abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_72182293
Had je dat al ergens gelezen?
pi_72182445
quote:
Op woensdag 26 augustus 2009 20:45 schreef Klopkoek het volgende:
Had je dat al ergens gelezen?
Ja, ik weet alleen niet meer waar, da's het probleem met zoveel lezen als ik doe

Bovendien lees ik nog traditionele kranten en de Guardian en The Times doorwerken, nou, daar ben ik dagelijks toch wel even zoet mee.
pi_72182519
quote:
Op woensdag 26 augustus 2009 20:50 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Ja, ik weet alleen niet meer waar, da's het probleem met zoveel lezen als ik doe

Bovendien lees ik nog traditionele kranten en de Guardian en The Times doorwerken, nou, daar ben ik dagelijks toch wel even zoet mee.
'Traditionele kranten'?

Wat zijn de dingen die je leest zoal qua kranten en magazines/tijdschriften?

Maar goed, je las het dus in een krant.

Ik sta er van te kijken dat het zo'n impact heeft
pi_72187566
quote:
Op woensdag 26 augustus 2009 20:53 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

'Traditionele kranten'?

Wat zijn de dingen die je leest zoal qua kranten en magazines/tijdschriften?

Maar goed, je las het dus in een krant.

Ik sta er van te kijken dat het zo'n impact heeft
Nee, ik heb het online gelezen, geruime tijd gelden overigens.

Ik lees de Guardian en The Times dagelijks, en NRC, Volkskrant, AD en Metro online, daarbij ook nog Washington Post en New York Times. Da's het voordeel van een bemiddeld bestaan leiden, je hebt de tijd om te lezen
pi_72188322
Voor Washington Post moet je registreren helaas. Wel erg goede krant. Wat mij betreft beter dan de New York Times
pi_72188411
quote:
Op woensdag 26 augustus 2009 23:53 schreef Klopkoek het volgende:
Voor Washington Post moet je registreren helaas. Wel erg goede krant. Wat mij betreft beter dan de New York Times
Ach, ik lees beiden om balans te houden, om dezelfde reden lees ik de Guardian en The Times, in Nederland is de keuze eigenlijk iets te beperkt hoewel ik Volkskrant en NRC toch wel redelijk in balans vind zijn.
pi_72191226
Die keizersnedes en de macht van verloskundigen is een interessante, niet alleen op juridisch gebied.

In mijn vriendengroep zijn drie stellen waarvan de vrouw het afgelopen jaar is bevallen. Een natuurlijke geboorte en twee keizersnedes. Het stel dat perse een natuurlijke geboorte wilde, werd enorm tegengewerkt door het ziekenhuis. Zij hadden afspraken gemaakt met een vroedvrouw, en het ziekenhuis zag dat helemaal niet zitten. Het vak van vroedvrouw is volgens mij zelfs illegaal in Indiana, maar wordt gedoogd. De voorlichting op dit gebied is enorm gekleurd en staat onder controle van de "bond van verloskundigen". Cijfers kloppen gewoon niet en iedereen wordt angst aangepraat om toch maar in het ziekenhuis te bevallen, en dan het liefst met een keizersnee.
Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
pi_72192130
quote:
Op donderdag 27 augustus 2009 05:42 schreef Lyrebird het volgende:
Die keizersnedes en de macht van verloskundigen is een interessante, niet alleen op juridisch gebied.

In mijn vriendengroep zijn drie stellen waarvan de vrouw het afgelopen jaar is bevallen. Een natuurlijke geboorte en twee keizersnedes. Het stel dat perse een natuurlijke geboorte wilde, werd enorm tegengewerkt door het ziekenhuis. Zij hadden afspraken gemaakt met een vroedvrouw, en het ziekenhuis zag dat helemaal niet zitten. Het vak van vroedvrouw is volgens mij zelfs illegaal in Indiana, maar wordt gedoogd. De voorlichting op dit gebied is enorm gekleurd en staat onder controle van de "bond van verloskundigen". Cijfers kloppen gewoon niet en iedereen wordt angst aangepraat om toch maar in het ziekenhuis te bevallen, en dan het liefst met een keizersnee.
Nu hoeft dat niet alleen met malpractice samen te hangen, het artikel wat ik aanhaalde gaf meer redenen, maar geeft wel aan dat er structureel iets fout gaat als bijna 33% een keizersnede bevalling is terwijl dat maar zo'n 5% zou moeten zijn. Ander punt is natuurlijk dat de verloskundigen en ziekenhuizen een groot financieel belang hebben bij bevallingen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')