quote:
Ik kon Radio 4 niet vinden helaasquote:
Sukkel. Niet 100 euro per week. 100 euro per maand. Dus das wel ff iets minder dan 50 euro per dag. eerder een tientje a 12,50 per dag.quote:Op vrijdag 21 augustus 2009 19:23 schreef ShizzleMyDizzle het volgende:
50 euro voor een dag werken (niet eens werken imo, het is stage en stagairs zouden imo altijd minder moeten verdienen dan vaste werknemers) is dan nog niet eens zo slecht.
Oftewel die meid moet maar gaan werken. Volledig terechte klacht dus
Pffff, stage (2 jaar lang???) is onderdeel van je opleiding. Je leert dus door ' te doen'. Voor je opleiding moet je ' betalen'. Wees dus blij dat het stagegelegenheidgevende bedrijf of organisatie je de kans biedt om stage te komen lopen en er geen geld voor ' vraagt'. Anderszins moet ze dus blij zijn met 100 euro en had het meisje in kwestie wellicht beter om zich heen moeten kijken, vragen bij ouderejaars welke stagebedrijven een beetje betalen enzo.quote:Op vrijdag 21 augustus 2009 18:50 schreef fathank het volgende:
Was er vanmiddag zo'n hoer op de radio die vond dat ze recht had op een Lowlandskaartje omdat ze de komende 2 jaar stage moet lopen. Voor die stage krijgt ze 100 euro stage vergoeding.
Allemaal huilerij dat ze voortaan op een houtje moet bijten omdat ze 2 jaar lang maar 100 euro per maand krijgt voor dr stage.
Maar even later kwam de aap uit de mouw. Ze hoeft maar 2 dagen per week stage te lopen. Dan blijft er genoeg tijd over om te werken luie hoer.
Klacht: Vrouwen die in problemen denken en niet in oplossingen.
Je moet nog steeds gewoon schoolgeld betalen hoor, ook al loop je 5 jaar stage. Dus ja het kost je wel wat want mijn schoolgeld is niet minder dan 100 euro per maandquote:Op zaterdag 22 augustus 2009 10:20 schreef SevenWonders het volgende:
[..]
Pffff, stage (2 jaar lang???) is onderdeel van je opleiding. Je leert dus door ' te doen'. Voor je opleiding moet je ' betalen'. Wees dus blij dat het stagegelegenheidgevende bedrijf of organisatie je de kans biedt om stage te komen lopen en er geen geld voor ' vraagt'. Anderszins moet ze dus blij zijn met 100 euro en had het meisje in kwestie wellicht beter om zich heen moeten kijken, vragen bij ouderejaars welke stagebedrijven een beetje betalen enzo.
Had je een fatsoenlijke stageplek moeten zoeken waar je wel wat leert.quote:Op zaterdag 22 augustus 2009 10:24 schreef Sanderrrr het volgende:
[..]
Je moet nog steeds gewoon schoolgeld betalen hoor, ook al loop je 5 jaar stage. Dus ja het kost je wel wat want mijn schoolgeld is niet minder dan 100 euro per maand
Ok ik hoef misschien niet te klagen (krijg 350 per maand) maar moet wel PRECIES hetzelfde werk doen als andere werknemers, die 5x zoveel krijgen.
En op school leer ik veel meer dan op stage, daar is het ook elke dag hetzelfde werk. Afschaffen moeten ze het
Of van die net afgestudeerde balletjes die het zo zwaar hebben met 40 uur op een bureaustoel zittenquote:Op zaterdag 22 augustus 2009 11:52 schreef devl1nsect het volgende:
Ik ken vrouwen die na twee weken gestaan te hebben in een kleding winkel en ongeveer 36 uur hebben gestaan, jankend thuis komen dat ze het niet meer trekken. Want staan en verkopen is zo zwaar (en ze heeft wel pauze, dat is het niet).
En dan hand op houden bij papa. Die heeft toch niets te vertellen thuis dus daar wordt weer de portemonnee opengetrokken.
Wie gaat er nou naar school om vervolgens de hele week op een bureaustoel te moeten zitten de rest van je levenquote:Op zaterdag 22 augustus 2009 11:55 schreef fathank het volgende:
[..]
Of van die net afgestudeerde balletjes die het zo zwaar hebben met 40 uur op een bureaustoel zitten.
"Ja als ik thuis ben na het werk kan ik echt niet meer hoor".
Gelukkig is dat ook helemaal niet afhankelijk van de soort opleiding......quote:Op zaterdag 22 augustus 2009 12:46 schreef Maikuuul het volgende:
Op school meer leren dan op stage
Als je een beetje normale plek zoekt/krijgt leer je echt wel meer dan op school
Blijkbaar; ik kreeg 1000 euro per maand.quote:Op vrijdag 21 augustus 2009 21:50 schreef Wackyduck het volgende:
Is dit het "patsen met je stagevergoeding"-topic?
Wel als je MBO doet jaquote:Op vrijdag 21 augustus 2009 19:54 schreef Buschetta het volgende:
Stage
Goedkope manier om een kopieerhulpje te krijgen meer niet.
1200 + een ticket naar San Franciscoquote:Op zaterdag 22 augustus 2009 16:50 schreef Bolter het volgende:
Prutsers, ik krijg straks ¤900,- per maandhá!
Nice, wat ga je doen? Mij maakt 't eerlijk gezegd niet heel veel uit, het gaat mij meer om de stage/bedrijf zelf. Aan de andere kant wel fijn dat ik er ws. niet al teveel kosten ga maken door die maandelijkse vergoeding. Vriend me mij gaat een half jaar in Canada zitten en krijgt daar 100e voor (voor de gehele periodequote:Op zaterdag 22 augustus 2009 21:03 schreef Wackyduck het volgende:
[..]
1200 + een ticket naar San Francisco
Ik heb het al een tijdje geleden gedaan, het was een stage bij een nationaal onderzoekslab in de VS. Dus ik ben ook door de Amerikaanse overheid betaald.quote:Op zaterdag 22 augustus 2009 22:05 schreef Bolter het volgende:
[..]
Nice, wat ga je doen? Mij maakt 't eerlijk gezegd niet heel veel uit, het gaat mij meer om de stage/bedrijf zelf. Aan de andere kant wel fijn dat ik er ws. niet al teveel kosten ga maken door die maandelijkse vergoeding. Vriend me mij gaat een half jaar in Canada zitten en krijgt daar 100e voor (voor de gehele periode). Moet je bijna gaan sparen om je stage mogelijk te maken.
Wat kreeg je om 23.00pm?quote:Op zondag 23 augustus 2009 12:12 schreef Fortitudo het volgende:
ik kreeg 2300 p.m. en in de vakantie een veelvoud aan dat bedrag.
was wel tevreden.
Een salarisverhoging van 1000 euro per maand is ook zeer wenselijk, evenals 24/7 een paar hoeren ter beschikking.quote:Op zondag 23 augustus 2009 13:03 schreef Joost_The_Host het volgende:
Oneens.
Het ligt er erg aan wat voor werk je moet doen.
Vorig jaar liep ik stage op een IT afdeling ( incoming abuse ) waar mijn baas zeker 40% afwezig was.
Hij was ook mijn stagebegeleider - hierdoor heb ik veelvoudig ZIJN werk moeten doen plus dat van mij.
Als je iemand niet echt wilt opleiding zoals die advertenties je willen doen geloven, maar eigenlijk gewoon voor 8 maanden een cheap-o hulpje wil hebben dan moet je er maar gewoon voor dokken.
Ik moest 4 dagen per week werken en kreeg 400 euro, hier hebben we het dus over 8:00 - 17:00 MET een flinke dosis overwerken.
Minimumloon voor een 32uur werkweek was ZEER wenselijk geweest.
Dus, ONEENS!
rekenen niet je sterkste punt zeker?quote:Op vrijdag 21 augustus 2009 19:23 schreef ShizzleMyDizzle het volgende:
50 euro voor een dag werken (niet eens werken imo, het is stage en stagairs zouden imo altijd minder moeten verdienen dan vaste werknemers) is dan nog niet eens zo slecht.
Oftewel die meid moet maar gaan werken. Volledig terechte klacht dus
Daarom heet het stage en ben je niet een volle medewerker dus krijg je er ook niet naar betaald.quote:Op maandag 24 augustus 2009 10:30 schreef Joost_The_Host het volgende:
Ja no shit.![]()
Het gaat er ook om dat sommige mensen een stage vinden waar ze gezien worden als volle medewerker en ook zodanig behandeld worden.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |