abonnement Unibet Coolblue
pi_72060779
Laat ik degene zijn die het voorgaande topic heeft afgesloten. Daar waar we de conclusie speelden dat GTST haar beste tijd heeft gehad hierbij de nieuwe discussie. Het is wat mij betreft eigenlijk allemaal gezegd: deze serie lijkt haar krachten te zijn verloren. Heb je nog iets toe te voegen of wil je wat kwijt over alles omtrent het GTST van toen en nu kun je dat hier doen.

Vervolg op: GTST #262: Bing de bak in
pi_72064423
Ik heb nog wel een tvp toe te voegen.
know'm sayin?
×
word? word.
  vrijdag 21 augustus 2009 @ 13:24:25 #3
189430 Anonymousz
Bedankt Voor Het Nieuwtje Hans
pi_72069297
tvp
Een Fokker Tijdens Oud & Nieuw: http://nl.tinypic.com/m/jsyaom/4
Een Fokker Tijdens Een Meteoroïd: http://nl.tinypic.com/m/fy3nth/4
Een Fokker Tijdens Het Warme Weer: http://nl.tinypic.com/m/ioiw5e/4
pi_72079898
Weetje wat het probleem is met de makers van gtst ?
Ze willen teveel met een te klein budget. Ik keek laatst toevalig eens weer naar het veel beter ATWT.
Gtst is bijvoorbeeld veel te gemakkelijk met het recasten of het verouderen van rollen.

Nederland is niet groot genoeg om een rol door vier acteurs te laten spelen en ze dan ook nog eens allemaal goed te laten zijn. ONM is de laatste jaren ook beter dan gtst.
Waarom ? realisticher zo werkt bijvoorbeeld daar nog echt iedereen . En zie je ze zo ook met regelmaat echt werken . Bij gtst heeft ook bijna iedereen een baan maar zie je altijd iedereen in de Koning de Rozenboom of Teluma zitten. Dat vind ik bij onm dus echt een groot pluspunt .

Wel zijn bij gtst de sets veel mooier maar bij gtst heb ik altijd veel meer het gevoel dat ik naar iets neps zit te kijken de laatste jaren. Een normaal huishouden als de familie fischer heeft niet een totaal design meubelair.

Ook zo iets de relaties bouwen ze niet normaal op.
Bij een ATWT heb je bijvoorbeeld een veel langere aanloop periode.
Die vaak loopt van vriendschap of zakenpartnerschap tot flirten naar langzaam een vaste relatie toe.
De relaties duren daar ook langer en zijn bij een keer over ook niet gelijk helemaal over.


En dan nog misschien nog wel het ergste puntje bijna iedereen is of een grijze muis in gtst of wordt zwaar overdreven neergezet. In zowel ATWT als ONM heb je veel personages die genoeg op de kerfstok hebben en zowel goeie als slechte kanten hebben. in gtst wordt bij de introductie van personages die slechte of mysterieuse kant bij de intro altijd benadruk om het personages vervolgens in een grijze muis te veranderen. Neem een Noud die al schelden bij het ziekenhuis bed van zijn bijna dode vader zat of een Jack die een foto van Frits verbrande . Bijde personages zijn nu braaf en niets zeggend als de rest. Je moet met gtst als personage mee met de groep anders wordt je een eenzaam persoon ik noem een Nick Sanders.

Nog een ander punt er zijn teveel oudgedienden die nog steeds klasse acteurs zijn maar die al zoveel meegemaakt hebben dat deze talentloze schrijvers gewoon niet weten wat ze er mee aan moeten.
Ik noem een Laura en een Jef die echt niets maar dan ook niets mee maken in een jaar.

Ook heeft gtst nu en in het recente verleden acteurs gehad met veel potentie die ook maar geen eigen verhaal krijgen In het verleden was dat bijvoorbeeld Dorothea prima actrice maar als je der dan vervolgens als een soort van oud wijf alleen maar met dingen laat bemoeien dan is de koek snel op natuurlijk . Zelfde voor Martijn die man heeft als Wout laten zien te kunnen acteren en zelfs als Martijn doet hij het wel goed maar de enige verhaalijn die de man heeft gehad is dat hij zich schuldig voelde over het eerst redden van zijn zoon. Die man is huisarts het kan zo makkelijk zijn . Laat hem onder druk van een patient drugs smokkelen of eutenasie op iemand plegen ofzo.

btw dan nog 1 recente fout waar gtst probeert ATWT na te doen maar weer compleet de mist in gaat is het verhaal met Lucas . Leuk hoor een homo personage zou ook ergens wel nodig zijn trekt weer nieuwe andere kijkers ook denk ik . Maar laat dan niet een Dex of een Noud of een ander personage die daarvoor nooit een signaal heeft afgegeven ook maar homo te zijn opeens gay zijn. Kijk met Luc in ATWT kon het. Die zat er nog maar recent in als volwassen personage en die kende de kijkers niet. Nu heb ik het gevoel dat een personage als Dex die ik meer zie als potentiele kleinschallige schurk gewoon wordt verpest op deze manier. Cast dan gewoon twee homo's gtst.

Met Maxime gaat gtst btw ook zwaar de mist in maar daarover een andere keer.
Me post wordt zo een beetje te lang
Mijn Snape wat doe je !
Niet zo dol op Amerika uit de kluiten gewassen kolonie vol randebielen.
Asperger and proud !
pi_72082809
tvp
Stefano Sanders
Glad en stijlvol
pi_72083804
quote:
Op vrijdag 21 augustus 2009 20:14 schreef Canisfire het volgende:
Weetje wat het probleem is met de makers van gtst ?
Ze willen teveel met een te klein budget. Ik keek laatst toevalig eens weer naar het veel beter ATWT.
Gtst is bijvoorbeeld veel te gemakkelijk met het recasten of het verouderen van rollen.

Nederland is niet groot genoeg om een rol door vier acteurs te laten spelen en ze dan ook nog eens allemaal goed te laten zijn. ONM is de laatste jaren ook beter dan gtst.
Waarom ? realisticher zo werkt bijvoorbeeld daar nog echt iedereen . En zie je ze zo ook met regelmaat echt werken . Bij gtst heeft ook bijna iedereen een baan maar zie je altijd iedereen in de Koning de Rozenboom of Teluma zitten. Dat vind ik bij onm dus echt een groot pluspunt .

Wel zijn bij gtst de sets veel mooier maar bij gtst heb ik altijd veel meer het gevoel dat ik naar iets neps zit te kijken de laatste jaren. Een normaal huishouden als de familie fischer heeft niet een totaal design meubelair.

Ook zo iets de relaties bouwen ze niet normaal op.
Bij een ATWT heb je bijvoorbeeld een veel langere aanloop periode.
Die vaak loopt van vriendschap of zakenpartnerschap tot flirten naar langzaam een vaste relatie toe.
De relaties duren daar ook langer en zijn bij een keer over ook niet gelijk helemaal over.


En dan nog misschien nog wel het ergste puntje bijna iedereen is of een grijze muis in gtst of wordt zwaar overdreven neergezet. In zowel ATWT als ONM heb je veel personages die genoeg op de kerfstok hebben en zowel goeie als slechte kanten hebben. in gtst wordt bij de introductie van personages die slechte of mysterieuse kant bij de intro altijd benadruk om het personages vervolgens in een grijze muis te veranderen. Neem een Noud die al schelden bij het ziekenhuis bed van zijn bijna dode vader zat of een Jack die een foto van Frits verbrande . Bijde personages zijn nu braaf en niets zeggend als de rest. Je moet met gtst als personage mee met de groep anders wordt je een eenzaam persoon ik noem een Nick Sanders.

Nog een ander punt er zijn teveel oudgedienden die nog steeds klasse acteurs zijn maar die al zoveel meegemaakt hebben dat deze talentloze schrijvers gewoon niet weten wat ze er mee aan moeten.
Ik noem een Laura en een Jef die echt niets maar dan ook niets mee maken in een jaar.

Ook heeft gtst nu en in het recente verleden acteurs gehad met veel potentie die ook maar geen eigen verhaal krijgen In het verleden was dat bijvoorbeeld Dorothea prima actrice maar als je der dan vervolgens als een soort van oud wijf alleen maar met dingen laat bemoeien dan is de koek snel op natuurlijk . Zelfde voor Martijn die man heeft als Wout laten zien te kunnen acteren en zelfs als Martijn doet hij het wel goed maar de enige verhaalijn die de man heeft gehad is dat hij zich schuldig voelde over het eerst redden van zijn zoon. Die man is huisarts het kan zo makkelijk zijn . Laat hem onder druk van een patient drugs smokkelen of eutenasie op iemand plegen ofzo.

btw dan nog 1 recente fout waar gtst probeert ATWT na te doen maar weer compleet de mist in gaat is het verhaal met Lucas . Leuk hoor een homo personage zou ook ergens wel nodig zijn trekt weer nieuwe andere kijkers ook denk ik . Maar laat dan niet een Dex of een Noud of een ander personage die daarvoor nooit een signaal heeft afgegeven ook maar homo te zijn opeens gay zijn. Kijk met Luc in ATWT kon het. Die zat er nog maar recent in als volwassen personage en die kende de kijkers niet. Nu heb ik het gevoel dat een personage als Dex die ik meer zie als potentiele kleinschallige schurk gewoon wordt verpest op deze manier. Cast dan gewoon twee homo's gtst.

Met Maxime gaat gtst btw ook zwaar de mist in maar daarover een andere keer.
Me post wordt zo een beetje te lang
Ik had het niet beter kunnen verwoorden, mooi gezegd!
Aids.
  zaterdag 22 augustus 2009 @ 12:50:52 #7
20436 Jambo
Hakuna Matata
pi_72089928
Joke Bruijs in 'GTST'
AMSTERDAM - Podiumdier Joke Bruijs gaat een gastrol spelen in Goede Tijden Slechte Tijden.

Ik speel de rol van Maria, een gekke moeder van twee kinderen die na een verblijf in het buitenland weer de draad wil oppakken in Nederland”, vertelt de actrice, die het afgelopen jaar even wat gas heeft teruggenomen, maar er komende tijd weer keihard tegenaan gaat.

„Ik heb een stapel scripts binnen die ik aan het lezen ben. De opnames beginnen in september en duren tot december. Reuze spannend, en ik heb er ongelooflijk veel zin in.”

In oktober zal de 57-jarige Joke, die naam maakte als jazzzangeres, musicalster, presentatrice en actrice in de comedyserie Toen was Geluk heel Gewoon, op de buis te zien zijn.

Joke: „Het is de eerste keer dat ik in een soap ga spelen. Er zijn wel al vaker aanbiedingen geweest, maar of mijn agenda liet het niet toe, of het verhaal boeide me niet.”

Bron
Ik word er wel es mismoedig van dat ik, wat ik voel, niet zeggen kan. (Toon Hermans)
Zo oud is Melvin
pi_72090062
'Ik speel dus de rol van Maria de Jong, de gekke moeder van Rik en Danny. Na een lang verblijf in het buitenland heeft ze besloten om de draad van haar leven weer op te pakken in Nederland.' aldus Joke. Begin september zal Bruijs beginnen met het opnemen van haar eerste scènes. 'Ik heb al een aantal scripts binnen, die ik momenteel aan het leven ben. Reuze spannend, maar ik heb er ook echt ongelooflijk veel zin in.'

Grappig al hoop ik dat Rik weer wat minder de huisvader gaat spelen.
Mijn Snape wat doe je !
Niet zo dol op Amerika uit de kluiten gewassen kolonie vol randebielen.
Asperger and proud !
pi_72090309
Leuk, GTST kan wel weer een echte gek gebruiken
pi_72091763
Wanneer begint het weer? 31 augustus?
  zondag 23 augustus 2009 @ 11:29:32 #11
62455 Frey
Ludo Sanders
pi_72097939
Jij moet nog krijgen wat je verdient. Keep the change.
pi_72102699
Voor nu enkel een tvp.

Ow, en ik wil dat het weer begint.
pi_72104922
Wanneer begint het weer dan?
pi_72105231
quote:
Op maandag 24 augustus 2009 09:16 schreef bloodymary het volgende:
Wanneer begint het weer dan?
in september toch?
  maandag 24 augustus 2009 @ 09:39:11 #15
127809 SuperrrTuxxx
Zwerver met een wekker
pi_72105278
tvp
Heddegijdagezeedgehadjamindedawerkelukwoarhoedoedegijdahoedoedegijdahoeheddegijdagedoan.
Don't you ever get stuck in the sky when you're high?
pi_72105876
quote:
Op maandag 24 augustus 2009 09:36 schreef charmed_angel het volgende:

[..]

in september toch?
Wanneer dan, welke datum? De meeste winterseizoenprogramma's beginnen volgende week al weer, 31 augustus.
pi_72106504
7 september geloof ik
pi_72115144
wordt echt tijd dat het weer begint hoor
  dinsdag 25 augustus 2009 @ 00:36:45 #19
228417 TheGirlNextDoor
Of gewoon Buurmeisje.
pi_72129398
TVP
Nobody is telling you who you are, they're just telling you who you should and should not be.
|| justdiggit.org ||
  woensdag 26 augustus 2009 @ 02:43:07 #20
1593 Perico
Serpent Rouge
pi_72161578
Joke Bruijs, dat lijkt me wel een kwaliteitsimpuls. Ik had wel gehoopt dat ze Lieke van Lexmond langer dan 2 weken hadden geloosd. En dat ze Barbara een spreekverbod hadden gegeven.
pi_72161768
Ja, Leuk dat Maxime een 'slechterik' speelt maar ze heeft likability van 0. Daar waar een Ludo altijd mensen blijft trekken ondanks z'n gedrag. Door Maxime haken mensen gek genoeg af.
pi_72163043
Joke Bruijs vind ik eigenlijk ook niks voor GTST. Denk je volgens mij de hele tijd dat je naar een comedy kijkt....
pi_72181279
Nou nee dat denk ik niet.
Die vrouw heeft jaren lang theater ervaring,
die kan tenminste acteren. Maar bij gtst gaat het al jaren niet meer zo zeer om de acteer prestaties.
Maar om hoe makkelijk de personages zijn te schrijven voor de schrijvers.

Kijk maar naar de cast van nu :
De beste acteurs zitten bij de rollen :
Ludo
Nick
Laura
Jeff
Irene & Martijn
Rik

En wat doen die rollen ?
Ludo is een huisvader die zijn dochter zoveel mogelijk beschermt en nog altijd om zijn ex heen draait.
Nick is de laatste jaren meestal gezeur om Valentijn.
Laura ja die schijnt te werken .
Jeff is kok en moppert soms.
Irene zeurt thuis tegen de kinderen aan of wordt gebruikt als een personage weer in therapie moet.
En Martijn die zet alleen maar koffie.
Rik was eerst het saaie gezinnetje met Anita en nu is Rik een huisvader wie zijn huis wordt gebruikt voor saaie liefdes verhaallijnen van Danny Charlie en Ronja

Terwijl de slechtere acteurs van Nina Bing en Noud om maar even wat te noemen genoeg te doen hebben in een jaar. Nina krijgt een Charlie verhaalijn en Bing maakt gewoon mee wat hij twee of drie jaar geleden ook al eens meemaakte.
Stefano Sanders
Glad en stijlvol
  † In Memoriam † woensdag 26 augustus 2009 @ 20:36:39 #24
43556 miss_dynastie
pi_72182020
Niet zoveel te melden uiteraard, maar vast een meeleespostje
pi_72182604
Ik vind Joke Bruijs echt een van de allerkutste personen op tv. Maarja ik sta er wel open voor, triester kan het iig niet in Meerdijk.
know'm sayin?
×
word? word.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')