quote:Op vrijdag 21 augustus 2009 15:17 schreef Bohica666999 het volgende:
Een leuke vriend zoeken met een vaste baan en die van kinderen houdt.
Een kleinere creche (10 kindjes/3 leidsters) zal ik nergens vinden. Het is een vrij onzeker mannetje, dat gewoon erg veel behoefte kent aan veiligheid, persoonlijke aandacht & slecht tegen harde geluiden kan. Ik ontkom niet aan de creche, maar hoop wel de frequentie te kunnen minderen.quote:Op vrijdag 21 augustus 2009 15:18 schreef zwartemarktplaats het volgende:
Zou het niet lonen om te kijken naar een andere creche?
Het zou ook gewoon kunnen zijn dat de creche in kwestie hem niet bevalt. Ipv het gehele creche principe.
Ja, binnenkort 60 euro in de maandquote:Op vrijdag 21 augustus 2009 15:20 schreef DonJames het volgende:
Krijg je geen (kinder)alimentatie van de vader? Zo nee, waarom niet?
Mijn God, vuile hond. Hoeveel % van zijn inkomen moet hij minimaal betalen ?quote:Op vrijdag 21 augustus 2009 15:24 schreef Brunoh het volgende:
[..]
Ja, binnenkort 60 euro in de maand![]()
Meer heeft hij er namelijk niet voor over.
Het gaat er toch niet om wat hij er voor over heeft? Het is toch gewoon wettelijk geregeld hoeveel hij moet bijdragen?quote:Op vrijdag 21 augustus 2009 15:24 schreef Brunoh het volgende:
[..]
Ja, voorlopig betaald hij 120 euro, omdat hij akkoord is gegaan met betaling met terugwerkende kracht vanaf het moment dat hij bij ons weg ging. Daarna halveert hij het dus weer.quote:Op vrijdag 21 augustus 2009 15:32 schreef admiraal_anaal het volgende:
[..]
Het gaat er toch niet om wat hij er voor over heeft? Het is toch gewoon wettelijk geregeld hoeveel hij moet bijdragen?
Heb je het nou over je ex? Want ik kan me niet voorstellen dat een kind van negen maanden al zo duidelijk kenbaar kan maken dat 'ie al zo in de knoop zit. Ik kan me weliswaar weinig herinneren uit die periode, maar volgens mij was het: eten, poepen, brabbelen en een beetje spelen, afgemaakt met veel slapen...quote:Op vrijdag 21 augustus 2009 15:23 schreef Brunoh het volgende:
Het is een vrij onzeker mannetje, dat gewoon erg veel behoefte kent aan veiligheid, persoonlijke aandacht & slecht tegen harde geluiden kan. Ik ontkom niet aan de creche, maar hoop wel de frequentie te kunnen minderen.
HIj probeert dus, net als jij, op een legale manier zijn inkomen zo hoog mogelijk te houden. Wellicht heeft zijn weinig cooperatieve houding er ook wel mee te maken dat hij een maand na de geboorte van zijn kind het huis 'uitgebonjourd' is en effectief gezien zijn band met zijn kind direct volledig naar de klote geholpen is.quote:Op vrijdag 21 augustus 2009 15:37 schreef Brunoh het volgende:
[..]
Ja, voorlopig betaald hij 120 euro, omdat hij akkoord is gegaan met betaling met terugwerkende kracht vanaf het moment dat hij bij ons weg ging. Daarna halveert hij het dus weer.
Hoogte van de alimentatie wordt gebaseerd op het totale gezinsinkomen ten tijden van het vertrek, een kind mag er namelijk nooit op achteruit gaan. Hij probeert echter alles te omzeilen door zich te beroepen op herinrichtingskosten, fictieve-leningen enz. Waardoor hij zelfs voor het gerecht veel minder hoeft te betalen.
Dat kan wel hoor, zeker een scheiding hakt er wel in bij die kleintjes, hoe klein ze ook zijn. Bovendien nemen ze ook heel makkelijk de gemoedstoestand van de moeder (ik bedoel degene die het meest voor ze zorgt, in dit geval de moeder) over. Hoe klein ze ook zijn, de één is flexibeler en weerbaarder dan de ander. De hechting is dan ook een belangrijk proces.quote:Op vrijdag 21 augustus 2009 15:38 schreef IntensiveGary het volgende:
[..]
Heb je het nou over je ex? Want ik kan me niet voorstellen dat een kind van negen maanden al zo duidelijk kenbaar kan maken dat 'ie al zo in de knoop zit. Ik kan me weliswaar weinig herinneren uit die periode, maar volgens mij was het: eten, poepen, brabbelen en een beetje spelen, afgemaakt met veel slapen...
Dat klinkt natuurlijk heerlijk, die nare ex die het huis uit gegooid moest worden en ook nog eens geen zak voor zijn zoontje over heeft, maar als hij meer zou hebben, kun je dat gewoon opeisen. Als de rechter in zijn 'praatjes' trapt, zit er wellicht tot echt een kern van waarheid in. Of de rechter denkt net als Swets en knijpt daarom een oogje toe. Wellicht ook wel logisch.quote:Op vrijdag 21 augustus 2009 15:24 schreef Brunoh het volgende:
[..]
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |