.quote:STEIN - In een weiland in Stein (Limburg) is in de nacht van woensdag op donderdag bij twee schapen de kop ingeslagen. De politie heeft dat gemeld.
afbeelding vergroten
Een schaap was aan zijn verwondingen overleden toen de eigenaar de dierenmishandeling donderdagochtend ontdekte. Een dierenarts kon niet anders doen dan het andere ernstig gewonde dier uit zijn lijden verlossen door het een spuitje te geven. De politie is op zoek naar getuigen.
(ANP)
http://www.ad.nl/binnenland/3440023/Schapen_doodgeslagen.html
Dierenmishandeling is strafbaar hoor.quote:Op donderdag 20 augustus 2009 15:49 schreef Winner_Taco het volgende:
[..]
.
Geen wereldnieuws natuurlijk maar ik word er elke keer weer pislink van als ik dergelijke berichten lees
Wanneer gaan we mensen die dit soort walgelijke dingen doen eindelijk eens strafbaar vervolgen?:(
quote:Op donderdag 20 augustus 2009 15:50 schreef Zwansen het volgende:
Ja, het is idd lullig, maar ook een beetje hypocriet. Alsof de dieren die slachtoffer worden van onze consumptiemaatschappij het zoveel beter hebben.
Ach die eten we tenminste nog op..quote:Op donderdag 20 augustus 2009 15:50 schreef Zwansen het volgende:
Ja, het is idd lullig, maar ook een beetje hypocriet. Alsof de dieren die slachtoffer worden van onze consumptiemaatschappij het zoveel beter hebben.
Vernieling valt dat onder toch?quote:Op donderdag 20 augustus 2009 15:50 schreef Whiskey_Tango het volgende:
[..]
Dierenmishandeling is strafbaar hoor.
Het doodslaan van dieren valt volgens mij gewoon onder dierenmishandeling hoor..quote:Op donderdag 20 augustus 2009 15:52 schreef Winner_Taco het volgende:
[..]
Vernieling valt dat onder toch?
Net alsof dat het zelfde is.quote:Op donderdag 20 augustus 2009 15:50 schreef Zwansen het volgende:
Oja krijgen we deze opmerkingen weer. Ik vind het toch een groot verschil.quote:Op donderdag 20 augustus 2009 15:50 schreef Zwansen het volgende:
Okay , maar worden er ook mensen tot lange straffen veroordeeld dan? De beul van Twente kreeg toch ook straf wegens diefstal en niet moord op dieren?quote:Op donderdag 20 augustus 2009 15:53 schreef Whiskey_Tango het volgende:
[..]
Het doodslaan van dieren valt volgens mij gewoon onder dierenmishandeling hoor..
Waarom zijn dieren slachtoffer van de consumptiemaatschapijquote:Op donderdag 20 augustus 2009 15:50 schreef Zwansen het volgende:
Voornamelijk vanwege de moord op een zwerver, die hij ook pleegde.quote:Op donderdag 20 augustus 2009 16:00 schreef Winner_Taco het volgende:
[..]
Okay , maar worden er ook mensen tot lange straffen veroordeeld dan? De beul van Twente kreeg toch ook straf wegens diefstal en niet moord op dieren?
Twee schapen gedood? 't Is duidelijk. Weer Ramadan.quote:Op donderdag 20 augustus 2009 15:49 schreef Winner_Taco het volgende:
[..]
.
Geen wereldnieuws natuurlijk maar ik word er elke keer weer pislink van als ik dergelijke berichten lees
Wanneer gaan we mensen die dit soort walgelijke dingen doen eindelijk eens strafbaar vervolgen?:(
quote:Op vrijdag 21 augustus 2009 01:31 schreef Gia het volgende:
[..]
Twee schapen gedood? 't Is duidelijk. Weer Ramadan.
Ik vind het trouwens bewonderenswaardig hoe jij als geit elke keer die ramadan weet te overleven.quote:Op vrijdag 21 augustus 2009 01:31 schreef Gia het volgende:
[..]
In de bijbel offeren ze kinderen, doe mij dan maar een schaap.quote:Op vrijdag 21 augustus 2009 01:31 schreef Gia het volgende:
[..]
Ik ruik ze op een afstand!!quote:Op vrijdag 21 augustus 2009 01:44 schreef Stali het volgende:
[..]
Ik vind het trouwens bewonderenswaardig hoe jij als geit elke keer die ramadan weet te overleven..
Schapenslachters zouden die schapen gewoon goed doodgeslagen hebben om mee te nemen en op te eten.quote:Op vrijdag 21 augustus 2009 01:52 schreef Loedertje het volgende:
Hey wat grappig, zo gaat het over 2 dooie schapen en zo gaat het toch weer over religies.
Geitenbashers.quote:Op vrijdag 21 augustus 2009 02:01 schreef Stali het volgende:
[..]
Wie of wat bedoel je precies met "ze"?.
Of het is Hans Teeuwen (werk in uitvoering) die weer eens zin had in een schaap maar het schaap had last van obstipatie en omdat penetratie niet lukt is hij even uit zijn laars geschoten. Alles is mogelijk.quote:Op vrijdag 21 augustus 2009 02:00 schreef Stali het volgende:
[..]
Schapenslachters zouden die schapen gewoon goed doodgeslagen hebben om mee te nemen en op te eten.
Maar om het voor iedereen eenvoudig te houden is het weer zo'n gezellig moslimbashtopic aan het worden..
quote:Op vrijdag 21 augustus 2009 02:07 schreef Loedertje het volgende:
[..]
Of het is Hans Teeuwen (werk in uitvoering) die weer eens zin had in een schaap maar het schaap had last van obstipatie en omdat penetratie niet lukt is hij even uit zijn laars geschoten. Alles is mogelijk.
Ja hè? Hardstikke goed dat die schapen zijn doodgeslagen. Is het toch nog een positief topic geworden.quote:
quote:Op vrijdag 21 augustus 2009 01:44 schreef Stali het volgende:
[..]
Ik vind het trouwens bewonderenswaardig hoe jij als geit elke keer die ramadan weet te overleven..
Heb je gezien hoe die beesten leven vóór ze worden doodgemaakt? Of telt dat niet mee? Je denkt zeker dat alle schapen voor de vleesindustrie blij in grote weilanden ronddwarrelen?quote:Op donderdag 20 augustus 2009 15:58 schreef controlaltdelete het volgende:
[..]
Oja krijgen we deze opmerkingen weer. Ik vind het toch een groot verschil.
Bovendien dieren in het slachthuis worden over het algemeen professioneel en snel gedood door een stroomstoot of een pin door de kop. Dat is toch heel wat anders dan een of ander sicko die voor zijn lol een paar schapen in een weiland de hersens gaat inslaan met een of ander zwaar voorwerp.
Ja, het is inderdaad heel nodig om per jaar bijna 90 kilo vlees te eten zoals we nu doen. Het is niet alsof de mens tot na de tweede wereldoorlog voornamelijk groente/noten/fruit en af en toe een beetje vlees at. Oh wacht, dat is wel zo en sinds dat is veranderd zijn we een stel vraatzuchtige, uitgezakte, luie wezens geworden.quote:Op donderdag 20 augustus 2009 16:08 schreef boyv het volgende:
[..]
Waarom zijn dieren slachtoffer van de consumptiemaatschapijEr moet altijd gegeten worden.
Dieren slachten om op te eten is iets compleet anders dan zonder aanleiding 2 schapen doodslaan. Hadden ze de schapen meegenomen om op te eten dat had ik er vrede mee gehad hoor . Maar dieren doodslaan vanwege je sadistische zieke persoonlijkheid is echt onacceptabel wat mij betreft.quote:Op vrijdag 21 augustus 2009 06:41 schreef voyeur het volgende:
Jaarlijks gaan er 14,4 miljoen varkens naar de slachterij (CBS 2005). Ze zijn dan 6 maanden oud.
Elke tien seconden wordt een biggetje onverdoofd gecastreerd.
Jaarlijks worden bij miljoenen biggetjes de tanden en staart onverdoofd afgeknipt
En jaarlijks worden tien schapen gemolesteerd.
Tanden, staart en ballen eraf zonder verdoving noem jij niet sadistisch? Volgens mij lust ik mijn varkentje ook prima met al die onderdelen er nog aan.quote:Op vrijdag 21 augustus 2009 07:34 schreef Winner_Taco het volgende:
[..]
Dieren slachten om op te eten is iets compleet anders dan zonder aanleiding 2 schapen doodslaan. Hadden ze de schapen meegenomen om op te eten dat had ik er vrede mee gehad hoor . Maar dieren doodslaan vanwege je sadistische zieke persoonlijkheid is echt onacceptabel wat mij betreft.
Dus omdat je schapen doodslaan niet ok vind zou je opeens pro-bioindustrie moeten zijn??quote:Op vrijdag 21 augustus 2009 07:40 schreef voyeur het volgende:
[..]
Tanden, staart en ballen eraf zonder verdoving noem jij niet sadistisch? Volgens mij lust ik mijn varkentje ook prima met al die onderdelen er nog aan.
Ik denk dat de daders ze schapen ook hebben willen stelen. En diefstal daar heb kan je toch ook geen vrede mee hebben. Het mislukte alleen omdat die schapen een harder hoofd hebben en niet meteen dood wilde.quote:Op vrijdag 21 augustus 2009 07:34 schreef Winner_Taco het volgende:
[..]
Dieren slachten om op te eten is iets compleet anders dan zonder aanleiding 2 schapen doodslaan. Hadden ze de schapen meegenomen om op te eten dat had ik er vrede mee gehad hoor . Maar dieren doodslaan vanwege je sadistische zieke persoonlijkheid is echt onacceptabel wat mij betreft.
Ik stoor me niet zozeer aan de bio industrie, maar aan dat gejammer over de doodstraf voor mensen die een schaap op zijn kop slaan. Je vergelijking gaat ok niet op want die bio industrie bevindt zich gewoon in Nederland en duidenden Nederlanders hebben er een dagtaak aan om varkens dood te maken en oren en ballen af te knippen.quote:Op vrijdag 21 augustus 2009 07:53 schreef Winner_Taco het volgende:
[..]
Dus omdat je schapen doodslaan niet ok vind zou je opeens pro-bioindustrie moeten zijn??
Ik vind al die bio-industrie dillema's niet eens relevant in dit topic . Is net zoiets als dat er in de krant staat dat er 4 doden zijn bij een brand zeggen dat het hypocriet is omdat er in Afrika duizenden kinderen sterven van de honger.
Graag alleen inhoudelijk reageren op het nieuwsbericht en als je je stoort aan de bio-industrie open je daar maar lekker zelf een topic over!
En jaarlijks smaken ze weer heerlijk, wat is 't probleem.quote:Op vrijdag 21 augustus 2009 06:41 schreef voyeur het volgende:
Jaarlijks gaan er 14,4 miljoen varkens naar de slachterij (CBS 2005). Ze zijn dan 6 maanden oud.
Elke tien seconden wordt een biggetje onverdoofd gecastreerd.
Jaarlijks worden bij miljoenen biggetjes de tanden en staart onverdoofd afgeknipt
En jaarlijks worden tien schapen gemolesteerd.
gebeurd ook wel met mensenquote:Op donderdag 20 augustus 2009 15:49 schreef Winner_Taco het volgende:
[..]
.
Je hebt helemaal gelijk wat het gejammer aangaat, het is ergens verschrikkelijk hypocriet als je erover nadenktquote:Op vrijdag 21 augustus 2009 15:44 schreef voyeur het volgende:
[..]
Ik stoor me niet zozeer aan de bio industrie, maar aan dat gejammer over de doodstraf voor mensen die een schaap op zijn kop slaan. Je vergelijking gaat ok niet op want die bio industrie bevindt zich gewoon in Nederland en duidenden Nederlanders hebben er een dagtaak aan om varkens dood te maken en oren en ballen af te knippen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |