abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_72006512
Hoi mensen,

Ik dacht dat ik net een topic had geopend maar mijn internet is aan het fucken.
Afijn, het volgende;
Ik moet donderdag 27 Augustus een toelatingstoets Economie doen voor mijn studie.
Grafische rekenmachine ligt al klaar, de nodige informatie moet ik er nog in proppen.
Alle vragen zijn meerkeuzevragen, alleen aan jullie de vraag of iemand weet hoe moeilijk deze toetsen zijn. Ik heb nog NOOIT economie gehad, dus heb de afgelopen 3 weken de 7 hoofdstukken als een malle staan leren. Ik heb nog moeite met bepaalde hoofdstukken, maar dit ga ik de komende dagen oplossen.
Het schijnt het niveau te zijn op havoniveau, echter zijn alle havo examens gevuld met vooral OPEN vragen. Ik heb dus totaal geen vergelijkingsmateriaal & weet niet waar ik het zoeken moet.

Alvast bedankt en eeuwige dank,

Grtz,

Priscilla
  woensdag 19 augustus 2009 @ 12:23:37 #2
75592 GlowMouse
l'état, c'est moi
pi_72006557
Zijn er geen voorbeeldtoetsen? Je moet echt met opgaven oefenen; leren is niet genoeg.
eee7a201261dfdad9fdfe74277d27e68890cf0a220f41425870f2ca26e0521b0
  woensdag 19 augustus 2009 @ 12:23:59 #3
134533 donroyco
dus niet Donroyco
pi_72006568
- doe maar niet -

[ Bericht 91% gewijzigd door GlowMouse op 19-08-2009 12:32:00 ]
Op maandag 29 september 2008 11:45 schreef HostiMeister het volgende:
Dat is zeg maar de Nederlandse taal op een vuige keukentafel voorover buigen en hem dan zonder glijmiddel anaal verkrachten. :'(
pi_72006663
Nou, ik snap de opgaves (gelukkig) maar oefenen zou ik inderdaad graag willen doen.
Er staan bijna alleen theorie vragen in, en deze heb ik nu wel 'n keer bestudeerd....
Nu moet ik zeggen dat er weinig rekenmateriaal staat in de hoofdstukken die ik moet leren.
Het is meer theorie, maar toch wil ik graag voorbeelden zien.
Oh.. en nuttige reacties als dat niet teveel is gevraagd natuurlijk
  woensdag 19 augustus 2009 @ 12:31:44 #5
75592 GlowMouse
l'état, c'est moi
pi_72006744
Hier is een oefentoets, met Google zijn er waarschijnlijk wel meer te vinden.
eee7a201261dfdad9fdfe74277d27e68890cf0a220f41425870f2ca26e0521b0
  woensdag 19 augustus 2009 @ 12:38:55 #6
256934 GR
Cash is fact,profit an opinion
pi_72006924
Het lijkt me sterk dat het alleen meerkeuzevragen zijn. Juist een vak als economie leent zich goed voor open vragen. Je moet verbanden kunnen leggen tussen verschillende variabelen. Wellicht is het bij de toelatingstoets anders, maar tijdens de opleiding dien je toch over een behoorlijke theoretische kennis te beschikken (rekenmachine helpt daar niet bij). Voor wat betreft rekenen zul je waarschijnlijk algemene zaken moeten uitrekenen, zoals prijselasticiteiten of de evenwichtsprijs. Bij een toelatingstoets zal dat waarschijnlijk geen hogere wiskunde zijn.

Succes trouwens met de toets!
pi_72007452
Ik heb ook op twee studies van die toetsen moeten maken in de eerste week, deze toetsen stellen niets voor. Ze worden alleen maar gegeven om je niveau te peilen.

Als je ze niet haalt krijg je waarschijnlijk een bijspijkercursus oid voor dat vak.
pi_72011256
Hoe kom je eigenlijk bij SB&RM als je nooit economie hebt gehad?
NELIS
pi_72014344
Op de havo (een aantal jaar terug) had ik nog geen flauw benul wat ik wou,
en heb dus voor natuur & gezondheid gekozen met als vrije keus; Duits 2.
Nergens geen snufje Economie in mijn pakket te vinden dus.
Heb al op internet gekeken maar voor Economie vind ik geen toetsen met meerkeuzevragen.
Ik vind het ook raar dat het meerkeuze vragen zijn, maar ik geloof ze graag.. Maakt het toch ietwat makkelijker lijkt mij.
Nu wil ik uiteindelijk iets voor mezelf gaan beginnen (zit in de familie) en dan is een opleiding Small business & Retail management ideaal.
Het is vooral projecten maken e.d. dus ik zou er niet gek van op kijken als idd alleen je niveau gepeilt gaat worden.
Ten slotte, het is op het Saxion te Enschede alleen niet zo dat je door mag als je NIET voor de test slaagt. Op veel scholen krijg je gaande weg het jaar bijles, op het Saxion helaas niet.
Nog een beetje aan de slag en dan zit alles wel in mn koppie, leer gelukkig vrij snel.
Nu hopen dat het genoeg is.!
Hoor graag als er nog mensen zijn die zo'n toets achter de rug hebben.

Grtz & alvast bedankt!
pi_72014841
Tja, maar als je uiteindelijk de studie niet mag doen is het niet heel erg. Je doet gewoon wat anders en dan kan je na je studie altijd iets voor je zelf beginnen, want daar heb je verder geen diploma's voor nodig. Maar ik hoop voor je dat je het haalt
NELIS
pi_72032952
Nee ik wil sowieso mijn HBO papiertje op zak hebben als "back-up"
met HBO kun je zoveel meer dan met je havo
En mijn eigen onderneming begin ik ook niet morgenvroeg.
Thnx anyway!
pi_72077579
Ik vraag me wel af waarom je in eerste instantie economie uit je vakkenpakket gegooid hebt en een paar jaar later ineens een studie wil doen die vooral om de economie draait??

Verder denk ik dat je bij SBRM geen hele lastige economie gaat krijgen, beetje bedrijfseconomie op vrij algemeen nivo en wat bedrijfsadministratie, maar dat lijkt me goed te doen met een gezond verstand. Logischerwijs zal die economie-toets dus ook geen fluit voorstellen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')