abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_72084761
WELLINGTON - Een overgrote meerderheid van de Nieuw-Zeelanders heeft in een referendum tegen een verbod op het slaan van kinderen door ouders gestemd. Dat meldden lokale media vrijdag op basis van voorlopige resultaten.

Ruim 87 procent stemde tegen de wet bij een opkomst van rond de 54 procent, aldus de kiescommissie. De bevolking mocht zich uitspreken over de vraag: Moet een klap als onderdeel van een goede ouderlijke correctie strafbaar worden in Nieuw-Zeeland?

Het verbod is sinds twee jaar van kracht om het hoge aantal kindermishande lingen in het land terug te dringen. De volkstelling is niet-bindend en de regering van premier John Key heeft al laten weten de bestaande wetgeving niet te zullen veranderen.

Telegraaf

tuurlijk mag je een kind slaan
straks mag je ook geen vrouwen meer slaan, het moet niet gekker worden
pi_72084831
'tuurlijk mag je een corrigerende tik uitdelen aan je kind. (Ja, da's een punt. Geen aanvulling om die opmerking in een sarcastisch licht te zetten, gewoon een punt).
Bestiality sure is a fun thing to do. But I have to say this as a warning to you:
With almost all animals you can have a ball, but the hedgehog can never be buggered at all.
pi_72084866
Je hebt natuurlijk slaan en slaan. Erg arbitrair, en als je bij wet slaan zou toestaan, zullen bepaalde figuren met kinderen dit wellicht verkeerd interpreteren met alle gevolgen van dien (voor de kinderen).

[ Bericht 54% gewijzigd door OldJeller op 22-08-2009 01:57:44 ]
pi_72084887
Ik vind dit eerlijk gezegd niet gek hoor. Waarom zou je jouw eigen kind geen corrigerende tik mogen geven? Ik heb zelf geen kinderen, maar als ik naar de mensen met jonge kinderen in mijn omgeving krijg snap ik heel goed dat je ze af en toe even een beuk wilt geven.
pi_72084895
nee idd, en vrouwen slaan is ook niet goed, ik ben er zelf vorige week mee gestopt
pi_72084902
quote:
Op zaterdag 22 augustus 2009 01:26 schreef OldJeller het volgende:
Je hebt natuurlijk slaan en slaan. Erg arbitrair, en als je bij wet slaan zou toestaan, zullen bepaalde figuren met kinderen dit wellicht verkeerd interpreteren met alle gevolgen van dien (voor de kinderen).
Maar het bij wet verbieden is het andere uiterste.

Komt bij dat de mensen die hun kinderen echt mishandelen, zich niet laten tegenhouden door één of andere wet.
Bestiality sure is a fun thing to do. But I have to say this as a warning to you:
With almost all animals you can have a ball, but the hedgehog can never be buggered at all.
pi_72084985
quote:
Op zaterdag 22 augustus 2009 01:28 schreef Jordy-B het volgende:

[..]

Komt bij dat de mensen die hun kinderen echt mishandelen, zich niet laten tegenhouden door één of andere wet.
Klopt.
Maar ik doel meer op het slag mensen dat toentertijd hun kat in de magnetron stopte om die te drogen, aangezien op de gebruiksaanwijzing niet stond dat dat niet kon/mocht.

Lastig punt is het zeker.
pi_72085015
Gewoon een lichte draai om de oren geven moet gewoon kunnen. Anders krijg je van die klierderige verwende etterbakjes die alles gedaan krijgen van hun ouders door te drammen en te jengelen.
  zaterdag 22 augustus 2009 @ 02:09:18 #9
70081 Lkw
²³³³²³²³²³²³²³²³²²³²²
pi_72085407
Tuurlijk mag je je kinderen slaan. In elkaar meppen natuurlijk niet. Grenzen aangeven hoort bij de opvoeding en dat gaat niet altijd met slechts woorden.
Stop the world, I want to get out.
pi_72085579
Verschilt per kind natuurlijk, of slaan nuttig is. Bovendien weet ik niet of een ouder die toch al gek is door een dergelijk verbod stopt met het mishandelen van zijn of haar kroost.

Maar is het geven van een corrigerende tik aan een volwassene dan ook legaal? Als ik zie hoe sommigen zich gedragen zijn er kinderen met een hogere ontwikkeling dan sommige volwassenen.
The problem is not the occupation, but how people deal with it.
  zaterdag 22 augustus 2009 @ 02:36:31 #11
70081 Lkw
²³³³²³²³²³²³²³²³²²³²²
pi_72085709
quote:
Op zaterdag 22 augustus 2009 02:24 schreef waht het volgende:
Verschilt per kind natuurlijk, of slaan nuttig is. Bovendien weet ik niet of een ouder die toch al gek is door een dergelijk verbod stopt met het mishandelen van zijn of haar kroost.

Maar is het geven van een corrigerende tik aan een volwassene dan ook legaal? Als ik zie hoe sommigen zich gedragen zijn er kinderen met een hogere ontwikkeling dan sommige volwassenen.
Waarschijnlijk is de oorzaak dat die volwasssen juist geen corrigerende tik kregen tijdens hun opvoeding?
  Trouwste user 2022 zaterdag 22 augustus 2009 @ 02:41:26 #12
7889 tong80
Spleenheup
pi_72085763
Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
  zaterdag 22 augustus 2009 @ 06:41:37 #13
222922 Fortune_Cookie
I sit and ponder... Huh?
pi_72086383
Een corrigerende schop komt ook aan als je twee turven hoog bent hoor!
Intelligent, but fucked up.
pi_72086813
Zolang ze het kind maar niet in elkaar rammen....

Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
  zaterdag 22 augustus 2009 @ 09:15:52 #15
68576 eleusis
fokked op kidz
pi_72086878
Goh aan wie zouden ze het gevraagd hebben, de kinderen of volwassenen?

Laten we alleen arme paupers vragen of de rijken meer belasting moeten betalen. Of aan de vrouwen vragen of er meer vrouwen op hoge posities moeten komen.

Verrassende uitkomst hoor.
Ik in een aantal worden omschreven: Ondernemend | Moedig | Stout | Lief | Positief | Intuïtief | Communicatief | Humor | Creatief | Spontaan | Open | Sociaal | Vrolijk | Organisator | Pro-actief | Meedenkend | Levensgenieter | Spiritueel
pi_72087017
Een corrigerende tik of een schop onder je hol kunnen prima middelen zijn om een kind iets af te leren. Maar nee, we moeten met ze praten, want het zijn kleine volwassenen wiens kijk op de zaak we ook moeten respecteren. Schei toch uit.
pi_72087585
Ik geef altijd een knijp in de bovenarmen of benen. Dat laat geen sporen na en is zeer effectief.
  zaterdag 22 augustus 2009 @ 11:06:04 #18
70081 Lkw
²³³³²³²³²³²³²³²³²²³²²
pi_72087996
quote:
Op zaterdag 22 augustus 2009 09:15 schreef eleusis het volgende:
Goh aan wie zouden ze het gevraagd hebben, de kinderen of volwassenen?

Laten we alleen arme paupers vragen of de rijken meer belasting moeten betalen. Of aan de vrouwen vragen of er meer vrouwen op hoge posities moeten komen.

Verrassende uitkomst hoor.
O, je wilde het aan de kinderen gaan vragen? Wou ze ook voorleggen hoeveel keer per week ze bij McDonalds mogen gaan eten?
  zaterdag 22 augustus 2009 @ 11:28:45 #19
68576 eleusis
fokked op kidz
pi_72088407
quote:
Op zaterdag 22 augustus 2009 11:06 schreef Lkw het volgende:

[..]

O, je wilde het aan de kinderen gaan vragen? Wou ze ook voorleggen hoeveel keer per week ze bij McDonalds mogen gaan eten?
Je moet wel verknipt zijn om dat te vergelijken met het slaan van kinderen, maar als jij het wil
Ik in een aantal worden omschreven: Ondernemend | Moedig | Stout | Lief | Positief | Intuïtief | Communicatief | Humor | Creatief | Spontaan | Open | Sociaal | Vrolijk | Organisator | Pro-actief | Meedenkend | Levensgenieter | Spiritueel
  zaterdag 22 augustus 2009 @ 11:34:53 #20
70081 Lkw
²³³³²³²³²³²³²³²³²²³²²
pi_72088547
quote:
Op zaterdag 22 augustus 2009 11:28 schreef eleusis het volgende:

[..]

Je moet wel verknipt zijn om dat te vergelijken met het slaan van kinderen, maar als jij het wil
De vergelijking is prima, ik wil ermee aantonen dat kinderen niet verder zullen denken dan directe bevrediging. Natuurlijk zullen ze geen corrigerende klap willen krijgen, natuurlijk zullen ze elke dag bij McDonalds willen eten, laat naar bed willen gaan, een nieuwe fiets willen hebben, altijd vakantie willen hebben, etc.

Kinderen zijn geen volwassen, dus moet je ze ook geen volwassen vraagstukken voorleggen (waarbij dus rationeel en zonder aanzien des persoons voors en tegens moeten worden afgewogen).
pi_72088548
quote:
Op zaterdag 22 augustus 2009 01:36 schreef AyrtonSenna het volgende:
Gewoon een lichte draai om de oren geven moet gewoon kunnen. Anders krijg je van die klierderige verwende etterbakjes die alles gedaan krijgen van hun ouders door te drammen en te jengelen.
Wat dacht je ervan om gewoon niet op het zeuren in te gaan?

Echt een zwaktebod als je als ouder voelt aankomen dat je door het gejengel geen 'nee' zal durven zeggen daarom dan maar het kind een mep geeft.

[ Bericht 4% gewijzigd door #ANONIEM op 22-08-2009 11:36:34 ]
  zaterdag 22 augustus 2009 @ 11:38:32 #22
70081 Lkw
²³³³²³²³²³²³²³²³²²³²²
pi_72088627
quote:
Op zaterdag 22 augustus 2009 11:35 schreef Igen het volgende:

[..]

Wat dacht je ervan om gewoon niet op het zeuren in te gaan?

Echt een zwaktebod als je als ouder voelt aankomen dat je door het gejengel geen 'nee' zal durven zeggen daarom dan maar het kind een mep geeft.
Soms helpen woorden echt niet meer bij kinderen. Een tik is dan een zeer afdoende middel om iets duidelijk te maken. Heeft niets met zwaktebod te maken.
  zaterdag 22 augustus 2009 @ 11:40:16 #23
68576 eleusis
fokked op kidz
pi_72088663
quote:
Op zaterdag 22 augustus 2009 11:34 schreef Lkw het volgende:
Kinderen zijn geen volwassen, dus moet je ze ook geen volwassen vraagstukken voorleggen (waarbij dus rationeel en zonder aanzien des persoons voors en tegens moeten worden afgewogen).
Je moet dit soort vraagstukken helemaal niemand voorleggen. En de regering snapt dat gelukkig ook aangezien ze de uitslag naast zich neerleggen.
pi_72088687
quote:
Op zaterdag 22 augustus 2009 11:38 schreef Lkw het volgende:

[..]

Soms helpen woorden echt niet meer bij kinderen. Een tik is dan een zeer afdoende middel om iets duidelijk te maken. Heeft niets met zwaktebod te maken.
Als 'nee' niet meer helpt dan is het al eerder in de opvoeding fout gegaan.
  zaterdag 22 augustus 2009 @ 11:44:52 #25
70081 Lkw
²³³³²³²³²³²³²³²³²²³²²
pi_72088758
quote:
Op zaterdag 22 augustus 2009 11:41 schreef Igen het volgende:

[..]

Als 'nee' niet meer helpt dan is het al eerder in de opvoeding fout gegaan.
Ach, wat een onzin. Als je een kindje hebt rondkruipen dat steeds kopjes van de tafel wil trekken, praat je wel anders. Dan kun je 1000 keer nee zeggen en hij probeert het weer. Dan doet een tik echt wonderen hoor.

En er is dan helemaal niks fout gegaan eerder in de opvoeding. Kinderen zijn gewoon nieuwsgierig en zoeken de grenzen op. Bij die grens moet je als ouder klaar staan en ingrijpen. Desnoods dus met daden als woorden niet helpen of nog niet begrepen worden door het kind.
  zaterdag 22 augustus 2009 @ 11:48:18 #26
70081 Lkw
²³³³²³²³²³²³²³²³²²³²²
pi_72088824
quote:
Op zaterdag 22 augustus 2009 11:40 schreef eleusis het volgende:

[..]

Je moet dit soort vraagstukken helemaal niemand voorleggen. En de regering snapt dat gelukkig ook aangezien ze de uitslag naast zich neerleggen.
Okee, dat je ze aan niemand moet voorleggen, ben ik met je eens. En zeker niet aan kinderen, om bovengenoemde redenen.
pi_72088940
quote:
Op zaterdag 22 augustus 2009 11:44 schreef Lkw het volgende:

[..]

Ach, wat een onzin. Als je een kindje hebt rondkruipen dat steeds kopjes van de tafel wil trekken, praat je wel anders. Dan kun je 1000 keer nee zeggen en hij probeert het weer. Dan doet een tik echt wonderen hoor.

En er is dan helemaal niks fout gegaan eerder in de opvoeding. Kinderen zijn gewoon nieuwsgierig en zoeken de grenzen op. Bij die grens moet je als ouder klaar staan en ingrijpen. Desnoods dus met daden als woorden niet helpen of nog niet begrepen worden door het kind.
Er zijn heel veel gezinnen waar de ouders hun kinderen een fatsoenlijke opvoeding geven, zonder tikken uit te delen. In de praktijk kan dat prima.

Nee, het is en blijft gewoon een kansloos zwaktebod. Net zo kansloos als tehuizen die bejaarden met armen en benen aan bed vastbinden om valpartijen te voorkomen.
  zaterdag 22 augustus 2009 @ 12:00:21 #28
39952 Hukkie
Wanna bang heads with me
pi_72089024
Er zijn natuurlijk ook heel veel gezinnen waarbij de kinderen geen modelkindjes zijn en af en toe flink gecorrigeerd moeten worden. En een corrigerende tik kan dan ook prima, dat hangt totaal af van de situatie.
There are no Saviours, there are no Kings, the Power lies in your head
DeviantArt
pi_72089035
pi_72089069
quote:
Op zaterdag 22 augustus 2009 12:00 schreef Hukkie het volgende:
Er zijn natuurlijk ook heel veel gezinnen waarbij de kinderen geen modelkindjes zijn en af en toe flink gecorrigeerd moeten worden. En een corrigerende tik kan dan ook prima, dat hangt totaal af van de situatie.
Kan prima, maar hoeft niet.

Ik was vroeger ook geen modelkind maar dat is zonder corrigerende tik prima goed gekomen.
  zaterdag 22 augustus 2009 @ 12:13:56 #31
70081 Lkw
²³³³²³²³²³²³²³²³²²³²²
pi_72089275
quote:
Op zaterdag 22 augustus 2009 11:54 schreef Igen het volgende:

[..]

Er zijn heel veel gezinnen waar de ouders hun kinderen een fatsoenlijke opvoeding geven, zonder tikken uit te delen. In de praktijk kan dat prima.

Nee, het is en blijft gewoon een kansloos zwaktebod. Net zo kansloos als tehuizen die bejaarden met armen en benen aan bed vastbinden om valpartijen te voorkomen.
Een tik uitdelen is kansloos noch onfatsoenlijk.

Verder ga je niet in op mijn voorbeeld van een kindje dat het in z'n hoofd heeft gehaald om kopjes van een tafel te gaan trekken. Blijkbaar heb je nooit in zo'n zich eindeloos herhalende situatie gezeten, maar ik verzeker je dat woorden in zo'n geval niet helpen.
pi_72089698
quote:
Op zaterdag 22 augustus 2009 12:13 schreef Lkw het volgende:

[..]

Een tik uitdelen is kansloos noch onfatsoenlijk.

Verder ga je niet in op mijn voorbeeld van een kindje dat het in z'n hoofd heeft gehaald om kopjes van een tafel te gaan trekken. Blijkbaar heb je nooit in zo'n zich eindeloos herhalende situatie gezeten, maar ik verzeker je dat woorden in zo'n geval niet helpen.
Dat voorbeeld.. goed. Vooropgesteld: ik heb zelf geen kinderen.

Mijn ervaring met kinderen is dat als je rustig maar écht welgemeend en ernstig zegt dat het afgelopen moet zijn, dat een kind dan wel luistert.

Maar ja, in het "welgemeend" zit 'm de crux. Een kind heeft het meteen door als je net-alsof streng doet. Nee, je moet écht streng zijn, vanuit je hart, en dat is lastig. Waarschijnlijk zelfs nog veel lastiger als het je eigen kind is, waar je zo veel van houdt.

Maar toch is dat de enige juiste oplossing. Dat zie je ook telkens terugkomen in tv-programma's zoals bijvoorbeeld de Duitse Super Nanny.

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 22-08-2009 12:43:07 ]
  zaterdag 22 augustus 2009 @ 12:46:35 #33
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_72089848
De mensen die hun kinderen echt mishandelen trekken zich toch niks van de wet aan of het wel of niet mag. Dus wat dat betreft is zo'n wet onzin.

Maar een corrigerende tik kan absoluut geen kwaad. Kinderen van drie zijn soms bizar onredelijk en ik ga echt niet iedere keer op mijn knieen om zoetsappig uit te leggen waarom iets dan niet zo mogen. "Papa en mama vinden het niet fijn als jij de gordijnen telkens in brand steekt." Ja, daaag. Juist van kinderen die zo worden opgevoed komt niks terecht.

Als een kind bewust iets doet waarvan het weet dat het absoluut niet mag kan het helemaal geen kwaad het een keer op de billen te tikken.
The End Times are wild
pi_72089856
quote:
Op zaterdag 22 augustus 2009 11:54 schreef Igen het volgende:
Het gaat ook niet om de verplichting je kinderen te slaan.

De vraag die hier speelt is niet of je kinderen een corrigerende tik moet geven. De vraag is of de opvoeders zelf mogen bepalen of dat goed is voor het kind, of dat de overheid die niet van die kinderen houdt, ze niet hoeft op te voeden en die niet met de gevolgen van onvoldoende corrigeren te maken krijgt dat beter kan bepalen dan de ouders.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_72089941
quote:
Op zaterdag 22 augustus 2009 12:46 schreef LXIV het volgende:
Maar een corrigerende tik kan absoluut geen kwaad. Kinderen van drie zijn soms bizar onredelijk en ik ga echt niet iedere keer op mijn knieen om zoetsappig uit te leggen waarom iets dan niet zo mogen. "Papa en mama vinden het niet fijn als jij de gordijnen telkens in brand steekt." Ja, daaag. Juist van kinderen die zo worden opgevoed komt niks terecht.
Ja op die manier wordt het inderdaad niks nee. Maar lees de post van mij, boven de jouw eens.
pi_72089967
quote:
Op zaterdag 22 augustus 2009 12:46 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Het gaat ook niet om de verplichting je kinderen te slaan.

De vraag die hier speelt is niet of je kinderen een corrigerende tik moet geven. De vraag is of de opvoeders zelf mogen bepalen of dat goed is voor het kind, of dat de overheid die niet van die kinderen houdt, ze niet hoeft op te voeden en die niet met de gevolgen van onvoldoende corrigeren te maken krijgt dat beter kan bepalen dan de ouders.
En waar ligt de grens? Mag de overheid kindermishandeling wel verbieden, of is dat ook iets wat de ouders mogen bepalen? En ander huiselijk geweld, zoals de man die de vrouw slaat?
pi_72090006
quote:
Op zaterdag 22 augustus 2009 09:33 schreef servus_universitas het volgende:
Een corrigerende tik of een schop onder je hol kunnen prima middelen zijn om een kind iets af te leren. Maar nee, we moeten met ze praten, want het zijn kleine volwassenen wiens wier kijk op de zaak we ook moeten respecteren. Schei toch uit.
Met een kleine aanpassing helemaal met je eens.
  zaterdag 22 augustus 2009 @ 12:56:20 #38
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_72090037
quote:
Op zaterdag 22 augustus 2009 12:51 schreef Igen het volgende:

[..]

Ja op die manier wordt het inderdaad niks nee. Maar lees de post van mij, boven de jouw eens.
Geloof me, de gemiddelde drie-jarige peuter kan soms net zo egocentrisch als Eric Cartman zijn. Het intereseert ze niks of jullie het wel of niet leuk vinden.

Ik geloof niet dat het beheerst uitdelen van een tik een kind dan ook maar de geringste fysieke of mentale schade toebrengt. Het is direct, het is duidelijk, het kind weet waar het aan toe is.

Mijn oudste van drie weet heel goed dat er één ding is dat ze niet mag. Haar bordje op de grond gooien tijdens het eten. Toch doet ze dat heel af en toe wel eens. En dan is het meteen boter bij de vis, een strakke tik tegen die konijnebilletjes. Twee minuten janken en dan komt ze weer bij je op schoot zitten om het goed te maken.
The End Times are wild
  zaterdag 22 augustus 2009 @ 12:56:57 #39
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_72090052
Overigens vind ik het weer niet nodig om kinderen boven de 12 nog te slaan. Die moeten ondertussen genoeg bevattingsvermogen hebben.
The End Times are wild
pi_72090065
Maar de regering wijzigd hun wetten niet, dus het slaan mag niet in nieuw zeeland
Slotje
I may be wrong, but it's highly unlikely.
  † In Memoriam † zaterdag 22 augustus 2009 @ 21:30:14 #41
13819 Loedertje
Trotse GILF.
pi_72095687
quote:
Op zaterdag 22 augustus 2009 12:00 schreef Hukkie het volgende:
Nou, ik was van de week ergens waarbij een knulletje van 6 nogal vervelend was en zijn broertje liep te jennen en duwen/meppen, dan komt er plotseling een schreeuwende volwassene die een klap uitdeelt en roept * je mag niet sláán* (huh? waarom die volwassene dan wel ) Enfin, kind van 6 begint uiteraard te huilen en de volwassene roept *stel je niet aan, ophouden met dat gejank..of wil je ook nog een schop*

Ik mag mij op dat moment helemaal nergens mee bemoeien maar inwendig kook ik dan toch lichtelijk.

Hoe kun je een kind leren dat het niet mag schoppen/slaan als je het zelf als DE ultieme methode ziet om te straffen?
  zaterdag 22 augustus 2009 @ 21:38:22 #42
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_72095947
Mep op de billen of vingers van een klein kind moet kunnen. Zodra er verstandig gepraat kan worden, niet meer meppen maar praten.
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
  zaterdag 22 augustus 2009 @ 22:07:26 #43
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_72096770
quote:
Op zaterdag 22 augustus 2009 12:56 schreef LXIV het volgende:
Overigens vind ik het weer niet nodig om kinderen boven de 12 nog te slaan. Die moeten ondertussen genoeg bevattingsvermogen hebben.
Ik ken wel uitzonderingen...
  zondag 23 augustus 2009 @ 11:56:00 #44
3542 Gia
User under construction
pi_72098592
quote:
Op zaterdag 22 augustus 2009 21:38 schreef deedeetee het volgende:
Mep op de billen of vingers van een klein kind moet kunnen. Zodra er verstandig gepraat kan worden, niet meer meppen maar praten.
Vind ik ook. Heb mijn kinderen vroeger ook weleens tegen de pamper gemept, of op de vingers getikt als ze ergens aanzaten wat gevaarlijk was, of kapot kon. Daarmee beschadig je ze niet en het is wel effectief.
Vanaf de leeftijd dat ermee te praten valt, moet dit echter niet meer nodig zijn. Met een jaartje of 3 is het in de hoek zetten ook genoeg straf. Op oudere leeftijd privileges ontnemen, zoals computertijd.
pi_72098633
quote:
Op zaterdag 22 augustus 2009 12:56 schreef LXIV het volgende:
True, en boven de 16/17 kunnen ze jou helemaal in elkaar meppen. Rollen omgedraaid.
The problem is not the occupation, but how people deal with it.
pi_72099042
Hoe moet je anders je positie als volwassenen duidelijk maken? Die ettertjes zijn veels te bijdehand tegenwoordig, en menen dat ze op gelijke golflengte zitten als een volwassenen.
pi_72099317
quote:
Op zaterdag 22 augustus 2009 12:46 schreef LXIV het volgende:
De mensen die hun kinderen echt mishandelen trekken zich toch niks van de wet aan of het wel of niet mag. Dus wat dat betreft is zo'n wet onzin.

Als een kind bewust iets doet waarvan het weet dat het absoluut niet mag kan het helemaal geen kwaad het een keer op de billen te tikken.
huh, een kind van drie dat de gordijnen in de fik steekt? Sorry hoor, maar als dat echt het geval is heeft mi eerder de ouder een tik verdient, wat voor achterlijk persoon ben je als je een aansteker/lucifers laat rondslingeren op een voor een klein kind bereikbare plek
pleased to meet you
pi_72099719
quote:
Op zaterdag 22 augustus 2009 12:52 schreef Igen het volgende:
En waar ligt de grens? Mag de overheid kindermishandeling wel verbieden, of is dat ook iets wat de ouders mogen bepalen? En ander huiselijk geweld, zoals de man die de vrouw slaat?
Hoezo grens? Het zijn andersoortige dingen. Waar de grens ligt tussen knuffelen en incest is net zo goed een onzinnige vraag, of waar de grens ligt tussen huisarrest en opgesloten houden in de kelder.

Het een is in het belang van het kind en het ander niet. Verder vind ik een verbod en alle steun daarvoor een belediging voor opvoeders als mijn eigen ouders, een belediging voor iedereen die zelf de verantwoordelijkheid neemt om zijn kind op te voeden. Zoals jij daar een sterke mening over mag hebben, mogen ouders dat ook, het is immers hun kind.
pi_72099775
quote:
Op zondag 23 augustus 2009 12:38 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Het een is in het belang van het kind en het ander niet. Verder vind ik een verbod en alle steun daarvoor een belediging voor opvoeders als mijn eigen ouders, een belediging voor iedereen die zelf de verantwoordelijkheid neemt om zijn kind op te voeden. Zoals jij daar een sterke mening over mag hebben, mogen ouders dat ook, het is immers hun kind.
Jouw ouders hebben jou als kind regelmatig geslagen? En daar ben je nog trots op ook?
pi_72101502
quote:
Op zondag 23 augustus 2009 12:40 schreef Igen het volgende:

[..]

Jouw ouders hebben jou als kind regelmatig geslagen?
Nauwelijks, maar het was in ieder geval ter hun beoordeling. Je had toen namelijk nog niet zoveel bemoeizieke figuren die zo vol eigenwaan zaten dat ze meenden precies te weten hoe anderen hun kinderen moeten opvoeden.
pi_72122390
quote:
Op zaterdag 22 augustus 2009 11:44 schreef Lkw het volgende:

[..]

Een kind wat nog kruipt ,kan niet eens bewust denken "ik ga nu voor de zoveelste keer aan het tafellaken trekken zodat de kopjes vallen.Als ouder heb je ervoor te zorgen dat je kind geen theepot en kopjes van tafel kan trekken.
En de meeste tikken van ouders zijn puur frustratie en zonder na te denken.Klote ouders soms .Te weinig invoelen in het kind en na een lange dag werken en hun kind opgehaald te hebben ,geen gezeik en gezeur willen.Maar zo snel mogelijk kind naar bed.
Love music!
  dinsdag 25 augustus 2009 @ 01:53:18 #52
70081 Lkw
²³³³²³²³²³²³²³²³²²³²²
pi_72130461
quote:
Op maandag 24 augustus 2009 21:03 schreef Mooiiiiiii het volgende:

[..]

Een kind wat nog kruipt ,kan niet eens bewust denken "ik ga nu voor de zoveelste keer aan het tafellaken trekken zodat de kopjes vallen.Als ouder heb je ervoor te zorgen dat je kind geen theepot en kopjes van tafel kan trekken.
En de meeste tikken van ouders zijn puur frustratie en zonder na te denken.Klote ouders soms .Te weinig invoelen in het kind en na een lange dag werken en hun kind opgehaald te hebben ,geen gezeik en gezeur willen.Maar zo snel mogelijk kind naar bed.
Ja, ga je hele huis kindproof maken, terwijl opvoeding juist behelst dat je het kind leert uit de voeten te kunnen in een volwassen wereld. Wie heeft het trouwens opeens over een theepot? Wil je het graag wat dramatischer maken of zo?

Hoe kom je er verder bij dat de meeste tikken die ouders uitdelen uit frustratie voortkomen? Onderzoek naar gedaan?

[ Bericht 8% gewijzigd door Lkw op 25-08-2009 01:58:50 ]
pi_72133887
quote:
Op dinsdag 25 augustus 2009 01:53 schreef Lkw het volgende:

[..]

Ja, ga je hele huis kindproof maken, terwijl opvoeding juist behelst dat je het kind leert uit de voeten te kunnen in een volwassen wereld. Wie heeft het trouwens opeens over een theepot? Wil je het graag wat dramatischer maken of zo?
Precies, het gaat om het leren. Dat is iets heel anders dan dat een kind van 2 het al kan.

Ik denk dat jij bij een kleuter ook wel een hekje bovenaan de trap zet, en niet redeneert van "Als m'n kindje van de trap dondert dan is dat een goed leermoment."
quote:
Hoe kom je er verder bij dat de meeste tikken die ouders uitdelen uit frustratie voortkomen? Onderzoek naar gedaan?
Dat blijkt toch wel uit de reacties in dit topic, die allemaal zoiets zijn als "Als het kind echt niet wil luisteren dan verkoop je het een tik." En laatste redmiddel dus voor gefrustreerde ouders die het gevoel hebben hun kind niet op een normale geciviliseerde wijze in bedwang te kunnen houden.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 25-08-2009 10:49:14 ]
pi_72133941
Er zit een wezenlijk verschil tussen een kind hard slaan en het uitdelen van een corrigerende tik. Met dat laatste is niks mis. Sterker nog: heel wat Nederlandse ouders zouden dat eens wat vaker moeten doen.
  dinsdag 25 augustus 2009 @ 10:57:54 #55
81187 ethiraseth
Fuck you, got mine
pi_72134082
Meer ouders zouden hun kind een mep moeten geven. Wat een kutkinderen zie ik overal toch rondlopen.

Sowieso, in discussie gaan met een vjif jarig kind, kom op zeg. Wie niet horen wilt moet maar voelen.
Winnaar Agnes Kant knuffel 2010.
Indeed, what are the roots of western geometry? Nothing else but the Egyptian techniques of surveying property.
pi_72134362
quote:
Op dinsdag 25 augustus 2009 10:57 schreef ethiraseth het volgende:
Meer ouders zouden hun kind een mep moeten geven. Wat een kutkinderen zie ik overal toch rondlopen.

Sowieso, in discussie gaan met een vjif jarig kind, kom op zeg. Wie niet horen wilt moet maar voelen.
*zucht*

Waar komt toch het misverstand vandaan dat een kind slaan, en eindeloos in discussie gaan de enige twee opties zijn?

Je kan toch ook, zonder te slaan, gewoon "nee" zeggen?

Oh nee, veel ouders kunnen dat niet.
pi_72134463
quote:
Op dinsdag 25 augustus 2009 10:48 schreef Igen het volgende:
Dat blijkt toch wel uit de reacties in dit topic, die allemaal zoiets zijn als "Als het kind echt niet wil luisteren dan verkoop je het een tik." En laatste redmiddel dus voor gefrustreerde ouders die het gevoel hebben hun kind niet op een normale geciviliseerde wijze in bedwang te kunnen houden.
Je weet niet waar je over praat.
Kinderen kennen geen overwegingen zoals jij dat wel kent. Kinderen willen simpele dingen:
- aandacht
- zin doordrijven

Met figuren zoals jij leren kinderen dat door blijven jengelen niet schadelijk is. Of het succes heeft ligt aan de toegefelijkheid van de ouder. Maar daarmee is het jengelen niet opgelost.

Veelal zit een jengelend kind in een roes van zijn eigen behoefte doordrukken. Dat jij als ouder telkens "nee" zegt, gaat het ene oor in en de andere weer uit. Een flinke draai om de oren geeft een breuk in die roes door het schrikeffect. Dan is de aandacht van het kind waar jij het wil hebben en niet waar het kind het wil hebben. Helaas begrijp je dat niet omdat in jouw geval de kinderen de baas zijn en niet de ouder. Iets wat heel gevaarlijk is voor elke thuissituatie.
En de gevolgen merken we nu al. Kinderen nu zijn grotendeels opgegroeid met die mentaliteit zoals jij uiteen zet. En ik kan je vertellen dat kinderen nu een grotere bek hebben en minder respect voor ouderen, als nooit te voren.

Ikzelf ben opgegroeid met flinke klappen en schoppen. Als ik te veel zat te zeuren was mijn vader snel klaar met me. Zat ik ergens de boel af te breken uit baldadigheid? Dan waren de rapen gaar en liep ik 1 week rond met een rode kont.
Ben ik er nu slechter van geworden? Ben ik crimineel? Ben ik onbeschoft en onfatsoenlijk? Heb ik een trauma opgelopen? Welnee. Ik weet juist heel goed tot hoever je moet gaan, wanneer je moet stoppen met zeuren en vooral (wat ik bij kinderen tegenwoordig mis)... dat niet alles vanzelfsprekend is en ik niet alles kan krijgen omdat ik het enkel wil.

Kinderen tegenwoordig moet je juist aanpakken. Ze pikken van hun vorige generatie op tot hoever ze kunnen gaan, hebben dan weer ouders die nog softer zijn en willen dan ook nog eens de grens nogmaals verleggen. Tegenhouden.
Ze mogen los gaan als ze ouder zijn en een beter beeld van de wereld hebben opgedaan zodat ze betere afwegingen kunnen maken en hun verantwoordelijkheid kunnen dragen. Tot die tijd zijn de ouders de baas en leermeesters.
  dinsdag 25 augustus 2009 @ 11:16:25 #58
81187 ethiraseth
Fuck you, got mine
pi_72134573
quote:
Op dinsdag 25 augustus 2009 11:09 schreef Igen het volgende:

[..]

*zucht*

Waar komt toch het misverstand vandaan dat een kind slaan, en eindeloos in discussie gaan de enige twee opties zijn?

De beste stuurlui staan duidelijk weer aan wal hè. Lekker makkelijk roepen dat anderen het fout doen terwijl je zelf geen kinderen hebt.

Een tik geven is alleen in de ogen van hippies en mensen die denken dat je redelijk kunt discussieren met kleuters een zwaktebod. Het is geregeld bittere noodzaak, en een goed trainingsmechanisme. Pijn is een hele goede manier om dingen af te leren. Dankzij pijn leren kinderen dat je moet uitkijken bij heet water, of een kat niet aan zijn staart moet trekken. maar nee, als het aankomt op vervelend gedrag tonen mag dat alleen worden afgeleerd met "streng optreden".

En om er nog maar een bekende uitdrukking tegenaan te gooien: zachte heelmeesters maken stinkende wonden.
Indeed, what are the roots of western geometry? Nothing else but the Egyptian techniques of surveying property.
pi_72135131
quote:
Op dinsdag 25 augustus 2009 11:16 schreef ethiraseth het volgende:

[..]

De beste stuurlui staan duidelijk weer aan wal hè. Lekker makkelijk roepen dat anderen het fout doen terwijl je zelf geen kinderen hebt.
Ik heb geen kinderen nee, maar ik ben wel zelf kind geweest en ik heb twee jaar in een gastgezin met kinderen gewoond.

Vooral bij dat laatste heb ik héél goed kunnen zien hoe de ouders de opvoeding totaal verkeerd kunnen aanpakken, met een vervelend, doortrapt, strontverwend kutkind als gevolg. Bijvoorbeeld:

- Kind is het oogappeltje van de ouders en krijgt daarom altijd de zin
- Kind wordt gepest door oudere broers en/of zussen
- Ouders kunnen niet samen één lijn vinden in wat wel en niet mag

Díé dingen moet je dus aanpakken, en dat doe je niet door een corrigerende tik te geven.
pi_72135189
quote:
Op dinsdag 25 augustus 2009 10:48 schreef Igen het volgende:
Hoe jij het zou doen, of het denkt dat je het zou doen, is niet hoe anderen het moeten doen, en zeker niet op straffe van vervolging en ontzetting uit de ouderlijke macht en dergelijke. Jij hebt niet de wijsheid in pacht, de overheid heeft niet de wijsheid in pacht, en het is nogal arrogant om te doen alsof jij weet wat andermans kind nodig heeft.
pi_72135247
Een corrigerende tik bestaat ook niet. Een tik is een hulpmiddel die op zichzelf niet corrigeert.
Daarbij is het grote gemiddelde niet toepasbaar op uitzonderingen. Terwijl je daar je punt uit wilt halen.
  dinsdag 25 augustus 2009 @ 11:50:11 #62
267291 2-0
Met alle respect hoor, maar eh
pi_72135532
waar ligt de grens?
Slaan of een corrigerende tik?

Als je verstandelijk beperkt bent mag je gewoon kinderen opvoeden... Heb je wel eens een corrigerende tik van een verstandelijk beperkt iemand gekregen?

Nee nee nee kinderen slaan is niet goed, dat zou ik zelf ook nooit doen. Nooit nooit nooit!!!
(But I shake the shit out of them)
Weer of geen weer
  dinsdag 25 augustus 2009 @ 11:53:07 #63
81187 ethiraseth
Fuck you, got mine
pi_72135620
quote:
Op dinsdag 25 augustus 2009 11:37 schreef Igen het volgende:

[..]

Ik heb geen kinderen nee, maar ik ben wel zelf kind geweest en ik heb twee jaar in een gastgezin met kinderen gewoond.

Vooral bij dat laatste heb ik héél goed kunnen zien hoe de ouders de opvoeding totaal verkeerd kunnen aanpakken, met een vervelend, doortrapt, strontverwend kutkind als gevolg. Bijvoorbeeld:

- Kind is het oogappeltje van de ouders en krijgt daarom altijd de zin
- Kind wordt gepest door oudere broers en/of zussen
- Ouders kunnen niet samen één lijn vinden in wat wel en niet mag

Díé dingen moet je dus aanpakken, en dat doe je niet door een corrigerende tik te geven.
Die dingen hebben niks met elkaar te maken. Het is geen wondermiddel dat overal tegen helpt.
pi_72135746
Waar komt het idee vandaan dat het uitdelen van een corrigerende tik (zo nu en dan) niet kan samengaan met het geciviliseerd opvoeden van kinderen? Ik heb als kind beslist de nodige corrigerende tikken gehad, ik neem mijn ouders dat geen seconde kwalijk en ben heel fatsoenlijk opgevoed.

Ik denk zelfs dat kinderen die nooit eens een corrigerende tik krijgen eerder ontsporen, omdat bepaalde grenzen van onacceptabel gedrag minder duidelijk zijn gesteld. Zo van: ik kan dit gerust flikken, want ik krijg hooguit een verbale uitbrander.
pi_72136067
quote:
Op dinsdag 25 augustus 2009 11:56 schreef Elfletterig het volgende:
Waar komt het idee vandaan dat het uitdelen van een corrigerende tik (zo nu en dan) niet kan samengaan met het geciviliseerd opvoeden van kinderen? Ik heb als kind beslist de nodige corrigerende tikken gehad, ik neem mijn ouders dat geen seconde kwalijk en ben heel fatsoenlijk opgevoed.

Ik denk zelfs dat kinderen die nooit eens een corrigerende tik krijgen eerder ontsporen, omdat bepaalde grenzen van onacceptabel gedrag minder duidelijk zijn gesteld. Zo van: ik kan dit gerust flikken, want ik krijg hooguit een verbale uitbrander.
Want schelden doet geen pijn hè.

(Alhoewel dat natuurlijk weer een héél ander licht op de zaak werpt... is het niet minstens zo verwerpelijk als je een kind met woorden moreel kapot maakt?)
  dinsdag 25 augustus 2009 @ 12:27:54 #66
78780 deedeetee
pi_72136625
quote:

[..]

*zucht*

En als het kind zich daar niks van aan trekt ? Nog 's nee zeggen en wat als het kind zich er tot in het oneindige niks van aantrekt dat jij nee zegt ?

Waarom denk jij dat een kind een tik krijgt ? : omdat de ouder NEE zegt en het kind zich daar niks vanaan trekt. Dáárom krijgt het die tik.

Dom gejank over een kind dat een welverdiende tik krijgt Tik is gezond, leren ze van. Goed voor de relatie ouder/kind. Ouder is de baas, kind moet leren luisteren en gehoorzamen. Heeft het veel plezier van straks op school
pi_72136920
quote:
Op dinsdag 25 augustus 2009 11:56 schreef Elfletterig het volgende:
Spijker op de kop.
  dinsdag 25 augustus 2009 @ 12:44:18 #68
81187 ethiraseth
Fuck you, got mine
pi_72137194
quote:
Op dinsdag 25 augustus 2009 12:08 schreef Igen het volgende:

[..]

(Alhoewel dat natuurlijk weer een héél ander licht op de zaak werpt... is het niet minstens zo verwerpelijk als je een kind met woorden moreel kapot maakt?)
Leven is verwerpelijk.
pi_72137454
quote:

[..]

*zucht*

Ik heb kinderen en ben het helemaal met je eens.
pi_72137594
quote:
Op dinsdag 25 augustus 2009 12:27 schreef deedeetee het volgende:

[..]

En als het kind zich daar niks van aan trekt ? Nog 's nee zeggen en wat als het kind zich er tot in het oneindige niks van aantrekt dat jij nee zegt ?

Waarom denk jij dat een kind een tik krijgt ? : omdat de ouder NEE zegt en het kind zich daar niks vanaan trekt. Dáárom krijgt het die tik.
Waarom denk jij dat een kind eindeloos doorgaat, hoe vaak je ook "nee" zegt?

Omdat dat kind eerder heeft geleerd dat er toch geen enkele consequentie volgt, corrigerende tik of iets anders.

Gister weer een mooi voorbeeld gezien op het strand:

Klein meisje trekt midden op het strand haar zwembroekje uit. Dus de moeder, met een zacht, hoog coochie coochie piepstemmetje:

Meisje, doe je zwembroekje aan.
Doe je zwembroekje aan...
Okee, dan gaan we nu naar huis

Wat denkt die moeder nou? Dat haar kind achtelijk is ofzo? Dat kind snapt heus wel dat ze toch niet naar huis gaan.

Het resultaat is uiteraard, op dat moment dat het kind nog steeds niet luistert, en op de lange termijn dat het kind nergens naar luistert.

Moet je het kind dan slaan? Nee, maar je moet het wel op één of andere manier een vorm van straf geven, en dat dan ook consequent doorvoeren.

(Dat is trouwens volgens mij ook het hele idee achter de naughty chair van televisie)
pi_72138356
quote:
Op dinsdag 25 augustus 2009 12:57 schreef Igen het volgende:

Ervaring... die jij mist.
quote:
Omdat dat kind eerder heeft geleerd dat er toch geen enkele consequentie volgt, corrigerende tik of iets anders.
Klopt... ken je "geef ze een vinger en ze willen.."?
quote:
Klein meisje trekt midden op het strand haar zwembroekje uit. Dus de moeder, met een zacht, hoog coochie coochie piepstemmetje:

Wat denkt die moeder nou? Dat haar kind achtelijk is ofzo? Dat kind snapt heus wel dat ze toch niet naar huis gaan.
Ligt eraan. Dreigt die moeder vaker met consequenties die ze niet nakomt? Dat weet jij niet.
En inderdaad. Als dat wel gebeurd leert dat kind dat. Dan heeft dreigen met gevolgen weinig zin.
Maar wat is je punt? Dat ze dat niet moet doen? Is iedereen het mee eens. Maar dat is de kwestie hier ook niet.
quote:
Het resultaat is uiteraard, op dat moment dat het kind nog steeds niet luistert, en op de lange termijn dat het kind nergens naar luistert.
Klopt.
quote:
Moet je het kind dan slaan? Nee, maar je moet het wel op één of andere manier een vorm van straf geven, en dat dan ook consequent doorvoeren.
Domme vraag. Tuurlijk moet je het kind niet slaan omdat je zelf al aangeeft dat de ouder een strafmaatregel gebruikt die zinloos is. Logischerwijs leert de ouder dit het kind aan. Het kind daarvoor straffen met een draai om de oren slaat nergens op.
quote:
(Dat is trouwens volgens mij ook het hele idee achter de naughty chair van televisie)
Niet helemaal. Volgens dat programma moet je tot vervelends toe je antwoord herhalen tegen een kind. En als je gevolgen aangeeft moet je die ook uitvoeren.
Maar dan? Wat als je dat kind straf geeft dat als het niet ophoudt, dat het naar der eigen kamer moet en daar vrolijk de hele tent bij elkaar krijst? Begint dan het riedeltje van voren af aan? Weer gevolgen aangeven als dat kind niet ophoud en het uitvoeren? En wat als dat kind daarna op andere wijze zijn ongenoegen uit? Nogmaals?

Ik ben daar sneller in.
KLABATS!
En als het niet ophoudt krijgt het er nog 1.

Problem solved en iedereen kan weer doorgaan met zijn eigen dingen in plaats van dat het huishouden uren om dat jengelde kind moet draaien met alle vermoeiende gezeur en gezever in ouwe wijven taal.
pi_72138923
quote:
Op dinsdag 25 augustus 2009 13:20 schreef Matteüs het volgende:

Niet helemaal. Volgens dat programma moet je tot vervelends toe je antwoord herhalen tegen een kind. En als je gevolgen aangeeft moet je die ook uitvoeren.
Maar dan? Wat als je dat kind straf geeft dat als het niet ophoudt, dat het naar der eigen kamer moet en daar vrolijk de hele tent bij elkaar krijst? Begint dan het riedeltje van voren af aan? Weer gevolgen aangeven als dat kind niet ophoud en het uitvoeren? En wat als dat kind daarna op andere wijze zijn ongenoegen uit? Nogmaals?
Deur op slot en negeren. Want het is aandachttrekkerij, en als je het kind níét negeert dan heeft het succes en doet het de volgende keer weer.

Tenminste, als ik vroeger al het speelgoed door de kamer gooide en schreeuwde en weetikveelwat, dan was het toch eigenlijk altijd om aandacht te trekken.
pi_72139113
quote:
Op dinsdag 25 augustus 2009 13:35 schreef Igen het volgende:

[..]

Deur op slot en negeren. Want het is aandachttrekkerij, en als je het kind níét negeert dan heeft het succes en doet het de volgende keer weer.
Je bent nogal kort door de bocht met je beperkte denkvermogen.
Even het volgende:

Slaapkamers hebben lang niet altijd een slot. Dus je koter zit daar met een gevoel van verlies en dat het zijn zin niet kreeg. Het weet dat de consequenties geen tik worden en kan dus doen wat het wil aangezien jij enkel spiegelogisch het gesprek aangaat of het negeert.
Dus het kind gaat krijsen. Schreeuwt de hele buurt bij elkaar. Jij negeert. Dus kind verzint wat anders want het wil jouw aandacht. Het pakt de deur en begint te slaan (kon niet op slot namelijk). Een kwartier lang.
Jij negeert nog steeds.
Kind wordt woedend want het krijgt niet het resultaat wat het wil.
Kind gaat alle spulletjes uit het raam op straat en in de tuinen van de buren gooien.

Wat doe je? Negeren?
pi_72139139
quote:
Op dinsdag 25 augustus 2009 12:08 schreef Igen het volgende:

Ik snap niet dat je nu een link met schelden legt. Doorgaans zijn ouders er niet op uit om hun kinderen geestelijk kapot te maken...

Het gaat gewoon om het aloude principe: wie niet horen wil, moet maar voelen. Een corrigerende tik heeft zijn nut in de opvoeding van kinderen. Het moet ook niet zo zijn dat ouders om de haverklap zulke tikken uitdelen, want dan doe je iets niet goed. Maar zo nu dan, moet kunnen. Sterker: dat lijkt me zelfs een gezonde situatie.
pi_72139153
quote:
Op dinsdag 25 augustus 2009 13:41 schreef Matteüs het volgende:

[..]

Even het volgende:

Slaapkamers hebben lang niet altijd een slot. Dus je koter zit daar met een gevoel van verlies en dat het zijn zin niet kreeg. Het weet dat de consequenties geen tik worden en kan dus doen wat het wil aangezien jij enkel spiegelogisch het gesprek aangaat of het negeert.
Dus het kind gaat krijsen. Schreeuwt de hele buurt bij elkaar. Jij negeert. Dus kind verzint wat anders want het wil jouw aandacht. Het pakt de deur en begint te slaan (kon niet op slot namelijk). Een kwartier lang.
Jij negeert nog steeds.
Kind gaat alle spulletjes uit het raam op straat en in de tuinen van de buren gooien.

Wat doe je? Negeren?
Deurkruk eraf schroeven.
pi_72139299
quote:
Op dinsdag 25 augustus 2009 13:42 schreef Igen het volgende:

[..]

Deurkruk eraf schroeven.
Achzo... niet dat het helpt tegen de spulletjes die overal vanuit het raam op straat en in de tuinen terecht komen helpt... ik begrijp dan ook niet wat je daarmee denkt te bereiken..

Maar je sluit dus je kind op. Als een dier. Dat helpt. Dat is ook menselijk/wenselijk.
Ondanks dat het getier door en door gaat. Dat heb je niet verholpen, wel?

Stel je voor dat je nu een baan hebt en niet van een uitkering geniet. Je bent dus de hele dag aan het werk geweest en bij thuiskomst staat deze scene die een uur of 2 uur duurt te wachten. Denk je dat je dat trekt?
Ochja, het is een forum. Je kunt makkelijk ja zeggen terwijl de ervaring het andere uitwijst. Laat maar dan.

pi_72139716
quote:
Op dinsdag 25 augustus 2009 13:41 schreef Matteüs het volgende:

[..]

Even het volgende:

Jij negeert nog steeds.

Wat doe je? Negeren?
In dat geval zou ik een grote vuilniszak pakken..spullen die buiten liggen in de container dumpen. Het kind uitleggen dat als ie zo niet met spullen hoort om te gaan en het gejank blijven negeren.
pi_72139868
quote:
Op dinsdag 25 augustus 2009 14:01 schreef SilkSpectre het volgende:

[..]

In dat geval zou ik een grote vuilniszak pakken..spullen die buiten liggen in de container dumpen. Het kind uitleggen dat als ie zo niet met spullen hoort om te gaan en het gejank blijven negeren.

Lol. Het klinkt mooi. Ik wens je er ook veel succes mee.
Wil je mij dan niet lastig vallen als je stilaan gek wordt?
pi_72140129
quote:
Op dinsdag 25 augustus 2009 13:47 schreef Matteüs het volgende:

[..]

Achzo... niet dat het helpt tegen de spulletjes die overal vanuit het raam op straat en in de tuinen terecht komen helpt... ik begrijp dan ook niet wat je daarmee denkt te bereiken..

Maar je sluit dus je kind op. Als een dier. Dat helpt. Dat is ook menselijk/wenselijk.
Ondanks dat het getier door en door gaat. Dat heb je niet verholpen, wel?
Dat is wél menselijk. Immers, volwassenen worden ook in een kamertje opgesloten als ze stout zijn geweest, en niet geslagen.
quote:
Stel je voor dat je nu een baan hebt en niet van een uitkering geniet. Je bent dus de hele dag aan het werk geweest en bij thuiskomst staat deze scene die een uur of 2 uur duurt te wachten. Denk je dat je dat trekt?
Ochja, het is een forum. Je kunt makkelijk ja zeggen terwijl de ervaring het andere uitwijst. Laat maar dan.

In mijn laatste posts heb ik alleen uitgelegd hoe mijn ouders het deden. Werkende ouders, zonder uitkering.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 25-08-2009 14:17:19 ]
pi_72140178
quote:
Op dinsdag 25 augustus 2009 14:07 schreef Matteüs het volgende:

[..]

Lol. Het klinkt mooi. Ik wens je er ook veel succes mee.
Wil je mij dan niet lastig vallen als je stilaan gek wordt?
Het werkte prima. Ben dan ook altijd erg consequent geweest met alles. Nee was ook echt nee. En met daarnaast het goede gedrag belonen heb ik nooit geen problemen gehad.
pi_72140258
quote:
Op dinsdag 25 augustus 2009 14:16 schreef Igen het volgende:

[..]

Dat is wél menselijk. Immers, volwassenen worden ook in een kamertje opgesloten als ze stout zijn geweest, en niet geslagen.
[..]

In mijn laatste posts heb ik alleen uitgelegd hoe mijn ouders het deden. Werkende ouders, zonder uitkering.
Soms is het wel goed een kind apart te zetten..maar dan niet te lang. Even op de gang zetten voor een paar minuten.
pi_72140361
quote:
Op dinsdag 25 augustus 2009 14:18 schreef SilkSpectre het volgende:

[..]

Het werkte prima. Ben dan ook altijd erg consequent geweest met alles. Nee was ook echt nee. En met daarnaast het goede gedrag belonen heb ik nooit geen problemen gehad.
Je spreekt jezelf tegen.
Het werkt prima volgens jou maar anderzijds heb je dankzij beloningen die behandeling nooit nodig gehad. Huh?

Zit je nu niet gewoon uit je nek te lullen om mij tegen te moeten en zullen spreken? Ja he?
pi_72140751
quote:
Op dinsdag 25 augustus 2009 14:24 schreef Matteüs het volgende:

[..]

Je spreekt jezelf tegen.
Het werkt prima volgens jou maar anderzijds heb je dankzij beloningen die behandeling nooit nodig gehad. Huh?

Zit je nu niet gewoon uit je nek te lullen om mij tegen te moeten en zullen spreken? Ja he?
Nou misschien ben ik dan niet duidelijk. Een kind gaat altijd grenzen verleggen. En natuurlijk ook mijn kind. Maar over het algemeen issie supermakkelijk geweest in zijn peuterpubertijd en nog steeds.
pi_72142388
quote:
Op zaterdag 22 augustus 2009 12:55 schreef Diederik_Duck het volgende:

[..]

Met een kleine aanpassing helemaal met je eens.
Dank je D_D, voor je correctie!
  dinsdag 25 augustus 2009 @ 16:12:49 #85
78780 deedeetee
pi_72143898
quote:
Op dinsdag 25 augustus 2009 12:57 schreef Igen het volgende:

[..]

Dan is wél een tik geven dus een prima plan
quote:

Wat voor straf stel jij dan voor ?

Ik was overgens naar huis gegaan, op het strand zitten met een kind dat zit te klieren is geen pretje. En als je zegt we gaan als... nou dan moet je dat ook doen
pi_72144892
quote:
Op dinsdag 25 augustus 2009 14:37 schreef SilkSpectre het volgende:

[..]

Nou misschien ben ik dan niet duidelijk. Een kind gaat altijd grenzen verleggen. En natuurlijk ook mijn kind. Maar over het algemeen issie supermakkelijk geweest in zijn peuterpubertijd en nog steeds.
Wees blij. Maar geef jezelf geen schouderklopjes en denk niet dat het allemaal aan je benadering ligt.
Krijg het idee dat je wat oppervlakkig stelt dat: het lukte mij met mijn kind ook, dus het werkt overal.
pi_72146944
Mooi, kunnen ze daar as maandag meteen Laura Dekker naar school slaan.

Die Nieuw-Zeelanders hebben een vooruitziende blik gehad
pi_72147230
Niets mis met een corrigerende tik.
pi_72147536
quote:
Op zaterdag 22 augustus 2009 01:28 schreef Jordy-B het volgende:

[..]

Niemand die een keer een corrigerende tik geeft heeft last van deze wet, alleen degene die te ver gaan hebben er last van.
Deze wet is, net als in nederland, bedoeld om eerder in te kunnen grijpen bij mishandeling, is slaan niet verbode dan bestaat er een vrij groot grijs gebied waarin het moeilijk is mishandelende ouders aan te pakken voordat het echt serieus uit de klauw loopt.
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
  dinsdag 25 augustus 2009 @ 18:08:21 #90
78780 deedeetee
pi_72147562
Het ene kind is het andere niet en ook niet alle ouders zijn het zelfde. Sommige kinderen zullen nooit een tik nodig hebben en andere wél.

Er is geen opvoedkundige methode die bij alle kinderen het zelfde werkt. Als ouders moet je zoeken wat wel en wat niet werkt voor jou en je kind.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')