Bronquote:Helft Nederlanders wil vervroegde verkiezingen
(Novum) - Als het aan de helft van de Nederlanders ligt, komen er nog voor de geplande datum in mei 2011 nieuwe Tweede Kamerverkiezingen. Bijna een kwart hoopt dat er nog dit jaar een gang naar de stembus kan worden gemaakt. Dat blijkt uit een onderzoek van Maurice de Hond.
Overigens verwacht slechts een op de tien dat het kabinet nog dit jaar onderuit gaat. Bijna zeven keer zoveel mensen denken dat Jan Peter Balkenende zijn kabinet gewoon op de rails houdt.
Op dit moment is het reces en is het rustig aan het politieke front. Dat blijkt ook uit de wekelijkse peiling. De PvdA snoept één zetel af van de SP en verder verandert er niets. De CDA blijft de grootste partij met 31 zetels, voor de PVV met 30.
D66 blijft de derde partij met 21 zetels en VVD en PvdA hebben nu beide zeventien zetels. GroenLinks is nu groter dan de SP: twaalf tegen elf zetels.
De verschuivingen komen volgens De Hond weer op gang naar mate de derde dinsdag van september nadert en meer plannen van Prinsjesdag uitlekken.
De steun voor de verschillende mogelijkheden voor het bestrijden van de crisis loopt uiteen. Zo wil bijna de helft van de mensen het ontstane begrotingstekort een tijdje laten bestaan. VVD'ers willen vooral fors bezuinigen.
quote:Op zondag 23 augustus 2009 14:38 schreef Croupouque het volgende:
[ afbeelding ]
Ik vind het een vrij grote stap om uit bovenstaande vraagstelling te concluderen dat de helft van alle Nederlanders hoopt op vervroegde verkiezingen, maar dat laat ik dan ook maar wijselijk over aan een betrouwbare vakman als Maurice de Hond.
quote:Op zondag 23 augustus 2009 13:41 schreef Martijn_77 het volgende:
[..]
Bron
Lijkt mij een hele duidelijke boodschap voor dit kabinet.![]()
Wanneer luisteren ze nu eens naar de burgers en pakken ze hun boeltje?
En wat voor kabinet zouden we volgens jou krijgen als we nu verkiezingen gingen houden? De PVV staat hoog in de peilingen, maar zodra mensen met het rode potlood in hun hand staan gaan ze toch voor de veilige keuze van het CDA. De PvdA krijgt ook wel wat stemmen omdat Bos de crisis zo goed heeft aangepakt. Er hoeft niet eens een informateur aangesteld te worden: op naar Balkenende-V!quote:Nederland is zo veel beter af met een ander kabinet dan dit drama kabinet wat er nu zit.
Maar hoe kijken jullie hier tegen aan? Zijn jullie het met de helf van Nedeland eens of niet?
En tot zover de geloofwaardigheidquote:Dat blijkt uit een onderzoek van Maurice de Hond.
En neem dan gelijk mee in je overweging, het feit dat Wilders weinig tot geen goede kandidaten kan vinden voor zijn lijsten.quote:Op maandag 24 augustus 2009 08:08 schreef du_ke het volgende:
Tja De Hond.
En dan nog wat zal een ander kabinet volgens jou dan precies zoveel beter gaan doen Martijn? Houd daarbij ook even rekening met een realistische samenstelling van dat volgende kabinet (dus zeker het CDA er in)
Het is maar de helft.quote:Op zondag 23 augustus 2009 13:41 schreef Martijn_77 het volgende:
[..]
Bron
Lijkt mij een hele duidelijke boodschap voor dit kabinet.![]()
Wanneer luisteren ze nu eens naar de burgers en pakken ze hun boeltje? Nederland is zo veel beter af met een ander kabinet dan dit drama kabinet wat er nu zit.
Ik verwacht niet dat een ander kabinet het minder slecht zou doen.quote:Maar hoe kijken jullie hier tegen aan? Zijn jullie het met de helf van Nedeland eens of niet?
dat is idd zo. Sind sik de politiek wat bewuster volg sinds ik stemrecht heb valt me dit al op. Het kabinet zit nog geen dag of iedereen die niet op een partij heeft gestemd die regeert weer nieuwe verkiezingen wiltquote:Op zondag 23 augustus 2009 13:46 schreef __Saviour__ het volgende:
Dat is altijd. De huidige regering kan het simpelweg nooit goed doen, er zijn altijd wel problemen waarover de bevolking kan zeuren. En de oppositiepartijen kunnen daarin lekker meegaan, ze hoeven alleen maar kritiek te leveren zonder zelf met een realistisch alternatief te komen.
nou, dat is dan het enige lichtpuntje, als ik dan verder denk aan de sociale voorzieningen, ruimtelijke ordening, milieu en natuurbescherming etc etc , dan vergaat het lachen mij (en waarschijnlijk bij jou en anderen ook) toch wel ernstig.quote:Op maandag 24 augustus 2009 10:18 schreef ethiraseth het volgende:
Het zou haast de moeite zijn voor de vermakelijke tv die het gaat opleveren. Wilders met zijn 20 zetels en slechts 8 "geschikte" mensen ervoor, geen regering die gevormd kan worden. Na vier weken onderhandelen wéér naar de stembussen en dan weer hetzelfde resultaat krijgen. Worden we een soort Belgie. Great fun, ik zit er klaar voor.
48 procent van de ondervraagden wil vervroegde verkiezingen, 47 procent zit daar niet op te wachten. Het is ZEER de vraag of Nederland op dit moment met een ander kabinet beter af zou zijn. Welke partijen zouden in zo'n kabinet moeten zitten?quote:Op zondag 23 augustus 2009 13:41 schreef Martijn_77 het volgende:
Wanneer luisteren ze nu eens naar de burgers en pakken ze hun boeltje? Nederland is zo veel beter af met een ander kabinet dan dit drama kabinet wat er nu zit. Maar hoe kijken jullie hier tegen aan? Zijn jullie het met de helft van Nedeland eens of niet?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |