allang achterhaaldquote:Op donderdag 20 augustus 2009 11:15 schreef dabadbass het volgende:
Als je energie wilt besparen koop dan iig geen Plasma-scherm
Zwart is bij plasma's juist wel zwart.quote:Op donderdag 20 augustus 2009 11:28 schreef Chaos-Zero het volgende:
Thanks allen voor het snelle reageren! In de winkel lijkt zo een 82 cm natuurlijk best klein en had daarom ook al voor wat grotere tv's gekeken.
Zo ver ik weet is bij plasma zwart ook niet echt zwart he? Imo vind ik dat wel belangrijk, zeker tijdens gamen. Is het ook niet zo dat een plasma minder scherp is dan een LCD of heb ik mezelf dat verbeeld?
Maar goed, dan alsnog is hij 94cm, word het op zo een korte afstand niet al snel lelijk, net zoals KingSizePinda dat zegt?
Ah dan haalde ik dat dus even door de warquote:Op donderdag 20 augustus 2009 11:29 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
Zwart is bij plasma's juist wel zwart.
ik zit op ong 3 meter van mijn tv vandaan en het ziet er super uitquote:Op donderdag 20 augustus 2009 11:28 schreef Chaos-Zero het volgende:
Thanks allen voor het snelle reageren! In de winkel lijkt zo een 82 cm natuurlijk best klein en had daarom ook al voor wat grotere tv's gekeken.
Zo ver ik weet is bij plasma zwart ook niet echt zwart he? Imo vind ik dat wel belangrijk, zeker tijdens gamen. Is het ook niet zo dat een plasma minder scherp is dan een LCD of heb ik mezelf dat verbeeld?
Maar goed, dan alsnog is hij 94cm, word het op zo een korte afstand niet al snel lelijk, net zoals KingSizePinda dat zegt?
50cm vind ik dan wel weer erg klein hoorquote:Op donderdag 20 augustus 2009 11:32 schreef bioloogje het volgende:
Ik heb veel in verschillende electronica winkels gestaan, en de enige zaak waar ik de eigenaar van vertrouwde op deskundigheid, raad mensen aan om een scherm te kopen dat in de breedte 4x zo klein is als de kijk afstand.
Dus als je vanaf 4 meter afstand tv kijkt. Dan moet het scherm 1 meter breed (dus niet diagonaal) zijn voor optimale kijkervaring.
quote:Op donderdag 20 augustus 2009 11:12 schreef TNA het volgende:
Het is net wat je mooi vindt, maar op 2 meter afstand is 32" meer dan genoeg. Persoonlijk vind ik Philips overigens het mooiste beeld leveren.
Het is natuurlijk ook wel een enigzins persoonlijke keuze. Dat zei hij er ook wel bij. Voor mezelf werkt het eigenlijk prima. Ik zit ook 2 meter van mijn tv (lang leve de studentenkamer) en mijn scherm is met 43 cm breed net iets te klein. Veel groter zou ik het ook niet willen hebben.quote:Op donderdag 20 augustus 2009 11:34 schreef Chaos-Zero het volgende:
[..]
50cm vind ik dan wel weer erg klein hoor
Dat is waar ja! Alleen volgens mij zijn er alleen nog niet zo heel erg veel games die full HD ondersteunen. Over die bluray ben ik nog niet zo zeker van...quote:Op donderdag 20 augustus 2009 11:49 schreef _GdR_ het volgende:
Koop nou maar een fullHD. PS3 & bluray zijn fullHD. En blurays ga je echt wel kijken als je een HD tv hebt
Die vergelijking gaat niet op, je moet eerst bepalen of je naar SD of HD beel aan het kijken bent, pas daarna kun je zeggen wat de ideale kijkafstand is.quote:Op donderdag 20 augustus 2009 11:32 schreef bioloogje het volgende:
Ik heb veel in verschillende electronica winkels gestaan, en de enige zaak waar ik de eigenaar van vertrouwde op deskundigheid, raad mensen aan om een scherm te kopen dat in de breedte 4x zo klein is als de kijk afstand.
Dus als je vanaf 4 meter afstand tv kijkt. Dan moet het scherm 1 meter breed (dus niet diagonaal) zijn voor optimale kijkervaring.
Misschien kijk je nu nog niet naar HD, maar zeg dat je TV 5 jaar meegaat, dan heb je in die tijd echt wel een hoop dingen in HD. Nu geen Full HD kopen is in mijn ogen zonde.quote:Op donderdag 20 augustus 2009 11:53 schreef Chaos-Zero het volgende:
[..]
Dat is waar ja! Alleen volgens mij zijn er alleen nog niet zo heel erg veel games die full HD ondersteunen. Over die bluray ben ik nog niet zo zeker van...
het gaat om breed he, niet diagonaal. Dus 50 cm breed is denk ik iets in de 80 a 90 cm diagonaal.quote:Op donderdag 20 augustus 2009 11:34 schreef Chaos-Zero het volgende:
[..]
50cm vind ik dan wel weer erg klein hoor
Over het algemeen heeft dat niet zoveel met de LCD-panel te maken, maar meer met de hardware die het signaal omzet. Ik heb een LG omdat die naar mijn smaak een betere tuner had dan menig ander merk, save een full HD-toshiba (was veel beter maar meteen 3x zo duur).quote:Op donderdag 20 augustus 2009 11:21 schreef KingSizePinda het volgende:
Voor zo'n afstand zou ik voor de 82cm gaan .. Kheb zelf een 94cm Phillips Full HD en zit er 3 meter vanaf maar et beeld is niet geweldig. Ik ben nog op zoek naar een kleinere televé ..
50 breed is ongeveer 57 diagonaal. Met dank aan Pythagoras.quote:Op donderdag 20 augustus 2009 11:58 schreef Tja..1986 het volgende:
het gaat om breed he, niet diagonaal. Dus 50 cm breed is denk ik iets in de 80 a 90 cm diagonaal.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |