Maar het bij wet verbieden is het andere uiterste.quote:Op zaterdag 22 augustus 2009 01:26 schreef OldJeller het volgende:
Je hebt natuurlijk slaan en slaan. Erg arbitrair, en als je bij wet slaan zou toestaan, zullen bepaalde figuren met kinderen dit wellicht verkeerd interpreteren met alle gevolgen van dien (voor de kinderen).
Klopt.quote:Op zaterdag 22 augustus 2009 01:28 schreef Jordy-B het volgende:
[..]
Maar het bij wet verbieden is het andere uiterste.
Komt bij dat de mensen die hun kinderen echt mishandelen, zich niet laten tegenhouden door één of andere wet.
Waarschijnlijk is de oorzaak dat die volwasssen juist geen corrigerende tik kregen tijdens hun opvoeding?quote:Op zaterdag 22 augustus 2009 02:24 schreef waht het volgende:
Verschilt per kind natuurlijk, of slaan nuttig is. Bovendien weet ik niet of een ouder die toch al gek is door een dergelijk verbod stopt met het mishandelen van zijn of haar kroost.
Maar is het geven van een corrigerende tik aan een volwassene dan ook legaal? Als ik zie hoe sommigen zich gedragen zijn er kinderen met een hogere ontwikkeling dan sommige volwassenen.
O, je wilde het aan de kinderen gaan vragen? Wou ze ook voorleggen hoeveel keer per week ze bij McDonalds mogen gaan eten?quote:Op zaterdag 22 augustus 2009 09:15 schreef eleusis het volgende:
Goh aan wie zouden ze het gevraagd hebben, de kinderen of volwassenen?
Laten we alleen arme paupers vragen of de rijken meer belasting moeten betalen. Of aan de vrouwen vragen of er meer vrouwen op hoge posities moeten komen.
Verrassende uitkomst hoor.
Je moet wel verknipt zijn om dat te vergelijken met het slaan van kinderen, maar als jij het wilquote:Op zaterdag 22 augustus 2009 11:06 schreef Lkw het volgende:
[..]
O, je wilde het aan de kinderen gaan vragen? Wou ze ook voorleggen hoeveel keer per week ze bij McDonalds mogen gaan eten?![]()
De vergelijking is prima, ik wil ermee aantonen dat kinderen niet verder zullen denken dan directe bevrediging. Natuurlijk zullen ze geen corrigerende klap willen krijgen, natuurlijk zullen ze elke dag bij McDonalds willen eten, laat naar bed willen gaan, een nieuwe fiets willen hebben, altijd vakantie willen hebben, etc.quote:Op zaterdag 22 augustus 2009 11:28 schreef eleusis het volgende:
[..]
Je moet wel verknipt zijn om dat te vergelijken met het slaan van kinderen, maar als jij het wil
Wat dacht je ervan om gewoon niet op het zeuren in te gaan?quote:Op zaterdag 22 augustus 2009 01:36 schreef AyrtonSenna het volgende:
Gewoon een lichte draai om de oren geven moet gewoon kunnen. Anders krijg je van die klierderige verwende etterbakjes die alles gedaan krijgen van hun ouders door te drammen en te jengelen.
Soms helpen woorden echt niet meer bij kinderen. Een tik is dan een zeer afdoende middel om iets duidelijk te maken. Heeft niets met zwaktebod te maken.quote:Op zaterdag 22 augustus 2009 11:35 schreef Igen het volgende:
[..]
Wat dacht je ervan om gewoon niet op het zeuren in te gaan?
Echt een zwaktebod als je als ouder voelt aankomen dat je door het gejengel geen 'nee' zal durven zeggen daarom dan maar het kind een mep geeft.
Je moet dit soort vraagstukken helemaal niemand voorleggen. En de regering snapt dat gelukkig ook aangezien ze de uitslag naast zich neerleggen.quote:Op zaterdag 22 augustus 2009 11:34 schreef Lkw het volgende:
Kinderen zijn geen volwassen, dus moet je ze ook geen volwassen vraagstukken voorleggen (waarbij dus rationeel en zonder aanzien des persoons voors en tegens moeten worden afgewogen).
Als 'nee' niet meer helpt dan is het al eerder in de opvoeding fout gegaan.quote:Op zaterdag 22 augustus 2009 11:38 schreef Lkw het volgende:
[..]
Soms helpen woorden echt niet meer bij kinderen. Een tik is dan een zeer afdoende middel om iets duidelijk te maken. Heeft niets met zwaktebod te maken.
Ach, wat een onzin. Als je een kindje hebt rondkruipen dat steeds kopjes van de tafel wil trekken, praat je wel anders. Dan kun je 1000 keer nee zeggen en hij probeert het weer. Dan doet een tik echt wonderen hoor.quote:Op zaterdag 22 augustus 2009 11:41 schreef Igen het volgende:
[..]
Als 'nee' niet meer helpt dan is het al eerder in de opvoeding fout gegaan.
Okee, dat je ze aan niemand moet voorleggen, ben ik met je eens. En zeker niet aan kinderen, om bovengenoemde redenen.quote:Op zaterdag 22 augustus 2009 11:40 schreef eleusis het volgende:
[..]
Je moet dit soort vraagstukken helemaal niemand voorleggen. En de regering snapt dat gelukkig ook aangezien ze de uitslag naast zich neerleggen.
Er zijn heel veel gezinnen waar de ouders hun kinderen een fatsoenlijke opvoeding geven, zonder tikken uit te delen. In de praktijk kan dat prima.quote:Op zaterdag 22 augustus 2009 11:44 schreef Lkw het volgende:
[..]
Ach, wat een onzin. Als je een kindje hebt rondkruipen dat steeds kopjes van de tafel wil trekken, praat je wel anders. Dan kun je 1000 keer nee zeggen en hij probeert het weer. Dan doet een tik echt wonderen hoor.
En er is dan helemaal niks fout gegaan eerder in de opvoeding. Kinderen zijn gewoon nieuwsgierig en zoeken de grenzen op. Bij die grens moet je als ouder klaar staan en ingrijpen. Desnoods dus met daden als woorden niet helpen of nog niet begrepen worden door het kind.
Kan prima, maar hoeft niet.quote:Op zaterdag 22 augustus 2009 12:00 schreef Hukkie het volgende:
Er zijn natuurlijk ook heel veel gezinnen waarbij de kinderen geen modelkindjes zijn en af en toe flink gecorrigeerd moeten worden. En een corrigerende tik kan dan ook prima, dat hangt totaal af van de situatie.
Een tik uitdelen is kansloos noch onfatsoenlijk.quote:Op zaterdag 22 augustus 2009 11:54 schreef Igen het volgende:
[..]
Er zijn heel veel gezinnen waar de ouders hun kinderen een fatsoenlijke opvoeding geven, zonder tikken uit te delen. In de praktijk kan dat prima.
Nee, het is en blijft gewoon een kansloos zwaktebod. Net zo kansloos als tehuizen die bejaarden met armen en benen aan bed vastbinden om valpartijen te voorkomen.
Dat voorbeeld.. goed. Vooropgesteld: ik heb zelf geen kinderen.quote:Op zaterdag 22 augustus 2009 12:13 schreef Lkw het volgende:
[..]
Een tik uitdelen is kansloos noch onfatsoenlijk.
Verder ga je niet in op mijn voorbeeld van een kindje dat het in z'n hoofd heeft gehaald om kopjes van een tafel te gaan trekken. Blijkbaar heb je nooit in zo'n zich eindeloos herhalende situatie gezeten, maar ik verzeker je dat woorden in zo'n geval niet helpen.
Het gaat ook niet om de verplichting je kinderen te slaan.quote:Op zaterdag 22 augustus 2009 11:54 schreef Igen het volgende:
Er zijn heel veel gezinnen waar de ouders hun kinderen een fatsoenlijke opvoeding geven, zonder tikken uit te delen. In de praktijk kan dat prima.
Ja op die manier wordt het inderdaad niks nee. Maar lees de post van mij, boven de jouw eens.quote:Op zaterdag 22 augustus 2009 12:46 schreef LXIV het volgende:
Maar een corrigerende tik kan absoluut geen kwaad. Kinderen van drie zijn soms bizar onredelijk en ik ga echt niet iedere keer op mijn knieen om zoetsappig uit te leggen waarom iets dan niet zo mogen. "Papa en mama vinden het niet fijn als jij de gordijnen telkens in brand steekt." Ja, daaag. Juist van kinderen die zo worden opgevoed komt niks terecht.
En waar ligt de grens? Mag de overheid kindermishandeling wel verbieden, of is dat ook iets wat de ouders mogen bepalen? En ander huiselijk geweld, zoals de man die de vrouw slaat?quote:Op zaterdag 22 augustus 2009 12:46 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Het gaat ook niet om de verplichting je kinderen te slaan.
De vraag die hier speelt is niet of je kinderen een corrigerende tik moet geven. De vraag is of de opvoeders zelf mogen bepalen of dat goed is voor het kind, of dat de overheid die niet van die kinderen houdt, ze niet hoeft op te voeden en die niet met de gevolgen van onvoldoende corrigeren te maken krijgt dat beter kan bepalen dan de ouders.
Met een kleine aanpassing helemaal met je eens.quote:Op zaterdag 22 augustus 2009 09:33 schreef servus_universitas het volgende:
Een corrigerende tik of een schop onder je hol kunnen prima middelen zijn om een kind iets af te leren. Maar nee, we moeten met ze praten, want het zijn kleine volwassenen wiens wier kijk op de zaak we ook moeten respecteren.Schei toch uit.
Geloof me, de gemiddelde drie-jarige peuter kan soms net zo egocentrisch als Eric Cartman zijn. Het intereseert ze niks of jullie het wel of niet leuk vinden.quote:Op zaterdag 22 augustus 2009 12:51 schreef Igen het volgende:
[..]
Ja op die manier wordt het inderdaad niks nee. Maar lees de post van mij, boven de jouw eens.
Nou, ik was van de week ergens waarbij een knulletje van 6 nogal vervelend was en zijn broertje liep te jennen en duwen/meppen, dan komt er plotseling een schreeuwende volwassene die een klap uitdeelt en roept * je mag niet sláán* (huh? waarom die volwassene dan welquote:Op zaterdag 22 augustus 2009 12:00 schreef Hukkie het volgende:
Er zijn natuurlijk ook heel veel gezinnen waarbij de kinderen geen modelkindjes zijn en af en toe flink gecorrigeerd moeten worden. En een corrigerende tik kan dan ook prima, dat hangt totaal af van de situatie.
Ik ken wel uitzonderingen...quote:Op zaterdag 22 augustus 2009 12:56 schreef LXIV het volgende:
Overigens vind ik het weer niet nodig om kinderen boven de 12 nog te slaan. Die moeten ondertussen genoeg bevattingsvermogen hebben.
Vind ik ook. Heb mijn kinderen vroeger ook weleens tegen de pamper gemept, of op de vingers getikt als ze ergens aanzaten wat gevaarlijk was, of kapot kon. Daarmee beschadig je ze niet en het is wel effectief.quote:Op zaterdag 22 augustus 2009 21:38 schreef deedeetee het volgende:
Mep op de billen of vingers van een klein kind moet kunnen. Zodra er verstandig gepraat kan worden, niet meer meppen maar praten.
True, en boven de 16/17 kunnen ze jou helemaal in elkaar meppen. Rollen omgedraaid.quote:Op zaterdag 22 augustus 2009 12:56 schreef LXIV het volgende:
Overigens vind ik het weer niet nodig om kinderen boven de 12 nog te slaan. Die moeten ondertussen genoeg bevattingsvermogen hebben.
huh, een kind van drie dat de gordijnen in de fik steekt? Sorry hoor, maar als dat echt het geval is heeft mi eerder de ouder een tik verdient, wat voor achterlijk persoon ben je als je een aansteker/lucifers laat rondslingeren op een voor een klein kind bereikbare plekquote:Op zaterdag 22 augustus 2009 12:46 schreef LXIV het volgende:
De mensen die hun kinderen echt mishandelen trekken zich toch niks van de wet aan of het wel of niet mag. Dus wat dat betreft is zo'n wet onzin.
Maar een corrigerende tik kan absoluut geen kwaad. Kinderen van drie zijn soms bizar onredelijk en ik ga echt niet iedere keer op mijn knieen om zoetsappig uit te leggen waarom iets dan niet zo mogen. "Papa en mama vinden het niet fijn als jij de gordijnen telkens in brand steekt." Ja, daaag. Juist van kinderen die zo worden opgevoed komt niks terecht.
Als een kind bewust iets doet waarvan het weet dat het absoluut niet mag kan het helemaal geen kwaad het een keer op de billen te tikken.
Hoezo grens? Het zijn andersoortige dingen. Waar de grens ligt tussen knuffelen en incest is net zo goed een onzinnige vraag, of waar de grens ligt tussen huisarrest en opgesloten houden in de kelder.quote:Op zaterdag 22 augustus 2009 12:52 schreef Igen het volgende:
En waar ligt de grens? Mag de overheid kindermishandeling wel verbieden, of is dat ook iets wat de ouders mogen bepalen? En ander huiselijk geweld, zoals de man die de vrouw slaat?
Jouw ouders hebben jou als kind regelmatig geslagen? En daar ben je nog trots op ook?quote:Op zondag 23 augustus 2009 12:38 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Het een is in het belang van het kind en het ander niet. Verder vind ik een verbod en alle steun daarvoor een belediging voor opvoeders als mijn eigen ouders, een belediging voor iedereen die zelf de verantwoordelijkheid neemt om zijn kind op te voeden. Zoals jij daar een sterke mening over mag hebben, mogen ouders dat ook, het is immers hun kind.
Nauwelijks, maar het was in ieder geval ter hun beoordeling. Je had toen namelijk nog niet zoveel bemoeizieke figuren die zo vol eigenwaan zaten dat ze meenden precies te weten hoe anderen hun kinderen moeten opvoeden.quote:Op zondag 23 augustus 2009 12:40 schreef Igen het volgende:
[..]
Jouw ouders hebben jou als kind regelmatig geslagen?
quote:Op zaterdag 22 augustus 2009 11:44 schreef Lkw het volgende:
[..]
Ach, wat een onzin. Als je een kindje hebt rondkruipen dat steeds kopjes van de tafel wil trekken, praat je wel anders. Dan kun je 1000 keer nee zeggen en hij probeert het weer. Dan doet een tik echt wonderen hoor.
En er is dan helemaal niks fout gegaan eerder in de opvoeding. Kinderen zijn gewoon nieuwsgierig en zoeken de grenzen op. Bij die grens moet je als ouder klaar staan en ingrijpen. Desnoods dus met daden als woorden niet helpen of nog niet begrepen worden door het kind.
Ja, ga je hele huis kindproof maken, terwijl opvoeding juist behelst dat je het kind leert uit de voeten te kunnen in een volwassen wereld. Wie heeft het trouwens opeens over een theepot? Wil je het graag wat dramatischer maken of zo?quote:Op maandag 24 augustus 2009 21:03 schreef Mooiiiiiii het volgende:
[..]
Een kind wat nog kruipt ,kan niet eens bewust denken "ik ga nu voor de zoveelste keer aan het tafellaken trekken zodat de kopjes vallen.Als ouder heb je ervoor te zorgen dat je kind geen theepot en kopjes van tafel kan trekken.
En de meeste tikken van ouders zijn puur frustratie en zonder na te denken.Klote ouders soms .Te weinig invoelen in het kind en na een lange dag werken en hun kind opgehaald te hebben ,geen gezeik en gezeur willen.Maar zo snel mogelijk kind naar bed.
Precies, het gaat om het leren. Dat is iets heel anders dan dat een kind van 2 het al kan.quote:Op dinsdag 25 augustus 2009 01:53 schreef Lkw het volgende:
[..]
Ja, ga je hele huis kindproof maken, terwijl opvoeding juist behelst dat je het kind leert uit de voeten te kunnen in een volwassen wereld. Wie heeft het trouwens opeens over een theepot? Wil je het graag wat dramatischer maken of zo?
Dat blijkt toch wel uit de reacties in dit topic, die allemaal zoiets zijn als "Als het kind echt niet wil luisteren dan verkoop je het een tik." En laatste redmiddel dus voor gefrustreerde ouders die het gevoel hebben hun kind niet op een normale geciviliseerde wijze in bedwang te kunnen houden.quote:Hoe kom je er verder bij dat de meeste tikken die ouders uitdelen uit frustratie voortkomen? Onderzoek naar gedaan?
*zucht*quote:Op dinsdag 25 augustus 2009 10:57 schreef ethiraseth het volgende:
Meer ouders zouden hun kind een mep moeten geven. Wat een kutkinderen zie ik overal toch rondlopen.
Sowieso, in discussie gaan met een vjif jarig kind, kom op zeg. Wie niet horen wilt moet maar voelen.
Je weet niet waar je over praat.quote:Op dinsdag 25 augustus 2009 10:48 schreef Igen het volgende:
Dat blijkt toch wel uit de reacties in dit topic, die allemaal zoiets zijn als "Als het kind echt niet wil luisteren dan verkoop je het een tik." En laatste redmiddel dus voor gefrustreerde ouders die het gevoel hebben hun kind niet op een normale geciviliseerde wijze in bedwang te kunnen houden.
De beste stuurlui staan duidelijk weer aan wal hè. Lekker makkelijk roepen dat anderen het fout doen terwijl je zelf geen kinderen hebt.quote:Op dinsdag 25 augustus 2009 11:09 schreef Igen het volgende:
[..]
*zucht*
Waar komt toch het misverstand vandaan dat een kind slaan, en eindeloos in discussie gaan de enige twee opties zijn?
Je kan toch ook, zonder te slaan, gewoon "nee" zeggen?
Oh nee, veel ouders kunnen dat niet.
Ik heb geen kinderen nee, maar ik ben wel zelf kind geweest en ik heb twee jaar in een gastgezin met kinderen gewoond.quote:Op dinsdag 25 augustus 2009 11:16 schreef ethiraseth het volgende:
[..]
De beste stuurlui staan duidelijk weer aan wal hè. Lekker makkelijk roepen dat anderen het fout doen terwijl je zelf geen kinderen hebt.
Hoe jij het zou doen, of het denkt dat je het zou doen, is niet hoe anderen het moeten doen, en zeker niet op straffe van vervolging en ontzetting uit de ouderlijke macht en dergelijke. Jij hebt niet de wijsheid in pacht, de overheid heeft niet de wijsheid in pacht, en het is nogal arrogant om te doen alsof jij weet wat andermans kind nodig heeft.quote:Op dinsdag 25 augustus 2009 10:48 schreef Igen het volgende:
Dat blijkt toch wel uit de reacties in dit topic, die allemaal zoiets zijn als "Als het kind echt niet wil luisteren dan verkoop je het een tik." En laatste redmiddel dus voor gefrustreerde ouders die het gevoel hebben hun kind niet op een normale geciviliseerde wijze in bedwang te kunnen houden.
Die dingen hebben niks met elkaar te maken. Het is geen wondermiddel dat overal tegen helpt.quote:Op dinsdag 25 augustus 2009 11:37 schreef Igen het volgende:
[..]
Ik heb geen kinderen nee, maar ik ben wel zelf kind geweest en ik heb twee jaar in een gastgezin met kinderen gewoond.
Vooral bij dat laatste heb ik héél goed kunnen zien hoe de ouders de opvoeding totaal verkeerd kunnen aanpakken, met een vervelend, doortrapt, strontverwend kutkind als gevolg. Bijvoorbeeld:
- Kind is het oogappeltje van de ouders en krijgt daarom altijd de zin
- Kind wordt gepest door oudere broers en/of zussen
- Ouders kunnen niet samen één lijn vinden in wat wel en niet mag
Díé dingen moet je dus aanpakken, en dat doe je niet door een corrigerende tik te geven.
Want schelden doet geen pijn hè.quote:Op dinsdag 25 augustus 2009 11:56 schreef Elfletterig het volgende:
Waar komt het idee vandaan dat het uitdelen van een corrigerende tik (zo nu en dan) niet kan samengaan met het geciviliseerd opvoeden van kinderen? Ik heb als kind beslist de nodige corrigerende tikken gehad, ik neem mijn ouders dat geen seconde kwalijk en ben heel fatsoenlijk opgevoed.
Ik denk zelfs dat kinderen die nooit eens een corrigerende tik krijgen eerder ontsporen, omdat bepaalde grenzen van onacceptabel gedrag minder duidelijk zijn gesteld. Zo van: ik kan dit gerust flikken, want ik krijg hooguit een verbale uitbrander.
En als het kind zich daar niks van aan trekt ? Nog 's nee zeggen en wat als het kind zich er tot in het oneindige niks van aantrekt dat jij nee zegt ?quote:Op dinsdag 25 augustus 2009 11:09 schreef Igen het volgende:
[..]
*zucht*
Waar komt toch het misverstand vandaan dat een kind slaan, en eindeloos in discussie gaan de enige twee opties zijn?
Spijker op de kop.quote:Op dinsdag 25 augustus 2009 11:56 schreef Elfletterig het volgende:
Ik denk zelfs dat kinderen die nooit eens een corrigerende tik krijgen eerder ontsporen, omdat bepaalde grenzen van onacceptabel gedrag minder duidelijk zijn gesteld. Zo van: ik kan dit gerust flikken, want ik krijg hooguit een verbale uitbrander.
Leven is verwerpelijk.quote:Op dinsdag 25 augustus 2009 12:08 schreef Igen het volgende:
[..]
Want schelden doet geen pijn hè.
(Alhoewel dat natuurlijk weer een héél ander licht op de zaak werpt... is het niet minstens zo verwerpelijk als je een kind met woorden moreel kapot maakt?)
Ik heb kinderen en ben het helemaal met je eens.quote:Op dinsdag 25 augustus 2009 11:09 schreef Igen het volgende:
[..]
*zucht*
Oh nee, veel ouders kunnen dat niet.
Waarom denk jij dat een kind eindeloos doorgaat, hoe vaak je ook "nee" zegt?quote:Op dinsdag 25 augustus 2009 12:27 schreef deedeetee het volgende:
[..]
En als het kind zich daar niks van aan trekt ? Nog 's nee zeggen en wat als het kind zich er tot in het oneindige niks van aantrekt dat jij nee zegt ?
Waarom denk jij dat een kind een tik krijgt ? : omdat de ouder NEE zegt en het kind zich daar niks vanaan trekt. Dáárom krijgt het die tik.![]()
Ervaring... die jij mist.quote:Op dinsdag 25 augustus 2009 12:57 schreef Igen het volgende:
Waarom denk jij dat een kind eindeloos doorgaat, hoe vaak je ook "nee" zegt?
Klopt... ken je "geef ze een vinger en ze willen.."?quote:Omdat dat kind eerder heeft geleerd dat er toch geen enkele consequentie volgt, corrigerende tik of iets anders.
Ligt eraan. Dreigt die moeder vaker met consequenties die ze niet nakomt? Dat weet jij niet.quote:Gister weer een mooi voorbeeld gezien op het strand:
Klein meisje trekt midden op het strand haar zwembroekje uit. Dus de moeder, met een zacht, hoog coochie coochie piepstemmetje:
Meisje, doe je zwembroekje aan.
Doe je zwembroekje aan...
Okee, dan gaan we nu naar huis
Wat denkt die moeder nou? Dat haar kind achtelijk is ofzo? Dat kind snapt heus wel dat ze toch niet naar huis gaan.
Klopt.quote:Het resultaat is uiteraard, op dat moment dat het kind nog steeds niet luistert, en op de lange termijn dat het kind nergens naar luistert.
Domme vraag. Tuurlijk moet je het kind niet slaan omdat je zelf al aangeeft dat de ouder een strafmaatregel gebruikt die zinloos is. Logischerwijs leert de ouder dit het kind aan. Het kind daarvoor straffen met een draai om de oren slaat nergens op.quote:Moet je het kind dan slaan? Nee, maar je moet het wel op één of andere manier een vorm van straf geven, en dat dan ook consequent doorvoeren.
Niet helemaal. Volgens dat programma moet je tot vervelends toe je antwoord herhalen tegen een kind. En als je gevolgen aangeeft moet je die ook uitvoeren.quote:(Dat is trouwens volgens mij ook het hele idee achter de naughty chair van televisie)
Deur op slot en negeren. Want het is aandachttrekkerij, en als je het kind níét negeert dan heeft het succes en doet het de volgende keer weer.quote:Op dinsdag 25 augustus 2009 13:20 schreef Matteüs het volgende:
Niet helemaal. Volgens dat programma moet je tot vervelends toe je antwoord herhalen tegen een kind. En als je gevolgen aangeeft moet je die ook uitvoeren.
Maar dan? Wat als je dat kind straf geeft dat als het niet ophoudt, dat het naar der eigen kamer moet en daar vrolijk de hele tent bij elkaar krijst? Begint dan het riedeltje van voren af aan? Weer gevolgen aangeven als dat kind niet ophoud en het uitvoeren? En wat als dat kind daarna op andere wijze zijn ongenoegen uit? Nogmaals?
Je bent nogal kort door de bocht met je beperkte denkvermogen.quote:Op dinsdag 25 augustus 2009 13:35 schreef Igen het volgende:
[..]
Deur op slot en negeren. Want het is aandachttrekkerij, en als je het kind níét negeert dan heeft het succes en doet het de volgende keer weer.
Ik snap niet dat je nu een link met schelden legt. Doorgaans zijn ouders er niet op uit om hun kinderen geestelijk kapot te maken...quote:Op dinsdag 25 augustus 2009 12:08 schreef Igen het volgende:
Want schelden doet geen pijn hè.
(Alhoewel dat natuurlijk weer een héél ander licht op de zaak werpt... is het niet minstens zo verwerpelijk als je een kind met woorden moreel kapot maakt?)
Deurkruk eraf schroeven.quote:Op dinsdag 25 augustus 2009 13:41 schreef Matteüs het volgende:
[..]
Je bent nogal kort door de bocht met je beperkte denkvermogen.
Even het volgende:
Slaapkamers hebben lang niet altijd een slot. Dus je koter zit daar met een gevoel van verlies en dat het zijn zin niet kreeg. Het weet dat de consequenties geen tik worden en kan dus doen wat het wil aangezien jij enkel spiegelogisch het gesprek aangaat of het negeert.
Dus het kind gaat krijsen. Schreeuwt de hele buurt bij elkaar. Jij negeert. Dus kind verzint wat anders want het wil jouw aandacht. Het pakt de deur en begint te slaan (kon niet op slot namelijk). Een kwartier lang.
Jij negeert nog steeds.
Kind wordt woedend want het krijgt niet het resultaat wat het wil.
Kind gaat alle spulletjes uit het raam op straat en in de tuinen van de buren gooien.
Wat doe je? Negeren?
Achzo... niet dat het helpt tegen de spulletjes die overal vanuit het raam op straat en in de tuinen terecht komen helpt... ik begrijp dan ook niet wat je daarmee denkt te bereiken..quote:
In dat geval zou ik een grote vuilniszak pakken..spullen die buiten liggen in de container dumpen. Het kind uitleggen dat als ie zo niet met spullen hoort om te gaan en het gejank blijven negeren.quote:Op dinsdag 25 augustus 2009 13:41 schreef Matteüs het volgende:
[..]
Je bent nogal kort door de bocht met je beperkte denkvermogen.
Even het volgende:
Slaapkamers hebben lang niet altijd een slot. Dus je koter zit daar met een gevoel van verlies en dat het zijn zin niet kreeg. Het weet dat de consequenties geen tik worden en kan dus doen wat het wil aangezien jij enkel spiegelogisch het gesprek aangaat of het negeert.
Dus het kind gaat krijsen. Schreeuwt de hele buurt bij elkaar. Jij negeert. Dus kind verzint wat anders want het wil jouw aandacht. Het pakt de deur en begint te slaan (kon niet op slot namelijk). Een kwartier lang.
Jij negeert nog steeds.
Kind wordt woedend want het krijgt niet het resultaat wat het wil.
Kind gaat alle spulletjes uit het raam op straat en in de tuinen van de buren gooien.
Wat doe je? Negeren?![]()
Lol. Het klinkt mooi. Ik wens je er ook veel succes mee.quote:Op dinsdag 25 augustus 2009 14:01 schreef SilkSpectre het volgende:
[..]
In dat geval zou ik een grote vuilniszak pakken..spullen die buiten liggen in de container dumpen. Het kind uitleggen dat als ie zo niet met spullen hoort om te gaan en het gejank blijven negeren.
Dat is wél menselijk. Immers, volwassenen worden ook in een kamertje opgesloten als ze stout zijn geweest, en niet geslagen.quote:Op dinsdag 25 augustus 2009 13:47 schreef Matteüs het volgende:
[..]
Achzo... niet dat het helpt tegen de spulletjes die overal vanuit het raam op straat en in de tuinen terecht komen helpt... ik begrijp dan ook niet wat je daarmee denkt te bereiken..
Maar je sluit dus je kind op. Als een dier. Dat helpt. Dat is ook menselijk/wenselijk.
Ondanks dat het getier door en door gaat. Dat heb je niet verholpen, wel?
In mijn laatste posts heb ik alleen uitgelegd hoe mijn ouders het deden. Werkende ouders, zonder uitkering.quote:Stel je voor dat je nu een baan hebt en niet van een uitkering geniet. Je bent dus de hele dag aan het werk geweest en bij thuiskomst staat deze scene die een uur of 2 uur duurt te wachten. Denk je dat je dat trekt?
Ochja, het is een forum. Je kunt makkelijk ja zeggen terwijl de ervaring het andere uitwijst. Laat maar dan.
Het werkte prima. Ben dan ook altijd erg consequent geweest met alles. Nee was ook echt nee. En met daarnaast het goede gedrag belonen heb ik nooit geen problemen gehad.quote:Op dinsdag 25 augustus 2009 14:07 schreef Matteüs het volgende:
[..]
Lol. Het klinkt mooi. Ik wens je er ook veel succes mee.
Wil je mij dan niet lastig vallen als je stilaan gek wordt?
Soms is het wel goed een kind apart te zetten..maar dan niet te lang. Even op de gang zetten voor een paar minuten.quote:Op dinsdag 25 augustus 2009 14:16 schreef Igen het volgende:
[..]
Dat is wél menselijk. Immers, volwassenen worden ook in een kamertje opgesloten als ze stout zijn geweest, en niet geslagen.
[..]
In mijn laatste posts heb ik alleen uitgelegd hoe mijn ouders het deden. Werkende ouders, zonder uitkering.
Je spreekt jezelf tegen.quote:Op dinsdag 25 augustus 2009 14:18 schreef SilkSpectre het volgende:
[..]
Het werkte prima. Ben dan ook altijd erg consequent geweest met alles. Nee was ook echt nee. En met daarnaast het goede gedrag belonen heb ik nooit geen problemen gehad.
Nou misschien ben ik dan niet duidelijk. Een kind gaat altijd grenzen verleggen. En natuurlijk ook mijn kind. Maar over het algemeen issie supermakkelijk geweest in zijn peuterpubertijd en nog steeds.quote:Op dinsdag 25 augustus 2009 14:24 schreef Matteüs het volgende:
[..]
Je spreekt jezelf tegen.
Het werkt prima volgens jou maar anderzijds heb je dankzij beloningen die behandeling nooit nodig gehad. Huh?
Zit je nu niet gewoon uit je nek te lullen om mij tegen te moeten en zullen spreken? Ja he?
Dank je D_D, voor je correctie!quote:Op zaterdag 22 augustus 2009 12:55 schreef Diederik_Duck het volgende:
[..]
Met een kleine aanpassing helemaal met je eens.
Dan is wél een tik geven dus een prima planquote:Op dinsdag 25 augustus 2009 12:57 schreef Igen het volgende:
[..]
Waarom denk jij dat een kind eindeloos doorgaat, hoe vaak je ook "nee" zegt?
Omdat dat kind eerder heeft geleerd dat er toch geen enkele consequentie volgt, corrigerende tik of iets anders.
Wat voor straf stel jij dan voor ?quote:Gister weer een mooi voorbeeld gezien op het strand:
Klein meisje trekt midden op het strand haar zwembroekje uit. Dus de moeder, met een zacht, hoog coochie coochie piepstemmetje:
Meisje, doe je zwembroekje aan.
Doe je zwembroekje aan...
Okee, dan gaan we nu naar huis
Wat denkt die moeder nou? Dat haar kind achtelijk is ofzo? Dat kind snapt heus wel dat ze toch niet naar huis gaan.
Het resultaat is uiteraard, op dat moment dat het kind nog steeds niet luistert, en op de lange termijn dat het kind nergens naar luistert.
Moet je het kind dan slaan? Nee, maar je moet het wel op één of andere manier een vorm van straf geven, en dat dan ook consequent doorvoeren.
Wees blij. Maar geef jezelf geen schouderklopjes en denk niet dat het allemaal aan je benadering ligt.quote:Op dinsdag 25 augustus 2009 14:37 schreef SilkSpectre het volgende:
[..]
Nou misschien ben ik dan niet duidelijk. Een kind gaat altijd grenzen verleggen. En natuurlijk ook mijn kind. Maar over het algemeen issie supermakkelijk geweest in zijn peuterpubertijd en nog steeds.
Niemand die een keer een corrigerende tik geeft heeft last van deze wet, alleen degene die te ver gaan hebben er last van.quote:Op zaterdag 22 augustus 2009 01:28 schreef Jordy-B het volgende:
[..]
Maar het bij wet verbieden is het andere uiterste.
Komt bij dat de mensen die hun kinderen echt mishandelen, zich niet laten tegenhouden door één of andere wet.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |