abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 20 augustus 2009 @ 12:23:07 #51
63388 tass
There Can Be Only One!
pi_72036065
Ik zit vanaf zaterdag in Egypte, en heb nu al alle respect voor die mensen die met al het eten en drinken bezig zijn. Het resort heeft 600 gasten en die moeten allemaal 4x per dag eten!
Werkelijk ik snap niet hoe die dat volhouden!
Ben zeer benieuwd om te zien hoe dat gaat met het personeel als de zon ondergaat...
pi_72036259
dus je mag niet drinken, ook niet als je medicijnen moet nemen?

dat eten komt wel goed, das vast een kwestie van jezelf instellen en bovendien wordt het al vroeger donker en dan kan je los. Nooit echt begrepen waarom er zo'n ophef gemaakt wordt over niet eten terwijl je 's avonds en ś nachts gewoon alles kan eten maar goed...

dat drinken is een heel ander verhaal, dat lijkt me heel moeilijk zo niet onverantwoord, zeker als het zo warm is...
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
pi_72036330
tvp!
pi_72036569
quote:
Op donderdag 20 augustus 2009 12:30 schreef DarkElf het volgende:
dus je mag niet drinken, ook niet als je medicijnen moet nemen?

dat eten komt wel goed, das vast een kwestie van jezelf instellen en bovendien wordt het al vroeger donker en dan kan je los. Nooit echt begrepen waarom er zo'n ophef gemaakt wordt over niet eten terwijl je 's avonds en ś nachts gewoon alles kan eten maar goed...

dat drinken is een heel ander verhaal, dat lijkt me heel moeilijk zo niet onverantwoord, zeker als het zo warm is...
Als je medicijnen moet nemen, ben je blijkbaar ziek, en zieke Moslims zijn vrijgesteld van vasten. Alhoewel het wel beter is om vasten-dagen in te halen in de twee maanden na de ramadan. Toch zullen er genoeg Moslims zijn die dan hun medicijnen voor zonsopgang of na zonsondergang zullen nemen. Maar er zullen ook Moslims zijn die gewoon wel hun medicijnen nemen of evt. eten of drinken, omdat ze voelen dat het gaat hoe je in je hart voelt over God en dat God dat weet.. die zijn wat liberaler.
Wie, ik?
pi_72037038
ja zo kon ik het mij ook wel voorstellen, bedoel je hoeft niet verschrikkelijk ziek te zijn (bedlegerig) om medicijnen nodig te hebben en ik neem aan dat als t nodig is je heus wel ze kan en mag nemen... (als je ze perse verspreid moet nemen bijvoorbeeld) . Wat heeft een god aan een zieke gelovige..
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
pi_72037955
Wie, ik?
  donderdag 20 augustus 2009 @ 20:31:11 #57
198299 Gratau
eendracht maakt macht
pi_72052634
is het nou 21 of 22 augustus?
mundus vult decipi
pi_72053013
quote:
Official Decision and Announcement of the High Judiciary Council of Saudi Arabia...

Just a short time ago, Fatwa-Online was informed of the official decision and announcement of the High Judiciary Council (HJC) of Saudi Arabia that since the moon of Ramadhaan was not sighted this evening, here in Saudi Arabia, we shall be completing thirty (30) days of Sha'baan (1430 A.H.), in accordance with the hadeeth of the Messenger of Allaah (sal-Allaahu `alayhe wa sallam):

((Fast when you see the crescent. If it is obscured to you, then complete thirty days of Sha'baan. And break your fast when you see the crescent. If it is obscured to you then fast thirty days)), [transmitted by al-Bukhaaree and Muslim].

Subsequently, we shall be starting our taraaweeh prayers tomorrow evening (Friday 21 August 2009) after the 'Ishaa. prayer, in preparation for the first fast of Ramadhaan on Saturday 22 August 2009, inshaa.-Allaah.

http://www.fatwa-online.com/news/0090820_2.htm

22 Augustus beginnen we met vasten en morgen avond beginnen de Taraawieh-gebeden
  donderdag 20 augustus 2009 @ 20:49:13 #59
238709 Elkafila
I spy with my little eye..
pi_72053348
Ik wil dat nog wel een keertje proberen, de ramadan...
pi_72059791
Wanneer begint de Ramadan voor de Turken ?

ook Zaterdag ?
Voor vrede en rechtvaardigheid - Tegen alle soorten vormen van geweld.
pi_72059879
Succes aan de mensen die meedoen!, het is ook een tijd van bezinning en reflectie niet?
Op woensdag 22 december 2010 01:17 schreef MYV het volgende:
TS, mag ik jou moffenhoertje zijn?
pi_72059926
quote:
Op donderdag 20 augustus 2009 23:48 schreef Meki het volgende:
Wanneer begint de Ramadan voor de Turken ?

ook Zaterdag ?

Nee, morgen ik ga denk ik straks een uurtje slapen om dan weer wat te eten
pi_72060264
quote:
Op donderdag 20 augustus 2009 23:53 schreef Ayca het volgende:

[..]

Nee, morgen ik ga denk ik straks een uurtje slapen om dan weer wat te eten
De Marokkaanse / Somalische / Irakeze gemeenschappen beginnen Zaterdag.
quote:
De Turks-Europese moslims volgen Turkije en zullen aanstaande vrijdag beginnen met vasten. Voor de Marokkaanse moslims start de Ramadan echter zaterdag. Zij volgen veelal Saoedi-Arabie en volgens de waarnemingen van dit land begint de heilige maand 22 augustus.

De Turkse kalender is gebaseerd op een berekening vooraf. De islamitische feestdagen zijn al bekend voor het hele jaar. Libië berekent ook van tevoren wanneer de vastenmaand van start zal gaan.

Voor sommige groeperingen blijft de start van de ramadan tot de laatste dag een vraag. Wat is nou de exacte datum van de eerste dag vasten? De discussie rond het bepalen van het juiste tijdstip voor Ramadan is een jaarlijks terugkerend fenomeen. Soms kan de eerste vastendag van bijvoorbeeld de inwoners van Saoedi-Arabië drie dagen verschillen met de eerste Ramadandag van Pakistan en Iran.De sjiieten volgen meestal de grote geestelijke leider Ayat Illah Sistani. De Surinaamse gemeenschap luistert meestal naar een raad van geleerden die de eerste dag van de Ramadan aankondigen. Een deel van de Marokkaanse moslimgemeenschap volgt de aankondiging van een islamitisch land en een ander deel wil een combinatie zien tussen waarneming en berekening. Dit leidt dan weer tot een zogenaamde Turks-Marokkaanse benadering om het begin van de Ramadan vast te stellen.

Moslims onthouden zich in de Ramadan van zonsopkomst tot zonsondergang van eten, drank en seks. Veelal wordt de Ramadan voor moslims gezien als de belangrijkste maand van het jaar.

De Nederlandse Islamitische Omroep wenst de moslimgemeenschap in Nederland een gezegende vastenmaand toe.

Ramadan Mubarek...
pi_72060636
quote:
Op donderdag 20 augustus 2009 12:15 schreef Slappy het volgende:
Maar als er iemand nou langs loopt met lekker voedsel ?Of je moet langs de Pizzeria fietsen ?

hmm ja, ik weet het niet echt, ik heb er dan gewoon geen behoefte aan (ook al heb ik honger)
  vrijdag 21 augustus 2009 @ 02:56:38 #65
219969 Ghazi
Ille qui nos omnes servabit
pi_72062473
Turken moeten weer zo nodig afwijken.

Islamofoben en Moslimhaters hebben niets te vrezen van de 1.55 miljard Moslims, we kunnen het niet eens worden op welke dag we met de Ramadam beginnen, laat staan dat we ooit in de toekomst het eens kunnen worden over de hanteren oorlogsstrategie en de inzet van de strijdkrachten om de noordelijke hemisfeer te veroveren.
What lies in the shadow of the statue?
pi_72062483
quote:
Op vrijdag 21 augustus 2009 02:56 schreef Ghazi het volgende:

Islamofoben en Moslimhaters hebben niets te vrezen van de 1.55 miljard Moslims, we kunnen het niet eens worden op welke dag we met de Ramadam beginnen, laat staan dat we ooit in de toekomst het eens kunnen worden over de hanteren oorlogsstrategie en de inzet van de strijdkrachten om de noordelijke hemisfeer te veroveren.
Als we allemaal op de Soennah van onze profeet volgen was het veel makkelijker geweest en gingen we via vasten via de maan.
pi_72062887
@ Slappy

Als je je nog in de vroege ochtend vol kan stampen is het geen big deal..
Beetje honger verdragen mag wel
[quote][img=12,12]http://i.fokzine.net/templates/new/i/p/1.gif[/img] Op dinsdag 2 juni 2009 02:28 schreef 8D het volgende:
Netzoals die mensen die nog aan het posten zijn rond deze tijd op Fok! Kansloos gewoon :') !
[/quote]
pi_72062938
Succes!!
Ik vind het heel knap dat jullie het vol kunnen houden! Ik hoop dat het komend weken niet te warm wordt!
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
  vrijdag 21 augustus 2009 @ 08:36:09 #69
137676 TommyGun
Stik er maar in!
pi_72063289
Ik ken wel iemand die stiekem toch overdag eet bij de snackbar of zo

Het scheelt waarschijnlijk wel weer in het aantal inbraken en dergelijke, aangezien ze nu 's nachts bezig zijn met eten.
pi_72063968
Op zich heeft het wel wat. Je bent toch bezig met je geloof. En je kan in de ochtend eten en in de avond dus in principe mis je 1 maaltijd en je eet wat vroeger ontbijt en wat later je avondeten. Het drinken lijkt me wel lastiger zeker met al die koffielucht om je heen als je op je werkt bent.

Ik heb hier ook een collega die er aan mee doet. Zij is Marrokaanse. Zij start er morgen mee. We maken wel eens grapjes als ze naar het toilet gaat maar dat is elk jaar.
Haters gonna hate.
  Boks-Chick vrijdag 21 augustus 2009 @ 10:10:58 #71
118131 BrandX
BoksChick & CoffeeAddict
pi_72064774
Succes en sterkte met vasten ladies & gents
lolwut
pi_72066984
los van het geloofsaspect is het gewoon 1 maand lang kerst nu. Het is dus ook veel gezelligheid.
  vrijdag 21 augustus 2009 @ 17:29:30 #73
198299 Gratau
eendracht maakt macht
pi_72075763
quote:
Op vrijdag 21 augustus 2009 02:56 schreef Ghazi het volgende:

1 oplossing:

Turkish Islamic Union

iedereen succes
mundus vult decipi
pi_72075857
Wanneer is het suikerfeest? Dan weet ik dat ik weg blijf uit de binnenstad van Utrecht. Die mokro's breken dan ieder jaar met dat feest de tent af
  vrijdag 21 augustus 2009 @ 18:05:10 #75
108582 Daywalk3r
Eigenlijk Dayrunner.
pi_72076509
quote:
Op woensdag 19 augustus 2009 20:58 schreef Meki het volgende:

[..]

Beloning.

Het Paradijs.

Heel veel succes der met verder!
Just remember, you can't climb the ladder of success with your hands in your pockets. ~Arnold Swarzenegger
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')