abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_72046514
quote:
Vingerafdruk wellicht weg uit paspoort
Gepubliceerd: 15 juli 2009 13:20 | Gewijzigd: 15 juli 2009 13:22
Door onze redacteur Barbara Rijlaarsdam
Genève, 15 juli. Minister Hirsch Ballin (Justitie, CDA) sluit niet uit dat op termijn de vingerafdrukken in paspoorten worden vervangen voor irisscans. Dat zei hij gisteren na afloop van de eerste zittingsdag van het Mensenrechtencomité van de Verenigde Naties in Genève, waar hij vragen moest beantwoorden over de situatie in Nederland.

Vanuit dat VN-comité kwam kritiek op de nieuwe paspoortwet die onlangs in de Eerste Kamer werd aangenomen. Ook in Nederland waren politici en deskundigen kritisch. Zij vrezen dat de database met vingerafdrukken voor andere doeleinden wordt gebruikt, zoals opsporing en vervolging van criminelen. Dat was ook de voornaamste vraag waarop de Britse mensenrechtenadvocaat en hoogleraar rechten Nigel Rodley gisteren een antwoord wilde hebben. „Het schijnt namelijk erg makkelijk te zijn om zulke data kwijt te raken”, voegde hij daar aan toe. „Daar weet mijn land alles van.” Zo raakten in 2007 twee cd’s van de belastingdienst met gegevens van 25 miljoen Britten zoek.

Met een irisscan zouden de vingerafdrukken niet meer nodig zijn in het paspoort. Aangezien bijvoorbeeld een inbreker wel zijn vingerafdruk maar niet zijn iris kan achterlaten, is de database niet geschikt voor de politie.

Ook kwam er vanuit het comité kritiek op het Nederlandse euthanasiebeleid. De Amerikaanse hoogleraar rechten Ruth Wedgwood zette vraagtekens bij het „grote aantal gevallen” van actieve levensbeëindiging. In 2008 kwamen bij de toetsingscommissie meer dan 2.300 meldingen binnen. Wedgwood betwijfelt of bejaarden en dementerenden voldoende bescherming krijgen en of zij niet tegen hun wil euthanasie plegen. Zij wil dat alle euthanasie-aanvragen vooraf door een rechter worden beoordeeld. Want, zei de Amerikaanse, bij euthanasie geldt hetzelfde als bij de doodstraf:

„Once it’s done, it’s done.”
Het is de laatste tijd oorverdoven still omtrend dit achterijke idee van de vingerafdrukken van alle nederlanders vast te leggen.

Iemand enig idee wat de huidige status hiervan is, of moeten we nog steeds komende maand nieuwe paspoorten aanvragen om voorlopig te niet in die database te komen/
Wie is jouw favoriete sprookjesfiguur, Sinterklaas, Hans en Grietje, Roodkapje, of Jezus?
pi_72046903
Geen idee, maar ik vind het niet eens zo erg.

Als je niets op je kerfstok hebt wat zou dan het probleem zijn
Blaze with the fire that is never extinguished
pi_72047134
Dat dachten de joden ook
pi_72047238
Ja, want als je niets op je kerfstok hebt dan is het niet erg als er zeer uitgebreide gegevens bijgehouden worden.... 70 jaar geleden had je ook niets te vrezen als je religie vermeld was bij je personalia.

Alleen 69 jaar geleden begon dat een beetje lastiger te worden als er toevallig "Joods" stond.

Natuurlijk maakt het allemaal weinig uit als gegevens niet in de verkeerde handen vallen, maar kun jij garanderen dat ze dat niet vallen?? Ik gok zomaar dat het voor bepaalde groepen erg handig kan zijn om over een database vingerafdrukken te beschikken, namaken en achterlaten en hoppatee, Pietje Jansen heeft het gedaan met de kandelaar, in de bibliotheek.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  donderdag 20 augustus 2009 @ 18:14:42 #5
136343 BasEnAad
, die clown en die acrobaat!
pi_72047768
Vanaf 21 september ben je verplicht je vingerafdruk af te geven bij het halen van een paspoort. Doe je dat niet, dan krijg je geen paspoort en word je dus buiten de maatschappij gezet door de overheid.
Je kunt niet meer reizen, werken of een uitkering ontvangen.
Zie ook: http://www.onzeprivacy.nl(...)fdrukken-in-paspoort
pi_72047821
quote:
Op donderdag 20 augustus 2009 17:31 schreef Sakura het volgende:
Iemand enig idee wat de huidige status hiervan is, of moeten we nog steeds komende maand nieuwe paspoorten aanvragen om voorlopig te niet in die database te komen/
Half september gaat het grote roven van de privacy in.
Zerg schreef:
1/1 is 1. 2/2 is 2. Basisschool breuken.
  donderdag 20 augustus 2009 @ 18:38:44 #7
263429 Verlicht
Ik houd van illusies.
pi_72048466
quote:
Op donderdag 20 augustus 2009 17:43 schreef ShizzleMyDizzle het volgende:

Ach jongen, het maakt niet uit dat je denkvermogen beperkt is.
"Het wezen der dingen is vlucht, het wezen der ziel is verdriet."
Mijn Tamagotchi-beestje moet gevoed worden.
pi_72048624
quote:
Op donderdag 20 augustus 2009 18:38 schreef Verlicht het volgende:

[..]

Ach jongen, het maakt niet uit dat je denkvermogen beperkt is.
Mijn denkvermogen beperkt is..

verklaar je nader?
  donderdag 20 augustus 2009 @ 18:48:01 #9
136343 BasEnAad
pi_72048748
quote:

Als je niets op je kerfstok hebt wil dat niet zeggen dat anderen geen misbruik van je kunnen maken. Wie weet wat er allemaal met jouw gegevens gebeurt in de toekomst. Je hoeft je vingerafdruk maar één keer af te geven en je bent de controle over wat er met jouw gegevens gebeurt voor altijd kwijt.
pi_72048876
quote:
Op donderdag 20 augustus 2009 18:48 schreef BasEnAad het volgende:

[..]

Als je niets op je kerfstok hebt wil dat niet zeggen dat anderen geen misbruik van je kunnen maken. Wie weet wat er allemaal met jouw gegevens gebeurt in de toekomst. Je hoeft je vingerafdruk maar één keer af te geven en je bent de controle over wat er met jouw gegevens gebeurt voor altijd kwijt.
Dat snap ik niet. Het zijn maar vingerafdrukken.

De rest van mijn gegevens zijn toch allang bekend bij de overheid. Wat maken die vingerafdrukken dan uit?
Is alleen maar makkelijker om criminelen op te sporen. (Alhoewel het geloof ik daarvoor niet gebruikt mocht worden, wat ik dan weer onlogisch vind)
pi_72048934
Waar / bij welke instantie kan men eigenlijk protesteren tegen dit soort shizzle?
More oneness, less categories
Open hearts, no strategies
Decisions based upon faith and not fear
People who live right now and right here
pi_72048977
Het argument voor de irisscan klinkt goed.

Ik heb net een nieuw paspoort, dus ik hoop dat ze dat binnen vijf jaar invoeren.
  donderdag 20 augustus 2009 @ 18:55:57 #13
136343 BasEnAad
pi_72049047
quote:
Op donderdag 20 augustus 2009 18:51 schreef ShizzleMyDizzle het volgende:

[..]

Dat snap ik niet. Het zijn maar vingerafdrukken.

De rest van mijn gegevens zijn toch allang bekend bij de overheid. Wat maken die vingerafdrukken dan uit?
Is alleen maar makkelijker om criminelen op te sporen. (Alhoewel het geloof ik daarvoor niet gebruikt mocht worden, wat ik dan weer onlogisch vind)
Het is weer een stap in de foute richting. De staat hoeft niet alles van je te weten en je overal te controleren, dat gaat ten koste van onze vrijheid. Hier staat een verhaaltje erover:
http://www.onzeprivacy.nl(...)h-niets-te-verbergen
pi_72049256
quote:
Op donderdag 20 augustus 2009 18:55 schreef BasEnAad het volgende:

[..]

Het is weer een stap in de foute richting. De staat hoeft niet alles van je te weten en je overal te controleren, dat gaat ten koste van onze vrijheid. Hier staat een verhaaltje erover:
http://www.onzeprivacy.nl(...)h-niets-te-verbergen
Heb het stukje gelezen en het gaat inderdaad enigszins ten koste van onze vrijheid. Maar het word er wel veiliger van.

Dan is de kwestie eigenlijk: 'Waar trek je de lijn? Wanneer houdt het op met het inperken van onze privacy?'
Voor jou is dat blijkbaar nu al, aangezien jij bezwaren hebt. Voor mij ligt die lijn wat verder.
pi_72049577
quote:
Op donderdag 20 augustus 2009 19:02 schreef ShizzleMyDizzle het volgende:

[..]

Heb het stukje gelezen en het gaat inderdaad enigszins ten koste van onze vrijheid. Maar het word er wel veiliger van.
...
Hoe dan?
pi_72049665
quote:
Op donderdag 20 augustus 2009 19:13 schreef trancethrust het volgende:

[..]

Hoe dan?
Criminelen en dergelijk gespuis kunnen makkelijker opgespoord worden.
pi_72049773
Mocht een land als Amerika dit verplicht gaan stellen voor je het land binnen komt.

Bij wie kan ik dan aankloppen als ik net een nieuw paspoort heb zonder die vingerafdruk
Ik zie het al weer gebeuren dat mensen na 6 maanden weer de volle mep kunnen betalen voor een actueel paspoort.
pi_72049811
Hm BaraCuda nu je het over zoiets hebt, ze zullen vast ook wel weer de kosten gaan verhogen omdat je nu een vingerafdruk af moet geven
pi_72050004
quote:
Op donderdag 20 augustus 2009 19:15 schreef ShizzleMyDizzle het volgende:

[..]

Criminelen en dergelijk gespuis kunnen makkelijker opgespoord worden.
Volgens mij moet je ze nog steeds vinden voordat je in hun paspoort kan kijken. Of bedoel je dat je makkelijker met een misdaad gelinkt kan worden omdat je vingerafdruk al in een grote database van overwegend normale burgers zit, in tegenstelling tot een kleine database waarin alleen ooit-verdachten in zitten?
pi_72050149
quote:
Op donderdag 20 augustus 2009 19:24 schreef trancethrust het volgende:

[..]

Volgens mij moet je ze nog steeds vinden voordat je in hun paspoort kan kijken. Of bedoel je dat je makkelijker met een misdaad gelinkt kan worden omdat je vingerafdruk al in een grote database van overwegend normale burgers zit, in tegenstelling tot een kleine database waarin alleen ooit-verdachten in zitten?
Als alle vingerafdrukken in een landelijke (of zelfs EU-wijde) database komen zal politie in justitie veel makkelijker misdadigers op kunnen zoeken ja.

Denk aan achtergelaten vingerafdrukken bij een auto inbraak, een woning inbraak, op een vuur- of steekwapen. Etc etc
pi_72050675
quote:
Op donderdag 20 augustus 2009 19:29 schreef ShizzleMyDizzle het volgende:

[..]

Als alle vingerafdrukken in een landelijke (of zelfs EU-wijde) database komen zal politie in justitie veel makkelijker misdadigers op kunnen zoeken ja.

Denk aan achtergelaten vingerafdrukken bij een auto inbraak, een woning inbraak, op een vuur- of steekwapen. Etc etc
Of jouw vingerafdrukken op de plaats van een misdaad achter gelaten waar je niets mee te maken hebt. Het is zo geregeld, even jouw bierglas in de kroeg meenemen en op de plaats van een misdrijf achterlaten.

En zeg niet dat het nonsense is, het gebeurd steeds meer dat criminelen bewust valse sporen achter laten bij een misdrijf.

Dit is weer zo'n stap richting totale verdwijning van privacy. En mensen die zeggen niets te verbergen te hebben, die sporen echt niet, weten absoluut niet waar ze over praten.

Als je niets te verbergen hebt, prima, dan kom ik morgen wel even een webcam in je slaapkamer installeren zodat de hele wereld mee kan kijken. Je hebt immers niets te verbergen?

Maar even on-topic, het is in strijd met de privacy wetgeving, maar hoe ver is het momenteel, wordt het afgeschoten?

Ook hier een heel interressant filmpje, heeft het ook nog over die leraar scheikunde die door de AIVD opgepakt werd omdat hij gegoogled had op zwaar water. Tot op heden heeft de AIVD nog steeds geen uitspraak gedaan of zijn dossier nu gesloten is.

www.privacymatters.nl
Wie is jouw favoriete sprookjesfiguur, Sinterklaas, Hans en Grietje, Roodkapje, of Jezus?
pi_72051241
quote:
Op donderdag 20 augustus 2009 19:29 schreef ShizzleMyDizzle het volgende:

[..]

Nee het helpt je alleen mensen te identificeren (dus niet opsporen) die mogelijk iets te maken hebben omdat er op plaats delict, waarschijnlijk toevallig, een vingerafdruk die lijkt op die van jou is gevonden. Stel nu dat in principe alle vingerafdrukken geregistreerd staan. Denk je nou echt dat criminelen met een IQ boven de 85 niet gaan voorkomen vingerafdrukken achter te laten (een averechts effect)? Op zijn hoogst helpt dit alleen voor misdaden die in een opwelling gebeuren. Is dat nou je privacy waard? Komen vervolgens ook nog alle bijkomende gevaren van gecentraliseerde overheids-databases als het gaat om dit type gegevens.
pi_72052389
quote:
Op donderdag 20 augustus 2009 19:58 schreef trancethrust het volgende:

[..]

Nee het helpt je alleen mensen te identificeren (dus niet opsporen) die mogelijk iets te maken hebben omdat er op plaats delict, waarschijnlijk toevallig, een vingerafdruk die lijkt op die van jou is gevonden. Stel nu dat in principe alle vingerafdrukken geregistreerd staan. Denk je nou echt dat criminelen met een IQ boven de 85 niet gaan voorkomen vingerafdrukken achter te laten (een averechts effect)? Op zijn hoogst helpt dit alleen voor misdaden die in een opwelling gebeuren. Is dat nou je privacy waard? Komen vervolgens ook nog alle bijkomende gevaren van gecentraliseerde overheids-databases als het gaat om dit type gegevens.
En wat dacht je van identiteits diefstal?
Het is echt een fluitje van een cent om een valse vingerafdruk te maken en als die op een chip op je paspoort staat wat met zeer eenvoudige middelen vanaf een metertje of 5 uit te lezen is.......

Het is net met de identificatie plicht, daar wordt echt geen enkele misdaad mee voorkomen.
Want denk je nou echt dat iemand een aanslag gaat plegen in een aftanse auto met defecte achterlichten, niet verzekerd, boete open hebben staan en fout parkeren op de plaats van de aanslag?

Tuurlijk niet, als je een aanslag wilt plegen, zorg je ervoor dat je niet opvalt, dat al je papieren in orde zijn, dat je auto in goede conditie is, alles om maar niet op te vallen.

Zelfs Schiphol ziet niets in een vingerafdruk als extra identificatie omdat die zo makkelijk te vervalsen is.

Het is niets meer dan de volgende stap in het wegnemen van de privacy onder het mom van terrorisme. Maar helaas zijn er teveel naivelingen die niet leren uit het verleden en blind vertrouwen hebben in de overheid en natuurlijk de immer lachwekkende slogan "ik heb niets te verbergen"

Het paspoort wordt zelfs onveiliger, ja je leest het goed ONVEILIGER door de vingerafdruk

http://www.schiphol-nieuw(...)hte-vingerafdrukken/
pi_72055090
De privacyschending die ontstaat valt denk ik wel mee. Met de jaren geleden in Nederland ingevoerde identificatieplicht heb ik ook totaal geen problemen - als je niks te verbergen hebt kun je best even je ID-kaart laten zien aan oom agent, en als je wel iets te verbergen hebt is meteen het nut van de identificatieplicht aangetoond.

Op die nieuwe paspoorten ben ik echter faliekant tegen, aangezien ze een veiligheidsrisico creëren. Bij de invoering van het paspoort met chip ging het al mis: die kan bijvoorbeeld gebruikt worden om een aanval specifiek op mensen van een bepaalde nationaliteit te richten.
quote:
De chip die het nieuwe Nederlandse paspoort beveiligt, is op afstand uit te lezen. (...) Volgens de onderzoekers zouden terroristen de kwetsbaarheid kunnen misbruiken om een 'paspoortbom' te ontwikkelen, die alleen afgaat als personen met een bepaalde nationaliteit in de buurt zijn.

Bron: nu.nl
pi_72056938
Ik moest mn paspoort laten verlengen, bij de gemeente zeiden ze dat het vanaf 1 september zou ingaan.
pi_72078273
quote:
Op donderdag 20 augustus 2009 22:24 schreef MevrouwHopjes83 het volgende:
Ik moest mn paspoort laten verlengen, bij de gemeente zeiden ze dat het vanaf 1 september zou ingaan.
Volgende week gelijk maar ff nieuw paspoort en id aanvragen dan, meen dat het eind september was, maar just to be on the safe side
pi_72078755
Alles wat kan, kan ook misbruikt worden. Maar wat mag je toelaten, en wat niet?

Je foto op paspoort wel, maar je vingerafdrukken niet?
pi_72080835
quote:
Op vrijdag 21 augustus 2009 19:34 schreef katerwater het volgende:
Alles wat kan, kan ook misbruikt worden. Maar wat mag je toelaten, en wat niet?

Je foto op paspoort wel, maar je vingerafdrukken niet?
Vinger afdrukken kan iedereen op van iedereen bemachtigen en misbruiken, gezicht is dat wat moeilijker mee.
Als ik jouw wil linken aan een inbraak hoef ik niet meer te doen dan jouw bierglas te bemachtingen de eerst volgende keer dat je ergens uit gaat. Jouw vinger afdruk is daar zeer makkelijk af te halen in in siliconen te zetten. Daar mee kan ik overal jouw vinger afdrukken achter laten.
Een valse hit is daar zeer eenvoudig mee te maken en omdat alle vinger afdrukken in 1 database staan hebben ze jouw onmiddelijk te pakken.
Dan mag jij daarna gaan bewijzen dat jij het niet had kunnen zijn, maar de bewijzen tegen je zijn wel enorm sterk.

Overigens kan ik ook jouw vinger afdrukken te pakken krijgen door in de trein in de coupé achter je te gaan zitten en even je id kaart uit te lezen, of zelfs in de file naast je te gaan staan.
Uitlezen is namelijk vrij eenvoudig en werkt tot op een meter of 5

Mijn bezwaar is dus dat je heel eenvoudig gelinkt kan worden aan iets waar je niets mee te maken hebt, waar je met normaal recherche werk nooit naar voren zou komen.

Misdadigers zullen ze er ook niet mee pakken, die zorgen echt wel dat ze geen vinger afdrukken achter laten, net als dat ze nooit misdadigers zullen pakken dank zijn onze id plicht.

Ook zo'n voorbeeld is dat Rotterdam al een jaar bezig is met alle kentekens te registreren die in en uit de stad gaan. Je praat dus over een database met ettelijke miljoenen kenteken platen. Die hele database heeft in dat jaar tijd zeggen en schrijven 2 gestolen auto's op geleverd.
Voor die 2 auto's hebben dus miljoenen mensen hun privacy op moeten geven.
pi_72091152
Je geeft je privacy toch niet op omdat je kenteken in een database staat? Idem dito voor vingerafdrukken: als iedereen ze kan opsporen, is er weinig privé aan.

Het is vooral een nutteloze maatregel, want echte criminelen kunnen vingerafdrukken makkelijk omzeilen, zoals je correct zegt. Het probleem heeft dus weinig met privacy te maken.
pi_72095182
quote:
Op zaterdag 22 augustus 2009 13:58 schreef katerwater het volgende:
Je geeft je privacy toch niet op omdat je kenteken in een database staat? Idem dito voor vingerafdrukken: als iedereen ze kan opsporen, is er weinig privé aan.

Het is vooral een nutteloze maatregel, want echte criminelen kunnen vingerafdrukken makkelijk omzeilen, zoals je correct zegt. Het probleem heeft dus weinig met privacy te maken.
Het heeft ALLES met privacy te maken, alles wat van mij is, is namelijk mijn privacy en daar heeft niemand wat mee te maken zolang ik anderen niet tot last ben.
pi_72095538
quote:

als ik niks op mijn kerfstok hebt, hoeven ze dat allemaal niet vaste te leggen in een database
pi_72096788
Even voor de duidelijkheid, dit is dus niet geldig voor een identiteitskaart?

Zou ik e.v.t. ook op enkel een rijbewijs kunnen teren, en mijn identiteitskaart en paspoort in kunnen leveren?
pi_72099881
Pokerkoning Kurt C. : Its okay to eat fish cause they dont have any feelings
pi_72100328
quote:
Op zondag 23 augustus 2009 12:44 schreef ouwegokbaas het volgende:

Zeer goed gemaakt dat filmpje, laat exact zien wat het probleem is met "ik heb niets te verbergen"
Verhaal lijkt op het werkelijk gebeurde verhaal hier in nederland van die scheikunde leraar die opgepakt werd door de AIVD.
Dus het is niet eens vergezocht dat filmpje maar zit zeer dicht tegen de waarheid aan.
pi_72101350
quote:
Op zaterdag 22 augustus 2009 21:12 schreef Sakura het volgende:

[..]

Het heeft ALLES met privacy te maken, alles wat van mij is, is namelijk mijn privacy en daar heeft niemand wat mee te maken zolang ik anderen niet tot last ben.
De moord op Joe van Holsbeek (in Brussel, in 2007) is opgelost dankzij beveiligingscamera's, die jouw privacy opgeven als je Brussel bezoekt. Die dingen leveren soms dus wel degelijk iets op.

Makkelijk hé, de regering moet alles maar oplossen, en liefst zonder dat jij er iets voor moet doen. Wel, zo werkt het niet. Als je tegen dit voorstel bent, moet je leren leven dat sommige maatschappelijke problemen niet opgelost zullen worden.
pi_72115348
quote:
Op zondag 23 augustus 2009 16:51 schreef katerwater het volgende:

[..]

De moord op Joe van Holsbeek (in Brussel, in 2007) is opgelost dankzij beveiligingscamera's, die jouw privacy opgeven als je Brussel bezoekt. Die dingen leveren soms dus wel degelijk iets op.

Makkelijk hé, de regering moet alles maar oplossen, en liefst zonder dat jij er iets voor moet doen. Wel, zo werkt het niet. Als je tegen dit voorstel bent, moet je leren leven dat sommige maatschappelijke problemen niet opgelost zullen worden.
En daar heb ik dus totaal geen probleem mee. Niet alles kan opgelost worden, en als er van miljoenen mensen de privacy geschonden moet worden om 1 misdadiger te pakken, staat dat zeer ver buiten proportie en moet dus zo snel mogelijk afgeschaft worden.
Overigens zullen de echte die-hard misdadigers nooit door vingerafdrukken en/of DNA opgepakt worden, die zorgen wel dat ze bv jouw vingerafdrukken en/of DNA op de plaats van het misdrijf achter laten.
  † In Memoriam † maandag 24 augustus 2009 @ 16:58:36 #37
230491 Zith
pls tip
pi_72115456
quote:
Op zondag 23 augustus 2009 16:51 schreef katerwater het volgende:

[..]

Precies zoals ik het wil.
I am a Chinese college students, I have a loving father, but I can not help him, he needs to do heart bypass surgery, I can not help him, because the cost of 100,000 or so needed, please help me, lifelong You pray Thank you!
pi_72131168
http://www.privacyfirst.nl/acties.html

Hier hebben ze het nog steeds over 21 september, maar ze zijn ook nog steeds aan het procederen,
pi_72131289
Kut. Ik ben dit dus helemaal vergeten

Ik wilde ook een nieuwe aanvragen. Ben ik nog op tijd?
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
  dinsdag 25 augustus 2009 @ 13:52:22 #40
136343 BasEnAad
pi_72139440
quote:
Op dinsdag 25 augustus 2009 07:45 schreef vosss het volgende:
Kut. Ik ben dit dus helemaal vergeten

Ik wilde ook een nieuwe aanvragen. Ben ik nog op tijd?
Ja hoor, het is nog geen september. Hup naar het gemeentehuis jij!
  woensdag 2 september 2009 @ 12:11:56 #41
263873 marcusa
Love Sex Magic
pi_72366896
shit ook vergeten.. tot wanneer heb ik de tijd?
pi_72366948
quote:
Op woensdag 2 september 2009 12:11 schreef marcusa het volgende:
shit ook vergeten.. tot wanneer heb ik de tijd?
http://www.lmgtfy.com/?q=vingerafdruk+paspoort+september
  woensdag 2 september 2009 @ 12:19:37 #43
263873 marcusa
Love Sex Magic
pi_72367099
quote:

probeer je grappig te zijn
  woensdag 2 september 2009 @ 12:25:11 #44
68576 eleusis
fokked op kidz
pi_72367257
quote:
Op woensdag 2 september 2009 12:19 schreef marcusa het volgende:

[..]
Lig je niet ook dubbel, echt hilarisch

On topic: fuck helemaal niet aan gedacht om te verlengen...
Ik in een aantal worden omschreven: Ondernemend | Moedig | Stout | Lief | Positief | Intuïtief | Communicatief | Humor | Creatief | Spontaan | Open | Sociaal | Vrolijk | Organisator | Pro-actief | Meedenkend | Levensgenieter | Spiritueel
  woensdag 2 september 2009 @ 12:33:13 #45
263873 marcusa
Love Sex Magic
pi_72367487
quote:
Op woensdag 2 september 2009 12:25 schreef eleusis het volgende:

[..]

Lig je niet ook dubbel, echt hilarisch

On topic: fuck helemaal niet aan gedacht om te verlengen...
mensen die verwijzen naar lmgtfy dienen automatisch een nekschot te krijgen..
pi_72371675
quote:
Op woensdag 2 september 2009 12:19 schreef marcusa het volgende:

[..]

Nee, hoe kom je erbij?

De datum (21 september) kun je overal zelf op internet vinden. Hij staat nota bene in dit topic, drie posts erboven! Als je dan nog vraagt "wanneer?" dan ben je óf een mongool óf een ongelofelijke luiwammes, en in beide gevallen vind ik lmgtfy gerechtvaardigd.
pi_72375472
Off-topic: Typisch, dat een Amerikaanse zich bemoeit met ons euthanasiebeleid.
  woensdag 2 september 2009 @ 23:26:35 #48
263873 marcusa
Love Sex Magic
pi_72385438
quote:
Op woensdag 2 september 2009 15:44 schreef Igen het volgende:

[..]

Nee, hoe kom je erbij?

De datum (21 september) kun je overal zelf op internet vinden. Hij staat nota bene in dit topic, drie posts erboven! Als je dan nog vraagt "wanneer?" dan ben je óf een mongool óf een ongelofelijke luiwammes, en in beide gevallen vind ik lmgtfy gerechtvaardigd.
ik weet dat ik een mongool ben maar die lmgtfy is zooo 2007
pi_72385516
quote:
Op woensdag 2 september 2009 23:26 schreef marcusa het volgende:

[..]

ik weet dat ik een mongool ben maar die lmgtfy is zooo 2007
Tot nu toe had ik 'm nog nooit gebruikt, loop een beetje achter, had nog wat in te halen.
pi_72385542
21 September dus. De aanvraag moet daarvoor al binnen zijn bij de gemeente.
pi_72385663
quote:
Op woensdag 2 september 2009 23:29 schreef OldJeller het volgende:
21 September dus. De aanvraag moet daarvoor al binnen zijn bij de gemeente.
Als ik het goed begrijp gaan ze vanaf de 21e de vingerafdrukken afnemen. Als je voor die tijd een paspoort aanvraagt krijg je dus eentje zonder vingerafdruk erin, ook als je die pas na de 21e afhaalt.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 02-09-2009 23:32:57 ]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')