De slaven in het Romeinse rijk kregen nog meer...quote:Op woensdag 19 augustus 2009 13:15 schreef Jarno het volgende:
1400 euro bruto?. Wat moest je doen, serverruimtes schoonvegen?
.
Ja, ik kon niet op die naam komen. In mijn tweede studiejaar had ik een studiegenootje die gecontracteerd was, en die kreeg een bonus voor iedereen die hij aanmeldde. Gek werden van hem en dat bedrijfquote:
Network engineering... Serverparken inrichten en beheer klaar maken. Databases opbouwen en mailservers ready maken.quote:Op woensdag 19 augustus 2009 13:15 schreef Jarno het volgende:
1400 euro bruto?. Wat moest je doen, serverruimtes schoonvegen?
.
doen ze dat nog steeds?quote:
Of heel serieus vragen of dat het weeksalaris isquote:Op woensdag 19 augustus 2009 13:20 schreef Netsplitter het volgende:
Kansloos bedrijf met die aigo's.
1400 bruto.
Heb je gezegt in geen 1400 jaar???
Prutsers.....
Die vind ik wel leukquote:Op woensdag 19 augustus 2009 13:21 schreef jitzzzze het volgende:
[..]
Of heel serieus vragen of dat het weeksalaris is
ja had ik ook. ik wist dat het zulk soort bedrijven zijn. Maar ik schatte zo in dat voor die functie ik wel anders behandeld zou wordenquote:Op woensdag 19 augustus 2009 13:22 schreef kikoooooo het volgende:
En TS, als je van te voren een beetje gegoogled had, wist je al genoeg en had je niet eens heen hoeven te gaan.
Idd.quote:Op woensdag 19 augustus 2009 13:21 schreef jitzzzze het volgende:
[..]
?quote:Op woensdag 19 augustus 2009 13:24 schreef Goofisch het volgende:
Geen peak it trouwens.
Die is goed bedachtquote:Op woensdag 19 augustus 2009 13:21 schreef jitzzzze het volgende:
[..]
Nou inderdaad. Zoveel zijn er niet, dus echt moeilijk kan het niet zijn toch?quote:Op woensdag 19 augustus 2009 13:27 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
?
Dan ben ik benieuwd welke toko het dan wel is die met die maxi-cosies rond tuft.
PeakIt is daar wel bekend/berucht om.
Denk je dat?quote:Op woensdag 19 augustus 2009 13:30 schreef mgerben het volgende:
Maar zodra de crisis voorbij is zou je daar natuurlijk ogenblikkelijk worden opgewaardeerd naar een marktconform salaris. Toch?
Zal voor zekerheid maar geen namen noemen. Maar wel zoiets als peak it idd.quote:Op woensdag 19 augustus 2009 13:27 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
?
Dan ben ik benieuwd welke toko het dan wel is die met die maxi-cosies rond tuft.
PeakIt is daar wel bekend/berucht om.
Qmagic is van Centric.quote:Op woensdag 19 augustus 2009 13:34 schreef Goofisch het volgende:
[..]
Zal voor zekerheid maar geen namen noemen. Maar wel zoiets als peak it idd.
Allemaal beetje het zelfde trouwens. Qmagic,centric,champion,inworks,neomax,brunelICT en nog wat meer.
Allemaal zitten ze te zoeken naar mensen die voor te weinig geld komen werken. Altijd is het allemaal positief en kan je alles bereiken wat je wilt binnen je functie, Opleidingen doorgroeien uitzicht op de perfecte baan. Totdat je je handtekening zet. Dan word je ergens neergepleurt en sta je rotwerk te doen.
je interne studies bestaan uit een ruimte en een boek. geen cursussen of workshops. Nee een boek en daar moet je het mee doen.
Voor een echte beginner die net van het mbo afrolt prima. Maar niet voor mensen die al wat ervaring hebben.
Ik werk nu al bijna 10 jaar in de detachering.quote:Op woensdag 19 augustus 2009 13:37 schreef wise het volgende:
Werken in de detachering!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!1
Afzetters zijn het.
Leuk die 1400 bruto maar daar gaan behalve de belastingen ook nog kosten voor de auto vanaf
Dat ik dat nooit zou doenquote:Op woensdag 19 augustus 2009 13:40 schreef Netsplitter het volgende:
Ik werk nu al bijna 10 jaar in de detachering.
Je punt is?
Omdat alle verhalen over Peak-IT slecht zijn, is de hele detachering slecht? Hoor nou wat je zegt, mafketelquote:Op woensdag 19 augustus 2009 13:43 schreef wise het volgende:
[..]
Dat ik dat nooit zou doenAl die verhalen. (die gaan meestal over peak-it, maar goed)
Je moet wel bij de goede bedrijven gaan werken en niet bij bv gaytronic ofzo.quote:Op woensdag 19 augustus 2009 13:43 schreef wise het volgende:
[..]
Dat ik dat nooit zou doenAl die verhalen. (die gaan meestal over peak-it, maar goed)
quote:Op woensdag 19 augustus 2009 13:43 schreef wise het volgende:
[..]
quote:Op woensdag 19 augustus 2009 13:44 schreef jitzzzze het volgende:
[..]
Omdat alle verhalen over Peak-IT slecht zijn, is de hele detachering slecht? Hoor nou wat je zegt, mafketel
Ik heb liever vast en vanuit daar cursussen. Maar ja, verschilt per persoonquote:Op woensdag 19 augustus 2009 13:45 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
Je moet wel bij de goede bedrijven gaan werken en niet bij bv gaytronic ofzo.![]()
Daar heb ik ook puin voor moeten ruimen omdat ze incompetent zijn.
Maar het leuke van detachering is, vind ik, dat je bij bedrijven in de keuken kan kijken en die ervaring neem je mee naar je volgende klus waar je het geleerde misschien kan toepassen zodat je punten scoort.
precies, leuk voor starter, maar aangezien je dat niet bent.quote:Op woensdag 19 augustus 2009 13:48 schreef Goofisch het volgende:
[..]
Na ja als ik nou een starter was geweest met een mbo diploma had ik blij geweest met een baantje zoals peak it of iets dergelijks. Je verdient dat wel weinig. Maar "als je goed terecht komt" een hele bak ervaring op kan doen. En als je dan gaat solliciteren bij bijvoorbeeld een midden klein bedrijf wordt dat zeer gewaardeerd. Sterker nog. Als je echt goed bent wordt je weggekocht of overgenomen door het bedrijf waar je geplaatst bent.
Maar in mijn geval. En ik ben gewoon zwaar opgeleid iemand ofzo. Ik moet het hebben van mijn HBO diploma. MCSE, ITIL v3 en cisco + een bak praktijk ervaring. Voelde ik me best belachelijk gemaakt
idd. Maar om nou mij ui te nodigen en met dat aanbod aan te komen..quote:Op woensdag 19 augustus 2009 13:51 schreef wise het volgende:
precies, leuk voor starter, maar aangezien je dat niet bent.
Moet zulk taalgebruik zou ik je ook niet meer dan 1400 bruto betalen.quote:Op woensdag 19 augustus 2009 13:12 schreef Goofisch het volgende:
Mooi is dat. Het is crisistijd. En of een bedrijf nou wel of geen last heeft van de crisis, Ze maken er goed gebruik van.
TS heeft een goede baan en dus niks te verliezen. Maar ik denk dat er toch grotere uitdagingen op mij liggen te wachten dus ben ik in gegaan op wat aanbiedingen die ik binnenkreeg van verschillende bedrijven.
Ik ben op gesprek gegaan bij een detacheringsbureau die ,zoals het overkwam, best wat te bieden hadden. Mooie projecten en een hoop ervaring waar ik mijn cv mee kan aanvullen. Dit alles zou puur op contract zijn voor enkele projecten. Soort van freelance dus maar dan onder voorwaarden.
TS ging kletsen. Zag er allemaal leuk uit en had een gesprek met 2 mooie dames (die dames zijn tactisch, Het is bewezen dat mannen eerder hun handtekening zetten).
Na een hoop gebabbel over de projecten en wat mijn rol daar in zou zijn kwam dit allemaal wel overeen. Enkele problemen waren de afstand en de werktijden wat vaak in het weekend zou vallen.
Al goed. De arbeidsvoorwaarden kwamen meteen aan bod. Ik zou een auto krijgen. een toyota dinges en een goed salaris. volgens de functieomschrijving.
Wat blijkt.. De auto is een toyota Aygo die onherkenbaar is gemaakt met stickers. Iets waar TS zeker niet in gaat rijden. En dan het salaris![]()
![]()
![]()
1400 bruto voor 40 uur en in het weekend. Ik schoot letterlijk een beetje in de lach en vroeg of ik dit serieus moest nemen.. Waarop zij antwoorden dat deze salarissen marktconform zijn in tijden van kredietcrisis![]()
Daarnaast zou ik een hoop werkervaring er voor terug krijgen.. Wat ik eigenlijk al voldoende heb....
Daarnaast kreeg ik ook nog alle ruimte ook op hun kosten certificeringen te behalen. Maar als ze zich even goed had voorbereid had ze in mijn cv kunnen lezen dat ik de genoemde al heb![]()
Ik heb beide dames een hand gegeven en ben weggegaan.
Klacht: me vrije ochtend verspeelt in een te heet pak voor dit soort afzetters.
klacht2: ik voelde me belachelijk gemaakt. Ik verdien bij mijn huidige werkgever Veel meer voor minder uren, Dichter bij huis en een veel betere auto als een aygo. En ook zonder stickers.
Ik ga nog een paar gesprekken aan maar ik denk dat ik er voorlopig wijs aan doe om te blijven zitten waar ik zit
Kuttrollquote:Op woensdag 19 augustus 2009 13:58 schreef Uro het volgende:
[..]
Moet zulk taalgebruik zou ik je ook niet meer dan 1400 bruto betalen.
Serieusquote:Op woensdag 19 augustus 2009 14:08 schreef Goofisch het volgende:
God God.
Ik ben zojuist gebeld door een man van het bedrijf..
Hij vertelde dat het hier om een misverstand ging en dat het gesprek niet verlopen de bedoeling was.
De vraag was of ik nog een keer terug wil komen voor een 2de gesprek om te kijken wat de eventuele mogelijkheden zijn.
Dus daar gaan we weer
Ik had dan eerst telefonisch willen weten wat de mogelijkheden zijn voordat ik weer langs zou gaan.quote:Op woensdag 19 augustus 2009 14:08 schreef Goofisch het volgende:
God God.
Hij vertelde dat het hier om een misverstand ging en dat het gesprek niet verlopen de bedoeling was.
De vraag was of ik nog een keer terug wil komen voor een 2de gesprek om te kijken wat de eventuele mogelijkheden zijn.
Dus daar gaan we weer
Terugbellen en gewoon meteen een salarisindicatie vragen! Dan hoef je niet weer niet voor niets te gaan!quote:Op woensdag 19 augustus 2009 14:08 schreef Goofisch het volgende:
God God.
Dus daar gaan we weer
Nee, kut salaris = kut auto.quote:Op woensdag 19 augustus 2009 14:19 schreef Sjaaknelis het volgende:
Ik vraag me af wat erger is... het salaris of de auto. Je zou verwachten dat het salaris wel een compensatie voor de auto zou zijn...
Misschien krijg je wel een automatische versnellingsbak in je Toyota dinges.quote:Op woensdag 19 augustus 2009 14:08 schreef Goofisch het volgende:
God God.
Dus daar gaan we weer
Dude, je taken zeggen niks over de verantwoordelijkheid. Je bent uitvoerder. Puntquote:Op woensdag 19 augustus 2009 13:19 schreef Goofisch het volgende:
[..]
Best een behoorlijk takenpakket dus waar wat verantwoordelijkheid bij komt kijken. Vind het wel jammer. Die auto had ik wel voor lief genomen maar dat salaris
Ja en?quote:Op woensdag 19 augustus 2009 14:27 schreef Zjummie het volgende:
[..]
Dude, je taken zeggen niks over de verantwoordelijkheid. Je bent uitvoerder. Punt
quote:Op woensdag 19 augustus 2009 14:24 schreef MobileSuit het volgende:
Gefeliciteerd. U gaat 1,40 euro boven het minimumloon zitten.
En dan met droge ogen durven beweren dat het een heel goed aanbod is met hun secundaire voorwaarden.
Ik had op hun bureau gepoept en mijn reet afgeveegd met hun voorstel.
Waarschijnlijk denken ze dat je vooral desperate bent als je ze na zo'n minimumloonvoorstel nog serieus neemt en nog een keer langskomt om te praten.quote:Op woensdag 19 augustus 2009 14:53 schreef Goofisch het volgende:
Nee heb niks gevraagd via de telefoon. Had ik mss wel moeten doen idd. Ik heb een afspraak gemaakt. Na dit voorval vanmorgen denk ik dat ze tot een bezinking zijn gekomen dat ze verkeerd gehandeld hebben en zullen hoogstwaarschijnlijk met een veel beter voorstel komen. En dat verwacht ik ook..
Zo niet kunnen ze me wat..
Wat ik al zij. ik heb niks te verliezen. Praten kan altijdquote:Op woensdag 19 augustus 2009 15:05 schreef Paris_Texas het volgende:
[..]
Waarschijnlijk denken ze dat je vooral desperate bent als je ze na zo'n minimumloonvoorstel nog serieus neemt en nog een keer langskomt om te praten.
Oke, dat je niet direct in de 3k salarisgroep komt kan ik nog begrijpen, maar met werkervaring etc. ben je echt wel meer waard dan 1,40 euro boven het minimumloon.quote:Op woensdag 19 augustus 2009 14:53 schreef mr4hughz het volgende:
[..]
![]()
![]()
respect als je woord bij daad voegt
maar ja wat ben je waard ? mcp + itil en A+ en hbo is het absolute minimum wat je moet hebben, wil je een beetje verdienen, ervaring en meer papiertjes (mcsa, vmware, linux, cisco) dan ga je pas meetelllen in de markt.
KENNIS ?? lol denk je dat dat ergens intresseert ? je werkgever boeit het niet en vaak de opdracht gever ook niet eens. veel ben je toch bezig je vierkante meter werk en aap leert kunstje uit te voeren.![]()
of je mag brandjes blussen van de prutsers die denken te weten dat ze weten wat ze doen (inclusief managers) ..![]()
zelden zie ik een goeie nette (of teminste deels) werkplekken die het goed voor elkaar hebben
Maar goed at the end of the dayleuk salaris en leuke bak om mee te rijden .. enige nadeel is dat het altijd een ver weg van huis is dus je bent wel 10,5 uur van huis (reistijd + werk + pauze)
trouwens met loon moet je vaak ook nog uitkijken, bedrijven halen ook nog ranzige trukjes uit bv geen overwerk betalen, zelf pensioen regelen, zelf belasting afdragen, auto inclusief salaris (dus je houd minder over dan je dacht omdat je auto ook nog eens afgetrokken word) dus sta niet meteen te springen als ze je veel bieden kijk heel goed wat je netto overgaat houden !!
Die mannen zijn achterlijk.quote:TS ging kletsen. Zag er allemaal leuk uit en had een gesprek met 2 mooie dames (die dames zijn tactisch, Het is bewezen dat mannen eerder hun handtekening zetten).
Zolang het goed gaat ben je niet verantwoordelijk.quote:Op woensdag 19 augustus 2009 14:27 schreef Zjummie het volgende:
[..]
Dude, je taken zeggen niks over de verantwoordelijkheid. Je bent uitvoerder. Punt
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Happyness is nature's way of informing human resources that you're overpaid
-Catbert: Evil director of HR
quote:Op woensdag 19 augustus 2009 15:17 schreef BK_102 het volgende:
Heb zoiets ook eens meegemaakt bij een of ander kneuzig bedrijfje in Son. Ik daar solliciteren, salaris wat ze wilde geven was 1450 euro bruto.
Direct maar even gezegt dat mijn ww-uitkering nog hoger was dan wat zij te bieden hadden.
Het gesprek was daarna direct ten einde en werd, zonder dat ik eerst mijn koffie op had, naar buiten geleid
Bedoel ik. Ik had een keer een "aanbieding" van een bedrijf. 2450 bruto en auto.quote:Op woensdag 19 augustus 2009 15:16 schreef fathank het volgende:
1400 bruto. Gaat je bijtelling er ook nog eens vanaf (al is dat vast niet veel met zo'n dinky-toy) dan hou je helemaal niks meer over.
quote:Op woensdag 19 augustus 2009 14:53 schreef Goofisch het volgende:
Nee heb niks gevraagd via de telefoon. Had ik mss wel moeten doen idd. Ik heb een afspraak gemaakt. Na dit voorval vanmorgen denk ik dat ze tot een bezinking zijn gekomen dat ze verkeerd gehandeld hebben en zullen hoogstwaarschijnlijk met een veel beter voorstel komen. En dat verwacht ik ook..
Zo niet kunnen ze me wat..
Ik rij nu een nieuwe leon zonder stickers...quote:Op woensdag 19 augustus 2009 16:02 schreef RvLaak het volgende:
TVP voor de afwikkeling...
BTW: een Aygo rijdt best lekker en goedkoop. Lelijk issie wel natuurlijk
Dat is een maandelijkse belediging, TS, je had moeten vertellen dat het al een tijdje geleden is dat je zakgeld kreeg.quote:Op woensdag 19 augustus 2009 13:16 schreef jitzzzze het volgende:
1400? Daar kom ik mijn bed niet meer voor uit
OMGquote:Op woensdag 19 augustus 2009 13:48 schreef Goofisch het volgende:
[..]
Na ja als ik nou een starter was geweest met een mbo diploma had ik blij geweest met een baantje zoals peak it of iets dergelijks. Je verdient dat wel weinig. Maar "als je goed terecht komt" een hele bak ervaring op kan doen. En als je dan gaat solliciteren bij bijvoorbeeld een midden klein bedrijf wordt dat zeer gewaardeerd. Sterker nog. Als je echt goed bent wordt je weggekocht of overgenomen door het bedrijf waar je geplaatst bent.
Maar in mijn geval. En ik ben geen ] zwaar opgeleid iemand ofzo. Ik moet het hebben van mijn HBO diploma. MCSE, ITIL v3 en cisco + een bak praktijk ervaring. Voelde ik me best belachelijk gemaakt
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |