Nou, dit is een belangrijke les voor mensen die een zombiefilm willen maken die ik zou willen zien. Niet zomaar elke zombiefilm is een film die ik wil zien. Natuurlijk zitten er zombies in en natuurlijk zit er veel bloed in. Maar als ik alleen maar zombies wil zien dan kijk ik wel naar een vergadering van de Tweede Kamer en als ik alleen maar bloed wil zien dan kijk ik wel een aflevering van een programma over operaties of een onthoofdingsfilmpje uit Irak. Dus waar moet een zombiefilm aan voldoen als de maker wil dat ik, beelz de grote, er naar gaat kijken?
Regel 1:
In elke zombiefilm moet sowieso een man zitten die gebeten wordt door een zombie maar het overleeft. Uiteindelijk moet hij natuurlijk veranderen in een zombie en op het moment dat hij dit doorkrijgt moet hij doordraaien en zijn ogen uitpulken.
Regel 1 is dus: Altijd je ogen uitpulken als je doordraait.
Regel 2:
Dus je hebt een man die zijn ogen uitpulkt en je hebt zombies en bloed. Een leuk begin. Maar heb je al over het verhaal nagedacht? Wat zeg je? Een virus waardoor mensen in zombies veranderen? Of toch liever een kernramp waardoor mensen zombies worden? De Hel die vol is en dat er daarom zombies zijn? Pff lame. Been there, done that, bought the fucking T-shirt. Bedenk een origineel verhaal wat ook nog eens totaal onrealistisch is. Een zombiefilm die zich afspeelt in de verre toekomst is al een stuk beter. Dan kan je ook meteen cyborgs hebben.
Regel 3:
Je verhaal is onrealistisch? Goedzo. Dan nu 1 van de belangrijkste regels. Deze regel draait om de vraag "Wanneer vallen de eerste doden?" Een goede zombiefilm heeft doden nodig. En niet zomaar doden maar heel veel doden. Dus begin er zo snel mogelijk mee. Het liefste al binnen 2 minuten. En zorg dat de lijken goed zichtbaar in beeld opgegeten worden door de zombies met veel blood and gore.
Regel 4:
Zorg dat het lid van de etnische minderheid zo snel mogelijk dood gaat. Elke zombiefilm heeft een etnische minderheid nodig die snel doodgaat. Dit niet omdat ik een hekel heb aan etnische minderheden maar omdat ik van cliche's houd. Onthoud wel: een goede cliche staat op zichzelf en het mag geen dubbele cliche zijn, dit is namelijk weer origineel. Voorbeeld van een dubbele cliche: Zombies zijn ontstaan door een kernramp in een kerncentrale die gebouwd is op een oude Indianenbegraafplaats.
Regel 5:
Veel amputaties van ledematen. Amputaties van ledematen zijn grappig, dit hoef ik niet eens uit te leggen.
Regel 6:
Zombies vallen altijd in groepen aan. Zombies moeten dus erg veel aanwezig zijn. 10 zombies is geen groep, dat is een koffieclubje. Een groep zombies moet uit minimaal 50 zombies bestaan om interessant te zijn.
Regel 7:
Zombies praten niet. Als zombies al wat zeggen dan is het "Brains!" of "uuuuhhhwshhh". Geen teksten dus voor de zombies. De helden in de film praten ook niet tegen de zombies, dit is stom.
Regel 8:
Zombies in grote groepen zijn gaaf. Zombies in grote groepen met een zombie overlord zijn nog veel toffer. De zombie overlord is de baas van een groep zombies en is bijna onsterfelijk. Deze zombie moet onthoofd worden en dit gaat gepaard met enorm veel bloed. Enorm veel bloed.
Regel 9:
Geen vrouwen! Ongeloofwaardig is 1 ding, maar een vrouw die de wereld redt of in een film zegt wat de mannen moeten doen kan niet. Mannen zijn beter in vechten tegen zombies. Dat is genetisch bepaald, waarom gingen de mannen anders vroeger op jacht en bleven de vrouwen thuis?
Regel 10:
Nou dit is de belangrijkste regel die er is: Alle hoofdrolspelers moeten doodgaan.
Zombies zijn met meer en zijn sterker en voelen geen pijn. Een groepje van 10 mensen kan nooit tegen 5 miljard zombies vechten en winnen. De man met de grootste bek en tevens leidinggevend figuur in de film moet erg snel in de film al dood gaan zodat de groep niet meer weet wat ze moeten doen en daarom ook tegen elkaar vechten.
Regel 11:
Zombies rennen niet. Dit is fysiek onmogelijk in verband met lijkstijfheid.
Besef
Regulier!
Trouble spelling diarrhoea? There's always the Ronseal standby of 'dire-rear'.