abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_72110082
Waarom deed niemand mee met de watergevechten op donderdagmiddag
Verslagje komt later, eerst douchen en een vette snack halen
pi_72110087
Mijn eerste Lowlands en gelijk geweldig!

Ik ben toch meer van de dance en house, en vond de Bravo dus juist geweldig. Met name zaterdagavond 5 uur lang lopen techno'en, meesterlijk.

Qua bands vond ik die Hank 3 en de nog watters erg leuk en origineel. Prodigy was mijn binnenkomer en echt megavet. Snoop Dogg was muzikaal echt slecht (wel mooie maar niet echt originele intro), maar de sfeer was goed met name door het bizarre volk op het grasveld.

De sfeer was mega. Vrijdag een inkomdagje, zaterdag het grote feest en zondag de gekke dag met allerlei verkleedpartijen. Douches waren goed en mits juist getimed snel en wc's schoner dan gewend.

Topfeestje!
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_72110217
Ik begin maar even met props voor de buren, die ons onderdak gaven tijdens de stortbui op donderdag.

Mijn top 5:
1. Bloc Party, ze straalden zoveel energie uit tijdens hun optreden, voorste vak bijna helemaal vooraan
2. Them Crooked Vultures, eindelijk komen Dave Grohl zijn drumskills echt naar buiten, die hij bij Nirvana nooit echt heeft kunnen uiten.
3. Prodigy, er werdt een geweldige set gespeelt, beter hadden ze ze niet kunnen kiezen.
4. Kees van Hondt, hij weet hoe hij het publiek met zich mee moet krijgen!
5. Kaiser Chiefs, gezellig een avondje meeblerren met alle hits op een rij.
pi_72110409
Sow weer thuis. Het was weer geslaagd! Verslagje volgt later
Ik ben een meisje =)
pi_72111009
Mijn leukste Lowlands en veel dingen waren super.
Allereerst de lichte wijzigingen van het terrein wat meer spreiding gaf en ook meer het idee gaf dat er zoveel gebeurde, top van de organisatie.
Weer veel barcadi raz+sprite, bier en baco's gezopen en teveel gevreten....loempia's, pannenkoeken, mr.long en hamburgers.
Beste optredens waren voor mij:
Lily Allen (met een briljante versie van "It's not fair")
TCV: Opkomst Dave Grohl en maakte de hype gewoon waar.
TEODM: Jesse maakte er een leuke show, evenals drummer Castillo.
Arctic Monkeys: Iets minder dan verwacht, maar komt omdat ze de oude nummers ook in de stijl van het nieuwe album spelen.
De staat: Het optreden van Lowlands 2009. 3de keer dat ik ze dit jaar zien en ze worden steeds beter. 2x drums zijn natuurlijk altijd top.
Kees van Hondt: tering wat heb ik gelachen. Heb het nog in de kop.

Weer was geweldig, ook niet onbelangrijk.
Topweekend!!!

[ Bericht 5% gewijzigd door Zeiksnor op 24-08-2009 14:16:08 ]
PSN: Poekimammi_nl
  Moderator maandag 24 augustus 2009 @ 14:11:43 #181
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_72111069
Iemand een idee wat er aan de hand is? We staan al ruim 2 uur stil op het parkeerterrein en er is in die tijd geen enkele beweging in gekomen. Lijkt me niet normaal
26 oktober - 2 november Frankrijk | 3 feb - 6 feb Hong Kong/6 feb - 26 feb Vietnam
pi_72111070
Het was zo leuk uiteindelijk
Maar ik ben lui en heb geen zin om alles te vertellen dus ik maak een compilatie ofzeau:

hipste: lilly allen
zweterigste: whitest boy alive
meest gemiste: kasabian & eagels of death metal & peaches
grootste teleurstelling: the prodigy (het leek wel alsof de muziek niet hard genoeg was ofzo)
meest meegezongen: spinnerette (misschien heb je me nog gehoord ik droeg een strapless zebrajurkje) & the prodigy (the fat of the land was mijn eerste cd ooit )
meest gedanst: whitest boy alive & chase+status (daar werd ik nog uitgemaakt voor een veels te degelijk wijf) & 90's now
vetste kuiven: kitty daisy and lewis
lekkerste jongen: die ene met het eddie vedder gezicht
lekkerste eten: chicken massala

zo is het wel genoeg voor vandaag
pi_72111087
quote:
Op maandag 24 augustus 2009 14:11 schreef MaJo het volgende:
Iemand een idee wat er aan de hand is? We staan al ruim 2 uur stil op het parkeerterrein en er is in die tijd geen enkele beweging in gekomen. Lijkt me niet normaal
Ik kijk wel even
  maandag 24 augustus 2009 @ 14:18:05 #184
43675 TAV74
We're a virus with shoes
pi_72111199
geweldige editie

Heb overal gewoon een toffe sfeer ervaren en voor het eerst was de vrijdag de tofste dag. Waren donderdagnacht al flink los met het nodige bier, vrijdag zaten we er al helemaal in met Faith no More in het voorvak als hoogtepunt.

Zaterdag ook een hele toffe dag (met wel heel erg veel bier, hele dag in licht aangeschoten staat kunnen blijven, lekker), veel dingen deels gezien en me daarmee prima vermaakt. `s nachts werd het niet eens zo heel laat, maar aangezien we ook al erg vroeg begonnen waren (als de tien in de klok is is het immers de hoogste tijd voor de eerste biertjes) was het toen ook wel mooi geweest.
Zondag bijna traditioneel de relaxte festivaldag, genoten van mooi weer (bijna te warm) en de nodige bandjes gezien.

Hoogtepunten: Faith no More & De Staat, De grote biertjes op het terrein (stuk effectiever!) en de sfeer die ik dit jaar echt weer ouderwets goed vond.

Oh ja: en gewoon een vet compliment voor de organisatie, vond het dit jaar echt heel goed georganiseerd. Nergens belachelijk lang gewacht, het terrein zag er beter uit dan vorig jaar, eten was weer super en ik vond het terrein en het sanitair opvallend netjes/schoon dit jaar.

Volgend jaar maar weer
"The whole image is that eternal suffering awaits anyone who questions God's infinite love. Believe or die! Thank you, forgiving Lord, for all those options.”
pi_72111242
quote:
Niks gevonden, maar bij station 't harde hadden we 3 uur geleden wel 20 minuten vertraging richting utrecht, misschien staat het daar te vol ofzo.
Maar er staat niks op internet iig
  maandag 24 augustus 2009 @ 14:34:58 #186
42816 peaceman
Peace Man! ofzo...
pi_72111556
Mijn verslag komt later deze week nog wel een keer, maar ben ik zo\n beetje de enige die bij Lowlands zingt was? Wat was dat tof!
op 22 augustus met ca. 15.000 man All i want for christmas is you zingen.
pi_72111625
quote:
Even nog wat langer wachen en dan komt het vanzelf goed.

Dan waren wij dit jaar eens op tijd weg, van die wacht file hadden we vorig jaar last van,dit jaar gewoon in de auto kunnen stappen en meteen weg kunnen rijden.

Verder was het weer een leuk feestje overal en nergens op lowlands.
pi_72111752
quote:
Op maandag 24 augustus 2009 14:34 schreef peaceman het volgende:
Mijn verslag komt later deze week nog wel een keer, maar ben ik zo\n beetje de enige die bij Lowlands zingt was? Wat was dat tof!
op 22 augustus met ca. 15.000 man All i want for christmas is you zingen.
Er was zooveel. We wilden ook de trampoline en de SIlent DIsco, maar geen tijd gewoon. Volgend jaar misschien Sziget.
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

pi_72111847
3 dagen is eigenlijk best kort.
pi_72111978
Ik ben ook weer terug, post even een verslag en ga lekker slapen.

Vrijdag
Als intro leek het me leuk om even een stukje Roosbeef mee te pakken. Leuke songs met droge teksten.
White Lies is een band die ik heel graag wilde zien. Ik vond het concert vrij statisch maar er songs live waren erg goed. Er waren flinke uithalen qua zang en de basloopjes liepen ook erg lekker. Ze speelden eigenlijk gewoon hun beste songs, en een nieuwe die ook goed beviel.
Paolo Nutini was goed genoeg om even relaxed met een biertje in het gras te zien. Sommige mensen knappen live af op hem door zijn oude mannetjes stem maar daar had ik geen probleem mee.
Bon Iver was één van de hoogtepunten van lowlands voor mij. Mooie songs die uitliepen tot goed uitgewerkte climaxen en zelfs jams.
The Klaxons gaven een gemengd optreden van oude songs en wat nieuwer werk. Het was wel overduidelijk dat de oudere songs veel beter in ontvangst genomen werden.
Ik ben geen hiphop fanaat maar vond Dizzee Rascal altijd wel lekker klinken door zijn karakteristieke stemgeluid. Met een goede combinatie van oud en nieuw werk wist hij heel de zaal mee te krijgen. Hij vertelde ons wel een keer of 4 wanneer zijn nieuwe album ook alweer uit kwam.
Ik ben al een tijd fan van Clark dus die heb ik zeker niet laten schieten in de x-ray. Hij draaide een stevige set waar als je net een ritme te pakken had om op te bewegen alweer iets heel anders draaide, gememgd door een hoop ruis en ander niet te identificeren geluid.
Mijn vrienden verklaarden me voor gek maar ik besloot om The Prodigy te laten schieten en naar Grizzly Bear te gaan. Het was vrij intiem en mooi. De harmonieuze zang viel goed samen maar werd voor mij ietwat verpest door het geluid uit de speakers waardoor het wat rommelig klonk. Met nieuwe hits als Two Weeks en While you wait for the others en een oude hit, The Knife, bleven ze het hele concert boeiend.

Zaterdag
Uit nieuwsgierigheid ging ik naar Jessica Lea Mayfield. Ik moet zeggen dat het één van de ontdekkingen van deze Lowlands voor mij was. Duistere liedjes bijgestaan door flink wat delay van een electrisch gitaar, dit pakte erg lekker uit.
Iets waar ik flink sacherijnig over was, is het fijt dat Health en Chrystal Antlers tegelijk waren ingeroosterd. Ik besloot toch maar naar eerstgenoemde te gaan en heb bijna de hele set vooraan meegemaakt. Een explosie van energie en noise kwam vrij. Ze dansen nog net niet over het podium van instrument naar instrument.
Wow, wat heeft Moke veel fans! Maar wacht, iedereen blijft staan.. Zouden meer dan de helft dan toch alvast voorThem Crooked Vultures zijn gekomen? Gemeld als Mystery Act maar iedereen wist het stiekem al. Het nadeel is dat niemand hun nummers nog kende dus daarom was het in het begin nog een beetje twijfel achtig of ik het iets vond, maar er kwamen steeds betere jams en riffs. Het was bizar druk en ik zag veel mensen weggedragen worden. Mijn verwachtingen werden niet helemaal waargemaakt maar het was zeker een goed optreden en het is toch leuk om een paar van je muzikale helden te zien.
Kyteman's Hip Hop Orkest ging ook helemaal los. En aangezien ik van goed opgebouwde climaxen hou kwam ik goed aan mijn trekken.
Toen ik vlak erna naar Basement Jaxx ging, vond ik het allemaal een beetje tegenvallen eigenlijk. Misschien net de helft van de energie van Kyteman. De hitjes werden wel goed ontvangen maar het bleef mij niet boeien.
Toen werd het tijd voor het hoogtepunt van de avond. Fever Ray's optreden was erg duister. De opkomst met rook en de verkleed partij. De zware bas, de ritmes van de trommels en een heuse lichtshow droegen bij aan een intiem en donker concert. Erg the Knife dus erg vet. Enige minpunt is dat ze niet even bedankten maar gewoon wegliepen, maar dat zal wel deel van de act zijn.

Zondag
Knalpot was een band waar ik erg naar uit keek. Het was totaal niet druk dus kon goed rond bewegen op de noise jazz van deze heren. Die gekleed met groene shirts en rode mutsen zo voor boards of canada door konden gaan.
De Staat is één van de bands van dit jaar voor mij. Live nog beter dan op plaat. Geniaal gebruik van ritme's en met één album al een erg strakke setlist. Ook de gast artiesten waren een leuke bijkomstigheid.
Enter Shikari Heb ik vanuit het gras bekeken. Precies zoals ik verwacht had, terwijl ik een koud biertje naar binnen slokte bedacht ik me hoe warm de mensen vooraan het zouden moeten hebben.
Vampire Weekend was leuk, maar ik blijf het een beetje 'lullige' muziek vinden.
Omdat ik Drive Like Maria al kende besloot ik maar te gaan naar Snoop Dogg. Mensen werden gek en klommen op van alles en lieten zich overal voor uitlenen, springen, middelvingers etc. Het was ook best een leuke show, maar ik heb toch het gevoel dat dat meer kwam omdat het gewoon Snoop Dogg was.
Gewapend met nepsnorren naar de Eagles of Death Metal! Jammer dat Homme niet drumde maar Castillo was zeker geen onwaardige vervanger. Jesse Hughes betoverde letterlijk het publiek en met stevige rock en een paar hitjes sloten ze af met het grootste applaus die op lowlands heb meegemaakt.
Arctic Monkeys speelden echt veel te veel nieuw materiaal. Die songs waren zeker niet slecht maar je zag dat het publiek veel meer plezier beleefde aan de enkele hitjes die ze speelden, ook de keuze om de laatste twee songs vrij ingetogen en onbekend te houden was nogal een anticlimax.
Kees van Hondt was gewoon oorlogs gebied. Ik moest om me heen blijven kijken anders kreeg ik zo een voet in mijn gezicht. Ik zag picknicktafel's, hekken, kliko's en oplaasbeesten crowdsurfen. En zelfs een lullig dekseltje werd netjes doorgegeven door het publiek, wat een show!.
Vervolgens heb ik nog lekker sloom meegedanst metBenga. Wat een bas kwam daar uit voort zeg, ik vond het misschien nog wel beter dan zijn set op het STRP festival.
pi_72111983
quote:
Op maandag 24 augustus 2009 14:46 schreef Angel-A het volgende:
3 dagen is eigenlijk best kort.
Mijn lichaam vindt van niet.

pi_72112044
quote:
Op maandag 24 augustus 2009 14:51 schreef On het volgende:

Vrijdag

Ik ben geen hiphop fanaat maar vond Dizzee Rascal altijd wel lekker klinken door zijn karakteristieke stemgeluid. Met een goede combinatie van oud en nieuw werk wist hij heel de zaal mee te krijgen. Hij vertelde ons wel een keer of 4 wanneer zijn nieuwe album ook alweer uit kwam.
21 september ja, ik heb het nog onthouden ook.
Was net even naar het station om een vette hap te halen, laatste bosjes LL-gangers kwamen uit de trein van 't Harde
  maandag 24 augustus 2009 @ 15:00:52 #193
213498 SpauldingPF
When the music's over
pi_72112164
Waarom was Homme er eigenlijk niet bij dan met de EoDm?
Aux raus was ook lachen
pi_72112166
quote:
Op maandag 24 augustus 2009 14:52 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Mijn lichaam vindt van niet.
Weheheh mijne ook niet.. denk dat het uit protest uit schakelt als het verneemt dat Lowlands 4 volle dagen zou duren..

Ik wordt oud
pi_72112217
quote:
Op maandag 24 augustus 2009 15:01 schreef Sunnythesun het volgende:

[..]

Weheheh mijne ook niet.. denk dat het uit protest uit schakelt als het verneemt dat Lowlands 4 volle dagen zou duren..

Ik wordt oud
Ja, Sziget is met 7 dagen echt extreem. Dat trek ik niet. Op zich trek ik meer dan 3 dagen wel, maar niet op de manier waarop ik Lowlands 2009 heb gevierd. Zeker niet omdat ik pas bij The Prodigy binnenkwam en vanochtend weer wegging. De tijd eromheen non-stop werken. Dat is niet aan te raden. Volgend festival neem ik vrij erbij.

maandag 24 augustus 2009 @ 15:03:37 #196
213498 SpauldingPF
When the music's over
pi_72112221
Eerste 3 nachten maar 6 uur geslapen in totaal dus ik was gisteravond bij kees van hondt naar de kloten. Nog wel geprobeerd een picknicktafel naar voren te slepen, maar die werdt halverwege door de security afgepakt was wel grappig.
pi_72112233
quote:
Op maandag 24 augustus 2009 15:01 schreef Sunnythesun het volgende:
Ik word oud
Jij bent een jong juffie vegeleken bij deze stokoude docent...

pi_72112252
quote:
Op maandag 24 augustus 2009 15:03 schreef SpauldingPF het volgende:
Eerste 3 nachten maar 6 uur geslapen in totaal dus ik was gisteravond bij kees van hondt naar de kloten. Nog wel geprobeerd een picknicktafel naar voren te slepen, maar die werdt halverwege door de security afgepakt was wel grappig.
Haha, dat was ook bij Benga in de Bravo later.

pi_72112288
quote:
Op maandag 24 augustus 2009 15:03 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Ja, Sziget is met 7 dagen echt extreem. Dat trek ik niet.
Pfff nee, dat is me echt te veel van het goede. Het is idd zo intens dat het na 3 dagen gewoon op is, dan absorbeer ik niets meer Precies goed gewoon
pi_72112301
Ik heb 4 dagen niet-Lowlands ook overleefd..geen traan gelaten
Wel beetje gevolgd, natuurlijk. Ik ga niet Cold Turkey..
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')