abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_72043421
Dus. Ik probeer nu al een vrij lange tijd een woning te vinden voor mij en mijn vriendin. Dat gaat niet zonder slag of stoot, en ik heb er nu vrij veel problemen mee die maar blijven opstapelen.

Ik begin bij het begin.

Mijn vriendin is Pools. Ze is hier na 2 jaar op en neer vliegen, nu eindelijk vast. Ze heeft haar Bachelor gehaald en nu wil ze graag inburgeren, dit wil ze doen om een betere baan te krijgen, en uit respect voor de medemens. Het probleem hierbij is dat ze ingeschreven moet staan in mijn stad (Den Bosch) om via de gemeente die cursus te doen. Mijn vader wouw het niet toelaten, om haar dus bij hem tijdelijk in te schrijven.

Goed, geen probleem, we wouden toch al op on eigen gaan wonen, dus doen we dat eerst. Blijkt nu dat ik NET niet een huis kan kopen, op mijn naam alleen. Het kan wel, maar dan betaal ik iets meer dan de helft van mijn maand salaris, en dat is niet erg slim, want als het dan uit gaat, zit ik met veel to hoge maandlasten.

Huren dan maar! Nee. Ik ben heel dom geweest en heb me te laat ingeschreven bij de woonstichting, en heb dus totaal geen wacht tijd! Niet slim, en totaal mijn eigen fout.

Anti-Kraak? Dat leek ons de beste optie tot nu toe. We probeerden bij Ad Hoc ons in te schrijven, maar het bleek dat je geïntroduceerd moest worden. Alle contacten die wij hadden bij Ad Hoc bleken niet goed of lieten ons in de steek. Mijn nichtje belde mij op, en vertelde dat zij zich via Alvast had ingeschreven en het was gratis, dus waarom niet? 1 dag later kreeg ze telefoon dat ze in aanmerking kwam en dus op gesprek moest komen. Ik ging mee, want zij heeft geen auto. Toen we daar aankwamen, vroeg ik of die meneer eens kon kijken naar mijn inschrijving. Maar ook dat bleek niet goed te zijn want mijn vriendin heeft blijkbaar een Nederlands paspoort nodig.

En om het cirkeltje rond te maken, moet ze ingeschreven staan in den bosch om een nederlands paspoort te krijgen.

Snapt iemand waarom ik hier nu zo dol van word?
Baan / Respect> Inburgering
Inburgering > Ingeschreven staan
Ingeschreven staan > NL Paspoort hebben
NL Paspoort hebben > Ingeschreven staan
Is een EU paspoort niet genoeg?
Heeft iemand hier enig verstand van, en kan mij in dit dilemma helpen?

[ Bericht 0% gewijzigd door Marton123 op 20-08-2009 16:11:23 ]
  donderdag 20 augustus 2009 @ 16:31:52 #2
60574 Joran-Joran
Denkt er het zijne van
pi_72044356
Meer iets voor WGR.
pi_72044648
kwestie van zelf een huis huren (zonder vriendin). Zodra je het huis hebt, je vriendin als inwonend laten inschrijven en dan de vervolg acties.
pi_72044656
lijkt mij, of is dat te simpel gedacht ?
  Moderator donderdag 20 augustus 2009 @ 16:43:05 #5
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_72044854
waar woont ze nu dan?
So we just called him Fred too
pi_72044864
Je vriendin hoeft als Poolse toch geen Nederlands paspoort te hebben om hier te verblijven?
Dat probleem snap ik effe niet.
pi_72045571
Ah, bedankt voor het verplaatsen, en de titel, haha.

Zelf huren kan niet, omdat ik geen wacht tijd heb, en bij anti kraak kan ik haar toch niet zomaar als in-wonende bijschrijven, want het Anti Kraak bedrijf verlangt van haar een Nederlands paspoort.

@Colten: Ze woont nu bij mij en mijn vader, maar staat niet ingeschreven.

@Lezzer: Dat dacht ik ook, en volgens mij is dat ook de wetgeving, maar "Alvast" en meerdere bedrijven denken daar anders over.
pi_72045702
Polen is toch ook lid van de EU? Dan hoeft ze, naar mijn weten, niet in te burgeren. Verder is een Nederlandse nationaliteit niet nodig om jezelf ergens in te schrijven. Daar heb je een vaste verblijfsplaats voor nodig. Sofinummer BurgerServiceNummer kan ze misschien zelfs zonder vaste verblijfsplaats aanvragen.
  donderdag 20 augustus 2009 @ 17:14:36 #10
56950 terror623
Arrrrrrr ☠
pi_72045900
inschrijven bij de daklozenopvang in den bosch, je hoeft feitelijk niet dakloos te zijn, en bent wel meteen een officieel inwoner van de stad en kan dus een paspoort/taalcursus aanvragen.
pi_72046432
Huren boven de sociale huurgrens (iets van 650 euro geloof ik) geen optie?
Edit: en anders tijdelijk inschrijven bij een vriend ofzo, zodat ze haar paspoort kan krijgen en inburgeren en dan samen iets kopen.
pi_72046477
quote:
Op donderdag 20 augustus 2009 17:14 schreef terror623 het volgende:
inschrijven bij de daklozenopvang in den bosch, je hoeft feitelijk niet dakloos te zijn, en bent wel meteen een officieel inwoner van de stad en kan dus een paspoort/taalcursus aanvragen.
Hmm, interesant. Ergens waar ik informatie kan vinden?

En inburgeren wil ze voor werk en omdat het gewoon een deels respect is om de taal te leren van het land waar je gaat wonen. Maakt het makkelijker voor iedereen.
quote:
Op donderdag 20 augustus 2009 17:29 schreef Tja..1986 het volgende:
Huren boven de sociale huurgrens (iets van 650 euro geloof ik) geen optie?
Edit: en anders tijdelijk inschrijven bij een vriend ofzo, zodat ze haar paspoort kan krijgen en inburgeren en dan samen iets kopen.
Als ik dat ga betalen, kan ik ook gaan kopen, het probleem is dat ik niet samen iets wil kopen, maar alleen. Als het dan mis gaat in de relatie, kan ik alles nog alleen aan, als ik het met 2e doe, en het gaat uit, ben ik de sjors.

Maar om even terug te komen op het daklozenopvang verhaal: Feitenlijk kan ik haar daar inschrijven en dan een paspoort aanvragen etc? Dat zou al een vrij redelijke oplossing zijn, niet? Ik zou er graag meer over willen weten, linkje zou fijn zijn?

Oh en @ Zuchtje, Dat dacht ik dus ook, maar het bedrijf wil het wel zo hebben. Staan zij dan in hun recht of zijn ze dan fout bezig? (En ze heeft al een Sofi Nummer.)

[ Bericht 14% gewijzigd door Marton123 op 20-08-2009 17:38:53 ]
pi_72047152
Hoe oud ben je? Stel je staat aan het begin van je carriere dan is 50% nu over 2jaar al 30% ofzo. Als je wat spaargeld hebt is dat best te doen zelfs als het uitgaat.
pi_72047224
De inburgeringscursussen die door de gemeentes aangeboden worden zijn afschuwelijk, daar leert ze geen klap van.

Mijn partner (Amerikaans, ook universitair geschoold) moest WEL verplicht een jaar lang naar school; er werden hem de meest debiele dingen geleerd. Bij wijze van spreken hoe lang je spruitjes kookt, en dan maak ik geen grapje!
Hem werd o.a. geleerd hoe hij het jip en janneke liedje moest zingen. (Tot mijn grote hilariteit, dat moet ik dan wel toegeven) Maar dat is zo ongeveer wat ze kan verwachten, ze krijgen letterlijk kinderliedjes te horen om te oefenen met uitspraak etc.
Inburgeraars worden als idioten behandeld, ze krijgen de klassen niet vol dus alle niveaus worden bij elkaar gezet; er zit letterlijk lagere school/universitair niveau bij elkaar en geloof me, een half uur lang naar een uitleg luisteren die toegespitst is op de 'domste' leerling en dan 10x herhaald moet worden omdat ze het nog niet snappen is geen pretje als je zelf al wat verder bent.
De motivatie van de leerlingen is laag; de meeste zitten er verplicht en willen niet en degenen die wel gemotiveerd zijn hebben het na 3 weken in de klas zitten met mensen die zich zo gedragen ook wel gehad.
Het is een grote chaos.
Bovendien; Als ze niet verplicht moet inburgeren dan komt ze ook niet in aanmerking voor een vergoeding en de opleiding/cursus kan 6000 euro kosten!!!

Ze kan beter gewoon een talencursus volgen.
Voor meer info zou je op deze site kunnen kijken: http://www.buitenlandsepartner.nl
Er zitten daar duizenden mensen die tegen dezelfde problemen aanlopen; allicht heeft iemand daar een nuttigfe tip voor je.
pi_72047260
Welk bedrijf wil het zo hebben? Ze heeft toch niet eens een baan op het oog?

Inburgering lijkt mij ook niet nodig, maar het kan zijn dat een werkvergunning nodig is (ik weet namelijk niet of alle beroepsgroepen voor polen al vrij werkverkeer kennen).
pi_72047912
Waarom niet particulier huren samen met haar? Als het uit gaat verhuis je weg, easy toch?
ne okuyon, bokmu var?
pi_72056256
quote:
Op donderdag 20 augustus 2009 17:56 schreef Brad het volgende:
Welk bedrijf wil het zo hebben? Ze heeft toch niet eens een baan op het oog?

Inburgering lijkt mij ook niet nodig, maar het kan zijn dat een werkvergunning nodig is (ik weet namelijk niet of alle beroepsgroepen voor polen al vrij werkverkeer kennen).
Het bedrijf waar ik het over had is "Alvast" een Anti-kraak bedrijf. Ik had het niet over het werk, maar dat het anti kraak bedrijf wil hebben dat zij een Nederlands paspoort heeft, en dus niet bij hun mag wonen als ze dat niet heeft. Mijn vraag daarover was of dat legaal was. Ze heeft namelijk een EU paspoort, en volgens mij mogen hun dat niet weigeren.

@Dreampje, bedankt voor de site, ik zal morgen vroeg eens goed kijken.
@Saban, Dat is inderdaad mogelijk, maar dan moet ze eerst een baan zien te vinden, en daarvoor moet ze vaak nederlands spreken. Dus zit ik nog met hetzelfde probleem!
pi_72060396
Zijn genoeg Turken zonder de Nederlandse taal aan het schoonmaken zijn.
ne okuyon, bokmu var?
  vrijdag 21 augustus 2009 @ 01:34:08 #19
229849 klusfoobje
Fokke & Sukke zeggen;
pi_72061924
nu we het over inburgeren hebben enzo...

wouden is geen nederlandse werkwoord vervoeging...
We willen wel kindertjes ontvoeren, maar probeer vandaag de dag maar eens een vergunning voor een kelder te krijgen...
  vrijdag 21 augustus 2009 @ 04:58:00 #20
208846 FB14
Lijpe shit ouwe!
pi_72062605
Poolse vrouwen Zouden we er hier meer van moeten hebben
Een troll is een troll is nooit zomaar een troll
pi_72062612
Ik wouw
hij wouwd
wij wouwden... Tjaa...
Zelf ook maar doen dan?
Ik Denk Altijd Eerst Goed Na Voordat Ik Iets Stoms Zeg...
  vrijdag 21 augustus 2009 @ 05:48:06 #22
1238 SlamD
That's all Folks!
pi_72062631
Wat een geweldig doordacht plan!

1. Vriendin over laten komen.
2. Oeps, huis nodig.
3. Kopen!
4. Sniff, kopen is te duur!
5. Huren!
6. Inschrijven bij de woonstichting!
7. Oh, is er een wachttijd voor huurwoningen?
8. Anti-kraak!
9. Hmmm... we moeten beiden een Nederlands paspoort hebben.
10. Paspoort aanvragen!
11. Nee! Ze moet ingeschreven staan in het gemeenteregister?!

Even vooruitlopen op enkele vervolgacties...
32. Ze is ingeschreven bij de gemeente!
33. Paspoort aanvragen!
34. Wat? Komt ze niet in aanmerking voor een Nederlands paspoort?
pi_72062653
quote:
Op vrijdag 21 augustus 2009 05:48 schreef SlamD het volgende:
Wat een geweldig doordacht plan!

1. Vriendin over laten komen.
2. Oeps, huis nodig.
3. Kopen!
4. Sniff, kopen is te duur!
5. Huren!
6. Inschrijven bij de woonstichting!
7. Oh, is er een wachttijd voor huurwoningen?
8. Anti-kraak!
9. Hmmm... we moeten beiden een Nederlands paspoort hebben.
10. Paspoort aanvragen!
11. Nee! Ze moet ingeschreven staan in het gemeenteregister?!

Even vooruitlopen op enkele vervolgacties...
32. Ze is ingeschreven bij de gemeente!
33. Paspoort aanvragen!
34. Wat? Komt ze niet in aanmerking voor een Nederlands paspoort?
was idd wel slimmer geweest omdat van tevoren allemaal op te vragen.
  vrijdag 21 augustus 2009 @ 08:19:09 #24
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_72063142
Zorg dat je jezelf kan bedruipen. En huur dan iets in de vrije sector.

Ik woon al een paar jaar in NL in een eigen huis. Daarvoor in vrije sector huur. Heb zelf een non-EU (Zwitsers)paspoort, mijn vriendin een EU (Italiaans) vodje. Nog nooit een probleem gehad.
Polen of Italië maakt toch geen verschil meer? (behalve qua eten en vrouwen )
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
  vrijdag 21 augustus 2009 @ 08:19:54 #25
137676 TommyGun
Stik er maar in!
pi_72063151
quote:
Op vrijdag 21 augustus 2009 04:58 schreef FB14 het volgende:
Flikker toch op, de supermarkten worden nu al leeggestolen door Polen
  vrijdag 21 augustus 2009 @ 08:41:49 #26
10213 Fe2O3
Ja das roest
pi_72063337
Pffff

Ga particulier huren. Doe maar google gebruiken enzo. Luie donder.
Dum de dum
pi_72063475
Kan je eigenlijk zomaar een Nederlands paspoort aanvragen als Pool? Moet je daarvoor niet eerst 5 (?) jaar in Nederland voor wonen (zie bijvoorbeeld de zaak Salomon Kalou) of geldt dat niet voor EU-landen?
While we're living, the dreams we have as children fade away
AFC Ajax | Borussia Mönchengladbach] | Kansas City Chiefs | Alabama Crimson Tide
pi_72063631
En ze kan toch een cursus Nederlands doen op de volksuniversiteit? Kost geen drol. http://www.volksuniversiteit.nl/
  vrijdag 21 augustus 2009 @ 09:49:58 #29
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_72064340
quote:
Op vrijdag 21 augustus 2009 04:58 schreef FB14 het volgende:
Ik heb er genoeg lopen hier
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
pi_72064525
Ik zie dat ik door alle behulpzame posts heen ben nu. Blijkbaar alleen maar onzin nu?

Heel erg bedankt aan iedereen die mij geholpen heeft in dit toppic, ik heb er veel aan gehad. Blijkt dat het toppic nu aan zijn einde is. (aan de onzin posts te zien )
  vrijdag 21 augustus 2009 @ 10:08:28 #31
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_72064737
Ik denk dat je probleem vooral zit in het feit dat je zo graag ingeschreven wilt staan bij een anti-kraak bedrijf, ik kan me zo voorstellen dat zij in hun regelementen hebben staan dat mensen de NL nationaliteit moeten hebben om via hun te huren.

Het hele principe van (legaal) kraken en dus noodgedwongen anti-kraak wonen is nogal een NL begrip, het zou dus kunnen dat ze het doen om problemen te voorkomen die zouden kunnen ontstaan als mensen met een andere achtergrond niet helemaal doorhebben dat het echt tijdelijk is.

Daarbij kunnen ze zich waarschijnlijk niet permitteren dat ze verhuren aan illegalen, en als iemand een NL paspoort heeft dan mag je er vanuitgaan dat die persoon niet illegaal is.

Probeer gewoon particulier wat te huren, of koop een huis.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  vrijdag 21 augustus 2009 @ 10:46:30 #32
12348 _Flash_
Heeft altijd blackjack
pi_72065583
Inschrijftijd nodig om iets te huren? Waarom?
M'n eerste appartement heb ik ook niet bij een woningstichting gehuurd hoor. Gewoon zelf een maandje of 2 gezocht.

Ik zou niet voor zo'n oplossing als anti-kraak kiezen.

Zo te horen ben je nog jong met een laag salaris. Je zou ook kunnen kiezen om de situatie nog een jaartje zo te laten en dan te zoeken naar een koophuis. Dan zal je salaris waarschijnlijk dik zijn gestegen (wat is je opleiding en wat doe je voor werk?) plus zijn met een beetje mazzel de huizenprijzen dan lager.
Devil, just come on back if you ever wanna try again, because I told you once you son of a bitch, I'm the best there's ever been!
  vrijdag 21 augustus 2009 @ 10:46:46 #33
65960 sanger
pi_72065586
quote:
Op vrijdag 21 augustus 2009 09:59 schreef Marton123 het volgende:
Ik zie dat ik door alle behulpzame posts heen ben nu. Blijkbaar alleen maar onzin nu?

Heel erg bedankt aan iedereen die mij geholpen heeft in dit toppic, ik heb er veel aan gehad. Blijkt dat het toppic nu aan zijn einde is. (aan de onzin posts te zien )
Iemand met de Poolse nationaliteit mag zich in NL vrij vestigen sinds 2005. Sinds 01-05-2007 mag iemand met de Poolse nationaliteit ook vrij arbeid verrichten in NL.

Oftewel, als de woonstichting iemand met een andere nationaliteit dan de Nederlandse weigert om dat feit is er imo sprake van discriminatie op nationaliteit.
pi_72065711
quote:
Op vrijdag 21 augustus 2009 10:46 schreef sanger het volgende:

[..]

Iemand met de Poolse nationaliteit mag zich in NL vrij vestigen sinds 2005. Sinds 01-05-2007 mag iemand met de Poolse nationaliteit ook vrij arbeid verrichten in NL.

Oftewel, als de woonstichting iemand met een andere nationaliteit dan de Nederlandse weigert om dat feit is er imo sprake van discriminatie op nationaliteit.
We hebben de bedrijven een mail gestuurd, en we wachten nu op een reactie. Als uit die reactie blijkt dat ze haar alsnog weigeren heb ik ook meteen bewijs en kan ik er iets mee doen, lijkt mij. Of maak ik het zo te simpel?
  vrijdag 21 augustus 2009 @ 11:03:10 #35
65960 sanger
pi_72065953
quote:
Op vrijdag 21 augustus 2009 10:52 schreef Marton123 het volgende:

[..]

We hebben de bedrijven een mail gestuurd, en we wachten nu op een reactie. Als uit die reactie blijkt dat ze haar alsnog weigeren heb ik ook meteen bewijs en kan ik er iets mee doen, lijkt mij. Of maak ik het zo te simpel?
Er is een groot verschil tussen gelijk hebben en krijgen

Ze mogen best hun eigen voorwaarden stellen. Maar ik denk niet dat ze mogen stellen dat er alleen Nederlanders in hun huizen mogen wonen.
pi_72066203
quote:
Op vrijdag 21 augustus 2009 08:54 schreef zjroentje het volgende:
Kan je eigenlijk zomaar een Nederlands paspoort aanvragen als Pool? Moet je daarvoor niet eerst 5 (?) jaar in Nederland voor wonen (zie bijvoorbeeld de zaak Salomon Kalou) of geldt dat niet voor EU-landen?
nee,ja,nee

Of je moet hier (als buitenlander) geboren zijn. Dan is het iets anders. Maar deze informatie is allemaal op te zoeken. TS maakt het er zich veel te makkelijk vanaf, vind ik. je liefde van je leven hier halen is iets wat je goed geregeld wilt hebben, lijkt me.
  vrijdag 21 augustus 2009 @ 12:03:29 #37
65960 sanger
pi_72067464
quote:
Op vrijdag 21 augustus 2009 11:14 schreef zuchtje het volgende:

[..]

nee,ja,nee

Of je moet hier (als buitenlander) geboren zijn. Dan is het iets anders.
Inderdaad, want dan ben je vanzelf een Nederlander en geen buitenlander meer
  vrijdag 21 augustus 2009 @ 12:07:49 #38
65960 sanger
pi_72067566
Overigens heb je niet zozeer een inburgeringsprobleem, maar een huisvestingsprobleem.....

Welke omgeving zoek je iets?
  vrijdag 21 augustus 2009 @ 12:13:36 #39
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_72067698
quote:
Op vrijdag 21 augustus 2009 10:52 schreef Marton123 het volgende:
[..]
Het gaat om anti-kraak wonen, als daar andere regels voor gelden dan voor reguliere (sociale) woningbouwverenigingen is dat helemaal niet zo vreemd, ze zijn immers geen reguliere verhuurder.
Wullie bin KOEL © Soneal
  vrijdag 21 augustus 2009 @ 12:18:41 #40
229849 klusfoobje
Fokke & Sukke zeggen;
pi_72067804
quote:
Op vrijdag 21 augustus 2009 09:49 schreef sanger het volgende:

[..]

Ik heb er genoeg lopen hier
Ik ben in april in Krakow geweest en kan je vertellen dat de Poolse dames idd erg uhm eu....prettig aan de ogen zijn. Daarnaast zijn ze qua vrouwelijkheid en gedrag echt te verkiezen boven de nederlandse ....vrouwen.
We willen wel kindertjes ontvoeren, maar probeer vandaag de dag maar eens een vergunning voor een kelder te krijgen...
  vrijdag 21 augustus 2009 @ 12:53:18 #41
3542 Gia
User under construction
pi_72068533
quote:
Op vrijdag 21 augustus 2009 01:34 schreef klusfoobje het volgende:
nu we het over inburgeren hebben enzo...

wouden is geen nederlandse werkwoord vervoeging...
Jawel hoor. Wou ook, maar wouw niet.

Kijk maar in het groene boekje.
pi_72068690
quote:
Op vrijdag 21 augustus 2009 12:07 schreef sanger het volgende:
Overigens heb je niet zozeer een inburgeringsprobleem, maar een huisvestingsprobleem.....

Welke omgeving zoek je iets?
Daarom had ik het ook eerst ergens anders gepost, maar ze vonden het blijkbaar beter hier passen met deze titel.
Ik zoek iets in Den Bosch.
  vrijdag 21 augustus 2009 @ 16:38:32 #43
14616 bluesparkle
Wat Suwannaphumaham
pi_72074504
Dus als ik het goed begrijp woont zij wel samen met jou bij jouw vader.
Dan moet die pa van jou toch accepteren dat zij wordt ingeschreven op zijn huisadres wat is daar mis mee?

Daarmee is jouw probleem snel en goedkoop opgelost.
Daarna heb je alle tijd om op zoek te gaan naar woonruimte
Explore the World
pi_72074765
Het huisvestingsprobleem daarin ben je niet de enige. Daar hoef je geen buitenlandse vriendin te hebben. Dus zodra je gaat studeren je ook inschrijven voor een huurwoning.

Overigens over het uitgaan van een relatie met een buitenlandse heb ik nog wel een paar voorbeelden. Die knakker was met zijn meisje getrouwd om zo de aanvraag voor de verblijfsvergunning makkelijker te maken. Maar nog voor het zover was gingen ze al uit elkaar. Dat is een mooi drama geworden van een scheiding die een jaar heeft geduurd. En hij mocht haar dus niet de toegang tot de gezamenlijke woning ontzeggen, die hij overigens alleen had gekocht en betaalde.

Dus op zich wel logisch dat je vader jouw vriendin niet ingeschreven wil hebben op zijn adres.
Als je een buitenlandse overlaat komen (dan vraagt de gemeente) dat je 12 jaar financieel verantwoordelijk bent. Dus als ze (ook na de relatie) binnen die 12 jaar een uitkering aanvraagt dan vraagt de gemeente dat geld weer terug aan jou.
pi_72075672
quote:
Op vrijdag 21 augustus 2009 16:49 schreef HarryP het volgende:
Dus op zich wel logisch dat je vader jouw vriendin niet ingeschreven wil hebben op zijn adres.
Als je een buitenlandse overlaat komen (dan vraagt de gemeente) dat je 12 jaar financieel verantwoordelijk bent. Dus als ze (ook na de relatie) binnen die 12 jaar een uitkering aanvraagt dan vraagt de gemeente dat geld weer terug aan jou.
Bij een dergelijke aanvraag moet je voor de IND een formulier invullen dat je tot 5 jaar na tekenen financieel verantwoordelijk bent. Waar heb jij die 12 jaar vandaan?
pi_72075697
particulier huren kan ook onder de 650,-. Bijvoorbeeld een studiootje. Heb je wel alles voor jezelf alleen maar één woon/slaapkamer. Afhankelijkvan waar je zoekt zie ik die dingen regelmatig voor ±500 incl. langskomen.

Is misschien wat klein maar hey, jullie zijn jong en verliefd dus dat is best even vol te houden tot je wat beters vindt.
pi_72141176
quote:
Op vrijdag 21 augustus 2009 17:26 schreef Brad het volgende:

[..]

Bij een dergelijke aanvraag moet je voor de IND een formulier invullen dat je tot 5 jaar na tekenen financieel verantwoordelijk bent. Waar heb jij die 12 jaar vandaan?
Van die vriend die pas na een jaar van zijn ex af was.
Dat is wat de gemeente Rotterdam als voorwaarde heeft (mogelijk geld die 12 jaar alleen als je getrouwd bent geweest).
  dinsdag 25 augustus 2009 @ 19:49:39 #48
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_72150606
Die 12 jaar geldt sowieso als je gehuwd bent geweest, ook als je allebei Nederlands bent kan de sociale dienst een eventuele bijstandsuitkering zolang blijven verhalen.
Wullie bin KOEL © Soneal
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')