote:Op woensdag 2 september 2009 22:52 schreef msdehaas het volgende:
Hoe kan het dat de lijst meest gestemt anders is dan de top 100 lijst? top 100 lijst is toch de lijst met de favo games waar het meest op gestemt is? of mis ik iets?
Kan altijd nog heh, gewoon om te kijk wat dé Speknek nou goede games vindtquote:Op donderdag 3 september 2009 09:22 schreef speknek het volgende:
Ah kut, hier had ik ook nog willen posten, maar is er helemaal bij ingeschoten. Wat een noob lijst ook.
Zijn wel meer van dat soort games. Shadow of the Colossus anyone?quote:Op dinsdag 1 september 2009 20:25 schreef Lyzio het volgende:
[..]
Ja, maar dat verdiend de game niet. Eigenlijk onbegrijpelijk dat er zo weinig aandacht voor is geweest.
Dat het oud is heeft het waarschijnlijk niet zo veel mee te maken. Super Mario Bros 3, kwam uit 88' en Dune 2 voor de pc uit 1993 en staan in de top20.quote:Op woensdag 2 september 2009 23:14 schreef GrapeFruit het volgende:
[..]
Inderdaad, het is allemaal PC wat de klok slaat. En in de top-10 staat ook vrij veel recentelijk spul. Voor mij is Chrono Trigger het beste spel ooit, ook al is het een redelijk oud spel. Misschien wel juist omdat het uit 1995/1996 is. Het spel was, zeker gezien de tijdsgeest, gewoon geweldig. En qua verhaal is het ook vandaag de dag nog, de beste rpg ooit. Maar goed, smaken verschillen, maar ik wilde even laten zie dat ik met je eens was dat het gewoon pijnlijk is dat zo'n geweldige game niet eens in de top-50 staat.
Red Alert?quote:Op donderdag 3 september 2009 14:16 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Dat het oud is heeft het waarschijnlijk niet zo veel mee te maken. Super Mario Bros 3, kwam uit 88' en Dune 2 voor de pc uit 1993 en staan in de top20.
Iig goede zaak dat de mother of all strategy games in de top 20 staat
Waarom heb je Grolsch dan niet bovenaan staan?quote:Op donderdag 3 september 2009 14:16 schreef speknek het volgende:
Ik vind WoW zelf niks, maar gezien de enorme verslaving bij miljoenen mensen is het niet zo'n hele gekke nummer een. En voor de rest niks tegen PC games, er zitten een paar echte klassiekers tussen (UT'99 zou bij mij ook in de top 5 staan). Maar een lijst met vrijwel alleen maar PC games, omdat je je hele leven lang alleen maar op de PC gamet, da's zoiets als een "Top 100 lekkerste bieren competitie", en dat elk lijstje er dan zo uit ziet:
1. Hertog Jan
2. Bavaria
3. Heineken
4. Dommelsch
5. eeeh ik heb volgens mij ook wel eens Grolsch gedronken.
Majora's Mask superstijger van 224 naar 75! Volgend jaar Ocarina of Time voorbij!quote:Op donderdag 3 september 2009 13:57 schreef buzzzlightyear het volgende:
zelda occarina of time op een welverdiende 3e plek;)
quote:Op donderdag 3 september 2009 14:16 schreef speknek het volgende:
Ik vind WoW zelf niks, maar gezien de enorme verslaving bij miljoenen mensen is het niet zo'n hele gekke nummer een. En voor de rest niks tegen PC games, er zitten een paar echte klassiekers tussen (UT'99 zou bij mij ook in de top 5 staan). Maar een lijst met vrijwel alleen maar PC games, omdat je je hele leven lang alleen maar op de PC gamet, da's zoiets als een "Top 100 lekkerste bieren competitie", en dat elk lijstje er dan zo uit ziet:
1. Hertog Jan
2. Bavaria
3. Heineken
4. Dommelsch
5. eeeh ik heb volgens mij ook wel eens Grolsch gedronken.
Red Alert kwam voort uit Dune 2, same as Command and Conquerquote:
Inderdaad, Morrowind was wel een stukje beter.quote:Op donderdag 3 september 2009 15:19 schreef Drizzt_DoUrden het volgende:
Oblivion hoger dan Morrowind? Stelletje graphicsfappers, in Morrowind zat 100x zoveel sfeer!
Als je de excel-file download dan zie je dat Neverwinter Nights met 374 punten op de 132e plaats terecht is gekomenquote:Op donderdag 3 september 2009 15:31 schreef Drizzt_DoUrden het volgende:
Valt er trouwens nog ergens op te snorren hoeveel punten Neverwinter Nights heeft gekregen?
quote:Op donderdag 3 september 2009 14:38 schreef Edwinuss het volgende:
[..]
COD4 niet beter vinden dan Doom
command&conquer was eerst he. ook een top gamequote:
Is 95/96 al oud?quote:Op woensdag 2 september 2009 23:14 schreef GrapeFruit het volgende:
[..]
Inderdaad, het is allemaal PC wat de klok slaat. En in de top-10 staat ook vrij veel recentelijk spul. Voor mij is Chrono Trigger het beste spel ooit, ook al is het een redelijk oud spel. Misschien wel juist omdat het uit 1995/1996 is. Het spel was, zeker gezien de tijdsgeest, gewoon geweldig. En qua verhaal is het ook vandaag de dag nog, de beste rpg ooit. Maar goed, smaken verschillen, maar ik wilde even laten zie dat ik met je eens was dat het gewoon pijnlijk is dat zo'n geweldige game niet eens in de top-50 staat.
Inderdaad, ik zie het ookquote:Op zaterdag 5 september 2009 07:53 schreef IceStorm007 het volgende:
Mijn top100 is helemaal niet meegenomen als ik de excellijst mag geloven
I agree! Geloof wel dat die in mijn top 10 stondquote:Op donderdag 3 september 2009 15:39 schreef Radio-silence het volgende:
Zonde dat Jagged Alliance 2 er niet instaat, was en is een meesterlijk spel.
Is bruin je favoriete kleur?quote:Op woensdag 9 september 2009 18:28 schreef Wouter2006 het volgende:
1. Gears Of War 2 (360)
2. Gears Of War (360)
Wat een.. apart lijstjequote:Op woensdag 9 september 2009 18:28 schreef Wouter2006 het volgende:
1. Gears Of War 2 (360)
2. Gears Of War (360)
3. Medal Of Honor Allied Assault (PC)
4. C&C Red Alert 2 (PC)
5. Team Fortress 2 (360)
6. Mortal Kombat 2 (PC)
7. Grand Theft Auto 2 (PC)
8. Fifa '99 (PC)
9. Phantasmagoria (PC)
10. The 7th Guest (PC)
Gears of War (en andere moderne games met teveel bloom) staat erom bekend dat het kleurenpalet slechts uit veel tinten bruin bestaat.quote:
En toch zien ze er prachtig uit..quote:Op woensdag 30 september 2009 12:03 schreef Gamer_V het volgende:
[..]
Gears of War (en andere moderne games met teveel bloom) staat erom bekend dat het kleurenpalet slechts uit veel tinten bruin bestaat.
Ik kraak hem ook niet afquote:Op dinsdag 29 september 2009 15:31 schreef Wouter2006 het volgende:
[..]
hoezo, het zijn de spellen die ik het meest gespeeld heb en meeste van genoten heb.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |