abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Trouwste user 2022 woensdag 24 januari 2001 @ 23:22:10 #1
7889 tong80
Spleenheup
pi_687687
Uit de VPRO-gids: "Schokkend en ontroerend, prachtig in beeld gebracht en bekroond met vele festivalprijzen.
Dit hoogstandje, hoe gewelddadig ook, is een verrijking van ieders geheugen."

Hij wordt a.s. vrijdag om 22.15 uitgezonden door NET-5, op mij maakte hij destijds een onuitwisbare indruk. Na afloop zat ik versteend in mijn stoel.
Zelden zo'n imponerende film gezien.

Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
  woensdag 24 januari 2001 @ 23:30:00 #2
6871 cruesli
lekker met yoghurt
pi_687713
Zeker errug goed!
"Roses are red, violets are blue, I'd fuck anything sooner than you..."
  FOK!-Schrikkelbaas woensdag 24 januari 2001 @ 23:35:36 #3
862 Arcee
Look closer
pi_687733
Erg goed idd. Niet één waar je blij van wordt, maar wel erg meeslepend en intens. IJzersterk geacteerd ook. Zullen de Oscar dames en heren dat soort films nooit zien ofzo?
Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.
  FOK!-Schrikkelbaas donderdag 25 januari 2001 @ 11:56:50 #4
1012 Doc
Loves C, M & R
pi_689178
Ik had 'm in de sneak gezien en ik was een van de weinige die vond het maar een beroerde film was: acteer niveau van soap-acteur. Zeer matig. Misschien moet ik 'm nog maar eens bekijken; het kan goed dat mijn visie op de film meer lag aan mijn humeur of zo op dat moment dan aan de film.

[bestonde de 3 minuten vrije edit tijd maar...]

[Dit bericht is gewijzigd door Doc op 25-01-2001 11:57]

OG X BC - Orange Goblin Beer Core: Straight Edge - 'til the bar opens
Liverpool - JFT 96 - Never forgotten
  FOK!-Schrikkelbaas donderdag 25 januari 2001 @ 12:02:33 #5
862 Arcee
Look closer
pi_689216
quote:
Op 25 januari 2001 11:56 schreef Doc het volgende:
acteer niveau van soap-acteur. Zeer matig.
Ik heb zelden 2 mensen met zoveel overtuiging zien spelen als in Once Were Warriors. De echtelijke ruzies waren om kippenvel bij te krijgen zo levensecht. Het zal dus wel aan je humeur gelegen hebben, ja. Hoewel wij 't maar zelden over films eens zijn, dus misschien vond je 't echt gewoon niks.
Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.
  FOK!-Schrikkelbaas donderdag 25 januari 2001 @ 15:52:49 #6
1012 Doc
Loves C, M & R
pi_690376
quote:
Op 25 januari 2001 12:02 schreef Arcee het volgende:
Ik heb zelden 2 mensen met zoveel overtuiging zien spelen als in Once Were Warriors. De echtelijke ruzies waren om kippenvel bij te krijgen zo levensecht. Het zal dus wel aan je humeur gelegen hebben, ja. Hoewel wij 't maar zelden over films eens zijn, dus misschien vond je 't echt gewoon niks.
Van je top 10 lijstje van de jaren 90 heb ik alleen Toy Story en La Vita e Bella (oid niet gezien. De andere films vond ik allen zeer vermakelijk: geen extreme hoogvliegers, maar zeker geen pulp. Onze meningen zijn denk ik eerder verschillend wat nou echt de pure top is. Welke films had je van mijn jaren 90 lijstje gezien, en wat is je mening over die films?

Ik ben wel nieuwsgierig of we er achter kunnen komen wat voor jou een film pure top maakt en in wat het verschil met de criteria daarvoor bij mij zijn...

Willicht dat ik vrijdag nog even kijk om er achter te komen of mijn mening toendertijd toeval was

FOK!-Schrikkelbaas vrijdag 26 januari 2001 @ 09:27:01 #7
1012 Doc
Loves C, M & R
pi_692521
Ik zag gister in de videotheek dat er ook een vervolg op OnceWWW was. Met een titel 'what has come of the broken hearted', of iets dergelijks. Ik heb 'm niet gehuurd omdat ik het "deel 1" al niet al te best vond, maar ik dacht laat ik al die mensen die OWWW wel geweldig vonden, maar niets van een vervolg afwisten, een plezier doen door hier melding van te maken.

*Doc is in een sociale bui

FOK!-Schrikkelbaas vrijdag 26 januari 2001 @ 10:22:07 #8
862 Arcee
Look closer
pi_692596
quote:
Op 25 januari 2001 15:52 schreef Doc het volgende:
Van je top 10 lijstje van de jaren 90 heb ik alleen Toy Story en La Vita e Bella (oid niet gezien. De andere films vond ik allen zeer vermakelijk: geen extreme hoogvliegers, maar zeker geen pulp.
Een groot verschil dus, als je er niet 1 echt top vindt. En van jouw top 10 vind ik maar 1 echt top: Magnolia.

Voor de rest heb ik even een apart topic aangemaakt:

]Wat maakt een film voor jou tot een echte topfilm?

Trouwste user 2022 vrijdag 26 januari 2001 @ 15:33:59 #9
7889 tong80
Spleenheup
pi_693653
Mischien heeft DOC iets te veel Amerikaanse pulp gezien. Het akteren in OWWW is zo naturel dat het moeite kost werkelijkheid van fictie te onderscheiden. Het is wel zo dat je deze film niet kijkt vlak voor het verjaardagsfeestje van je schoonmoeder, de kans bestaat dat je in een dusdanige stemming verkeerd dat ieder keukenmes schoonmama fataal kan worden.

Heb je zin om eens na te denken tijdens en na een film is dit wel de juiste keuze. Het verscheurde gezin, het verscheurde zelfbeeld en de verscheurde identiteit van de Maori's is zo naturel verfilmd dat je erin mee gaat, of het stoot je af. Dat is óók een kenmerk van een goeie film. Silence of the lambs, of Pulp fiction is ook niet aan iedereen besteed.

DOC, doe je best, ga er voor zitten, laat je cynisme varen, pilsje erbij, en we spreken elkaar later.

Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
pi_693751
Goede film

Wil het vervolg ook graag zien

bad to tha bone
  FOK!-Schrikkelbaas vrijdag 26 januari 2001 @ 17:08:57 #11
1012 Doc
Loves C, M & R
pi_694099
quote:
Op 26 januari 2001 15:33 schreef tong80 het volgende:
Mischien heeft DOC iets te veel Amerikaanse pulp gezien.

Heb je zin om eens na te denken tijdens en na een film is dit wel de juiste keuze. Het verscheurde gezin, het verscheurde zelfbeeld en de verscheurde identiteit van de Maori's is zo naturel verfilmd dat je erin mee gaat, of het stoot je af. Dat is óók een kenmerk van een goeie film. Silence of the lambs, of Pulp fiction is ook niet aan iedereen besteed.

DOC, doe je best, ga er voor zitten, laat je cynisme varen, pilsje erbij, en we spreken elkaar later.

Ik weet niet of 'te veel Amerikaans pulp' zie (ik hou bijvoorbeeld eigenlijk helemaal niet van 'vette achtervolgingen en special effects', aangezien me die niet echt verrassen), maar wat ik wel denk is dat mijn 'culturele achtergrond' te westers is (Europese films of alternatief amerikaans vind ik ook geweldig); wat ik wel denk is dat ik 'cultureel' en wat betreft 'de belevenis wereld' zo ver van het gebodene stond, dat het me niet aangreep. Maar ik doe wellicht vanavond een poging .
  Trouwste user 2022 vrijdag 26 januari 2001 @ 21:36:52 #12
7889 tong80
Spleenheup
pi_694774
ff omhoog hij begint zo.
  Trouwste user 2022 zaterdag 27 januari 2001 @ 00:45:18 #13
7889 tong80
Spleenheup
pi_695044
Er is toch wel 1 iemand die vanavond deze film heeft gezien, en ook eventueel, mischien, het hoeft niet hoor, een kleine reactie, een ietsiepietsie beetje van een blijk van een mogelijke waardering, mag ook afkeuring zijn, kan laten doorschemeren.

Please?

zaterdag 27 januari 2001 @ 02:40:58 #14
8502 BAZZA
Was de dader een Marokkaan?
pi_695255
Had hem al eens gehuurd en hij staat zeker in mijn "top 10 lijstje"
Zeer goed dus
"Arabs: apart from oil - which was discovered, is produced and is paid for by the West - what do they contribute?" "Can you think of anything? Anything really useful?... No, nor can I..."
  Trouwste user 2022 zaterdag 27 januari 2001 @ 02:52:58 #15
7889 tong80
Spleenheup
pi_695272
Ik wil meer van dit soort reacties,zodat ieder ander, die deze film niet heeft gezien, zich de haren uit het hoofd trekt.

Had ik nu maar gekeken.

zaterdag 27 januari 2001 @ 11:17:43 #16
3498 Barb
Graduated Fool
pi_695419
quote:
Op 27 januari 2001 00:45 schreef tong80 het volgende:
Er is toch wel 1 iemand die vanavond deze film heeft gezien, en ook eventueel, mischien, het hoeft niet hoor, een kleine reactie, een ietsiepietsie beetje van een blijk van een mogelijke waardering, mag ook afkeuring zijn, kan laten doorschemeren.

Please?

Ik had de video klaargezet n.a.v. dit topic, maar nog geen tijd gehad/gemaakt om hem te gaan kijken. U hoort nog van ons!
When it goes I feel the crush
When I rush it hits me
  Redactie Frontpage zaterdag 27 januari 2001 @ 18:31:14 #17
1150 crew  SunChaser
Leuker wordt het niet
pi_696087
Ik had er wel hoge verwachtingen van maar vond het helemaal niks, het was saai, somber en traag. Het vervolg draait ook nu in de bios btw.
  FOK!-Schrikkelbaas maandag 29 januari 2001 @ 09:25:44 #18
1012 Doc
Loves C, M & R
pi_699854
Ik weet niet eens of het de traagheid is van de film. Ik hou wel van enige rust in een film. Het grote probleem van de film vond ik de aaneenschakeling van daramtische gebeurtenissen. X is nog niet begraven of Y wordt al weer verkracht waardoor weer ruzie tussen Z en Q. En dat achter elkaar door en te weinig rust om echt boven het soap niveau uit te komen. Op het eind had ik eerder het de neiging om 'so what' te zeggen, dan dat het me aangreep. Juist door de overdaad.

Wel mooi gefilmd trouwens...

pi_789390
quote:
Op 26 januari 2001 09:27 schreef Doc het volgende:
Ik zag gister in de videotheek dat er ook een vervolg op OnceWWW was. Met een titel 'what has come of the broken hearted', of iets dergelijks. Ik heb 'm niet gehuurd omdat ik het "deel 1" al niet al te best vond
Als je deel 1 al niet goed vond dan het vervolg al helemaal niet
Ik vond deel 1 wel goed,maar what has come...
een stuk minder
De video vond het blijkbaar ook een poepfilm want hij vrat meeteen de band op
bad to tha bone
  FOK!-Schrikkelbaas donderdag 11 oktober 2001 @ 21:22:14 #20
862 Arcee
Look closer
pi_1877030
quote:
Op zaterdag 27 januari 2001 11:17 schreef Barb het volgende:
Ik had de video klaargezet n.a.v. dit topic, maar nog geen tijd gehad/gemaakt om hem te gaan kijken. U hoort nog van ons!
Vertel.
  donderdag 11 oktober 2001 @ 21:25:25 #21
3498 Barb
Graduated Fool
pi_1877086
quote:
Op donderdag 11 oktober 2001 21:22 schreef Arcee het volgende:

[..]

Vertel.

Ow kut, ik geloof niet dat ik me kan herinneren hoe het allemaal ging. Sterker nog, ik kan me niet eens herinneren dat ik em al bekeken heb! Vervelende Arcee!
When it goes I feel the crush
When I rush it hits me
  Redactie Frontpage donderdag 11 oktober 2001 @ 21:36:20 #22
1150 crew  SunChaser
Leuker wordt het niet
pi_1877272
Ook al t vervolg gezien: What becomes of the broken hearted.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')