Hij heeft al toegezegd 'wel iets met kmvergoeding te zullen regelen'. Ik weet alleen niet wat gebruikelijk is, dat is het probleem. NS-abonnement als richtprijs? 8 cent per km als richtprijs?quote:Op woensdag 19 augustus 2009 13:32 schreef ruud.nl het volgende:
De werkgever is niet eens verplicht om een reiskostenvergoeding te geven, je hebt dus kans om helemaal achter het net te vissen.
En vaak zit er dan nog altijd een maximum op , en zal de TS maar 25 km enkele reis of zo vergoed gaan krijgen.quote:Op woensdag 19 augustus 2009 13:32 schreef ruud.nl het volgende:
De werkgever is niet eens verplicht om een reiskostenvergoeding te geven, je hebt dus kans om helemaal achter het net te vissen.
Volgens mij is het maximum wat de wergever belastingvrij aan km-vergoeding mag geven nog steeds ¤0,19/km.quote:Op woensdag 19 augustus 2009 13:37 schreef Captain Pervert het volgende:
[..]
Hij heeft al toegezegd 'wel iets met kmvergoeding te zullen regelen'. Ik weet alleen niet wat gebruikelijk is, dat is het probleem. NS-abonnement als richtprijs? 8 cent per km als richtprijs?
Je haalt dingen door elkaar. Wat jij aan bijtelling betaalt is tussen jou en de fiscus. (strikt genomen is het belasting die je betaalt over in natura ontvangen loon: het privegebruik van de auto). Voor de werkgever spelen er hele andere bedragen, afhankelijk van de leasemaatschappij en merk/type auto kan dat beginnen bij E600 per maand.quote:Op woensdag 19 augustus 2009 13:31 schreef Captain Pervert het volgende:
Als het antwoord op vraag 1 ja is, is het dan een idee om te zeggen: maak van die 214 euro bijtelling, dan doe ik een eigen bijdrage en dan heb ik een leasebak. Uitgaande van een leaseauto van 450 euro p/m kost me dat zo'n 230 euro, dikke prima.
Op www.directlease.nl kun je e.e.a. berekenen, daar komen toch wel een aantal auto's uit die in die prijsklasse zitten (maar goed, da's dan met 'n verhoogd eigen risico en geen vervangend vervoer bij onderhoud etc). Dat zijn overigens ook auto's waar je geen 130km per dag in wilt zitten...quote:Op woensdag 19 augustus 2009 13:51 schreef Adfundum het volgende:
Ik denk niet dat er veel leaseauto's zijn die all in maar 450 ¤ per maand kosten.
Bij een salaris van 2400 bruto zit over het algemeen geen leasebak, tenzij je vertegenwoordiger bent. Die dingen worden toegekend als je ze voor je functie nodig hebt, niet om het voor woon-werkverkeer gemakkelijker te maken, daar is een reiskostenvergoeding voor, vaak met een premie/incentive als je voor een OV oplossing kiest. Voor het toekennen van leaseauto's zijn er bij de grotere bedrijven voorschriften/staffels, en horen ze dus simpelweg bij een functie. Stel, ik zeg stel, dat jij een functie krijgt waarin je volgens hun arbeidsvoorwaarden recht zou hebben op een lease auto, dan zal daar simpelweg een XX bedrag voor staan, en kan je er afhankelijk van het bedrijf nog wat bij ritselen met een eigen bijdrage, maar dat soort opties zie je steeds minder.quote:Op woensdag 19 augustus 2009 13:31 schreef Captain Pervert het volgende:
Hoi hoi,
Ik zit met het volgende. Kort gezegd: ik heb een nieuwe baan waar ik een salariswens van 2400 euro bruto heb neergelegd. Het salarisgesprek moet nog komen.
Ik moet naar de nieuwe baan dagelijks 2 x 67 km rijden, en mijn huidige auto redt het niet lang meer. De zorgeloosheid qua onderhoud van een leaseauto trekt mij wel.
Om goed voorbereid te zijn op het salarisgesprek, heb ik de volgende vragen.
1. Stel je voor hij gaat akkoord met 2400. Wordt een km-vergoeding daar bovenop geteld? Hoeveel is dit doorgaans, 8 cent/km? Dat zou voor mij uitkomen op een vergoeding van 214 euro per 4 weken. Hij kan ook zeggen: ik vergoed een treinabonnement. Een NS jaartrajectabbonement kost ongeveer 260 euro.
Als het antwoord op vraag 1 ja is, is het dan een idee om te zeggen: maak van die 214 euro bijtelling, dan doe ik een eigen bijdrage en dan heb ik een leasebak. Uitgaande van een leaseauto van 450 euro p/m kost me dat zo'n 230 euro, dikke prima.
2. Is het betalen van een bijtelling voor de werkgever op de 1 of andere manier aantrekkelijker dan een km-vergoeding? Dan kan ik dit idee beter aan hem verkopen.
Praat ik poep of snijdt dit hout??
Heb zelf een peugeot 207 1.4 3-deurs is de prijs daarvan is 505E op basis van 30000km/jaar. Dus met tankpas. met 15k KM is 'ie maar 381E per maand.quote:Op woensdag 19 augustus 2009 13:51 schreef Adfundum het volgende:
Ik denk niet dat er veel leaseauto's zijn die all in maar 450 ¤ per maand kosten.
Maar TS geeft aan dat 'ie dagelijks 130km gaat rijden (met 200 werkdagen kom je dan op 26k), dus kom je al gauw op 'n contract van 30kkm/jaar of meer (en dat is met vrij minimale privekilometers)quote:Op woensdag 19 augustus 2009 14:34 schreef Catbert het volgende:
[..]
Heb zelf een peugeot 207 1.4 3-deurs is de prijs daarvan is 505E op basis van 30000km/jaar. Dus met tankpas. met 15k KM is 'ie maar 381E per maand.
Bij ons is tot 30 km, maar boven de 50 krijg je toch nog ¤ 0.09quote:Op woensdag 19 augustus 2009 13:37 schreef Basp1 het volgende:
[..]
En vaak zit er dan nog altijd een maximum op , en zal de TS maar 25 km enkele reis of zo vergoed gaan krijgen.
Als ze je nodig hebben, en je komt anders niet bij ze werken, dan is het niet zo'n issue. Hebben ze voor jou 10 anderen dan is het anders. in de IT zijn leaseautos hardstikke normaal. Ik zou zelf ook geen eigen meer willen, te veel gedoe.quote:Op woensdag 19 augustus 2009 15:01 schreef lezzer het volgende:
Als je voor je werk geen auto nodig hebt, lijkt het me onwaarschijnlijk dat een werkgever mee wil werken aan een lease-constructie. Duur en heisa.
DirectLease adverteert altijd met lage prijzen. Ter vergelijking, mijn Renault Clio kost mijn werkgever rond de 800 euro per maand incl. onderhoud en brandstof. De auto zelf kost me aan bijtelling rond de 450 euro, wat netto dan weer een euro of 220 is zo uit mijn hoofd. Verkijk je er dus niet op!quote:Op woensdag 19 augustus 2009 13:55 schreef anboni het volgende:
[..]
Op www.directlease.nl kun je e.e.a. berekenen, daar komen toch wel een aantal auto's uit die in die prijsklasse zitten (maar goed, da's dan met 'n verhoogd eigen risico en geen vervangend vervoer bij onderhoud etc). Dat zijn overigens ook auto's waar je geen 130km per dag in wilt zitten...
Heeft niets met de grootte van je bedrijf te maken volgens mij hoor. Ik werk bij een middelgroot bedrijf (1500 man) en heb een binnenfunctie op 14 KM van mijn werkplek. En toch rijd ik al jaren lease. Tis gewoon een secundaire arbeidsvoorwaarde voor me.quote:Op woensdag 19 augustus 2009 14:13 schreef fruityloop het volgende:
[..]
Bij een salaris van 2400 bruto zit over het algemeen geen leasebak, tenzij je vertegenwoordiger bent. Die dingen worden toegekend als je ze voor je functie nodig hebt, niet om het voor woon-werkverkeer gemakkelijker te maken, daar is een reiskostenvergoeding voor, vaak met een premie/incentive als je voor een OV oplossing kiest. Voor het toekennen van leaseauto's zijn er bij de grotere bedrijven voorschriften/staffels, en horen ze dus simpelweg bij een functie.
Van "nodig hebben" is volgens mij niet echt meer sprake.quote:Op woensdag 19 augustus 2009 15:12 schreef Catbert het volgende:
[..]
Als ze je nodig hebben, en je komt anders niet bij ze werken, dan is het niet zo'n issue. Hebben ze voor jou 10 anderen dan is het anders. in de IT zijn leaseautos hardstikke normaal. Ik zou zelf ook geen eigen meer willen, te veel gedoe.
IT branche trekt flink aan hoor. Andere bedrijven ook. Bovendien is de TS niet aan 't solliciteren omdat 'ie weg moet afaik.quote:Op woensdag 19 augustus 2009 15:17 schreef lezzer het volgende:
Van "nodig hebben" is volgens mij niet echt meer sprake.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |