abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_72023008
hallo

ik ben vorig jaar rond deze tijd voor de keuring van de landmacht geweest maar kreeg te horen dat ik afgekeurd ben.

alleen mag je afgekeurd worden op grond dat je ooit in je verleden seksueel misbruikt bent?? want dat gaven ze me nammelijk als reden op van afkeuring..
  woensdag 19 augustus 2009 @ 22:14:13 #2
168777 Rave_NL
Obey the Dance Commander!
pi_72023278
Ik neem aan dat je op psychologische redenen afgekeurd bent?
Heb je vroeger ooit medicijnen gekregen om het te verwerken?

Want ik vind het namelijk wel een verdachte manier om iemand af te keuren.
Cobra4: "Twijfelen aan de kennis van Rave. :')
EllaN: Rave IS een parel. Mijn parel. Onze parel O+. Voor altijd.
Amphibisch getraind voor het zinkende [DEF]-schip
  PR/Manusje van alles woensdag 19 augustus 2009 @ 22:15:42 #3
148800 crew  Surveillance-Fiets
Toezicht is gezond!
pi_72023328
Als jij dusdanig veel last ondervind van dat feit wel ja... Je moet geestelijk natuurlijk wel 'in orde' zijn.
Ik denk meer dat je als nieuwsposter een geile egocentrische narcist moet zijn, die een flinke stijve krijgt van alle berichten die ie van zijn eigen hand ziet op de FP, zo! ©yvonne
Beste nieuwsbericht ooit op de FOK!frontpage!
  woensdag 19 augustus 2009 @ 22:17:07 #4
97186 Rosbief
Gezond en mals
pi_72023363
En hoe kwamen ze daar achter?
Leer werkwoorden vervoegen, vlerk!
  woensdag 19 augustus 2009 @ 22:19:02 #5
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_72023442
Heftig dat jou dat zó duidelijk gezegd is, pfffff.

Misschien had je in je functie veel moeten samenwerken met mannelijke collega's en dat ze daarom misschien problemen verwachtten?
pi_72023454
quote:
Op woensdag 19 augustus 2009 22:17 schreef Rosbief het volgende:
En hoe kwamen ze daar achter, tijdens de vleeskeuring?
foei!

Misschien dat ze je niet stabiel genoeg vinden. Stel dat jij verteld in therapie te zijn geweest , medicatie gebruikt hebt oid, kan ik me voorstellen dat ze het als een risico zien je aan te nemen.
If you let your fears keep you from flying, you will never reach your high
  woensdag 19 augustus 2009 @ 22:19:30 #7
174018 AryaMehr
By any means necessary
pi_72023459
quote:
Op woensdag 19 augustus 2009 22:15 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
Als jij dusdanig veel last ondervind van dat feit wel ja... Je moet geestelijk natuurlijk wel 'in orde' zijn.
Dit dus. Bovendien heb je bepaalde gebieden in de wereld zoals Afrika waar seksueel misbruik aan de orde van de dag is. Met de kans om ooit uitgezonden te worden naar zulke gebieden moet je dus wel honderd procent in orde zijn en dat je dus niet last ondervindt van de gebeurtenissen die in het verleden plaatsgevonden hebben. Hoe ga je reageren wanneer je in bepaalde gebieden ziet dat vrouwen of kinderen seksueel misbruikt worden?
  woensdag 19 augustus 2009 @ 22:19:38 #8
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_72023461
quote:
Op woensdag 19 augustus 2009 22:17 schreef Rosbief het volgende:
En hoe kwamen ze daar achter, tijdens de vleeskeuring?
Respectloos
pi_72023616
quote:
Op woensdag 19 augustus 2009 22:19 schreef Boca_Raton het volgende:

Misschien had je in je functie veel moeten samenwerken met mannelijke collega's en dat ze daarom misschien problemen verwachtten?
Hoezo heftig dat het duidelijk gezegd is? Als ze bij Defensie ook al alles wat een beetje gevoelig ligt gaan verbloemen of om de feiten heen draaien dan zou het helemaal een puinhoop worden lijkt me. Wees blij dat mensen die ooit ons land misschien moeten verdedigen zo streng uitgekozen worden.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 19-08-2009 22:24:07 ]
  woensdag 19 augustus 2009 @ 22:28:04 #10
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_72023807
Heftig in die zin, dat zoiets als seksueel misbruik al traumatisch genoeg is. Om daar specifiek op afgewezen te worden vind ik dubbelop tragisch.

Wat is er op tegen om gewoon te melden dat ze TS niet geschikt achten voor de baan?
pi_72023849
Puur en alleen afkeuren op sexueel misbruik vind ik niet kunnen. Niet iedereen houdt er een levenslang trauma aan over. Ze moeten vin dik wel in overweging nemen hoe en in hoeverre je het verwerkt hebt.
  woensdag 19 augustus 2009 @ 22:30:51 #12
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_72023914
quote:
Op woensdag 19 augustus 2009 22:29 schreef Raug het volgende:
Puur en alleen afkeuren op sexueel misbruik vind ik niet kunnen. Niet iedereen houdt er een levenslang trauma aan over. Ze moeten vin dik wel in overweging nemen hoe en in hoeverre je het verwerkt hebt.
Ja, en waar je komt te werken. Ik heb nog niet begrepen dat TS in een oorlogsgebied komt te zitten.
  PR/Manusje van alles woensdag 19 augustus 2009 @ 22:33:03 #13
Toezicht is gezond!
pi_72023984
quote:
Op woensdag 19 augustus 2009 22:30 schreef Boca_Raton het volgende:

[..]

Ja, en waar je komt te werken. Ik heb nog niet begrepen dat TS in een oorlogsgebied komt te zitten.
Iedereen is militair en kan op uitzending, Ook als je lepels oppoetst voor in het magazijn.
Ik denk meer dat je als nieuwsposter een geile egocentrische narcist moet zijn, die een flinke stijve krijgt van alle berichten die ie van zijn eigen hand ziet op de FP, zo! ©yvonne
pi_72023986
quote:
Op woensdag 19 augustus 2009 22:30 schreef Boca_Raton het volgende:

[..]

Ja, dat ook inderdaad.
pi_72024032
quote:
Op woensdag 19 augustus 2009 22:33 schreef Surveillance-Fiets het volgende:

[..]

Iedereen is militair en kan op uitzending, Ook als je lepels oppoetst voor in het magazijn.
oooohw..wist ik niet!
  PR/Manusje van alles woensdag 19 augustus 2009 @ 22:35:46 #16
Toezicht is gezond!
pi_72024073
quote:
Op woensdag 19 augustus 2009 22:34 schreef Raug het volgende:

[..]

oooohw..wist ik niet!
En je komt sowieso in een 'gevechtspositie' als je je laat keuren.
  woensdag 19 augustus 2009 @ 22:38:21 #17
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_72024161
Goh... nooit geweten... ik dacht dat je dat expliciet moest aangeven dat je eventueel uitgezonden wilt worden.
pi_72024189
Aah zo, ik hou me hier verder maar buiten denk ik. Weet echt niet hoe het allemaal werkt hahaha
  PR/Manusje van alles woensdag 19 augustus 2009 @ 22:40:01 #19
Toezicht is gezond!
pi_72024228
quote:
Op woensdag 19 augustus 2009 22:38 schreef Boca_Raton het volgende:
Goh... nooit geweten... ik dacht dat je dat expliciet moest aangeven dat je eventueel uitgezonden wilt worden.
Dat is het eerste wat ze je zo'n beetje vragen: of je weet dat je uitgezonden kan worden en hoe je daar over denkt. Overigens net als het gebruiken van geweld.
  woensdag 19 augustus 2009 @ 22:41:35 #20
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_72024305
Noooooit geweten!
  Moderator donderdag 20 augustus 2009 @ 10:13:17 #21
39093 crew  jitzzzze
Banaan in je oor
pi_72032473
quote:
Op woensdag 19 augustus 2009 22:38 schreef Boca_Raton het volgende:
Nou ja
  vrijdag 21 augustus 2009 @ 14:42:05 #22
121348 Erasmo
f/8 and be there.
pi_72071346
quote:
Op woensdag 19 augustus 2009 22:19 schreef Boca_Raton het volgende:

Grappig dat je er gelijk vanuit gaat dat het een vrouw is.
  vrijdag 21 augustus 2009 @ 21:47:00 #23
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_72082696
Ja, Hadassah de Boer is ook een vrouw, dus...
  vrijdag 21 augustus 2009 @ 23:47:05 #24
40093 Rock-shocker
No Charms Allowed
pi_72084342
Tja, lastig voor je, maar ik neem aan dat je er met de psycholoog in kwestie wel uitgebreid over gepraat hebt? Die zal wel ondervonden hebben dat je het nog niet voldoende verwerkt hebt.

Een vriendin van een vriendin van mij is afgekeurd omdat ze veel gezeik had met haar ouders destijds en de psycholoog vond dat zij het leger zag als manier om daarvan te ontsnappen. Dat is uiteraard geen goede reden en dus word je afgekeurd.

Ik ben juist het tegenovergestelde voorbeeld. Ik heb in de eerste tien jaar van mijn leven genoeg meegemaakt waar veel anderen levenslange psychologische problemen aan overhouden (ouders scheiden, vader trouwt toevallig gestoord wijf uit Amerika, moeders nieuwe vriend en vader van mijn halfbroertje overlijdt een jaar na geboorte broertje, dat soort ongein en allemaal in een periode van drie jaar) maar ik heb tijdens mijn interview laten weten daar geen problemen meer mee te hebben en dat al lang en breed verwerkt te hebben.

En ik ben door mijn keuringen heen gekomen. Ze hebben echt wel goed naar je gekeken. Maar het kan zijn dat je het afgelopen jaar veel verwerkt hebt, dus probeer het gewoon opnieuw zou ik zeggen!
Als je niets te zeggen hebt, kan je maar beter je bek houden | Records | Last FM | PSN: Private_Jarhead | WOOHOO, DRESS BLUES WITH A SWORD!
  maandag 24 augustus 2009 @ 17:19:11 #25
211797 Esses
Splendide mendax
pi_72116024
Ik kan mij heel goed voorstellen dat iemand die vroeger misbruikt is afgekeurd word. Ik heb in de dagelijkse praktijk met mensen samengewerkt bij wie dit (verzwegen) niet opgemerkt is. Dit heb ik zelf als een beste last ervaren bij sommige dingen.

Jammer voor jou natuurlijk, maar bekijk het van de andere kant.
Conform aanwijzing SG-Sociale Media: Al mijn publicaties zijn op persoonlijke titel en zijn geen officiële publicaties van mijn werkgever.
[i]Sed quis custodiet ipsos custodes?[/i]
pi_72118810
heej rock shocker

dat is nou juist het punt ik heb ook gezegd dat het me niks meer doet dat het verleden tijd is en dat ik mijn verleden heb laten rusten en opnieuw ben begonnen met het leven..

en toch ben ik afgekeurd omdat ik seksueel misbruikt ben.

en het hele rare was toen ik weer terug kwam in de kantine natuurlijk helemaal over de zeik heb ik daar het verhaal gedaan en toen kwamen 2 meiden naar me toe die zeiden dat hun wel doorwaren terwijl ze allebei verkracht zijn geweest dat was echt heel vaag..
pi_72119374
schijnbaar vond de psycholoog dat die 2 dames dr beter of iig anders mee om kunnen gaan dan jij. maar je kunt altijd een 2nd opinion vragen. En na een jaar kun je zowiezo weer opnieuw soliciteren en dus opnieuw gekeurd worden.
pi_72119792
quote:
Op maandag 24 augustus 2009 19:11 schreef hadassa1 het volgende:
heej rock shocker

dat is nou juist het punt ik heb ook gezegd dat het me niks meer doet dat het verleden tijd is en dat ik mijn verleden heb laten rusten en opnieuw ben begonnen met het leven..

en het hele rare was toen ik weer terug kwam in de kantine natuurlijk helemaal over de zeik heb ik daar het verhaal gedaan en toen kwamen 2 meiden naar me toe die zeiden dat hun wel doorwaren terwijl ze allebei verkracht zijn geweest dat was echt heel vaag..
Omg, hoeveel meiden waren daar wel niet aanwezig dat er wel 3 seksueel misbruikt/verkracht zijn?
  maandag 24 augustus 2009 @ 20:36:36 #29
40093 Rock-shocker
No Charms Allowed
pi_72121505
quote:
Op maandag 24 augustus 2009 19:11 schreef hadassa1 het volgende:
heej rock shocker

Dan waren ze daar blijkbaar echt niet van overtuigd, spijtig maar helaas. Maar ik zou het gewoon opnieuw proberen als ik jou was. Misschien denken ze er nu anders over of ben jij ook daadwerkelijk veranderd (hoewel je dat zelf natuurlijk niet zo voelt misschien). Succes!
Als je niets te zeggen hebt, kan je maar beter je bek houden | Records | Last FM | PSN: Private_Jarhead | WOOHOO, DRESS BLUES WITH A SWORD!
pi_72185314
quote:
Op maandag 24 augustus 2009 19:43 schreef Silven het volgende:

[..]

Omg, hoeveel meiden waren daar wel niet aanwezig dat er wel 3 seksueel misbruikt/verkracht zijn?

er waren toen een stuk of 20 tot 25 meiden die voor de keuring kwamen echt heel veel dus ik stond er zelf van te zien..
pi_72212875
Als je niet door het PO komt dan heb je ook écht niets bij defensie te zoeken.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')