Hmm, interesant. Ergens waar ik informatie kan vinden?quote:Op donderdag 20 augustus 2009 17:14 schreef terror623 het volgende:
inschrijven bij de daklozenopvang in den bosch, je hoeft feitelijk niet dakloos te zijn, en bent wel meteen een officieel inwoner van de stad en kan dus een paspoort/taalcursus aanvragen.
Als ik dat ga betalen, kan ik ook gaan kopen, het probleem is dat ik niet samen iets wil kopen, maar alleen. Als het dan mis gaat in de relatie, kan ik alles nog alleen aan, als ik het met 2e doe, en het gaat uit, ben ik de sjors.quote:Op donderdag 20 augustus 2009 17:29 schreef Tja..1986 het volgende:
Huren boven de sociale huurgrens (iets van 650 euro geloof ik) geen optie?
Edit: en anders tijdelijk inschrijven bij een vriend ofzo, zodat ze haar paspoort kan krijgen en inburgeren en dan samen iets kopen.
Het bedrijf waar ik het over had is "Alvast" een Anti-kraak bedrijf. Ik had het niet over het werk, maar dat het anti kraak bedrijf wil hebben dat zij een Nederlands paspoort heeft, en dus niet bij hun mag wonen als ze dat niet heeft. Mijn vraag daarover was of dat legaal was. Ze heeft namelijk een EU paspoort, en volgens mij mogen hun dat niet weigeren.quote:Op donderdag 20 augustus 2009 17:56 schreef Brad het volgende:
Welk bedrijf wil het zo hebben? Ze heeft toch niet eens een baan op het oog?
Inburgering lijkt mij ook niet nodig, maar het kan zijn dat een werkvergunning nodig is (ik weet namelijk niet of alle beroepsgroepen voor polen al vrij werkverkeer kennen).
was idd wel slimmer geweest omdat van tevoren allemaal op te vragen.quote:Op vrijdag 21 augustus 2009 05:48 schreef SlamD het volgende:
Wat een geweldig doordacht plan!
1. Vriendin over laten komen.
2. Oeps, huis nodig.
3. Kopen!
4. Sniff, kopen is te duur!
5. Huren!
6. Inschrijven bij de woonstichting!
7. Oh, is er een wachttijd voor huurwoningen?
8. Anti-kraak!
9. Hmmm... we moeten beiden een Nederlands paspoort hebben.
10. Paspoort aanvragen!
11. Nee! Ze moet ingeschreven staan in het gemeenteregister?!
Even vooruitlopen op enkele vervolgacties...
32. Ze is ingeschreven bij de gemeente!
33. Paspoort aanvragen!
34. Wat? Komt ze niet in aanmerking voor een Nederlands paspoort?
Flikker toch op, de supermarkten worden nu al leeggestolen door Polenquote:Op vrijdag 21 augustus 2009 04:58 schreef FB14 het volgende:
Poolse vrouwen![]()
Zouden we er hier meer van moeten hebben
Ik heb er genoeg lopen hierquote:Op vrijdag 21 augustus 2009 04:58 schreef FB14 het volgende:
Poolse vrouwen![]()
Zouden we er hier meer van moeten hebben
Iemand met de Poolse nationaliteit mag zich in NL vrij vestigen sinds 2005. Sinds 01-05-2007 mag iemand met de Poolse nationaliteit ook vrij arbeid verrichten in NL.quote:Op vrijdag 21 augustus 2009 09:59 schreef Marton123 het volgende:
Ik zie dat ik door alle behulpzame posts heen ben nu. Blijkbaar alleen maar onzin nu?
Heel erg bedankt aan iedereen die mij geholpen heeft in dit toppic, ik heb er veel aan gehad. Blijkt dat het toppic nu aan zijn einde is. (aan de onzin posts te zien)
We hebben de bedrijven een mail gestuurd, en we wachten nu op een reactie. Als uit die reactie blijkt dat ze haar alsnog weigeren heb ik ook meteen bewijs en kan ik er iets mee doen, lijkt mij. Of maak ik het zo te simpel?quote:Op vrijdag 21 augustus 2009 10:46 schreef sanger het volgende:
[..]
Iemand met de Poolse nationaliteit mag zich in NL vrij vestigen sinds 2005. Sinds 01-05-2007 mag iemand met de Poolse nationaliteit ook vrij arbeid verrichten in NL.
Oftewel, als de woonstichting iemand met een andere nationaliteit dan de Nederlandse weigert om dat feit is er imo sprake van discriminatie op nationaliteit.
Er is een groot verschil tussen gelijk hebben en krijgenquote:Op vrijdag 21 augustus 2009 10:52 schreef Marton123 het volgende:
[..]
We hebben de bedrijven een mail gestuurd, en we wachten nu op een reactie. Als uit die reactie blijkt dat ze haar alsnog weigeren heb ik ook meteen bewijs en kan ik er iets mee doen, lijkt mij. Of maak ik het zo te simpel?
nee,ja,neequote:Op vrijdag 21 augustus 2009 08:54 schreef zjroentje het volgende:
Kan je eigenlijk zomaar een Nederlands paspoort aanvragen als Pool? Moet je daarvoor niet eerst 5 (?) jaar in Nederland voor wonen (zie bijvoorbeeld de zaak Salomon Kalou) of geldt dat niet voor EU-landen?
Inderdaad, want dan ben je vanzelf een Nederlander en geen buitenlander meerquote:Op vrijdag 21 augustus 2009 11:14 schreef zuchtje het volgende:
[..]
nee,ja,nee
Of je moet hier (als buitenlander) geboren zijn. Dan is het iets anders.
Het gaat om anti-kraak wonen, als daar andere regels voor gelden dan voor reguliere (sociale) woningbouwverenigingen is dat helemaal niet zo vreemd, ze zijn immers geen reguliere verhuurder.quote:Op vrijdag 21 augustus 2009 10:52 schreef Marton123 het volgende:
[..]
We hebben de bedrijven een mail gestuurd, en we wachten nu op een reactie. Als uit die reactie blijkt dat ze haar alsnog weigeren heb ik ook meteen bewijs en kan ik er iets mee doen, lijkt mij. Of maak ik het zo te simpel?
Ik ben in april in Krakow geweest en kan je vertellen dat de Poolse dames idd erg uhm eu....prettig aan de ogen zijn. Daarnaast zijn ze qua vrouwelijkheid en gedrag echt te verkiezen boven de nederlandse ....vrouwen.quote:
Jawel hoor. Wou ook, maar wouw niet.quote:Op vrijdag 21 augustus 2009 01:34 schreef klusfoobje het volgende:
nu we het over inburgeren hebben enzo...
wouden is geen nederlandse werkwoord vervoeging...
Daarom had ik het ook eerst ergens anders gepost, maar ze vonden het blijkbaar beter hier passen met deze titel.quote:Op vrijdag 21 augustus 2009 12:07 schreef sanger het volgende:
Overigens heb je niet zozeer een inburgeringsprobleem, maar een huisvestingsprobleem.....
Welke omgeving zoek je iets?
Bij een dergelijke aanvraag moet je voor de IND een formulier invullen dat je tot 5 jaar na tekenen financieel verantwoordelijk bent. Waar heb jij die 12 jaar vandaan?quote:Op vrijdag 21 augustus 2009 16:49 schreef HarryP het volgende:
Dus op zich wel logisch dat je vader jouw vriendin niet ingeschreven wil hebben op zijn adres.
Als je een buitenlandse overlaat komen (dan vraagt de gemeente) dat je 12 jaar financieel verantwoordelijk bent. Dus als ze (ook na de relatie) binnen die 12 jaar een uitkering aanvraagt dan vraagt de gemeente dat geld weer terug aan jou.
Van die vriend die pas na een jaar van zijn ex af was.quote:Op vrijdag 21 augustus 2009 17:26 schreef Brad het volgende:
[..]
Bij een dergelijke aanvraag moet je voor de IND een formulier invullen dat je tot 5 jaar na tekenen financieel verantwoordelijk bent. Waar heb jij die 12 jaar vandaan?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |