dat is wel erg laatquote:Op donderdag 20 augustus 2009 12:05 schreef xxjosjex het volgende:
Pas om 130.00 komt het zeeland intrekken he, dat noodweer.....
Is er al wat ik zie op de radar nog niet veel.quote:Op donderdag 20 augustus 2009 11:44 schreef RijstNatie het volgende:
Ik zit in het zuidwesten van nederland. Omgeving Roosendaal![]()
Het zal dus ongeveer nog 70 minuten duren voordat de hel losbarst![]()
Vorige keer hadden we hier ook gelukquote:Op donderdag 20 augustus 2009 11:44 schreef RijstNatie het volgende:
Ik zit in het zuidwesten van nederland. Omgeving Roosendaal![]()
Het zal dus ongeveer nog 70 minuten duren voordat de hel losbarst![]()
Nee, helemaal niets.quote:Op donderdag 20 augustus 2009 13:37 schreef CyclingGirl het volgende:
[..]
Is er al wat ik zie op de radar nog niet veel.
Heerlijk dat windjequote:Op donderdag 20 augustus 2009 14:40 schreef Me_Wesley het volgende:
Begint in Delft wel al te waaien.. Nog niks spectaculairs though.
Kortom buien radar niet echt te vertrouwen, het kan uit het niets ontstaan.quote:do 20 aug 2009, 08:54 | lees voor
KNMI geeft weeralarm wegens zeer zware windstoten Van onze correspondent
DE BILT - Nederland wordt vanmiddag getroffen door extreem noodweer. Vanaf een uur of 14.00 zullen heftige buien met zeer zware windstoten, onweer en hagel genadeloos over ons land trekken en mogelijk een spoor van vernielingen achterlaten.
Het KNMI heeft daarom een weeralarm afgegeven. "Het zal ongelooflijk hard tekeer gaan", zegt woordvoerder Harry Geurts. "Her en der zal echt flinke schade kunnen ontstaan. We verwachten windstoten van tegen de 110 km per uur. Dat is echt zeer zwaar."
Het feit dat er vanmiddag rond twee uur op buienradars nog niet veel te zien was van de voorspelde weersomslag, is volgens het KNMI heel normaal. "Dat is juist het verraderlijke van dit weeralarm. Stapelwolken kunnen binnen een kwartier uitgroeien tot grote onweersbuien", voegt het KNMI toe.
Het weerinstituut hoopt dat iedereen de waarschuwing ter harte heeft genomen. "Vooral op het water zal het vanmiddag heel verraderlijk zijn. Omdat het noodweer zo ontzettend snel over het land trekt, zal het van het een op het andere moment ineens levensgevaarlijk zijn. Is het het ene moment nog windstil, het volgende moment kan er een windstoot van 110 km per uur voorbij knallen."
De temperatuur zal daarnaast ontzettend snel dalen. Nu loopt het kwik nog op richting de 35 graden, maar als het noodweer eenmaal losbarst, is het snel gebeurd met die warmte. Zo kan de temperatuur volgens het KNMI binnen een half uur tijd tot onder de 20 graden dalen.
Het noodweer zal beginnen in Zeeland en vervolgens heel het land overtrekken. "Voor zover wij nu kunnen zien, blijft geen enkele regio gespaard. Maar waar het het heftigst zal zijn, valt nu nog niet te voorspellen".
Pas halverwege de avond zal de hemel weer rustig worden. Volgens Geurts zal de avondspits dan ook zeker overlast gaan ondervinden van het noodweer. "We raden mensen daarom aan de berichten goed in de gaten te blijven houden. Hopelijk kunnen we aan het einde van de dag constateren dat iedereen toch weer veilig is thuis gekomen".
Kunt beter bij buienradar de prognose voor komende 3 uur pakken en dan europa als optie kiezen, geeft iets duidelijker beeld als enkel nederland selecterenquote:Op donderdag 20 augustus 2009 15:00 schreef zomaareennaam het volgende:
buienradar:
The service is unavailable.
Server is too busy
paar keer f5 - zie nu dat het meeste toch erlangs gaat - trekt voorlangs bij de kust...
s'nachts 35 graden wowquote:Op donderdag 20 augustus 2009 15:54 schreef Zwansen het volgende:
Ik was vorige week in Dubai, daar was het 's nachts 35 graden en overdag 45. Maar dit voelt ook wel lekker warm aan.
Ja, maar daar heb ik nergens last van en hier zweet ik me de takken.quote:Op donderdag 20 augustus 2009 15:54 schreef Zwansen het volgende:
Ik was vorige week in Dubai, daar was het 's nachts 35 graden en overdag 45. Maar dit voelt ook wel lekker warm aan.
http://www.meteox.nl/h.aspx?r=&jaar=-3&soort=loop1uurquote:Op donderdag 20 augustus 2009 15:48 schreef Sputnik het volgende:
[..]
Kunt beter bij buienradar de prognose voor komende 3 uur pakken en dan europa als optie kiezen, geeft iets duidelijker beeld als enkel nederland selecteren
En waar is 'hier'?quote:Op donderdag 20 augustus 2009 15:59 schreef Hondenfluitje het volgende:
Het begint hier nu wel steeds harder te waaien, en wat meer bewolking.
Yay! lang leven de projectielen die door je ruit kunnen vliegenquote:Op donderdag 20 augustus 2009 16:01 schreef Boomfluisteraar het volgende:
Blij dat ik de dakgoot gister heb gerepareerd van het tuinschuurtje.![]()
quote:Op donderdag 20 augustus 2009 16:04 schreef Tha_Duck het volgende:
Ik zit al sinds 15:00 onder mijn bureau. Maar er gebeurd maar niets
Tijd voor een soepie lijkt me.quote:Op donderdag 20 augustus 2009 16:04 schreef Tha_Duck het volgende:
Mijn secretaresse zat net 10 minuten onder mijn bureau. Gebeurde genoeg, alleen nog steeds geen noodweer.quote:Op donderdag 20 augustus 2009 16:04 schreef Tha_Duck het volgende:
Hier ook niet (omg Venlo), op een enorme windvlaag af en toe na. Nog steeds 34 gradenquote:
Maar stevig onweer in Nederland is toch wat schraal hoor.quote:Op donderdag 20 augustus 2009 16:08 schreef lynda het volgende:
word nu toch wel eens tijd voor een onweersbui waar je U tegen zegt
quote:Op donderdag 20 augustus 2009 16:13 schreef WammesWaggelus het volgende:
Hier vallen de mussen nog gewoon van het dak! [ afbeelding ]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |