quote:Op donderdag 20 augustus 2009 15:58 schreef Isiolo het volgende:
[..]
net als een wedstrijdje in de Kuip.
En hier komen de complottheorieėn.quote:Op donderdag 20 augustus 2009 16:01 schreef Frutsel het volgende:
[..]
KNMI is gewoon ingezet om Lowlands eerder te openen
Eerst heel erg druk en toen rustigquote:Op donderdag 20 augustus 2009 16:04 schreef Impry het volgende:
Sorry voor de breedte, maar hier Zandvoort om 14:40 - 15:40 en 16:00u.
[ afbeelding ]
Scheveningen is ontruimd.quote:Op donderdag 20 augustus 2009 16:01 schreef Stephan1237 het volgende:
Het is niet druk op het strand van scheveningen
Wat?quote:
Ik bedoel... als het treinverkeer weer hinder gaat ondervinden van het weerquote:Op donderdag 20 augustus 2009 16:05 schreef IntercityAPT het volgende:
[..]
Wat?De machinisten zullen het wel leuk vinden denk ik, al die auto's naast de spoorbaan die langzaam moeten rijden
Oh oh daarom was het zo rustigquote:Op donderdag 20 augustus 2009 16:05 schreef Impry het volgende:
[..]
Scheveningen is ontruimd.
http://www.endandit.nl/re(...)cheveningen-ontruimd
Valt wel mee hoorquote:Op donderdag 20 augustus 2009 16:06 schreef Ploertendoder het volgende:
[..]
Ik bedoel... als het treinverkeer weer hinder gaat ondervinden van het weer
Dat tornadoplaatje ernaastquote:Op donderdag 20 augustus 2009 16:05 schreef Impry het volgende:
[..]
quote:Op donderdag 20 augustus 2009 16:05 schreef Impry het volgende:
[..]
Zal me niets verbazen als de strandtenthouders het KNMI gaan aanklagen. In zo'n debiel land leven we tegenwoordigquote:Op donderdag 20 augustus 2009 16:01 schreef Stephan1237 het volgende:
Het is niet druk op het strand van scheveningen
Iedereen weet toch dat er een heleboel hersenlozen rondlopen?quote:Op donderdag 20 augustus 2009 16:09 schreef Klonk het volgende:
[..]
![]()
sinds wanneer zijn mensen zo dom dat ze niet meer zelf na kunnen denken, ik blijf het me bij elk weer alarm afvragen, toen Klonk nog een klein Klonkje was en veel buiten speelde dan gingen we naar binnen als de lucht heel donker werd en dat ging prima![]()
maar nu, oeeeeh, weer alarm, paniek, strand ontruimen
quote:Op donderdag 20 augustus 2009 16:05 schreef Impry het volgende:
[..]
Pfft.. ze kunnen ook overdrijven hoorquote:Op donderdag 20 augustus 2009 16:05 schreef Impry het volgende:
[..]
Dat hoor je niet vaak, dat een strand vanwege het mooie weer wordt ontruimd.quote:Op donderdag 20 augustus 2009 16:05 schreef Impry het volgende:
[..]
vroeger noemde ze dat gewoon natuurlijke selectie, gewoon volhouden, hadden we SBS6 nu ook niet gehadquote:Op donderdag 20 augustus 2009 16:09 schreef Ploertendoder het volgende:
[..]
Iedereen weet toch dat er een heleboel hersenlozen rondlopen?
nah, ga je toch gewoon een strand verder, ik bedoel, Scheveningen is niet het enige strand van Nederlandquote:Op donderdag 20 augustus 2009 16:11 schreef Stephan1237 het volgende:
Zit je dan lekker in je auto na een dag hard werken in de hitte, kom je daar aan, strand gesloten
Dat zou e wel verwachten als ik de radar moet geloven.quote:Op donderdag 20 augustus 2009 16:13 schreef Cootz het volgende:
In tegenstelling tot de afgelopen anderhalf uur sinds de afkoeling in het westen begon, is het nu ook zwaar bewolkt in Vlissingen. Zou het dan toch nog gaan regenen vandaag?
Het strand is niet gesloten! Mensen zijn alleen verzocht weg te gaan, daar hoef je geen gehoor aan te gevenquote:Op donderdag 20 augustus 2009 16:11 schreef Stephan1237 het volgende:
Zit je dan lekker in je auto na een dag hard werken in de hitte, kom je daar aan, strand gesloten
oh noes, je gaat dood man, niet doen...quote:Op donderdag 20 augustus 2009 16:14 schreef Papabear het volgende:
Op buienradar is goed te zien dat de bewolking allemaal oplost voordat het boven land komt. Ik ga zo ook nog even naar het strand in Bergen. Ze kunnen van mij het laplazerus krijgen met dat weeralarm.
inderdaad typisch iets van tegenwoordig als je het mij vraagt. Vroeger geen probleem, toen hadden we alleen zure regen. Moet je nu eens kijken wat ervan gekomen is.quote:Op donderdag 20 augustus 2009 16:09 schreef Klonk het volgende:
[..]
![]()
sinds wanneer zijn mensen zo dom dat ze niet meer zelf na kunnen denken, ik blijf het me bij elk weer alarm afvragen, toen Klonk nog een klein Klonkje was en veel buiten speelde dan gingen we naar binnen als de lucht heel donker werd en dat ging prima![]()
Vanaf 34 dezelfde kleurquote:Op donderdag 20 augustus 2009 15:57 schreef Cootz het volgende:
Hee! KNMI heeft de donkerste kleur van toepassing verklaard op 36 tot 40 graden. Geen wit of zwart meer op de temperatuurkaartjes dus
[ afbeelding ]
In 2006 was het ook zo warm (veel grotere stukken wit zelfs), maar toen pasten ze ook niets aanquote:Op donderdag 20 augustus 2009 15:58 schreef Arcee het volgende:
[..]
Het is zo warm dat de legenda's aangepast moeten worden.
Laat hier nog wel even wat info achter danquote:Op donderdag 20 augustus 2009 16:14 schreef Papabear het volgende:
Op buienradar is goed te zien dat de bewolking allemaal oplost voordat het boven land komt. Ik ga zo ook nog even naar het strand in Bergen. Ze kunnen van mij het laplazerus krijgen met dat weeralarm.
Die regen die buienradar op zee schijnt te zien en die mysterieus oplost op het moment dat ie bij land aankomt, dat schijnt geen echte regen te zijn maar een of ander effect van de echo waarmee ze dat meten. Kan iemand die het wel snapt het even uitleggen?quote:Op donderdag 20 augustus 2009 16:14 schreef Papabear het volgende:
Op buienradar is goed te zien dat de bewolking allemaal oplost voordat het boven land komt.
dat van die hagelstenen hoop ik idd ook niet want ik had laatst al geluk met een hagelbui. Die was zo erg dat het Vodafone netwerk er iig een half uur uitgelegen heeft.quote:Op donderdag 20 augustus 2009 15:10 schreef Winner_Taco het volgende:
Hopelijk geen enorme hagelstenen gedurende de avondspits .
Wel goed voor de economie though
ik had ook een zure mamma als ik weer eens te laat thuis was gekomen, of zeiknatquote:Op donderdag 20 augustus 2009 16:16 schreef indahnesia.com het volgende:
[..]
inderdaad typisch iets van tegenwoordig als je het mij vraagt. Vroeger geen probleem, toen hadden we alleen zure regen. Moet je nu eens kijken wat ervan gekomen is.
heel mooi en met veel gevoel voor nostalgie,quote:Op donderdag 20 augustus 2009 16:09 schreef Klonk het volgende:
[..]
![]()
je kunt ook denken, verrek het gaat onweren, laten we onze eigen hersens gebruiken en de boel goed in de gaten houden, ging vroeger toch ook goed, ik bedoel wanneer is het voor het laatst dat de bliksem is ingeslagen in een veld vol kinderen.quote:Op donderdag 20 augustus 2009 16:17 schreef ditisHuub het volgende:
[..]
heel mooi en met veel gevoel voor nostalgie,
alleen de informatie voorziening is nu veel beter dan toen jij een klein klonkje was, en als instanties als het knmi meer en betere informatie hebben groeit daarmee ook hun verantwoordelijkheid om mensen te waarschuwen.
1 blikseminslag in een veld met 1500 kinderen, daar word je niet vrolijk van hoor!
En als je dan ziet dat de kans op die inslag zo groot is dat niet waarschuwen geen optie meer is, waarschuw wat mij betreft dan maar. En ja, dan kan er af en toe voor niets gewaarschuwd worden
Zoals de afgelopen 3 of 4 weeralarmen?quote:Op donderdag 20 augustus 2009 16:17 schreef ditisHuub het volgende:
[..]
heel mooi en met veel gevoel voor nostalgie,
alleen de informatie voorziening is nu veel beter dan toen jij een klein klonkje was, en als instanties als het knmi meer en betere informatie hebben groeit daarmee ook hun verantwoordelijkheid om mensen te waarschuwen.
1 blikseminslag in een veld met 1500 kinderen, daar word je niet vrolijk van hoor!
En als je dan ziet dat de kans op die inslag zo groot is dat niet waarschuwen geen optie meer is, waarschuw wat mij betreft dan maar. En ja, dan kan er af en toe voor niets gewaarschuwd worden
Als ik het KNMI moet geloven zal het dan wel een zeemansgraf wordenquote:Op donderdag 20 augustus 2009 16:16 schreef Desunoto het volgende:
[..]
Laat hier nog wel even wat info achter dan
Crematie/begrafenis?
Welk nummer moet er gedraaid worden?
Wie mag er absoluut niet komen?
Etc.
Dat dus!quote:Op donderdag 20 augustus 2009 16:17 schreef ditisHuub het volgende:
En ja, dan kan er af en toe voor niets gewaarschuwd worden
opvallend iddquote:Op donderdag 20 augustus 2009 16:20 schreef Haraldvdl het volgende:
Ik zat even wat na te kijken maar ik zie ik de plaatje wel een gelijkenis op de wolkbreuken na dan
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
dat is dus de domme menigte die vergeten is dat ze zelf na kunnen denkenquote:Op donderdag 20 augustus 2009 16:21 schreef ElectricEye het volgende:
[..]
Dat dus!
Helemaal mee eens.
En gebeurt er wel wat, dan komt de huilende meute op gang: "Waarom heeft de KNMI ons niet gewaarschuwd, het is de schuld van het KNMI!"
quote:Update 16.13: In Vlissingen lijkt het te zijn begonnen. We noteren een leeg strand, hoge golven en een donkere lucht.
Die vlag gaat echt tekeerquote:Op donderdag 20 augustus 2009 16:21 schreef Impry het volgende:
Trekken nu flinke wolken over Domburg:
[ afbeelding ]
Webcam: http://www.cameramanager.(...)0.swf?camera_id=8759
ik heb het KNMI nooit serieus genomen met de weeralarm dingenquote:Op donderdag 20 augustus 2009 16:22 schreef Bierie het volgende:
Maar serieus he.... Stel nou... gewoon stel... Er gebeurt geen donder. Hooguit een flink buitje en verder niks.
Wie neemt dan oooooit nog de KNMI serieus? Het is niet alsof het de eerste keer zou zijn dat ze overdrijven.
Als het opeens hard gaat waaien en 23 graden is hoef je mensen toch niet meer te vragen om weg te gaan? Half uurtje wachten en iedereen is 'm zelf al gepeerd...quote:Op donderdag 20 augustus 2009 16:21 schreef -0- het volgende:
Die ontruiming van het strand komt overigens niet door het weeralarm maar gewoon vanwege het feit dat er aan de kust een harde wind staat (kracht 6 ą 7) en het slechts 23 graden is nog maar
Stelt niks voor. Net 2 druppels op mijn kop gehadquote:Op donderdag 20 augustus 2009 16:22 schreef Cootz het volgende:
Flinke bui op Schier, en wat kleine flarden opeens in Overijssel?
Ik woon in Zwijndrecht en ik zie (richting Dordrecht) niks bijzondersquote:Op donderdag 20 augustus 2009 16:24 schreef Againzender het volgende:
Ja, er is iets aan het ontstaan. Wel klein, maar je moet ergens beginnen
Zou ergens bij Dordrecht moeten zitten als ik het goed zie?
Nou hier in Dordrecht waait het wel flink en is het bewolkt maar geen donkere wolken nog.quote:Op donderdag 20 augustus 2009 16:24 schreef Againzender het volgende:
Ja, er is iets aan het ontstaan. Wel klein, maar je moet ergens beginnen
Zou ergens bij Dordrecht moeten zitten als ik het goed zie?
En hoe liep het toen af?quote:Op donderdag 20 augustus 2009 16:20 schreef Haraldvdl het volgende:
Ik zat even wat na te kijken maar ik zie ik de plaatje wel een gelijkenis op de wolkbreuken na dan
17 juli 2004:
[ afbeelding ]
20 augustus 2009:
[ afbeelding ]
En dan? Vertellen dat ze het niet meer mogen doen omdat je zo lekker op het strand lag te bakkenquote:Op donderdag 20 augustus 2009 16:24 schreef Stephan1237 het volgende:
Wie gaat het KNMI bellen
KNMI algemeen 030 2206 911
030 2210 407 (fax)
http://knmi.nl/contact/
Ja maar dat was eerder donkerder.quote:Op donderdag 20 augustus 2009 16:21 schreef Impry het volgende:
Trekken nu flinke wolken over Domburg:
[ afbeelding ]
Webcam: http://www.cameramanager.(...)0.swf?camera_id=8759
Komt zeker door de hagel en regen.quote:Op donderdag 20 augustus 2009 16:25 schreef appelsientje het volgende:
Net thuis... 20 min fietsen, ben helemaal drijfnat..
Wolken hebben daar een hoogte van rond de 9 km, dus misschien inderdaad een begin.quote:Op donderdag 20 augustus 2009 16:25 schreef Morpheus2002 het volgende:
[..]
Nou hier in Dordrecht waait het wel flink en is het bewolkt maar geen donkere wolken nog.
Ik geloof even niks meerquote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |