als je het goed wil doen met echte briketten moet je wel een brikette starter hebben... anders doen ze het lang niet zo goed...quote:Op woensdag 19 augustus 2009 15:17 schreef Koepert het volgende:
Vraag t een echter kerel!!!
ach, oud papier/wc-rol werkt ook.. maar t is t idee dat je die aanmaakblokjes tussen de briketten/kolen douwt (Beetje gelijkmatig verdelen, niet teveel blokjes) en de boel in de hens steekt... Dat opstookding hoor je niet nodig te hebben als je t goed doet...
Dat die t zonder brikketten starter ook wel goed doen...quote:Op woensdag 19 augustus 2009 15:19 schreef mschol het volgende:
[..]
als je het goed wil doen met echte briketten moet je wel een brikette starter hebben... anders doen ze het lang niet zo goed...
En die 'brikette starters' liggen zeker in de winkel naarst de doosjes met bougievonkjes.quote:Op woensdag 19 augustus 2009 15:19 schreef mschol het volgende:
[..]
als je het goed wil doen met echte briketten moet je wel een brikette starter hebben... anders doen ze het lang niet zo goed...
Eh, nee.quote:Op woensdag 19 augustus 2009 15:39 schreef Dlocks het volgende:
[..]
En die 'brikette starters' liggen zeker in de winkel naarst de doosjes met bougievonkjes.
Had je op zich ook even kunnen googlen natuurlijk.quote:Op woensdag 19 augustus 2009 15:39 schreef Dlocks het volgende:
[..]
En die 'brikette starters' liggen zeker in de winkel naarst de doosjes met bougievonkjes.
Dat is vooral leuk na het BBQ-enquote:Op woensdag 19 augustus 2009 15:52 schreef Salatrel het volgende:
gewoon met van die vloeibare aanmaakpasta
zo deden wij het: [ afbeelding ]
prima resultaat en snel warm
Ik herken het nu van het plaatje. Maar dat als je dat niet gebruikt je minder goed zou kunnen barbecuen lijkt mij onzin.quote:Op woensdag 19 augustus 2009 15:53 schreef vaagsel het volgende:
[..]
Had je op zich ook even kunnen googlen natuurlijk.
Zijn mijn bovenburen niet zo blij mee denk ikquote:Op woensdag 19 augustus 2009 15:52 schreef Salatrel het volgende:
gewoon met van die vloeibare aanmaakpasta
zo deden wij het: [ afbeelding ]
prima resultaat en snel warm
Dat is ook onzin. Maar als je geen zin hebt je leven te wagen met wasbenzine, brandpasta's en weet ik veel wat is het een prima ding. Vullen met briketten, aanmaakblokkie eronder en op je reet gaan zitten. Twintig minuten later zijn de briketten mooi grijs en heet en kun je aan de BBQ.quote:Op woensdag 19 augustus 2009 15:58 schreef Dlocks het volgende:
[..]
Ik herken het nu van het plaatje. Maar dat als je dat niet gebruikt je minder goed zou kunnen barbecuen lijkt mij onzin.
Zo simpel is het dus? Nou dat moet mij wel lukkenquote:Op woensdag 19 augustus 2009 15:58 schreef RichardDawkins het volgende:
Kolen erin, aanmaakblokjes doorbreken en verspreiden, blokjes aansteken.
Als de aanmaakblokjes op zijn en de kolen al beetje gloeien dan niiet blazen, flink wapperen met een stuk karton doet wonderen. Binnen 2 min als je flink wappert gloeit heel de bbq.
Oh je hoeft er niet mee te schudden..dat deed mijn vriend dus laatst.quote:Op woensdag 19 augustus 2009 16:00 schreef Jarno het volgende:
[..]
Dat is ook onzin. Maar als je geen zin hebt je leven te wagen met wasbenzine, brandpasta's en weet ik veel wat is het een prima ding. Vullen met briketten, aanmaakblokkie eronder en op je reet gaan zitten. Twintig minuten later zijn de briketten mooi grijs en heet en kun je aan de BBQ.
Idd. Zeker op een Weber (met deksel dicht) blijf je die troep wel een paar burgers lang proeven.quote:Op woensdag 19 augustus 2009 16:01 schreef ktnxbye het volgende:
Bovendien heeft die troep niet echt een fijn effect op de smaak van je vlees,
Bedoel je zo een kant en klaar bbq? Die gaan zo snel uit.quote:Op woensdag 19 augustus 2009 16:03 schreef ArcticBlizzard het volgende:
Of je koopt een zak bij de AH die je aan kan steken. 15 a 20 min wachten en je kunt bbqen.
Zo doe ik het al jaren en het werkt altijd. Ben persoonlijk erg ongeduldig met zoiets, als ik honger heb dan wil ik ook op dat moment eten dus moet die bbq wel vlug aan zijn.quote:Op woensdag 19 augustus 2009 16:01 schreef SilkSpectre het volgende:
[..]
Zo simpel is het dus? Nou dat moet mij wel lukken
Hoelang moet ie dan staan? Krijg over een uur bezoek als ik rond 18 uur wil eten moet ik dan alvast beginnen?quote:Op woensdag 19 augustus 2009 16:06 schreef lyolyrc het volgende:
Een laagje houtskool gloeiend stoken met een heteluchtpistool. Daarop een laag houtskool en briketten en dat een tijd laten staan. Op deze manier heb je niet eens aanmaakblokjes nodig.
Vergeet die verhalen met wasbenzine, dat is veel te gevaarlijk, zeker als je nooit een barbeque hebt aangestoken.![]()
Begin op tijd met het opwarmen van de barbeque. Voordat de boel gelijkmatig warm is en het eerste vlees gaar, dat heeft even tijd nodig.
Nog twee tips: vlammen in je barbeque zorgen voor verkoling van je vlees, let daar dus op. Bier over het vlees sprenkelen is lekker.
Wat voor een ding is dat dan?quote:Ook heb ik zo een ding waar je kooltjes snel mee kan opstoken
Een half uur moet wel voldoende zijn.quote:Op woensdag 19 augustus 2009 16:12 schreef SilkSpectre het volgende:
Hoelang moet ie dan staan? Krijg over een uur bezoek als ik rond 18 uur wil eten moet ik dan alvast beginnen?
Gebruik die dan als je er geen verstand van hebt. Eigenwijs!quote:
Wasbenzine fikt volledig weg (je moet natuurlijk geen eten erop gooien als het nog vlamt). Hetzelfde geld voor spiritus (is wel veel lijper om de bbq mee aan te steken).quote:Op woensdag 19 augustus 2009 16:01 schreef ktnxbye het volgende:
Bovendien heeft die troep niet echt een fijn effect op de smaak van je vlees,
Ik weet niet eens hoe ik het moet gebruiken..uhm wist..nu weet ik het welquote:Op woensdag 19 augustus 2009 16:23 schreef Jarno het volgende:
[..]
Gebruik die dan als je er geen verstand van hebt. Eigenwijs!
Nee zo een koker waar je briketten en kooltjes in doet.quote:Op woensdag 19 augustus 2009 16:29 schreef lyolyrc het volgende:
[..]
Is dat zo'n magnesiumstaafje met schraapijzer?
QFTquote:Op woensdag 19 augustus 2009 17:30 schreef trovey het volgende:
En vooral geen spiritus erbij doen als je de boel eenmaal hebt aangestoken ook al branden de kooltjes/briketten nog zo slecht in het begin.
De regering wil de vrije verkoop van spiritus verbieden omdat teveel mensen het gebruiken na het aansteken van de BBQ omdat de de kooltjes/briketten niet lekker branden en door de steekvlam die ontstaat brandwonden oplopen Kijk... dat is nou echt de oplossing van het probleem , gewoon de spiritus verbiedenquote:Op woensdag 19 augustus 2009 17:41 schreef El_Psycho het volgende:
[..]
QFT
Spiritus is lijp... vooral omdat je het zo moeilijk ziet branden.
Te laat waarschijnlijk maar nee het is een zak met briquetten. Je steekt de zak aan en na 15 min ben je klaar om te bbqen.quote:Op woensdag 19 augustus 2009 16:04 schreef SilkSpectre het volgende:
[..]
Bedoel je zo een kant en klaar bbq? Die gaan zo snel uit.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |