abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_72107072
Hoi! Terug van lowlands, was erg leuk maar vermoeiend (ik ben niet zo heel geschikt om 3,5 dag non-stop omringd te worden door duizenden mensen). Ik heb heerlijk in de zon naar muziek liggen luisteren , afgewisseld met wat cabaret/lezingen/film ed. En natuurlijk eten . Even een greep uit de dingen die naar binnen zijn gewerkt dit weekend (volgens mij is dit de volledige lijst vanaf do-middag tot zo-avond, in willekeurige volgorde):

- broodje falafel
- vegetarische loempia's
- patat met (2x)
- broodje frikandel
- pannenkoek met suiker en kaneel
- fruitsalade
- swirl
- champignonsoep met veel groente
- groene rundercurry met mie
- 150 ml. ben&jerry's strawberry cheesecake
- turkse salade van tomaat en aubergine met een stukje brood
- bruin pistoletje met roomkaas
- warme wafel met slagroom
- smoothie aardbei/yoghurt
- koffie met amaretto en slagroom
- ice coffee
- koffie met chocoladesiroop en slagroom
- blueberry muffin
- 2 snickers
- 2 gevulde koeken
- 3 glazen wijn (verder alleen water gedronken!)

Nu is het tijd om weer af te kicken...

[ Bericht 0% gewijzigd door Phaidra op 24-08-2009 11:12:13 ]
Venus in pocketformaat
© loveli
  maandag 24 augustus 2009 @ 11:05:04 #252
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_72107111
!

Maar fijn dat het leuk was, Phaidra! .
Niet meer actief op Fok!
pi_72107142
Ik heb laatst gedroomd dat ik moslim was geworden omdat ik dan gratis in de hammam mocht

Mijn lijst van gister is extreem slecht, ik voelde me niet erg lekker na een enkel-vleesBBQ zaterdag. Geen salade, geen brood, enkel vlees
O: yoghurt
T: stuk hazelnoottoffee-chocoladetaart
L: zakje chips
T: hazelnoten, granenkoekje
D: fajitas
T: zak snoepjes, halve zak chips, 2 glazen wijn
pi_72107336
Phaidra wint . Mn broertje komt vanmiddag ook terug van Lowlands en oh, wat had ik daar graag ook bij geweest .
Op maandag 4 juli 2011 21:37 schreef MariaEtcetera het volgende:[/b]
*O* Go Chico, go Chico, itchaburpday, go Chico 8-)
pi_72107597
Erg he! In eerste instantie probeerde ik steeds gezonde opties te zoeken, maar dat wordt je daar behoorlijk moeilijk gemaakt. Je wordt continu overstelpt met ongezonde meuk, terwijl de gezonde tentjes ver weg staan verstopt. Bovendien kreeg is steeds meer het idee: Het is maar voor drie dagen, 1x per jaar, dus lekker doen/eten waar je zin in hebt, zo'n grote ramp is het nou ook weer niet.

En Chico: ik kán natuurlijk zeggen dat je niets gemist hebt, maar dan zou ik liegen... . Ik heb me heerlijk vermaakt! Hoogtepunten: Patrick Wolf, Patrick Watson, Nina Kinert, Prodigy, Them Crooked Vultures en eigenlijk nog veel meer leuks, maar dat zou het woord hoogtepunt wat betekenisloos maken .
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_72107642
Weer terug van 2 uurtjes sportschool.

Kanoën gister was echt heerlijk! . Ik moet het helaas wel bekopen met behoorlijke rugpijn en een stijve nek.

Phaidra, wooooow. . Maar mooi dat het leuk was!
Still a little bit of your face I haven't kissed.
  maandag 24 augustus 2009 @ 11:26:20 #257
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_72107663
Koekie! Gelukkig is alles goed met hem!

mwehehe mijn lijstje van gisteren werd ook dramatisch, maar dat had ik wel verwacht Dan nomineer ik gisteren tot mijn schransdag en ga ik nu een weekje weer netjes eten

Gisteren:
O: laatste beetje special k
L: bruin pistoletje biefstukworst
T: plakje tulband met rozijntjes en noten
T: best veel chips en een glas dubbel fris
D: patat met wat mayo, een kroket, paprikareepjes, komkommerstukjes, wortelballetjes, huzarensalade

Prés: afgezien van de dubbel fris alleen water gedronken en geen ijs toe.
"Dijenkletserextravaganza!" - V1z
pi_72107761
Phaidra, tof dat LL zo leuk was!! ik wil er ook nog een x naar toe, had er dit jaar wel graag bij geweest..

Ik heb vanmiddag mn eerste sollicitatiegesprek en ga toch maar voor een jurkje aan, met mn nieuwe pumps omdat het zo warm is
Op maandag 12 oktober 2009 12:20 schreef loveli het volgende:
Kortom, eet ook broccoli.
pi_72107809
Cycle, jij bent toch naar Werchter geweest? Dat lijkt me ook erg tof!

Oeh, je bent dus uitgenodigd voor een gesprek, spannend!! Een net jurkje met pumps kan prima volgens mij (kijk wel uit voor een te diep decolleté).
Succes!
Venus in pocketformaat
© loveli
  maandag 24 augustus 2009 @ 11:40:27 #260
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_72108022
quote:
Op maandag 24 augustus 2009 10:39 schreef Lastpost het volgende:
Dan ben ik rijp voor een vastgeknoopt corset ben ik bang als die dromen állemaal ergens voor staan.
Halve familie al dood door uiteenlopende redenen, de hamster onthoofd, de hond doodgeschoten, broertjes bij een sekte en ikzelf levend begraven.
Zomaar wat zaken die langs zijn gekomen de laatste maanden, misschien toch eens wat minder schietspelletjes spelen.
Zo dramatisch is dat allemaal niet hoor Je zit in een transitiefase; jij verandert, je verhouding tot de mensen om je heen verandert, je kijk op anderen verandert en de kijk van hen op jou etc. etc.
Geen zorgen voor de dag van morgen.
pi_72108104
Hé, succes straks, Cycle!
  maandag 24 augustus 2009 @ 11:46:38 #262
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_72108171
Succes cc!

Mijn daglijst van vandaag (cursief is planning)
o. brinta
t. appel
t. veel chocolaatjes + carambar
t. 2 kalfsmaultachen (soort reuzeravioli) met tomatenpepersaus
t. slok jägermeister tegen de misselijkheid
l. -
t. brood + augurkhamrolletjes
d. brood
s. uurtje sport

En om eerlijkte zijn heb ik nu zin in milkshakes, hamburgers, patat met echte mayo, tapas, veel drank, etc. etc. zolang het maar ongezond en veel is. Geen idee door wat voor entiteit ik nu weer bezeten ben
pi_72108235
Wat is er gebeurd met je anti-broodcampagne, Tink?
  maandag 24 augustus 2009 @ 11:49:57 #264
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_72108254
Succes, Fiets!

Haha Tink, na mn bunkerdag van gisteren word ik al misselijk bij het IDEE van patat en mayo Ik ben niet meer gemaakt voor overdadig ongezond eten, ik voel me er niet lekker van Saaaad.

Oh en ik krijg trouwens hoofdpijn van Light drank! Weten we dat ook weer. Laatst een glas cola light gedronken en fanta zero geprobeerd, maar da's denk ik no-go.
pi_72108352
Succes cc!

Klinkt leuk Phaidra, ben nog steeds jaloers op je
  maandag 24 augustus 2009 @ 11:57:08 #266
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_72108415
quote:
Op maandag 24 augustus 2009 11:49 schreef ColdFeet het volgende:
Wat is er gebeurd met je anti-broodcampagne, Tink?
Die gooi ik vandaag op de schroothoop. Misschien ook niet . Overigens heb ik me er tot op heden keurig aan gehouden en inderdaad geen last meer gehad van plofbuiken.
pi_72108509
Mijn vakantie zit er op dus ik kom ook weer gezond doen vanmorgen 69,4 kilo en dat valt me nog best mee na al dat gevreet, maar nu weer terug naar de 65!

Lijstje vandaag:

O: yoghurt met 2 lepels muesli
L: 2 boterhammen kipfilet/komkommer, beker optimel
T: banaan
S: 35 min fietsen
D: wat de pot schaft op t werk
S: 35 min fietsen
T: misschen nog een appel ofzo
  maandag 24 augustus 2009 @ 12:34:19 #268
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_72109147
Net terug van 2 uur wandelenl

Lijst:
O:2 boterhammen kalkoenfilet, beschuit appelstroop
S: 2 uur wandelen
L: Kom magere yoghurt met blauwe bessen, appel
T: blokje choco
T: zoute sticks
T: Kippensoep (zelfgemaakt, lekker met dit weer)
D: Tjap Tjoy van conimex (is dat lekker?)
Nu doen en genieten, doodgaan kan altijd nog!
Zolang er alcohol verkocht wordt, heb ik geen probleem.
Je moet het leven nemen met een korreltje zout..... schijfje limoen en een shot tequilla
pi_72109266
quote:
Op maandag 24 augustus 2009 12:34 schreef uniekhoorn het volgende:
D: Tjap Tjoy van conimex (is dat lekker?)
Kan ik me haast niet voorstellen...
Je zou toch verwachten dat een kruidenmix voornamelijk uit kruiden bestaat...
quote:
Inhoud
1 zakje groente-kruidenmix á 55 g ℮

Voedingswaarde (per 100 g)
Kruidenmix:
Energie 1400 kJ (320 kcal)
Eiwit 7 g
Koolhydraten 64 g
waarvan suikers 24 g
Vet 3,5 g
waarvan verzadigd 1,5 g
Voedingsvezel 0,7g
Natrium 6,3 g

Ingrediënten
Kruidenmix:
Aardappelzetmeel, dextrose, zout, aroma (bevat tarwe), knoflook, plantaardige olie, maltodextrine, ui, gistextract, sojasaus (sojaboon, zout, tarwe), suiker, voedingszuur: citroenzuur, citroensap, prei, witte peper, koriander.
pi_72109567
Tjap tjoy kun je volgens mij echt supersimpel from scratch maken; mijn huisgenootje deed dat altijd.
pi_72110304

de intro is een grote ramp en ondanks dat ik net uitgebreid heb geroepen dat ze de tering kunnen krijgen, ben ik nu toch aan het stressen om de mensen wel hun inschrijfformulieren enzo op tijd te geven zoals is beloofd door de commissie..

'ja, jij bent volgend jaar voorzitter, ga jij ze maar vertellen dat ze ze niet krijgen... nu..'

nou, ik bén me uit mn slof geschoten

hun fout, hun verantwoording..

maar verder is het leuk en heb ik mijn diplomaboekje van de reddingsbrigade gisteren bij mijn schoonouders opgeduikeld

tot later
Ja doei.
  maandag 24 augustus 2009 @ 13:38:04 #272
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_72110422
Aaw, succes Mo! Jij had dit jaar toch uberhaupt geen zware intro-verantwoordelijkheden? Nouja, durrrp!

Ik ga banana bread bakken! Denk ik
En ik ga iets gezonds bedenken om te eten. Uh-oh.
pi_72110583
Wat vervelend allemaal Moblo... Goed dat je ze verteld hebt wat je ervan vond.

* Mini_rulez is weer terug van een erg ongezond weekendje Limburg.
Vandaag weer netjes doen dus. Lijstje:
O: snee Duits brood met geitenkaas
T: niks, was onderweg
L: 2x geroosterd brood met avocado, 1x met pindakaas en chocopasta
T: Activia yoghurt
D: ovenschotel met aardappelschijfjes, prei en mager rundergehakt
T: klein stukje vlaai, hebben we meegekregen
Are you pondering what I'm pondering?
pi_72110702
De voorbije 4 dagen heb ik low carb gegeten en een uur per dag extra gefietst. De laatste twee dagen daarvan misselijk geweest, voor een miezerige kilo eraf. Die kilo is waarschijnlijk ook nog eens puur vocht.

Mijn nieuwe afvalplan: Mikken op 1800 kcal, en gewoon wachten tot mijn lijf weer normaal doet.
pi_72110922
[b]Op dinsdag 27 januari 2009 21:01 schreef MariaEtcetera het volgende:[/b]
We zijn gewoon een topic vol dysfunctional awesomeness! And proud of it!
pi_72110986
BPT, 4 dagen is nog niet echt voldoende om resultaat te zien volgens mij. Ik dacht dat je een nieuw eetpatroon minstens 2 weken vol moet houden voordat je er echt iets over kunt zeggen. Volgens mij heeft vergeetmewelletje ongeveer een week hoofdpijn gehad toen ze lowcarb ging eten. Hiermee wil ik natuurlijk niet zeggen dat lichamelijke klachten genegeerd moeten worden, maar ik wil alleen aangeven dat ze kunnen voortkomen uit het nieuwe eetpatroon (soort van afkickverschijnselen die door een plotselinge mindering van carbs veroorzaakt kunnen worden). Even volhouden kan dan wonderen doen!
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_72111024
Hee Ewelina! Alles goed? Hoe gaat het met afvallen icm fulltime werken?
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_72111168
Phaidra,

ik heb mijn twijfels bij een eetpatroon waarbij je je misselijk en zwak voelt. Ik vond het erg moeilijk om boven de 1300 kcal uit te komen zonder er ongezonde dingen bij te nemen.
Het is ook moeilijk omdat het een totaal ander eetpatroon is dan ik gewoon ben. Normaal eet ik veel brood/pasta en weinig vlees of vet.
  maandag 24 augustus 2009 @ 14:16:41 #279
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_72111179
Ik ga zo naar de Tuinen om bio muesli te halen!

En ik heb zin in mosselen en 'Duits biefstuk' (is eigenlijk wat anders maar dat noemden we vroeger zo ) maar dat at ik altijd met brood en ik ben inspiratieloos verder Nouja. On to zeh mall! En dan zie ik daar wel verder
pi_72111276
Goed verpakkingen lezen hè Maria! Ik weet eigenlijk helemaal niet of De Tuinen wel muesli verkoopt
pi_72111307
Mijn moeder zegt ook altijd Duitse biefstuk en dan denk ik: en dan oja, ze bedoelt dat gehaktspul

En mijn moeder neemt de telefoon niet op terwijl ik net heb ontdekt dat onze Beagle een cold water tail heeft (z'n staart hangt er zielig bij en hij heeft er duidelijk pijn aan). Nu moet ie een hotpack op z'n kont
Echt sneu, want hij gebruikt die staart normaalgesproken echt fanatiek.
"Why does being a librarian make her even hotter?"
"They're keepers of knowledge. She holds the answers to all of our questions..."
pi_72111326
quote:
Op maandag 24 augustus 2009 14:07 schreef Phaidra het volgende:
BPT, 4 dagen is nog niet echt voldoende om resultaat te zien volgens mij. Ik dacht dat je een nieuw eetpatroon minstens 2 weken vol moet houden voordat je er echt iets over kunt zeggen. Volgens mij heeft vergeetmewelletje ongeveer een week hoofdpijn gehad toen ze lowcarb ging eten. Hiermee wil ik natuurlijk niet zeggen dat lichamelijke klachten genegeerd moeten worden, maar ik wil alleen aangeven dat ze kunnen voortkomen uit het nieuwe eetpatroon (soort van afkickverschijnselen die door een plotselinge mindering van carbs veroorzaakt kunnen worden). Even volhouden kan dan wonderen doen!
Eens.
Je lichaam moet leren om vet te verbranden en dat duurt eventjes.
  maandag 24 augustus 2009 @ 14:27:06 #283
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_72111360
CF: will do! Ik weet alleen niet wat een normale hoeveelheid suiker is voor in muesli maar ik neem iig geen cruesli! En bij de Tuinen in Utrecht verkopen ze iig wel muesli, allemaal verschillende, met noten en dergelijke!

Aw arm hondje, Syrena! Moet je ermee naar de dierenarts?
pi_72111376
quote:
Op maandag 24 augustus 2009 14:16 schreef BigPointyTeeth het volgende:
ik heb mijn twijfels bij een eetpatroon waarbij je je misselijk en zwak voelt.
Ik voelde me misselijk, zwak en hondsberoerd toen ik stopte met roken.
Afkicken is niet per se slecht.
pi_72111425
vergeetmewelletje, hoeveel calorieën eet jij dan per dag? Want het is wellicht niet raadzaam om op 1300 kcal te leven. En hoe zit het dan met die ketonen? Leef je dan altijd streng low carb?
pi_72111650
Maria, de dierenarts is gisteren aan huis geweest (mijn schoonbroer kwam op bezoek en die is dierenarts).
Hij dacht dat het een kneuzing was. Maar toen ik net ging Googlen om te kijken of we iets tegen de pijn konden doen kwam ik op die cold water tail uit, en de plaatjes en foto's zien er precies zo uit als hoe Oz' z'n staart houdt. En mijn moeder heeft hem vrijdagmorgen gewassen, met koud water, en de straal even op z'n gatje gezet. Ozzie haat water, dus van het zwemmen is het niet, en een kneuzing konden we ook niet echt herleiden naar iets (spelen ofzo).

Ik las net een beschrijving van een Beagle-meisje met dezelfde kwaal en die gedroeg zich precies zoals Ozzie, aan de staart likken/bijten, ineens gaan zitten etc.

Maar goed, binnen een paar dagen moet 't over zijn.
"Why does being a librarian make her even hotter?"
"They're keepers of knowledge. She holds the answers to all of our questions..."
pi_72111687
quote:
Op maandag 24 augustus 2009 14:16 schreef BigPointyTeeth het volgende:
Phaidra,

ik heb mijn twijfels bij een eetpatroon waarbij je je misselijk en zwak voelt. Ik vond het erg moeilijk om boven de 1300 kcal uit te komen zonder er ongezonde dingen bij te nemen.
Het is ook moeilijk omdat het een totaal ander eetpatroon is dan ik gewoon ben. Normaal eet ik veel brood/pasta en weinig vlees of vet.
Geef eens een voorbeeld van wat je zoal at? Misschien kunnen wij nog aanvullingen bedenken.
pi_72111812
O bak griekse yoghurt 0% vet
L kipsalade van 100g gekookte kip, yoghurt-chilisausje, tomaat en 100g komkommer
T appel
D kom courgettesoep en witlofbootjes met tonijnsalade (tonijn, mayo, peterselie)
T roomijs om wat extra calorieën binnen te krijgen
  maandag 24 augustus 2009 @ 14:55:14 #289
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_72112045
Duitse biefstuk, bleh.
Argentijnse biefstuk .

Kom net weer bij mijn werkcoach vandaan en we hebben goede afspraken gemaakt. Hij gaat met mij proberen of ik toch een extra jaar studiefinanciering voor de kopopleiding leraar tweedegraads kan loskrijgen bij de IB-groep.
Omdat ik een WO-master heb móet ik namelijk de lerarenopleiding eerstegraads doen en dan móet ik in het regulier voortgezet onderwijs stage lopen. Voorwaarden voor de kopopleiding leraar tweedegraads zijn ofwel een HBO-bachelor of een WO-bachelor (en ik heb dus uiteraard ook een WO-bachelor), maar daar kan ik als academica geen extra jaar stufi voor krijgen. Terwijl ik met een tweedegraads onderwijsbevoegdheid wel mag stagelopen en lesgeven in het voortgezet speciaal onderwijs (vso). Dus nu loopt alles vast om zo'n stomme regel . En het vso schijnt, anders dan reguliere scholen, wel een onderwijsbevoegdheid als harde eis te hebben, omdat het om zogenaamde 'zorgenkindjes' gaat.

En verder ben ik de eerste cliënt ooit daar die haar eigen voortgangsrapport mag schrijven voor de gemeente, want ik kan het volgens hem beter dan hijzelf .

Nou goed. Mark heeft deel 2 en 3 van de Millennium-serie gehaald, dus ik ga nu eens in deel 2 beginnen .
Niet meer actief op Fok!
pi_72112051
quote:
Op maandag 24 augustus 2009 14:45 schreef BigPointyTeeth het volgende:
O bak griekse yoghurt 0% vet
L kipsalade van 100g gekookte kip, yoghurt-chilisausje, tomaat en 100g komkommer
T appel
D kom courgettesoep en witlofbootjes met tonijnsalade (tonijn, mayo, peterselie)
T roomijs om wat extra calorieën binnen te krijgen
Erg efficient
Sowieso kun je nog wel wat meer groente eten! Eén miezerig (niet eens erg low-carb) tussendoortje, dat is echt te weinig! Lowcarb-crackers met beleg tuusendoor? (hoewel ik die crackers hier nog nooit bij een supermarkt heb gezien) Als je meer kcal's wilt, kun je ook overwegen om wat meer vetten te eten. Gezonde, welteverstaan. En wat dacht je van eieren?
  maandag 24 augustus 2009 @ 15:06:28 #291
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_72112274
Ik heb niet-zuur-bio-zuurdesembrood gevonden. Ben heel benieuwd of ik hier ook buikpijn van krijg.
  maandag 24 augustus 2009 @ 15:08:18 #292
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_72112315
@punttandje: voor extra gezonde kcal kun je ook denken aan noten en zaden. Persoonlijk ben ik niet zo'n fan van 100% lowcard. Zelf ben ik altijd brinta/weetabix/havermout blijven eten en het ik alleen het brood/rijst/pasta geskipt. Viel er als een trein mee af, dus misschien voor jou ook wel een optie.
pi_72112496
Noten, da's ook een goeie ja. Veel kcals, maar oh zo gezond
pi_72112728
Ja, kijk, dat serieus minderen met carbs in plaats van echt low carb gaan, klinkt wel beter. Het probleem was dat ik op de duur (sprak zij, over vier luttele dagen ) helemaal geen zin had om te eten. Behalve ijs. Eieren vind ik niet zo lekker.
Met high carb/low fat had ik vroeger dat probleem helemaal niet, en ik vond koken zo leuker. Maar dat hielp dan weer niet om vlot af te vallen.

Noten eten had ik wel beter gedaan, moet je niet veel van eten om heel wat binnen te krijgen.
pi_72112859
quote:
Op maandag 24 augustus 2009 15:26 schreef BigPointyTeeth het volgende:
Behalve ijs.
Waar haal je suikervrij ijs?
Kon het bij de AH om de hoek niet vinden namelijk.
Lijkt me wel wat maar is veel te moeilijk om zelf te maken.
pi_72113011
quote:
Op maandag 24 augustus 2009 15:26 schreef BigPointyTeeth het volgende:
Met high carb/low fat had ik vroeger dat probleem helemaal niet, en ik vond koken zo leuker.
Dat heb ik ook weleens geprobeerd, maar daar kreeg ik echt waanzinnige buikpijn van, plus ontzettende verstopping Had jij daar toen geen last van?
  maandag 24 augustus 2009 @ 15:46:07 #297
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_72113295
Ha-HA! I r succeedeth! Ik heb muesli! Met maar 3.0 gram suiker per 100 gram! Huzzaah! En het was huismerk van de AH Maar okee! *boogie* ik ga hem zo proeven
pi_72113408
vergeetmewelletje: suikervrij ijs van het merk IJsboerke. Belgisch merk. Weet niet of het in het buitenland te krijgen is.
Coldfeet: nope, geen buikpijn. Opgezette buik heb ik wel altijd in meer of mindere mate
pi_72113482
en terug! geen idee hoe het ging eigenlijk, dit was niet mijn droombaan en ik merk dat ik lastig vind om te doen alsof dat wel zo is.. volgende week donderdag een ander gesprek, en die wil ik wel heel graag hebben, heb ik iig even mooi kunnen oefenen Ik hoor het donderdag of vrijdag...
pi_72113500
oh en iemand enig idee wat een beginnen psycholoog zou moete verdienen??
Ik had namelijk geen flauw idee wat ik moest zeggen toen ze vroegen wat voor salaris zou willen..
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')