abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_72256487
Vandaag is de premičre van een aantal geremasterde Beatlestracks te horen in het AVRO Radio 2 programma Schiffers.fm.

En er komen meer verrassingen: op 5 september aanstaande wordt in het AVRO Radio 1 programma Opium (zaterdag 1700-1900 uur) aandacht besteed aan de geremasterde Beatlescollectie.

Op zondag 6 september zal in AVRO Steenen Tijdperk een radiospecial te horen zijn, met een aantal niet eerder gehoorde studio-opnames en quotes van John, Paul, George en Ringo.

En als klap op de vuurpijl zendt de AVRO “The Beatles In The Studio” uit op woensdag 9-9-9 om 23.45 uur op Nederland 2.

(Bron: Avro)

Let wel, is een bericht van gisteren
Beste lied OOIT met het woord "mieren" er in-->
http://www.youtube.com/watch?v=Drh7bVvQXjQ
pi_72256585
Ik vind het ook opvallend goed gedaan, die commercial. Zelden zo'n nauwkeurig plakwerk gezien (ik kan hollywood-films opnoemen waarbij het een stuk slechter gedaan is).
Het is toch een kwestie van 24 beeldjes per seconde handmatig uitknippen, en dan vooral heel nauwkeurig. En dan nog zit je met het verschil in kwaliteit (veel van die Beatles-footage is waarschijnlijk op 8mm geschoten) en het grote verschil in kleur dat ze hebben moeten rechttrekken. Subliem gedaan, jammer dat 't zo kort is.
pi_72256655
quote:
Op zaterdag 29 augustus 2009 13:27 schreef Honky het volgende:
Vandaag is de premičre van een aantal geremasterde Beatlestracks te horen in het AVRO Radio 2 programma Schiffers.fm.

En er komen meer verrassingen: op 5 september aanstaande wordt in het AVRO Radio 1 programma Opium (zaterdag 1700-1900 uur) aandacht besteed aan de geremasterde Beatlescollectie.

Op zondag 6 september zal in AVRO Steenen Tijdperk een radiospecial te horen zijn, met een aantal niet eerder gehoorde studio-opnames en quotes van John, Paul, George en Ringo.

En als klap op de vuurpijl zendt de AVRO “The Beatles In The Studio” uit op woensdag 9-9-9 om 23.45 uur op Nederland 2.

(Bron: Avro)

Nah, heb een broertje dood aan Radio 2. Maar ik wil wel die niet-eerder-gehoorde studio-opnames horen. Al vraag ik me af hoeveel waarheid daar inzit. Er zwerft behoorlijk wat bootleg-materiaal rond.
Enfin, "The Beatles in the studio" lijkt me dan wel weer leuk. Eigenlijk vind ik alles best wel prima zolang Frits Spits en consorten hun bek maar houden
  zaterdag 29 augustus 2009 @ 13:40:08 #154
32422 engessa
Who's dirty?
pi_72256769
Iemand nog een tip waar je die mono en stereoboxen goedkoop kunt halen? Fame lijkt in NL zo'n beetje de goedkoopste als je ze af kunt halen en CDWOW voor online bestellen.
  zaterdag 29 augustus 2009 @ 13:44:13 #155
159761 Arn0
Abbey Road
pi_72256873
quote:
Op zaterdag 29 augustus 2009 13:40 schreef engessa het volgende:
Iemand nog een tip waar je die mono en stereoboxen goedkoop kunt halen? Fame lijkt in NL zo'n beetje de goedkoopste als je ze af kunt halen en CDWOW voor online bestellen.
Op Amazon.com zijn ze met voorsprong het goedkoopste, maar daar zijn ze atm uitverkocht.. Ik zou ook de andere amazon's. (CA & UK) eens checken.
By hook or by crook, I'll be last in this book.
pi_72258375
Oops, double post.
pi_72258452
quote:
Op zaterdag 29 augustus 2009 13:40 schreef engessa het volgende:
Bij Amazon.co.uk kan je beide boxen voor nog net geen 400 euro kopen (incl. verzendkosten). Denk dat je ze nergens goedkoper kan krijgen (tenzij ze weer beschikbaar komen bij Amazon.com). En ze komen uit Engeland, en dat idee vind ik gewoon lollig.

Idd een leuke commercial trouwens!
quote:
Op vrijdag 28 augustus 2009 23:16 schreef Aisumasen het volgende:

[..]

IReviews waarin beschreven hoe je 'voor het eerst de snaren hoort', of 'voor het eerst de ritme-gitaar van Lennon opvalt' etc. beschouw is persoonlijk als onzin. Het is ook een beetje een placebo-effect natuurlijk. Je wilt graag nieuwe dingen horen omdat het remasters zijn, en als je geconcentreerd gaat luisteren gaan je automatisch meer details opvallen.
Helemaal mee eens. Ik had dat zelf ook bij de samples op Amazon.com. Er was een nummer van de lp Please please me (ben even kwijt welk nummer) en toen ik naar de sample luisterde (heel aandachtig natuurlijk) hoorde ik de tweede stem een bepaalde kant op gaan. En het had ook een vol en diep geluid. Wow, dacht ik. Dus ik zet de oude cd op... en ik hoorde daar exact hetzelfde. Het is inderdaad doordat je heel aandachtig gaat luisteren, dat dingen je op gaan vallen.
Maar... er waren ook overduidelijke verschillen. De gitaar aan het begin van I'm so tired klonk zelfs in de Amazon sample ECHT, je hoorde elk detail van de snaar, zal ik maar zeggen, terwijl 'ie op de cd (en de needledrop) compleet karakterloos was.
pi_72258933
quote:
Op zaterdag 29 augustus 2009 15:04 schreef hello_goodbye het volgende:

[..]

Bij Amazon.co.uk kan je beide boxen voor nog net geen 400 euro kopen (incl. verzendkosten). Denk dat je ze nergens goedkoper kan krijgen (tenzij ze weer beschikbaar komen bij Amazon.com). En ze komen uit Engeland, en dat idee vind ik gewoon lollig.
Wat is het verschil tussen deze van 200 pond en deze van 372 pond?
pi_72259103
De tweede is limited (misschien genummerd?) en geďmporteerd uit Japan.
pi_72259362
quote:
Op zaterdag 29 augustus 2009 15:38 schreef psychedelicate het volgende:
De tweede is limited (misschien genummerd?) en geďmporteerd uit Japan.
Okee, dacht al zoiets. Hoef ik dus geen 170 pond extra voor neer te tellen
  Redactie Frontpage zaterdag 29 augustus 2009 @ 15:55:11 #161
95179 TheGrandWazoo
Zelfmoord is een optie! Bazbo
pi_72259425
http://schiffersfm.omroep.nl/page/artikel/178600

Vrijdag 28 augustus 15:00 en dan doorspoelen naar 15:33
Hoianghuzhouhiuphoeginglau is goedemorgen, hoor ik Bassie en Adriaan al zingen; nou, ik versta d'r geen kút van!
(Superworm)
  Redactie Frontpage zaterdag 29 augustus 2009 @ 15:58:01 #162
95179 TheGrandWazoo
pi_72259478
En wat haat ik toch radio 2...damn.
Hoianghuzhouhiuphoeginglau is goedemorgen, hoor ik Bassie en Adriaan al zingen; nou, ik versta d'r geen kút van!
(Superworm)
pi_72259504
quote:
Op zaterdag 29 augustus 2009 15:55 schreef TheGrandWazoo het volgende:
http://schiffersfm.omroep.nl/page/artikel/178600

Vrijdag 28 augustus 15:00 en dan doorspoelen naar 15:33
ehhh interessant bericht over Madonna?
Beste lied OOIT met het woord "mieren" er in-->
http://www.youtube.com/watch?v=Drh7bVvQXjQ
  Redactie Frontpage zaterdag 29 augustus 2009 @ 16:00:04 #164
95179 TheGrandWazoo
pi_72259528
quote:
Op zaterdag 29 augustus 2009 15:59 schreef Honky het volgende:

[..]

ehhh interessant bericht over Madonna?
Nee over de nieuwe remasters van The Shadows. Hank Marvin z'n bril klinkt nu stukker sterker.
(Superworm)
  Redactie Frontpage zaterdag 29 augustus 2009 @ 16:01:30 #165
95179 TheGrandWazoo
pi_72259565
Ik krijg bijna spijt van de remasters...

De verandering is niet zo overweldigend en tja...Paul zingt in I saw here standing there nog steeds niet 'centraal' .
(Superworm)
pi_72259589
Teringgoed die reclame
Vraag me af hoe ze die gezichten zo nauwkeurig hebben kunnen krijgen
graag verwijderen
pi_72259675
quote:
Op zaterdag 29 augustus 2009 15:58 schreef TheGrandWazoo het volgende:
En wat haat ik toch radio 2...damn.
Nogal.
Maar dan ook ALLES aan radio 2. De DJ's, de jingles, de bedjes met die trompetjes, de artiesten die in de studio komen, de rubrieken, de paradeplaat, de titels van de programma's, de bellers, die schijnheilige neplachjes, dat correcte taalgebruik, die moralistische veroordeling van alles dat modern en progressief is, de hersenloze vragen tijdens interviews, het gebrek aan kritiek, dat eeuwige positieve geluid, het gebrek aan provocatie of muziek die eventueel niet fijn in het gehoor van de gemiddelde bejaarde zou kunnen liggen, en tot slot het afkappen van lange platen (draai ze dan niet).
Maar dit alles valt natuurlijk in het niet, IN HET NIET, bij dat vervelende, belerende, wijsneuzerige, quasi-erudiete toontje van Frits FUCKING Spits.

Oh pardon, Beatlestopic.. Hum, juist ja. Sorry.
  Redactie Frontpage zaterdag 29 augustus 2009 @ 16:09:44 #168
95179 TheGrandWazoo
pi_72259735
quote:
Op zaterdag 29 augustus 2009 16:06 schreef webfreak het volgende:

[..]

Nogal.
Maar dan ook ALLES aan radio 2. De DJ's, de jingles, de bedjes met die trompetjes, de artiesten die in de studio komen, de rubrieken, de paradeplaat, de titels van de programma's, de bellers, die schijnheilige neplachjes, dat correcte taalgebruik, die moralistische veroordeling van alles dat modern en progressief is, de hersenloze vragen tijdens interviews, het gebrek aan kritiek, dat eeuwige positieve geluid, het gebrek aan provocatie of muziek die eventueel niet fijn in het oor van de gemiddelde bejaarde zou kunnen liggen, en tot slot het afkappen van lange platen (draai ze dan niet).
Maar dit alles valt natuurlijk in het niet, IN HET NIET, bij dat vervelende, belerende, wijsneuzerige, quasi-erudiete toontje van Frits FUCKING Spits.

Oh pardon, Beatlestopic.. Hum, juist ja. Sorry.
Ik zou het met je daar inderdaad een hele avond over kunnen hebben met een fles wijn en een kaasplankje binnen handbereik. Maar dit is een Beatle topic inderdaad.
(Superworm)
pi_72259788
quote:
Op zaterdag 29 augustus 2009 16:09 schreef TheGrandWazoo het volgende:

[..]

Ik zou het met je daar inderdaad een hele avond over kunnen hebben met een fles wijn en een kaasplankje binnen handbereik. Maar dit is een Beatle topic inderdaad.
bier en patat
graag verwijderen
  zaterdag 29 augustus 2009 @ 17:15:36 #170
32422 engessa
Who's dirty?
pi_72261332
quote:
Op zaterdag 29 augustus 2009 13:44 schreef Arn0 het volgende:

[..]

Op Amazon.com zijn ze met voorsprong het goedkoopste, maar daar zijn ze atm uitverkocht.. Ik zou ook de andere amazon's. (CA & UK) eens checken.
De UK Amazone heeft ze nog, inclusief verzendkosten zat ik op 140 pond wat rond de 160 euro moet zijn. Nu afwachten wanneer ie in huis is!
pi_72261491
Kan 't niet zijn dat Dhani Harrison zijn vader speelde in die commercial?
't shot van Paul komt me wel ongelooflijk bekend voor.. vast en zeker van een foto.
graag verwijderen
pi_72261843
quote:
Op zaterdag 29 augustus 2009 17:24 schreef blckbb het volgende:
't shot van Paul komt me wel ongelooflijk bekend voor.. vast en zeker van een foto.
Da's van de laatste fotoshoot, op Tittenhust park. En het is geen foto, maar een stuk van een filmopname die toen gemaakt is. Je kan het zien in Anthology.

Hier:

Ga naar 4:00 en je ziet het exacte fragment.

EDIT:
Het fragment dat George die gitaar bekijkt, komt volgens mij uit Let it be, maar om dat nou helemaal te gaan opzoeken... Ik had toevallig onlangs the laatste Anthology dvd nog eens bekeken, dus ik wist dat dat fragment van Tittenhurst daar ergens moest zitten: dat was dus niet al teveel moeite. Zou wel grappig zijn als we alle originele fragmenten konden vinden!
pi_72261867
quote:
Op zaterdag 29 augustus 2009 17:24 schreef blckbb het volgende:
Kan 't niet zijn dat Dhani Harrison zijn vader speelde in die commercial?
Zoiets dacht ik ook al te zien. Zou me niet verbazen.
pi_72262082
quote:
Op zaterdag 29 augustus 2009 17:40 schreef hello_goodbye het volgende:

[..]

Da's van de laatste fotoshoot, op Tittenhust park. En het is geen foto, maar een stuk van een filmopname die toen gemaakt is. Je kan het zien in Anthology.

Hier:

Ga naar 4:00 en je ziet het exacte fragment.

EDIT:
Het fragment dat George die gitaar bekijkt, komt volgens mij uit Let it be, maar om dat nou helemaal te gaan opzoeken... Ik had toevallig onlangs the laatste Anthology dvd nog eens bekeken, dus ik wist dat dat fragment van Tittenhurst daar ergens moest zitten: dat was dus niet al teveel moeite. Zou wel grappig zijn als we alle originele fragmenten konden vinden!
Interessant, dankjewel! Die hele pose kwam me gewoon zo bekend voor
quote:
Op zaterdag 29 augustus 2009 17:41 schreef webfreak het volgende:

[..]

Zoiets dacht ik ook al te zien. Zou me niet verbazen.
Mij ook niet hij heeft een vrij jong hoofd en als je 't mij vraagt niet heel erg george achtig somehow..

Ook vraag ik me wel af waar die lach van John Lennon vandaan komt, achja
graag verwijderen
pi_72262106
Alle beelden (met uitzondering van de close-up van Paul) komen inderdaad uit de 'Let It Be'-film, met digitaal gemanipuleerde baarden om het te laten lijken op hoe ze er een half jaar later uitzagen. Shot van Lennon komt misschien ook wel uit het fragment van "Besame Mucho". Maar de mond is dan ook weer digitaal gemanipuleerd natuurlijk, dus het exacte shot 'bestaat' niet.

[ Bericht 7% gewijzigd door Aisumasen op 29-08-2009 18:46:43 (typo) ]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')