quote:WEERALARM ORANJE: ZEER ZWARE WINDSTOTEN
In de loop van vanmiddag trekken onweersbuien vanuit het zuidwesten het land binnen. Bij de buien, die zich verraderlijk snel kunnen ontwikkelen, is er een grote kans op zeer zware windstoten tot 110 km per uur, hagel en lokaal veel neerslag.
Er is door de windstoten kans op ZEER grote schade, het weeralarm heeft de code oranje. Dit is de op één na meest dreigende situatie. Ga daarom niet naar buiten tenzij het strikt noodzakelijk is.
De buien verplaatsen zich noordoostwaarts en bereiken aan het einde van de middag het noordoosten.
Bron: RampenInfo.nl / KNMI
quote:Waarschuwing voor extreem weer
(Novum) - De tropische warmte waar Nederland woensdag mee te maken kreeg, wordt donderdagmiddag verdreven door stevige onweersbuien. In de loop van de dag worden buien verwacht met zeer zware windstoten tot 110 kilometer per uur, hagel en lokaal veel neerslag. De buien kunnen zich 'verraderlijk snel' ontwikkelen, waarschuwt het KNMI.
De buien trekken in de loop van de middag vanuit het zuidwesten het land binnen. Aan het begin van de avond wordt het noodweer verwacht in het noordoosten. Het KNMI schat de kans op een weeralarm op zestig procent en deed donderdag alvast een 'voorwaarschuwing' uit.
De tropische warmte bereikte Nederland woensdag. Op veel plaatsen werd het 30 graden. In de nacht van woensdag op donderdag zakt het kwik niet onder de 20 graden.
Donderdagochtend schijnt de zon eerst nog volop en stijgt de temperatuur snel tot boven de 30 graden. In het westen van het land wordt het 32 graden, in het oosten kan de 35 graden worden gehaald. Daarmee wordt het waarschijnlijk de warmste dag van het jaar. De hoogste temperatuur tot nu toe werd op 6 augustus met 32 graden bereikt in Hoek van Holland.
En waar moet ik al die planten laten dan?quote:Op donderdag 20 augustus 2009 09:03 schreef Kaneel het volgende:
Ik zou adviseren je balkon en tuin ff leeg te maken
quote:Op donderdag 20 augustus 2009 09:01 schreef Kaneel het volgende:
Ga daarom niet naar buiten tenzij het strikt noodzakelijk is.
Ik een te koop bord aan m'n balkon hangenquote:Op donderdag 20 augustus 2009 09:03 schreef Sm0keZ het volgende:
Geweldig, volgens mij heb ik nog een tweetal ramen openstaan thuis
Wij houden van oraaaaanje, om zn daden en zn doeeeeeeeeeeeeen....quote:
Je had een te koop bord aan je balkon hangen.quote:Op donderdag 20 augustus 2009 09:10 schreef Keltie het volgende:
[..]
Ik een te koop bord aan m'n balkon hangen
Het KNMI heeft ook een aantal juiste weeralarmen afgegeven. Vooral in de zomer met zware buien, helaas zitten ze er in de winter nogal eens naastquote:Op donderdag 20 augustus 2009 09:09 schreef LordNemephis het volgende:
Zal wel weer met een sisser aflopen - net als alle weeralarmen van het KNMI
Inderdaad, laat ze vooral net doen alsof er niets gaat gebeuren op de warmste dag van het jaar wanneer een groot deel van Nederland op het strand ligt/op het water is.quote:Op donderdag 20 augustus 2009 09:09 schreef LordNemephis het volgende:
Zal wel weer met een sisser aflopen - net als alle weeralarmen van het KNMI
Snel naar huis, het adres erop kalkenquote:Op donderdag 20 augustus 2009 09:11 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
Je had een te koop bord aan je balkon hangen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |