Dat dus..quote:Op donderdag 20 augustus 2009 22:17 schreef trovey het volgende:
Als ze het elk jaar doet zou ik het inderdaad ook wat verdacht gaan vinden...maar die werkgever heeft dan blijkbaar niets door?
Klopt, maar als ik een griepje kreeg in m'n vakantie zou ik m'n baas er niet mee lastig vallen.quote:Op donderdag 20 augustus 2009 22:19 schreef zomaareennaam het volgende:
collega scheurde paar jaar geleden zijn enkelbanden op zijn eerste vakantiedag - echt wel zijn vakantie verpest hoor. maar ja - bij mensen die dat elk jaar in een ver buitenland flikken... gewoon eisen dat er een nederlandstalige brief van een dokter komt met een handtekening en contactmogelijkheden.
als je ziek bent kost het je geen vakantiedagen nee - ken iemand die dr pink had gebroken / ging wel op vakantie maar kon niet volledig genieten van vakantie: niet zwemmen etc. (hoefde ook niet niet af te wassen maar ja...) - dus bij haar werden geen vakantiedagen afgeschreven.
Het hangt ervan af of je met de blessure wel - niet zou kunnen werken: als je niet zou kunnen werken worden er ook geen vakantiedagen afgeschreven.
That's my question, sherlockquote:Op donderdag 20 augustus 2009 22:20 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
Dat is toch stom. Als ze vakantie aanvraagt ben je die dagen toch gewoon sowieso kwijt?
Scherp!quote:Op donderdag 20 augustus 2009 22:21 schreef mividaloca het volgende:
Ik dacht dat een teef een vrouwelijke hond was.
Met een griepje dus wel. Dat verziekt je vakantie volledig. De reden dat je überhaupt vakantiedagen hebt is om bij te laden en dat doe je dus niet als je met 40 graden koorts in bed ligt. Na een jaar een vakantie gemist te hebben heb ik m'n mening over dit soort dingen toch wat bijgesteld.quote:Op donderdag 20 augustus 2009 22:20 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
Klopt, maar als ik een griepje kreeg in m'n vakantie zou ik m'n baas er niet mee lastig vallen.
Alhoewel... Over 1,5 weken heb ik vakantie en dan moet ik gaan klussen in m'n nieuwe huiske.
Mocht ik dan m'n been breken, dan heb ik echt wel een probleem aangezien m'n vakantiedagen praktisch op zijn...
quote:Op donderdag 20 augustus 2009 22:24 schreef MouseOver het volgende:
[..]
Met een griepje dus wel. Dat verziekt je vakantie volledig. De reden dat je überhaupt vakantiedagen hebt is om bij te laden en dat doe je dus niet als je met 40 graden koorts in bed ligt, tenzij je met 40 graden met je kut in de zon ligt en je hand maar op hoeft te steken en er komt een turk een mojito brengen voor weinig en er worden geeneens vakantiedagen afgeschreven. Na een jaar een vakantie gemist te hebben heb ik m'n mening over dit soort dingen toch wat bijgesteld.
En ook die van mij. Sherlock2quote:Op donderdag 20 augustus 2009 22:21 schreef BeamofLight het volgende:
[..]
That's my question, sherlock
Nee hoor. Als je je ziek meldt kost het geen vakantiedagen.quote:Op donderdag 20 augustus 2009 22:20 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
Dat is toch stom. Als ze vakantie aanvraagt ben je die dagen toch gewoon sowieso kwijt?
Da's op zich niet zo héél lastig in Turkije hoor. Als je een paar mensen kent.quote:Op donderdag 20 augustus 2009 22:34 schreef marcb1974 het volgende:
Dan zal ze zich toch onmiddellijk bij een arts moeten melden daar en die haar laten beoordelen. Ze moet ook bewijs meenemen van die arts dat ze idd ziek was.
Nee, ik zou ook gewoon denken dat ik vette pech had.quote:Op donderdag 20 augustus 2009 22:40 schreef kikoooooo het volgende:
Het zou niet eens in mij opkomen, mijn baas bellen vanuit turkije, als ik terplekke ziek werd
Klote voor de werknemer, maar wat mij betreft hoort een dergelijk geval niet het probleem van de werkgever te zijn. Maar wettelijk gezien zal het wel prima geregeld zijn voor de werknemer.quote:Op donderdag 20 augustus 2009 22:24 schreef MouseOver het volgende:
[..]
Met een griepje dus wel. Dat verziekt je vakantie volledig. De reden dat je überhaupt vakantiedagen hebt is om bij te laden en dat doe je dus niet als je met 40 graden koorts in bed ligt. Na een jaar een vakantie gemist te hebben heb ik m'n mening over dit soort dingen toch wat bijgesteld.
Ik vraag me af of de baas daar nog zo over denkt als het hele bedrijf deze tactiek gaat volgen.quote:Op vrijdag 21 augustus 2009 00:46 schreef aroha-nui het volgende:
Als je je ziek meldt tijdens je vakantie worden je vakantiedagen inderdaad omgezet in ziekte dagen. Er is wel een bewijslast als de werkgever daar om vraagt.
Het feit dat deze dame het elk jaar doet, betekent in feite dat de baas het goed vindt. Het hoort blijkbaar bij haar "secundaire arbeidsvoorwaarden". Iets waar jij of iemand anders weer verder niets van weet of mee te maken hebt.
Er is geen sprake van "tactiek" die men gegarandeerd succesvol kan toepassen. Als je geen vriendje van de baas bent ben je gewoon binnen no time je baan kwijt. Zij heeft een wit voetje.quote:Op vrijdag 21 augustus 2009 01:04 schreef MinderMutsig het volgende:
[..]
Ik vraag me af of de baas daar nog zo over denkt als het hele bedrijf deze tactiek gaat volgen.
quote:Op vrijdag 21 augustus 2009 01:15 schreef MinderMutsig het volgende:
Er zijn gewoon wettelijke regels voor ziekmelden tijdens je vakantie en daar heeft die werkgever zich dus ook gewoon aan te houden.
Op dit moment niets maar als de werkgever ziekmeldingen van andere werknemers tijdens hun vakantie niet accepteert wel.quote:Op vrijdag 21 augustus 2009 01:40 schreef aroha-nui het volgende:
[..]
![]()
en wat voor onwettigs doet de werkgever dan?
want?quote:Op vrijdag 21 augustus 2009 01:48 schreef MinderMutsig het volgende:
[..]
Op dit moment niets maar als de werkgever ziekmeldingen van andere werknemers tijdens hun vakantie niet accepteert wel.
Hij kan het toch gewoon stupide vinden?quote:Op vrijdag 21 augustus 2009 03:40 schreef Megumi het volgende:
Ben jij de baas TS? Zo niet is het jou probleem toch niet.
dat dacht ik ook..quote:Op donderdag 20 augustus 2009 22:20 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
Ik wist wel dat de mogelijkheid er was, maar ik bedoelde dat ik er nooit gebruik van zou maken.quote:Op donderdag 20 augustus 2009 23:25 schreef mazaru het volgende:
[..]
Nee, ik zou ook gewoon denken dat ik vette pech had.
waarom niet? Als jij op vakantie gaat en de hele vakantie doodziek op bed ligt., waarom niet? Ik ga straks ook weg en als ik mn enkel verstuik ofzo meld ik me ook niet ziek. Maar als ik de hele week niet van mijn hotelkamer kan komen doe ik dat wel.quote:Op vrijdag 21 augustus 2009 07:48 schreef kikoooooo het volgende:
[..]
Ik wist wel dat de mogelijkheid er was, maar ik bedoelde dat ik er nooit gebruik van zou maken.
Dan overtreedt hij geen regels. Dat zei ik overigens ook helemaal niet.quote:Op vrijdag 21 augustus 2009 03:24 schreef aroha-nui het volgende:
[..]
want?
als hij volgens de juiste procedures de ziekmelding in twijfel trekt en laat onderzoeken, welke regels overtreedt hij dan?
Nee. Als je vakantiedagen aangevraagd hebt, en je wordt ziek, en hebt dan geen "vakantie" (dus het is geen loopneus de eerste 2 dagen) dan moet je werkgever in princiepe jou de vakantiedagen teruggeven.quote:Op donderdag 20 augustus 2009 22:20 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
Ik snap echt niet wat je nu bedoelt.quote:Op vrijdag 21 augustus 2009 13:02 schreef Gia het volgende:
Tegenwoordig neemt hij geen vakantiedagen meer op voor de vakantie, maar alles roostervrij.
Nadeel is dat je die kwijt bent als je ziek wordt. Voordeel is dat je met slecht weer gewoon kunt gaan werken. Dan heb je ze wel terug. Zijn vakantiedagen neemt hij door het jaar heen op.
Vroeger wel. Baan is nog hetzelfde, maar wordt geen ambtenaar meer genoemd. Hij werkt wel voor het rijk.quote:
In plaats van 20 vakantiedagen, zet hij op die dagen roostervrij. Oftewel, hij hoeft niet te werken, omdat hij atv/adv (whatever) heeft. Hij mag wel werken en houdt dan die dagen over.quote:Op vrijdag 21 augustus 2009 16:17 schreef Biancavia het volgende:
[..]
Ik snap echt niet wat je nu bedoelt.
Ligt een beetje aan de baan. Ik heb me in het verleden ook wel eens ziek gemeld met vergelijkbare klachten maar toen werkte ik als slijter. Een baan waarbij je bijna de hele dag moet staan en lopen en met zware dozen moet sjouwen. Voor een kantoorbaan is het bespottelijk natuurlijk.quote:Op vrijdag 21 augustus 2009 16:40 schreef D. het volgende:
Los van het vakantieverhaal
ziek melden om een verstuikte enkel?
Hij had ook voor 'kutwijf', zoals in de OP kunnen kiezen.quote:
Dat was wel duidelijker geweest.quote:Op vrijdag 21 augustus 2009 18:18 schreef APK het volgende:
[..]
Hij had ook voor 'kutwijf', zoals in de OP kunnen kiezen.
Ik wou eigenlijk snol tiepen, maar dan dachten jullie wsl. dat het om een prostituee zou gaan, wat niet is. Die hoer dat het is.quote:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |