abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 20 augustus 2009 @ 22:10:08 #26
52543 Timo20
RODA JC FOREVER!!
pi_72056345
My Way Home
Het laatste deel uit de Bill Douglas trilogy, de langste van de drie episodes en zonder twijfel het meest opbeurende deel. Niet dat het nu een comedy is geworden maar het geheel is in ieder geval een beetje vrolijker.
Vooral naar mate het einde van de trilogie nadert wordt `t wat luchtiger, om te eindigen met een prachtige twinkeling van hoop in de ogen van Jamie. Een prachtig, memorabel shot.
Ook het laatste deel is dus zeker de moeite waard en laat je ondanks de overwegend deprimerende toon toch achter met een enigzins positief gevoel.
Een prachtige, unieke film ervaring. Absolute aanrader.

IMDB Cijfer: 7,7/10
Mijn Cifjer: 7,8/10

Bill Douglas trilogie in z`n geheel: 7,7/10
pi_72056394
Martyrs
Laat ik beginnen met het feit dat ik totaal niet van Horror hou. Dat moet gezegd worden. Maar deze film is gewoon te ziek voor woorden. Ik vind hem echt nergens over gaan. De film gaat over een meisje/dame wat in haar jeugd gevangen gehouden is in een soort kelder, daaruit ontsnapt is en nu 'wraak' wil. Totzover de standaard horror/thriller. Maar als dat al vrij snel lukt allemaal aan het begin van de film krijgt de film een andere wending. Een zieke wending. Een ranzige wending. Een wending waarbij je denkt " is dit allemaal nodig en waar de fuck GAAT het allemaal over".

De visualisering van de gruwelijke dingen is echt ranzig. Niet mijn ding. Niet dat ik niet tegen ranzigheid kan, maar dit vind ik echt niets. Acteerwerk is slecht. Muziek is te standaard voor horror en het plot is vaag en gaat niet echt ergens over. Vanwege het 'wetenschappelijke' eind krijgt deze film van mij toch meer dan de 3 die ik het eerst wilde geven.

Mijn reviewtje zal vast juist voer zijn voor liefhebbers van het genre om de film wel te kijken, maar deze film is voor mij de reden om toch echt nooit meer horror en dat soort shit te kijken. Bah.

IMDB: 7.0
Zelf: 4.5
pi_72058168
quote:
Op donderdag 20 augustus 2009 22:11 schreef SnuggLe het volgende:

Mijn reviewtje zal vast juist voer zijn voor liefhebbers van het genre om de film wel te kijken, maar deze film is voor mij de reden om toch echt nooit meer horror en dat soort shit te kijken. Bah.

Je doet wel meer goed want je review geeft mij in ieder geval alle reden om deze film ook nooit eens per ongeluk te gaan kijken.
Dit soort dingen is aan mij absoluut niet besteed en heb er zelfs bewondering voor dat je zo'n verhaal uit hebt gezeten. .
pi_72058337
Oja, daarvoor kwam ik hier...

Heb zelf vanavond "Du Levande" gekeken.
Ik ben alles behalve een filmkenner maar een bijzondere film was dit. Het ging gewoon over mensen. Moet hem nog een keer zien om de verhaallijn te ontdekken want ik raakte op een gegeven moment lyrisch over de beelden. Net alsof je honderden mooie schilderijen achter elkaar ziet. Erg apart.
pi_72058451
The Proposal
Verschrikkelijk voorspelbaar, allemaal erg cliché, maar ik heb me toch vermaakt. Vooral Ramone was echt briljant
6/10

The Taking Of Pelham 1 2 3
Vermakelijke actiefilm met wat standaard rolletjes voor Travolta en Washington, maar in dat soort rolletjes zijn ze gewoon heel goed. Moet het origineel nog een keer zien om te vergelijken.
7/10

Mesrine: Part 1 - Death Instinct (L'instinct de mort)
Waargebeurd verhaal over een of andere leipe crimineel met relatief lange tenen. Er hoeft echt maar iemand poep te zeggen en die heeft al een pistool in zijn strot. Daarnaast toch een redelijk standaard gangsterverhaal, maar toch wel vermakelijk.
7/10

Inglourious Basterds

Fenomenaal. Ook echt weer een typische Tarantino film, inclusief erg mooie camerashots, close-up van gore en een lekker wijf met sigaret. De dialogen en de karakters in de film zijn allemaal echt geweldig, vooral de niet echt ethisch verantwoorde Col. Hans Landa, die alles rationeel lijkt te bekijken. Christoph Waltz Speelde hem ook echt heerlijk, lekker sarcastisch en met veel zwarte humor. De Basterds zelf waren ook prachtig. Gewoon nazi´s afslachten om het nazi´s afslachten . Brad Pitt en Eli Roth sprongen er bij de Basterds voor mij vooral uit. Als laatste speelt Mélanie Laurent het lekkere wijf in deze film, ze is dan ook prachtig en vertolkt de rol ook nog erg goed.
De film zelf is niets minder dan innovatief. Tarantino gooit alles overboord en beschiet vrouwen, pas-geworden vaders en besluit om daar bovenop nog eens de hele tweede wereldoorlog een alternatief einde aan te passen. Voor mij is dit toch de beste film die Tarantino tot nu toe heeft afgeleverd.
10/10

[ Bericht 4% gewijzigd door Siniti op 21-08-2009 00:38:58 ]
  vrijdag 21 augustus 2009 @ 08:46:03 #31
20343 SnuggLe
Drs. Betweter
pi_72063385
quote:
Op donderdag 20 augustus 2009 23:09 schreef Siniti het volgende:

Inglourious Basterds
10/10
Is die al in de bios dan? Oh nee, de 27ste pas.....
Vet! MOet ik zien!

[ Bericht 3% gewijzigd door SnuggLe op 21-08-2009 08:53:46 ]
pi_72065311
A Nightmare on Elm Street

Allereest een mooie quote van imdb:
quote:
"A Nightmare on Elm Street" is so original, realistic, and overall terrifying that it is easy to overlook the film's numerous shortcomings
Ik schijt bijna in mijn broek van het lachen, wat een half tamme zaadfilm zeg

Ik weet niet waar ik moet beginnen. Of toch, de hoofdrolspeelster is tyfuslelijk, dat mag niet uitmaken, ik weet het. Maar zij slaagt erin geen enkele emotie geloofwaardig over te brengen. Heb me letterlijk heel de film aan haar geërgerd.

Dan het verhaal zelf, jezus wat stompzinnig. Ik had Freddy als een ijskoude killer verwacht blijkt het een stompzinne mongool te zijn die het bij 1 op 1 gevechten van een meisje van een jaar of 16 verliest (de scene op het bed bv). Ook zijn de achtervolgingen/gevechten simpelweg altijd dom. Freddy laat ze wegrennen, of rent er met een omweg achteraan zodat ze wegkomen.

Is Freddy ipv een toffe killer een geestelijk beperkte ofzo ?

Ook zijn de menselijke reacties totaal ongeloofwaardig gedurende de HELE film.

En dan die home alone taferelen op het eind, moet ik daar iets over zeggen ?

De film is uit 1984 maar ook toen konden ze beter, kan iemand mij uitleggen wat er zo geweldig aan de film is ?

[ Bericht 2% gewijzigd door znarch op 21-08-2009 10:57:33 ]
"AAAAAHH ZENNE MOAT, WOARST VLEISCH"
pi_72065380
quote:
Op donderdag 20 augustus 2009 14:22 schreef trebremmit het volgende:
Alweer een poosje geleden heb ik Anvil: The story of Anvil gezien
[ afbeelding ]
Deze draait dit weekend op Lowlands
pi_72067967
quote:
Op donderdag 20 augustus 2009 22:11 schreef SnuggLe het volgende:

ik wil die film erg graag zien en ik wil m ook erg graag niet zien ben nog steeds in dubio.
  Moderator / FOK!Fotograaf vrijdag 21 augustus 2009 @ 12:28:34 #35
132619 crew  D_A
Ben jij van die © ?
pi_72068051
In Tuschinski draait ie vanaf vanavond.
[b] Op Zaterdag 26 april 2008 22:35 schreef lauwert het volgende:[/b]
[i] Waar zouden we toch zijn zonder onze geliefde D_A O+ [/i]
  vrijdag 21 augustus 2009 @ 13:11:16 #36
20343 SnuggLe
Drs. Betweter
pi_72068982
Ik vind er echt te smerige lompe dingen in zitten. Met je stanleymes je arm open snijden, of je polsen met een vleesmes. Gatver. Wat is daar nu leuk aan, dat soort shock-shit?
pi_72069469
quote:
Op vrijdag 21 augustus 2009 13:11 schreef SnuggLe het volgende:
Ik vind er echt te smerige lompe dingen in zitten. Met je stanleymes je arm open snijden, of je polsen met een vleesmes. Gatver. Wat is daar nu leuk aan, dat soort shock-shit?
Waarom kijk jij uberhaubt horror films ?
"AAAAAHH ZENNE MOAT, WOARST VLEISCH"
  vrijdag 21 augustus 2009 @ 14:10:42 #38
20343 SnuggLe
Drs. Betweter
pi_72070458
Doe ik ook niet.
Dit was de eerste in een jaar of 3.
pi_72070757
Waar heb je Inglorious Basterds gekeken?
pi_72070796
quote:
Op vrijdag 21 augustus 2009 08:46 schreef SnuggLe het volgende:

[..]

Is die al in de bios dan? Oh nee, de 27ste pas.....
Vet! MOet ik zien!
quote:
Op vrijdag 21 augustus 2009 14:21 schreef boskameel het volgende:
Waar heb je Inglorious Basterds gekeken?
In Ierland draaide ie maandag al
  vrijdag 21 augustus 2009 @ 14:23:17 #41
238961 Stefan
Leuker wordt het niet
pi_72070807
Vannacht Terminator Salvation gezien. Wat een waardeloze film zeg.
Combineer je intelligentie met je humor...NU!!
Geheime strandvideo's met topless meiden, zomer 2010
pi_72070829
quote:
Op donderdag 20 augustus 2009 13:50 schreef Seborik het volgende:
Tweeënhalf uur naar een kutcam kijken. Had je beter kunnen neuken.
Mja. Mee eens, what can I say?

Gister (wel een goeie versie) Night At The Museum: Battle of the Smithsonian gekeken.
Die vond ik leuk. Die Amalia Dearhart had wat mij betreft wel geschrapt kunnen worden (of een pijnlijke, langzame, bloederige dood kunnen krijgen), maar de rest was tof. Ik vond 'm toffer dan het eerste deel qua personen/ karakters. Qua verhaal was het allemaal maar zo-zo natuurlijk.
IMDB cijfer: 6.1/10
Mijn cijfer: 7/10
  vrijdag 21 augustus 2009 @ 14:27:04 #43
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_72070912
Airplane!
Nah, te flauw, te hoge grappendichtheid en daarbij ook teveel herhaling. Het wordt daardoor een lauwe komedie die nergens weet te verrassen. Het moment van een grap zie je gedurende film continu aankomen. Gelukkig verliep de grap dan toch anders dan vooraf gedacht. Alsnog wist me Airplane! me hooguit een enkele glimlach te bezorgen. Veel te weinig voor een komedie dus. Cijfer: 5

The Blair Witch Project
The Blair Witch Project was in 1999 een grote hype door alle verhalen eromheen. Sommige lui dachten dat de docu op zoek naar de Blair Witch 100% echt was! Tien jaar na dato weet de film nog steeds te boeien, al weet je in je achterhoofd dat echt alles in scene gezet is. Het oogt doordat het zonder enige poespas gefilmd is, toch erg realistisch. Geslaagd dus als soort van mockumentary. Erg leuk is om te zien dat meer de weg naar the Blair Witch is opgenomen in plaats van het fenomeen zelf. Hele stukken film worden gevuld met onnozel geneuzel over een kaart. Dit soort stukken hebben vast er toe bijgedragen dat men tien jaar geleden dacht dat dit echt een gevonden tape was van drie amateuristische docu-makers.

Kleine minpuntjes dan nog: de tijdslijn van deze film had wel wat compacter gekund. Nu wisselden dag en nacht elkaar vaak af. Met wat meer uitdieping van een dag met footage had de sfeer nog beklemmender kunnen wezen. Heathers gekrijs kwam me ook op een gegeven moment de keel uit, maar goed dat terzijde. Cijfer: 7,5

Angels & Demons
Door een stel rancuneuze wetenschappers onderneemt Tom Hanks een puzzeltocht met als doel Rome te redden van de ondergang. Het wil maar niet beklijven door de grote factor toeval. Telkens wordt er weer nèt op tijd een clou gevonden om de puzzeltocht voort te zetten. De raadsels worden ondersteund door uitleggerige dialogen, die ik zelf soms wel prettig vond maar soms ook overbodig. Het ligt er ook maar net aan hoeveel je weet van die materie.
Maar al met al scoort deze film toch een onvoldoende, het onzinnige verhaal wist me niet te boeien. Daarbij hinderde de donkere cinematografie ook mijn kijkplezier. Zo geweldig vond ik het er allemaal niet uitzien, eerder saai. Cijfer: 5,5

Samaria
Tsja, wederom een meer dan adequaat werk van Ki-duk Kim. Alleen deed me dit niet zoveel als bijvoorbeeld Spring, Summer,... of een Bin-Jip. De film heeft ook een vreemde structuur om met alle karakters even betrokken te voelen. Eerst worden twee meisjes geïntroduceerd, waarvan er één hoereert om geld bij elkaar te verzamelen voor een reis naar Europa. Na het omslagpunt (een van de meisjes valt van drie hoog te pletter) komt de vader die de hoerenlopers op zoekt veelvuldig aan bod. Die koersverandering van de film stoorde me gelukkig niet. Wat me wel opvalt is dat wraak een geliefd thema is van de Koreanen. Ook hier komt het voor een groot gedeelte voor in de film, hetzij gelukkig niet zo overdreven expliciet, zoals bij Chan Wook Park. Cijfer: 7,5
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
pi_72072038

NIck And Norah's Infinite Playlist
Wat een fantastische film zeg, had echt niet verwacht dat ik hier zo enthousiast over zou zijn. Onwijs leuke film met Michael Cera als bekendste acteur. Goed acteerwerk, verhaal leuk uitgewerkt, ijzersterke soundtrack en een fantastisch sfeertje gewoon. Echt een aanrader. 5/5 in het genre
Alex Pastoor:
"Een uitslag is altijd terecht, of het nou verdiend is of onverdiend"
Martin Verkerk:
''Ik bepaal of ik win of verlies. Als ik goed speel dan win ik, als ik slecht speel dan is de kans dat ik verlies aanwezig.''
pi_72074297
Nick en Nora is echt leuk ja! Wel jammer dat where's fluffie nu niet in beeld komt... maar aan de andere kant heeft dat ook wel weer wat

Heb gister the other end of the line gezien.
zou die film een 6 geven...
Het is opzich een prima film om naar te kijken. en dan voornamelijk voor de beruchte 'desperate housewives tuinman'. Beetje romantiek en hier en daar wat humor.
Voor de rest is hij vrij standaard en vooral erg voorspelbaar. Niet echt de eerste de beste film die je meeneemt bij de videotheek
pi_72075712
quote:
Op vrijdag 21 augustus 2009 14:27 schreef Falco het volgende:
Airplane!
Nah, te flauw, te hoge grappendichtheid en daarbij ook teveel herhaling. Het wordt daardoor een lauwe komedie die nergens weet te verrassen. Het moment van een grap zie je gedurende film continu aankomen. Gelukkig verliep de grap dan toch anders dan vooraf gedacht. Alsnog wist me Airplane! me hooguit een enkele glimlach te bezorgen. Veel te weinig voor een komedie dus. Cijfer: 5

die film is geniaal man die gozer met zn drankprobleem en al die mensen die zelfmoord plegen bij het aanhoren van zijn levensverhaal
  vrijdag 21 augustus 2009 @ 21:29:58 #47
20343 SnuggLe
Drs. Betweter
pi_72082125
Chop Shop
Plot van IMDB: Alejandro, a tough and ambitious Latino street orphan on the verge of adolescence, lives and works in an auto-body repair shop in a sprawling junkyard on the outskirts of Queens, New York. In this chaotic world of adults, young Alejandro struggles to make a better life for himself and his 16-year-old sister, Isamar.

Een troosteloze omgeving van een automarkt in New York is de set van de film. Ale is een kleine hosselaar die probeert zijn zus, die aan het 'bijklussen' is en waar hij tot zijn eigen spijt achterkomt, probeert te onderhouden. Zijn droom is een eigen food-wagentje, waar hij hard voor werkt. Nou jah, werken, hij probeert op veel verschillende manieren bij te klussen. Maar zijn grote droom lukt niet echt.

Film spreekt niet echt aan eigenlijk, hij stond nog in mijn 'ooit te kijken' lijst, die ik nu op mijn nieuwe mini-laptop heb gekopieerd. Oftewel een hele lijst met 'tussendoor kijk films'. Daar was dit er een van. Personages worden te weinig uitgediept. Van begleidende muziek hebben ze nooit gehoord. De film kabbelt maar wat voort en overtuigd eigenlijk niet. En dat ondanks dat hij steeds op de verschillende filmfestivals geselecteerd is, danwel prijzen heeft gewonnen.

IMDB 7.2
Zelf 6.6
pi_72083984
quote:
Op vrijdag 21 augustus 2009 15:08 schreef Tim86 het volgende:
[ afbeelding ]
NIck And Norah's Infinite Playlist
Wat een fantastische film zeg, had echt niet verwacht dat ik hier zo enthousiast over zou zijn. Onwijs leuke film met Michael Cera als bekendste acteur. Goed acteerwerk, verhaal leuk uitgewerkt, ijzersterke soundtrack en een fantastisch sfeertje gewoon. Echt een aanrader. 5/5 in het genre
helemaal mee eens! een lekker feel good movie
pi_72084537
Inglourious Basterds

Schitterende film! Echt super gaaf... en moet je eens voorstellen deze film te zien in Duitsland met Duitse na synchronisatie tussen allemaal Duitsers Briljant bij 't einde gingen mensen in de zaal zelfs opstaan en klappen, nog nooit eerder gezien !

En Christoph Waltz was echt kei goed hoe hij z'n karakter uitbeelden werkelijk heel goeie vermaak.
Verder eigenlijk niets toe te voegen aan het verhaal van Siniti.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_72087927
quote:
Op vrijdag 21 augustus 2009 21:29 schreef SnuggLe het volgende:
Chop Shop

IMDB 7.2
Zelf 6.6
Hmmm, ik vond het juist wel een leuke film. Er zaten alleen wel wat rare dingen in, waarvan je zou zeggen dat een handelaartje als Ale wat slimmer zou zijn. Desondanks vind ik de 7.2 zeker verdient.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')