abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_72110318
quote:
Op maandag 24 augustus 2009 13:16 schreef voyeur het volgende:

[..]

Of je leest dat Toyota mogelijk de F1 gaat verlaten. Dat zou veel van het wispelturig gedrag verklaren. Het F1 team heeft nog geen budget voor volgend jaar. Dat zal geloof ik in November bepaald worden afhankelijk van de situatie waarin de autofabrikant zich dan bevindt. Het zou dus kunnen dat het rijtje Honda, BMW nog aangevuld wordt!
Dat gaat ze dan veel geld kosten omdat ze het Concorde Agreement hebben getekend. Ook BMW zal 50 miljoen dollar moeten betalen omdat ze uit de FOTA stappen, maar die hoeven de FOM niet af te kopen. Toyota zal dat wel moeten en dat zal meer zijn dan die 50 miljoen dollar.

Wel duidelijk is dat het budget van Toyota volgend jaar veel minder zal zijn dan de afgelopen jaren, maar dat moest vanwege de afgesproken kostenbesparing toch al.
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
pi_72110749
Schumacher en Alonso samen bij Ferrari..
Wat een droom.
pi_72110887
quote:
Op maandag 24 augustus 2009 13:33 schreef sasquatsch het volgende:

[..]

Dat gaat ze dan veel geld kosten omdat ze het Concorde Agreement hebben getekend. Ook BMW zal 50 miljoen dollar moeten betalen omdat ze uit de FOTA stappen, maar die hoeven de FOM niet af te kopen. Toyota zal dat wel moeten en dat zal meer zijn dan die 50 miljoen dollar.

Wel duidelijk is dat het budget van Toyota volgend jaar veel minder zal zijn dan de afgelopen jaren, maar dat moest vanwege de afgesproken kostenbesparing toch al.
het gaat meer om beeldvorming dan om daadwerkelijke financiën. toyota zal moeten bezuinigen om de aandeelhouders tevreden te stellen. Formule 1 schrappen is een mooie daadkrachtige statement.

Williams wil van toyota af, zijn niet per-se de beste optie en ze moeten een langzame commercieel oninteressante coureur aanstellen. Tevens zitten ze behoorlijk in de tang bij de FIA welke een duidelijk voorkeur voor cosworths heeft.
pi_72110929
quote:
Op maandag 24 augustus 2009 13:55 schreef Gauner het volgende:
Schumacher en Alonso samen bij Ferrari..
Wat een droom.
ferrari heeft straks 4 coureurs voor 2 auto's
pi_72111869
TT
  maandag 24 augustus 2009 @ 14:55:11 #21
37554 CloseToTheEdge
I get up, I get down
pi_72112042
quote:
Marc Gené heeft toegegeven niet zo blij te zijn met de beslissing van Ferrari om Luca Badoer in de auto te zetten als vervanger van Felipe Massa. De Spanjaard was wel aanwezig in Valencia als reservecoureur van het Italiaanse team.

"De afgelopen weken zijn voor mij niet makkelijk geweest. Het is moeilijk te verwerken dat ik niet mijn thuisrace heb mogen rijden, nadat ik de 24 uur van Le Mans heb weten te winnen", schreef Gené in zijn column voor de Spaanse krant El Mundo. Wat Ferrari ook beslist voor België, ik zal het accepteren en me erbij neerleggen. Als ik mag rijden is het fantastisch, en als ik niet rijd, gedraag ik me zoals altijd."
Ik begin te denken dat Ferrari de loyaliteit/trouw van Badoer beloont met een paar races en ik hoop dat ze na Belgie sterk overwegen een andere coureur in te zetten. Gene lijkt me, ook al heeft hij in een formule 1-auto nooit veel laten zien, een veel betere keuze (vooral omdat hij naast het testwerk bij Ferrari ook "echt" racewerk verricht).
pi_72117697
quote:
Op maandag 24 augustus 2009 14:55 schreef CloseToTheEdge het volgende:
Ik begin te denken dat Ferrari de loyaliteit/trouw van Badoer beloont met een paar races en ik hoop dat ze na Belgie sterk overwegen een andere coureur in te zetten. Gene lijkt me, ook al heeft hij in een formule 1-auto nooit veel laten zien, een veel betere keuze (vooral omdat hij naast het testwerk bij Ferrari ook "echt" racewerk verricht).
Als je dan idd ziet dat Raiikonen weer op het podium staat, dan zit er echt wel snelheid in dat ding. Gewoon zonde als blijkt dat Badoer er niet mee vooruit komt.. Als hij a.s. weekend weer bij de laatsten zit in qual en race, dan lijkt het me een verplichte verandering een andere coureur te proberen, naar de fans en naar hun engineers toe en met het oog op de team kampioenschapsstand.

Ik ben persoonlijk al verbaast dat hij a.s. weekend nog rijdt
Where facts are few, experts are many.
pi_72118812
quote:
'Bekendmaking Ferrari-deal Alonso uitgesteld'

De geruchten over Fernando Alonso en Ferrari blijven maar doorgaan. Aanvankelijk was het de verwachting dat in Monza bekend zou worden gemaakt dat de Spanjaard naar het Italiaanse team zou vertrekken, meer het online magazine GPWeek meldt dat de bekendmaking is uitgesteld.

Ferrari zou uit respect voor Felipe Massa nog geen coureurs voor 2010 willen bekendmaken. De Braziliaan is namelijk nog altijd herstellende van de verwondingen die hij in Hongarije opliep en het is nog onzeker of hij voldoende zal herstellen om volgend jaar weer mee te racen.

Een bron dicht bij Alonso en Ferrari vertelde aan GPWeek: "In Monza zou de deal worden bekendgemaakt, maar het team heeft dat moeten uitstellen wegens de onzekerheid over Massa. Fernando zal echter in 2010 een Ferrari-coureur zijn. Dat contract is getekend. De vraag is alleen wie zijn teamgenoot zal zijn, en uit respect voor Felipe zal Ferrari pas iets bekendmaken wanneer duidelijk is of hij kan terugkeren."

Mocht Massa niet in staat zijn om volgend jaar voor Ferrari te racen zouden Kimi Raikkonen, Michael Schumacher en Robert Kubica de belangrijkste kandidaten zijn om zijn plaats in te nemen.
Als Alonso nou nu naar Ferrari komt, dan kan Badoer Alonso vervangen bij Renault.
Problem solved
pi_72119088
Als je ziet hoe Grosjean het deed, kunnen ze bij Ferrari beter de GP2 een beetje in de gaten houden
Where facts are few, experts are many.
  maandag 24 augustus 2009 @ 20:43:58 #25
130370 bodylotion
Since 16.09.05
pi_72121747
quote:
Op maandag 24 augustus 2009 13:55 schreef Gauner het volgende:
Schumacher en Alonso samen bij Ferrari..
Wat een droom.
Massa gaat niet dood
Please, make yourself uncomfortable.
pi_72121978
quote:
Op maandag 24 augustus 2009 13:55 schreef Gauner het volgende:
Schumacher en Alonso samen bij Ferrari..
Wat een droom.
Dan krijg je een Hamilton, Alonso situatie zoals in 2007 bij McLaren.
Als Alonso echt naar Ferrari gaat dan moet er een duidelijke tweede rijder zijn, die zie ik in Massa en Raikkonen niet.
  maandag 24 augustus 2009 @ 21:03:23 #27
131800 Tarado
capô de fusca
pi_72122399
quote:
Brawn unsure if tyre issues will return
Monday, 24 August 2009 19:02

Ross Brawn admits he is unsure whether or not the BGP 001 will experience the same tyre temperature struggle in Belgium that had began to derail its championship push before Valencia.

The championship-leading outfit, having opened up huge title leads following the first seven races, struggled to get its tyres into their correct operating range in Britain, Germany and Hungary – three races in which the team scored just a single podium finish.

However, the 30C plus air temperatures that were a constant throughout the European Grand Prix weekend meant the team had no such issues, which allowed Rubens Barrichello to claim its seventh win of the year.

But with far cooler conditions expected in the Ardennes region of Belgium, as is usually case, for this weekend’s race, Brawn said he couldn’t be sure the tyre issues wouldn’t return given it has had no running in such weather since Hungary.

Asked if there was a risk its situation could revert to how it had been before the summer break, he said: “Yeah, we have got to try [and resolve it].

“It’s a paradox isn’t it: you work most of your time to try and produce a car that’s easy on tyres, makes them last and can do all the normal things.

“And we’ve now got a situation where it’s hurting us and with no testing to go out and scan things, check things, do things, to see what happens in a range of tyre pressures, settings and downforce.

“So there is any number of things in testing you can evaluate and look at, but it’s so difficult over a race weekend.”
While the team had fallen well short of its early-season form in the three races before last weekend, Brawn believes the tyre problems masked the improvements it had been making to the BGP 001 through aerodynamic revisions.

He says further upgrades packages will be introduced for Belgium and Singapore next month; where it will hope low temperatures don’t restrict its car’s potential.

“Well I think they were all pretty good,” he said.

“That again was the frustration that, hidden behind this problem we had, there were some quite useful upgrades to the car.

“New floor, new wings, you’ve seen the bits on the sidepods – and they all got lost in the problems we were having.

“But now we have got the tyres working they have come back again.

“So we’re quite pleased on all the numbers, all has stacked up on the aerodynamic side, when we put the changes on we saw the improvement, but with the overriding issue of tyre temperature it didn’t come through.

“We have got some more modifications for Spa, we have got an update for Singapore, so it is all coming along.”
www.itv-f1.com
pi_72122455
quote:
Op maandag 24 augustus 2009 21:03 schreef Tarado het volgende:

[..]

www.itv-f1.com
Laat Red Bull maar winnen in Spa, goed voor het kampioenschap.
  maandag 24 augustus 2009 @ 21:11:13 #29
131800 Tarado
capô de fusca
pi_72122626
by Martin Brundle
BBC F1 broadcaster
quote:
After a fourth consecutive poor result for Jenson Button at the European Grand Prix, the world championship leader is clearly feeling the pressure.
When the title is at stake you often see drivers raise their performance to a higher plane. Mika Hakkinen and Damon Hill did it when they closed in on their championships, and last year Felipe Massa raised his game even though he ended up just losing out on the title.
Button, who eventually finished seventh despite being the fastest man on the track for much of the second half of the race, holds an 18-point lead in the championship. He has been really lucky because his main rivals - Red Bull drivers Mark Webber and Sebastian Vettel along with Brawn team-mate Rubens Barrichello - have not consistently seized the opportunities Button has offered them.

Button is now tightening up in the car. His first lap in Valencia was rather clumsy
Martin Brundle
The drives he put in earlier in the season were some of the finest I have commentated on. They were champion's performances without doubt. His easy command of the Monaco circuit was a pleasure to witness and he was utterly peerless in Turkey.
Up to now he has massively impressed me with his calmness, the way he has attacked qualifying, and the great overtaking moves we have seen in early laps.
But now Button is tightening up in the car.
His first lap in Valencia was rather clumsy, and he overreacted to an inevitable chop off the line from Vettel. Clearly off balance he then ran across the 'no man's land' at Turn Four, meaning he had to yield to Webber before he finally settled down in an initial ninth place from fifth on the grid.
Can he lose the championship from here? Of course he can.
Button himself was saying before the weekend: "I've lost 15 points in the last three races to Webber and I can't lose five points a race or I'm in trouble."
He got lucky in Valencia as Webber was off the pace and he was able to get ahead of the Australian during the pits stops with some fine pace on his in and out laps.
There are still 60 points remaining, and he is 18 ahead of second-placed Barrichello, but Button has to stop finishing in the tail end of the points. That is a double whammy because it would be wholly unreasonable to now expect Barrichello to support his championship crusade.

I don't believe Rubens can outscore Jenson by 18 points on pace alone in the same car, but reliability and incidents can soon change that.
In the past, we've seen these championship fights played out between say Ferrari and McLaren when it was a foregone conclusion that the two teams would be out front hoovering up the big points positions and race victories.
This championship run-in is different because the relative performances of several teams are very close and unpredictable with McLaren, Ferrari, Red Bull, Williams, Brawn, and Renault regularly in the points and even the podium.
This helps Button providing the other teams are not between him and Red Bull. Or his team-mate, as happened in Valencia.
Button has not had a reliability issue yet this season, whereas some of his rivals have - most significantly Vettel, who may well have to take a grid drop in the closing stages should he take a ninth engine.
It would also be so easy for Jenson to tangle at La Source hairpin in Spa this coming weekend, or get caught out by a rainstorm at the Japanese Grand Prix at Suzuka. But so could the others.
It will be interesting to see which teams can create a good aero package for the one-off high-speed Monza layout too. That race will be very important.
The one confidence booster that Button can take home from the European GP is his race pace - he's still fundamentally one of the very fastest drivers on the grid. He can still win the drivers' championship comfortably if he keeps his head and can sort out his qualifying pace.
It would have been painful for him to take part in the team post-race photo shoot on Sunday to celebrate a jubilant victory for Barrichello. But will that represent a powerful motivation tool or just more pressure?
The victory will boost the Brazilian; he is right back in contention for the championship. Had the result been reversed, Barrichello would surely have been duty bound to offer his support to Button for the remainder of the year.
Instead he is now the main enemy from within, which will take some handling with the inter-team politics. As Red Bull boss Christian Horner pointed out, even more pressure has been added to Brawn's equation.
It was a dark day for Red Bull, the championship's other main protagonists.
Brawn won 12 points in the constructors' race and Barrichello leap-frogged Webber for second in the driver standings.
To make matters worse for the Australian, who very honestly said that given his pace he got the result he deserved, he didn't score any points to cement his gap over his team-mate Sebastian Vettel.
The worrying thing about Webber is why was he so far off the pace? He was never properly fast at any point and I heard that he was so disappointed and angry after the race that he could hardly speak.
This week we move on to the Belgian GP. There's lots of surmising about which track suits which car, but I don't buy into all that because the key teams are relentlessly developing their packages and they are so close anyway.
What is clear is that Brawn has rediscovered its speed from earlier in the year, which is significant.
Martin Brundle was talking to BBC Sport's Sarah Holt.
pi_72123553
quote:
Op maandag 24 augustus 2009 20:50 schreef Trystar het volgende:

[..]

Dan krijg je een Hamilton, Alonso situatie zoals in 2007 bij McLaren.
Als Alonso echt naar Ferrari gaat dan moet er een duidelijke tweede rijder zijn, die zie ik in Massa en Raikkonen niet.
Klopt, maar wie van het huidige rijdersveld zou een geschikte tweede viool kunnen zijn als Alonso naar Ferrari zou gaan? Trulli is Italiaans en moet waarschijnlijk weg..
Of misschien gaan ze eens voor een jong talent, zoals McLaren al jaren doet.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')