abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 23 augustus 2009 @ 13:41:33 #1
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_72100741
quote:
Helft Nederlanders wil vervroegde verkiezingen

(Novum) - Als het aan de helft van de Nederlanders ligt, komen er nog voor de geplande datum in mei 2011 nieuwe Tweede Kamerverkiezingen. Bijna een kwart hoopt dat er nog dit jaar een gang naar de stembus kan worden gemaakt. Dat blijkt uit een onderzoek van Maurice de Hond.

Overigens verwacht slechts een op de tien dat het kabinet nog dit jaar onderuit gaat. Bijna zeven keer zoveel mensen denken dat Jan Peter Balkenende zijn kabinet gewoon op de rails houdt.

Op dit moment is het reces en is het rustig aan het politieke front. Dat blijkt ook uit de wekelijkse peiling. De PvdA snoept één zetel af van de SP en verder verandert er niets. De CDA blijft de grootste partij met 31 zetels, voor de PVV met 30.

D66 blijft de derde partij met 21 zetels en VVD en PvdA hebben nu beide zeventien zetels. GroenLinks is nu groter dan de SP: twaalf tegen elf zetels.

De verschuivingen komen volgens De Hond weer op gang naar mate de derde dinsdag van september nadert en meer plannen van Prinsjesdag uitlekken.

De steun voor de verschillende mogelijkheden voor het bestrijden van de crisis loopt uiteen. Zo wil bijna de helft van de mensen het ontstane begrotingstekort een tijdje laten bestaan. VVD'ers willen vooral fors bezuinigen.
Bron

Lijkt mij een hele duidelijke boodschap voor dit kabinet.
Wanneer luisteren ze nu eens naar de burgers en pakken ze hun boeltje? Nederland is zo veel beter af met een ander kabinet dan dit drama kabinet wat er nu zit.

Maar hoe kijken jullie hier tegen aan? Zijn jullie het met de helf van Nedeland eens of niet?
Experience is what you get when you don't get what you wanted
Take my advice ... I don't use it anyway...
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
  Donald Duck held zondag 23 augustus 2009 @ 13:46:20 #2
46149 __Saviour__
Superstapelsmoor op Kristel
pi_72100748
Dat is altijd. De huidige regering kan het simpelweg nooit goed doen, er zijn altijd wel problemen waarover de bevolking kan zeuren. En de oppositiepartijen kunnen daarin lekker meegaan, ze hoeven alleen maar kritiek te leveren zonder zelf met een realistisch alternatief te komen.
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
❤ Kristel, ik hou van jou! ❤
pi_72100804

Ik vind het een vrij grote stap om uit bovenstaande vraagstelling te concluderen dat de helft van alle Nederlanders hoopt op vervroegde verkiezingen, maar dat laat ik dan ook maar wijselijk over aan een betrouwbare vakman als Maurice de Hond.
pi_72100812
quote:
Op zondag 23 augustus 2009 14:38 schreef Croupouque het volgende:
[ afbeelding ]

Ik vind het een vrij grote stap om uit bovenstaande vraagstelling te concluderen dat de helft van alle Nederlanders hoopt op vervroegde verkiezingen, maar dat laat ik dan ook maar wijselijk over aan een betrouwbare vakman als Maurice de Hond.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_72100857
quote:
Op zondag 23 augustus 2009 13:41 schreef Martijn_77 het volgende:

[..]

Bron

Wanneer luisteren ze nu eens naar de burgers en pakken ze hun boeltje?
Zo werkt het natuurlijk niet, hè. Je weet als burger van tevoren dat je een regering kiest voor de komende vier jaar. Als je je keuze niet zorgvuldig overweegt kun je niet na twee jaar komen miepen dat je nieuwe verkiezingen wilt.
quote:
Nederland is zo veel beter af met een ander kabinet dan dit drama kabinet wat er nu zit.

Maar hoe kijken jullie hier tegen aan? Zijn jullie het met de helf van Nedeland eens of niet?
En wat voor kabinet zouden we volgens jou krijgen als we nu verkiezingen gingen houden? De PVV staat hoog in de peilingen, maar zodra mensen met het rode potlood in hun hand staan gaan ze toch voor de veilige keuze van het CDA. De PvdA krijgt ook wel wat stemmen omdat Bos de crisis zo goed heeft aangepakt. Er hoeft niet eens een informateur aangesteld te worden: op naar Balkenende-V!
pi_72101423
We weten inmiddels allemaal hoe betrouwbaar Maurice is

Ik zeg doen.
I'm your wicked uncle Ernie, I'm glad you won't see or hear me as I fiddle about, fiddle about, fiddle about!
I write erotic novels for children.
  zondag 23 augustus 2009 @ 16:59:57 #7
164850 Rob
't is patat
pi_72101552
Welkom in de politiek..
Les 1. veel beloven tijdens de verkiezingen. Niet meer als je gekozen bent
2. altijd zeggen we zijn bezig met...
2,5 nooit je verkiezings beloftes nakomen
3. bagataliseer elk probleem
4. zolang je (n)iets te vertellen hebt nieuwe verkiezingen voorkomen
5. vecht voor je wachtgeld maar roep dat het belachelijk is.
6. laat nooit uitlekken dat ministers en andere politici een slaris verhoging hebben gekregen
pi_72101588
quote:
Dat blijkt uit een onderzoek van Maurice de Hond.
En tot zover de geloofwaardigheid
Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
Don't you see going to heaven is just in the thought that you might?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
pi_72101694
Aan de lutsers trouwens die nu vervroegde verkiezingen willen: Volgende keer beter bedenken op wie je stemt hè 4 jaar is 4 jaar, ook als het jou niet uitkom. :")
I'm your wicked uncle Ernie, I'm glad you won't see or hear me as I fiddle about, fiddle about, fiddle about!
I write erotic novels for children.
pi_72104138
Tja De Hond .

En dan nog wat zal een ander kabinet volgens jou dan precies zoveel beter gaan doen Martijn? Houd daarbij ook even rekening met een realistische samenstelling van dat volgende kabinet (dus zeker het CDA er in)
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
pi_72104681
quote:
Op maandag 24 augustus 2009 08:08 schreef du_ke het volgende:
Tja De Hond .

En dan nog wat zal een ander kabinet volgens jou dan precies zoveel beter gaan doen Martijn? Houd daarbij ook even rekening met een realistische samenstelling van dat volgende kabinet (dus zeker het CDA er in)
En neem dan gelijk mee in je overweging, het feit dat Wilders weinig tot geen goede kandidaten kan vinden voor zijn lijsten.
Honey ! Take me drunk, i am home !
pi_72104913
Ik zou ook wel vervroegde verkiezingen willen. Maar het lijkt me een beetje onzin om enkel dat als voldoende reden te zien voor vervroegde verkiezingen.
  maandag 24 augustus 2009 @ 10:10:52 #13
207353 Wheelgunner
Met de Noorderzon...
pi_72105913
quote:

[..]

Bron

Wanneer luisteren ze nu eens naar de burgers en pakken ze hun boeltje? Nederland is zo veel beter af met een ander kabinet dan dit drama kabinet wat er nu zit.
Het is maar de helft.
quote:
Ik verwacht niet dat een ander kabinet het minder slecht zou doen.
  maandag 24 augustus 2009 @ 10:18:29 #14
81187 ethiraseth
Fuck you, got mine
pi_72106074
Het zou haast de moeite zijn voor de vermakelijke tv die het gaat opleveren. Wilders met zijn 20 zetels en slechts 8 "geschikte" mensen ervoor, geen regering die gevormd kan worden. Na vier weken onderhandelen wéér naar de stembussen en dan weer hetzelfde resultaat krijgen. Worden we een soort Belgie. Great fun, ik zit er klaar voor.
Winnaar Agnes Kant knuffel 2010.
Indeed, what are the roots of western geometry? Nothing else but the Egyptian techniques of surveying property.
  maandag 24 augustus 2009 @ 11:22:49 #15
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_72107575
quote:
Op zondag 23 augustus 2009 13:46 schreef __Saviour__ het volgende:
Dat is altijd. De huidige regering kan het simpelweg nooit goed doen, er zijn altijd wel problemen waarover de bevolking kan zeuren. En de oppositiepartijen kunnen daarin lekker meegaan, ze hoeven alleen maar kritiek te leveren zonder zelf met een realistisch alternatief te komen.
dat is idd zo. Sind sik de politiek wat bewuster volg sinds ik stemrecht heb valt me dit al op. Het kabinet zit nog geen dag of iedereen die niet op een partij heeft gestemd die regeert weer nieuwe verkiezingen wilt
[b]Op vrijdag 7 november 2008 08:54 schreef santax het volgende:[/b]
[..]
Blij dat er nog mensen hier zijn waar ik me wel in herken.
U, meneer MikeyMo, bent mijn nieuwe FOK!-held _O_
pi_72107704
quote:
Op maandag 24 augustus 2009 10:18 schreef ethiraseth het volgende:
Het zou haast de moeite zijn voor de vermakelijke tv die het gaat opleveren. Wilders met zijn 20 zetels en slechts 8 "geschikte" mensen ervoor, geen regering die gevormd kan worden. Na vier weken onderhandelen wéér naar de stembussen en dan weer hetzelfde resultaat krijgen. Worden we een soort Belgie. Great fun, ik zit er klaar voor.
nou, dat is dan het enige lichtpuntje, als ik dan verder denk aan de sociale voorzieningen, ruimtelijke ordening, milieu en natuurbescherming etc etc , dan vergaat het lachen mij (en waarschijnlijk bij jou en anderen ook) toch wel ernstig.
pi_72107906
Als je van vervroegde verkiezingen houdt, moet je naar Italië verhuizen.
pi_72107990
quote:
Wanneer luisteren ze nu eens naar de burgers en pakken ze hun boeltje? Nederland is zo veel beter af met een ander kabinet dan dit drama kabinet wat er nu zit. Maar hoe kijken jullie hier tegen aan? Zijn jullie het met de helft van Nedeland eens of niet?
48 procent van de ondervraagden wil vervroegde verkiezingen, 47 procent zit daar niet op te wachten. Het is ZEER de vraag of Nederland op dit moment met een ander kabinet beter af zou zijn. Welke partijen zouden in zo'n kabinet moeten zitten?

De VVD? Een partij zonder visie, die nu nog lager in de peilingen staat dan hun zetelaantal in de Tweede Kamer, ondanks dat ze oppositie voeren tegen een impopulair kabinet? Alle plannetjes van de VVD, zoals privateriseringen en de hervorming van het zorgstelsel, zijn desastreus afgelopen. Toen ze samen met het CDA regeerden, bengelde de Nederlandse economie zelfs een tijdlang onderaan in Europa. Nee, die partij had ons nu vast prima door die crisis geloodst (Overigens heeft ex-minister Zalm recent nog laten weten dat Bos precies doet wat hij moet doen om de crisis te bestrijden; er zou dus niet een wezenlijk ander beleid zijn gevoerd met de VVD in de regering). En daar komt nog bij dat de VVD weliswaar hoog opgeeft over overheidsuitgaven, maar wel mooi geld blijft pompen in de miljarden-verslindende hypotheekrenteaftrek. Ook laten ze de AOW liefst ongemoeid. Ben je rijk en oud? Stem VVD!

Of willen de PVV in de regering? De partij die heel goed is in het benoemen van problemen, maar heel slecht in het geven van oplossingen. Bij kamerdebatten over de economie bleef Wilders gewoon weg. Te druk met zijn mediashow. Te druk met verongelijkt doen; te druk met klagen over moslims. Alles ligt aan de moslims. Geen enkele andere politieke partij neemt de PVV serieus of wil ermee in de regering.

Zeg het maar. Ik had ook liever die christen-fundi's van de CU niet in de regering gezien, maar ha de verkiezingen van 2006 waren het CDA en de PvdA tot elkaar veroordeeld. Het land moet bestuurd worden. En ik wil beslist niet zeggen dat ze het allemaal geweldig doen of dat er niks voor verbetering vatbaar is, maar geloof me: ik heb slechtere regeringen gezien dan de huidige.
  maandag 24 augustus 2009 @ 11:47:19 #19
250282 fluitbekzeenaald2.0
Oi u luzi chervona kalyna
pi_72108189
Die tegenstand zal vooral komen van degenen die op een partij hebben gestemd die nu in de oppositie zit. Plus nog een paar teleurgestelde PvdA-stemmers. Zo kom je makkelijk aan de helft van de bevolking, dat is ook vrij logisch.
Wat alleen jammer is, is dat die tegenstand zich uit in een wens op vervroegde verkiezingen. Daar blijkt geen vooruitziende blik van de ondervraagden uit, tenzij die allemaal PVV-stemmers zijn.
Fluitbekzeenaalden zijn verwant aan de zeenaalden, de zeepaardjes en de trompetzeenaalden.
Van die laatste groep onderscheiden ze zich door de draadvormige verlenging van de middelste staartvinstralen (die bij de trompetzeenaalden ontbreken).
pi_72108661
Alsof het Neerlandse volk ook maar één vinger uitsteekt om dit te bewerkstelligen. Nederlandse regeringen gaan van binnenuit kapot. Niet door de wil van het volk, maar door de incompetente mongolen die als volksvertegenwoordigers worden gekozen, veelal in jonge partijen.
The problem is not the occupation, but how people deal with it.
pi_72109719
De helft wil vervroegde verkiezingen.

De ANDERE helft wil dit niet. Dus waarom zouden er dan vervroegde moeten komen? De helft wil het immers niet. (het is uiteraard net hoe je iets interpreteert)

Maar goed, het is ook heel slecht wonen inderdaad in Nederland, ik moest laatst wel een halve dag wachten voor ik naar de huisarts! Barbaars land is het toch ook. En allemaal de schuld van de regering, hoe je het ook bekijkt.
pi_72151964
Vervroegde verkiezingen is niet goed, want als we dat haagse geboefte nog tot 2011 laten aan rotzooien, worden ze echt door iedere kiezer uit gekotst en hebben de nieuwe partijen ook de kans om hun partij nog sterker te maken.
"Mensen die tegen Israël zijn, zijn in werkelijkheid antisemieten." Doctor Martin Luther King - 1967
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')