abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_72005189
Zojuist om de GamesCom officieel aangekondigd: Fable III

Console: Xbox 360
Release: Eind 2010
Art:






Teaser:


Opzet:


Beschrijving:
quote:
Het wordt meer een politieke game. Als koning van Albion kun je kiezen om je eigen kasteel te pimpen, of juist dat geld te gebruiken voor de armeren. Wat doe je aan criminaliteit?

Het mooie is ook dat keuzes die je gemaakt hebt op weg naar het koning worden invloed hebben op de periode dat je daadwerkelijk koning bent. Een beetje zoals Obama nu voor z'n kiezen krijgt.
Voorbeeldje:
quote:
Say you're in your throne room and they bring in a girl caught stealing food. You can listen to the witness's statement and arguments for setting an example.

You can investigate things further yourself, or at any time say you've heard enough and make a judgment.

Or you can listen to the girl's case and excuses for why she stole. You can go and visit her family, for example, and see if they really are as poor as she says.

Then you can choose what to do - throw the girl a handful of gold or throw her in the dungeons?

There will be all sorts of judgments: "Everything from a crust of bread being stolen to a huge countrywide thing - shall we go to war?"
The hardware is just a box you buy only because you want to play Mario games - Yamauchi
Mr. Zurkon doesn't need bolts, his currency is pain
Roy-O-Rama | Backlog | Wish-list
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 woensdag 19 augustus 2009 @ 11:38:39 #2
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_72005311
Hopelijk komt die naar de PS3.
OxygeneFRL-vrijdag 8 mei 2020 @ 08:52:59: Ik had een pleuris hekel aan je maar nu ik weet dat je tegen een vuurwerkverbod ben, hou ik van je.
  woensdag 19 augustus 2009 @ 11:59:12 #3
264516 Waldkorn
Daar zit wat in
pi_72005897
Oh wat ben ik benieuwd!! Ik vond Fable 1 helemaal geweldig en Fable 2 was prachtig, maar viel toch een beetje tegen.
stom
pi_72006124
Gaan ze nu eindelijk een leuke fable maken?
Het is geel en staat in mijn ondertitel!
3DS friend code: 2191-7623-9035
pi_72006656
quote:
Op woensdag 19 augustus 2009 11:38 schreef Netsplitter het volgende:
Hopelijk komt die naar de PS3.
Denk het niet omdat Fable 1 +2 er ook niet op zijn verschenen
pi_72006735
quote:
Op woensdag 19 augustus 2009 12:28 schreef Stephan1237 het volgende:

[..]

Denk het niet omdat Fable 1 +2 er ook niet op zijn verschenen
Hij wordt dan ook uitgebracht door microsoft
  woensdag 19 augustus 2009 @ 12:38:33 #7
124086 WensMeester
DnB makes my heart beat!
pi_72006913
Fable!!!

Heb echt genoten van Fable 2
It's no problem for me, but it's a problem for you!
pi_72007035
quote:
Op woensdag 19 augustus 2009 12:38 schreef WensMeester het volgende:
Fable!!!

Heb echt genoten van Fable 2
ik meer van 1 (the lost chapters maakte hem eigenlijk meer af), maar 2 was ook geweldig.
Kan niet wachte op deel 3, als ze er maar net zoveel tijd en moeite in gaan steken als deel 1 en 2. Of eigenlijk nog meer, miste toch wel weer wat. (ik vind 2 erg kort)

Ik vind ook dat de beslissingen die je maakt meer invloed moeten hebben, in deel 2 was het al heel aardig (als je niet wilde investeren in westcliff (dacht ik) bleef het een dorp met tentjes en hutjes. Als je dat wel wilde, stonden er grote huizen en panden.)
pi_72007875
Fable Ik kan niet wachten
pi_72008253
Geef dit spel nu!!!!!

Hoop alleen dat ze het combat systeem verbeteren want in fable 2 was het alleen maar X, X, X, X, X.
  woensdag 19 augustus 2009 @ 18:27:09 #11
21889 Chocobo
Epische gebruiker
pi_72016297
quote:
Op woensdag 19 augustus 2009 11:38 schreef Netsplitter het volgende:
Hopelijk komt die naar de PS3.
A discovery is said to be an accident meeting a prepared mind.
pi_72024976
Nu al. Jezus, die Molyneux blijft maar op de bek gaan. Alle Fable's gespeeld tot nu toe en beiden waren ze een teleurstelling vergeleken met wat er beloofd werd.
  donderdag 20 augustus 2009 @ 07:49:21 #13
34586 kepler
No bounce, no play
pi_72030219
quote:
Op woensdag 19 augustus 2009 22:58 schreef emokid het volgende:
Nu al. Jezus, die Molyneux blijft maar op de bek gaan. Alle Fable's gespeeld tot nu toe en beiden waren ze een teleurstelling vergeleken met wat er beloofd werd.
Deel 1 geef ik je, maar deel 2 was echt zoals beloofd (op misschien de co-op na). Molyneux heeft zeker geleerd van deel 1 en heeft deel 2 anders aangepakt.

Verder blijven het erg leuke games en ik kan nu al uitkijken naar deeltje 3 2010 is al snel!
The line is a dot to you!
  donderdag 20 augustus 2009 @ 08:40:50 #14
264516 Waldkorn
Daar zit wat in
pi_72030714
quote:
Op woensdag 19 augustus 2009 13:26 schreef KrentebolHooft het volgende:
Geef dit spel nu!!!!!

Hoop alleen dat ze het combat systeem verbeteren want in fable 2 was het alleen maar X, X, X, X, X.
DAt was nou precies wat de bedoeling was. Dan konden ook onervaren spelers zo meedoen. Maar ik ben het met je eens, gaarne een echt combatsysteem. En ze mogen het spel wel wat moeilijker maken. Als je een hoop roamt en zo XP oppakt, loop je binnen de kortste keren het spel ongeschonden door.
stom
pi_72036692
quote:
Op donderdag 20 augustus 2009 08:40 schreef Waldkorn het volgende:

[..]

DAt was nou precies wat de bedoeling was. Dan konden ook onervaren spelers zo meedoen. Maar ik ben het met je eens, gaarne een echt combatsysteem. En ze mogen het spel wel wat moeilijker maken. Als je een hoop roamt en zo XP oppakt, loop je binnen de kortste keren het spel ongeschonden door.
Ja ik heb de schijt aan dat dat de bedoeling was Geef een fatsoenlijk systeem, fable 1 was wel chill daar kon je of je zwaard of je boog trekken en op die manier kun je ook 2 knoppen (X en Y bijvoorbeeld) gebruiken voor aanvallen, en de B gewoon als magie knop houden.

En het magie systeem van fable 2 was gwn echt kut
pi_72036761
quote:
Op donderdag 20 augustus 2009 12:44 schreef KrentebolHooft het volgende:

[..]

Ja ik heb de schijt aan dat dat de bedoeling was Geef een fatsoenlijk systeem, fable 1 was wel chill daar kon je of je zwaard of je boog trekken en op die manier kun je ook 2 knoppen (X en Y bijvoorbeeld) gebruiken voor aanvallen, en de B gewoon als magie knop houden.

En het magie systeem van fable 2 was gwn echt kut
Combat was EXACT hetzelfde In See the Future waren er zelfs gekleurde vijanden waarbij je aan hun kleur kon zien hoe je ze moest aanvallen (rode vijanden met B; magie en gele vijanden met Y; ranged weapons).

Bovendien kon je veel upgraden waardoor je meer moves kreeg en het meer werd dan XXX.
The hardware is just a box you buy only because you want to play Mario games - Yamauchi
Mr. Zurkon doesn't need bolts, his currency is pain
Roy-O-Rama | Backlog | Wish-list
pi_72056767
TVP, Fable
pi_72155403
heb fable 1 veel langers gespeeld dan fable 2 en de DLC vond ik echt zwaar tegen vallen
hoop dat ze daar wel wat aan gaan doen.
--- ҉ ---
pi_72265607
Ik heb van Fable 2 heel erg genoten en zeker van de DLC
pi_72265947
ik vond fable 2 om te huilen. Je had em zo uitgespeeld. Alle winkels kopen en rijk worden was een eitje. Het praten of flirten liep voor geen meter (soms stond een heel dorp om je heen, en werden ze allemaal verliefd ) en het was zeker geen sandbox. De wereld was imo ook veeeel te klein.
NELIS
pi_72266406
1 punt is idd wel, dat het veel en veel groter mag allemaal, fable 1 en 2 waren zo uitgespeeld, ook met submissies ed.
  maandag 8 februari 2010 @ 13:45:45 #22
38849 Notorious_Roy
Doomed since 1889
pi_77766732
Even dit topic een rotschop geven:
quote:
Peter Molyneux has said to expect more details on Fable III at this week's X10 event in San Francisco, and warned that people are going to be "super pissed off".

"We're making some announcements about Fable III and there's some... Wow, there's some very, very big things happening in Fable. Bigger than you think. And it's going to really upset people," he told Gamereactor (thanks VG247).

"I'm really scared when I go out and tell people what it is they're going to get super pissed off, they really are. But it's the right thing to do man, I'm sure it's the right thing to do."

Fable III, announced at gamescom last year, plunges Albion into the industrial age. Read our exclusive preview from last summer to find out more.

Molyneux, who founded developer Lionhead and is now creative director of Microsoft Games Studios Europe, also confirmed that everything he shows will be part of the game. "Absolutely, for sure," he said, "and I'll demonstrate it."
Ik vrees dat de game Natal-only wordt nu Maar wie weet
The hardware is just a box you buy only because you want to play Mario games - Yamauchi
Mr. Zurkon doesn't need bolts, his currency is pain
Roy-O-Rama | Backlog | Wish-list
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 maandag 8 februari 2010 @ 14:00:00 #23
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_77767227
Ps3 exclusive, let maar op.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
OxygeneFRL-vrijdag 8 mei 2020 @ 08:52:59: Ik had een pleuris hekel aan je maar nu ik weet dat je tegen een vuurwerkverbod ben, hou ik van je.
  maandag 8 februari 2010 @ 14:04:43 #24
34586 kepler
No bounce, no play
pi_77767412
quote:
Op maandag 8 februari 2010 13:45 schreef Notorious_Roy het volgende:
Even dit topic een rotschop geven:
[..]

Ik vrees dat de game Natal-only wordt nu Maar wie weet
MMORPG
The line is a dot to you!
  maandag 8 februari 2010 @ 14:06:15 #25
38849 Notorious_Roy
Doomed since 1889
pi_77767468
quote:
Op maandag 8 februari 2010 14:04 schreef kepler het volgende:

[..]

MMORPG
Dat kan natuurlijk ook nog. Een MMORPG met Natal!
The hardware is just a box you buy only because you want to play Mario games - Yamauchi
Mr. Zurkon doesn't need bolts, his currency is pain
Roy-O-Rama | Backlog | Wish-list
pi_77772466
quote:
Op maandag 8 februari 2010 14:04 schreef kepler het volgende:

[..]

MMORPG
dat was ook mijn eerste ingeving.
Ik hoop eigenlijk iets richting de gameplay, geen zwaardjes meer ofzo maar nog altijd beter dan natal
  vrijdag 12 februari 2010 @ 01:25:27 #27
38849 Notorious_Roy
Doomed since 1889
pi_77907657
Microsoft game designer Peter Molyneux took the veil off his latest role-playing game Fable III at the X10 event in San Francisco on Thursday. He showed an early build of the game that introduces a few new mechanics that are aimed, as is the developer’s wont, at enhancing the emotional connection that players feel with the game’s characters. In Fable II, you got an adorable, loyal dog. In Fable III, you can bond with other characters by touching them.

Read More http://www.wired.com/game(...)meone/#ixzz0fHDfvzda


1
The hardware is just a box you buy only because you want to play Mario games - Yamauchi
Mr. Zurkon doesn't need bolts, his currency is pain
Roy-O-Rama | Backlog | Wish-list
  vrijdag 12 februari 2010 @ 10:02:45 #28
38849 Notorious_Roy
Doomed since 1889
pi_77910878


quote:
Presenting at Fable III at X10 in San Francisco, Peter Molyneux has revealed that the RPG - if you can still call it that - has no experience points or health bar.

Health is represented by the screen-colouring effects common in action and FPS games - Fable III has no HUD most of the time - while your character grows in power according to how many followers he or she has in the game's world of Albion. Levelling up is also represented by your weapons, which grow and change appearance according to how much and how you use them.

"It's an RPG without a health bar or experience," Molyneux said in a demonstration. "Because we put the levelling up into the world, with followers, you don't need experience."

Why make the change? "The absolute main reason is that most people didn't really understand it," Molyneux told Eurogamer later. "When you asked people how to get red experience, they'd say, 'I don't know, sometimes it's green, sometimes it's red, sometimes it's blue'."

Molyneux came to feel that experience was out of date, and out of step with Fable's themes. "Why do you just get experience for combat? It seemed wrong. This game is expressions and getting married and doing things in the world that should be as significant as fighting. So as soon as we said the word followers... just saying the word followers, what people think of you, meant more to the entirety of the game.

"Experience seemed 1990s, it seemed old school."

It was the same thing with the removal of the health bar, he said. "We haven't removed the health bar, we've just copied other games. First-person shooters, the health bar's in the world. When your health gets low the corners of the screen go red, sometimes it goes black and white - that's a health bar man, it's just the same as a little bar, it's just that people see it.

"As soon as you say those things you think, Jesus, why was I so stupid beforehand," Molyneux said. "It just seems like these are legacy things."

These are the changes which Molyneux feared fans would be "pissed off" by. "If I remove experience and health bars, and I put levelling up from a 2D interface to a 3D interface, some people are going to get really upset, but that's not a reason not to do it, man. It's actually a reason to do it."

But he still thinks of Fable III as an RPG. "I still love the idea of levelling up... I love seeing myself and my hero grow and get more powerful. That to me is what role-playing is all about. I love the idea of being able to choose, that's another thing about an RPG."

For more on Fable III - including the weapon morphing system, the online features, and the Touch mechanic first revealed at Gamescom in Cologne last year - watch out for a full feature preview shortly.
The hardware is just a box you buy only because you want to play Mario games - Yamauchi
Mr. Zurkon doesn't need bolts, his currency is pain
Roy-O-Rama | Backlog | Wish-list
  vrijdag 12 februari 2010 @ 10:08:26 #29
283868 ImaSoHigh
"Wanna get high?"
pi_77911021
quote:
Op vrijdag 12 februari 2010 10:02 schreef Notorious_Roy het volgende:
[ afbeelding ] [ afbeelding ] [ afbeelding ]

[ afbeelding ] [ afbeelding ] [ afbeelding ]
[..]


Straks krijg je een vet energyshield zoals in Halo, met dat irritante gepiep. xD
"Oh man. I have no idea what's going on."
  vrijdag 12 februari 2010 @ 10:31:35 #30
34586 kepler
No bounce, no play
pi_77911659
Ik vind het cool tot nu toe Fable 1 en 2 altijd al leuk gevonden, dus dat zal met Fable 3 wel helemaal goed komen. Nog geen ding over Natal gehad, maar dat kan nog komen met de E3 natuurlijk
The line is a dot to you!
pi_77911810
- De game maakt gebruik van Natal, hiermee kun je bijvoorbeeld kinderen oppakken door een gelijk gebaar te maken.
- Hoewel de game middels de traditionele controller gespeeld wordt kun je je rechterhand gebruiken voor bepaalde bewegingen of om dingen te activeren.
- De hond moet nog meer als een hond reageren. Ziet hij bijvoorbeeld een konijn wegschieten, dan zal hij hier op ook op reageren.
- De game kent wederom een co-op mode, alleen dit keer kun je verder van elkaar weg. De ene speler kan bijvoorbeeld geld gaan verdienen terwijl de ander wat vijanden afmaakt.
- Wapens veranderen naarmate het gebruik, zo zal er bloed vanaf druppelen als je onschuldigen vermoord, of juist gaan gloeien als je het goede pad kiest. Omdat ook zaken als de kleur, de scherpte, de textures en bepaalde teksten op het wapen kunnen veranderen krijgen we zo duizenden unieke wapens.
- Finishing moves kunnen middels Natal worden gemaakt. Stel dat je een bij hebt, dan kun je deze boven je hoofd slingeren en dan op een vijand neer laten komen.
- In Fable III kunnen we het land dicteren, zowel in goede als slechte zin. Deze functie wordt echter pas ongeveer halverwege de game geïntroduceerd. We hoeven echter niet bang te zijn dat de titel hiermee een RTS titel gaat worden, zo bevestigd Molyneux.
- Het maken van keuzes als heerser is nog niet zo makkelijk. Natuurlijk kun je iedereen gelijk geven om zo geliefd te worden bij het volk, maar na een tijdje zul je merken dat dit alleen maar tot wanorde zal leiden.
- De experience, welke nog wel in Fable II zaten, komen niet langer terug. Volgens Molyneux is dit omdat veel mensen simpelweg niet wisten waar de rode, blauwe of groene balletjes voor stonden. Opvallend is hierbij dat Molyneux deze ervaringspunten 'iets voor games uit 1990' noemt, terwijl Fable II toch echt iets later verscheen.
- Naast Fable III lijken we nog iets te mogen verwachten, Molyneux spreekt namelijk over 'een zeer schattige ervaring buiten Fable III, een ervaring waar ik nu nog niet over kan praten'. Het gaat hierbij mogelijk om een tie-in, net zoals de Pub Games voor Fable II, welke voorafgaande aan de release op Xbox Live Arcade stond.
I'm the dude playin' the dude, disguised as another dude!
  vrijdag 12 februari 2010 @ 10:37:24 #32
38849 Notorious_Roy
Doomed since 1889
pi_77911823
quote:
Op vrijdag 12 februari 2010 10:31 schreef kepler het volgende:
Ik vind het cool tot nu toe Fable 1 en 2 altijd al leuk gevonden, dus dat zal met Fable 3 wel helemaal goed komen. Nog geen ding over Natal gehad, maar dat kan nog komen met de E3 natuurlijk
DON'T jinx it!
quote:
Op vrijdag 12 februari 2010 10:36 schreef ROFLOL het volgende:
- De game maakt gebruik van Natal, hiermee kun je bijvoorbeeld kinderen oppakken door een gelijk gebaar te maken.
Bron?

[ Bericht 25% gewijzigd door Notorious_Roy op 12-02-2010 10:44:14 ]
The hardware is just a box you buy only because you want to play Mario games - Yamauchi
Mr. Zurkon doesn't need bolts, his currency is pain
Roy-O-Rama | Backlog | Wish-list
  vrijdag 12 februari 2010 @ 10:44:56 #33
34586 kepler
No bounce, no play
pi_77912070
quote:
Op vrijdag 12 februari 2010 10:37 schreef Notorious_Roy het volgende:

[..]

DON'T jinx it!
[..]

Bron?
Te laat
The line is a dot to you!
pi_77912232
quote:
Op vrijdag 12 februari 2010 10:37 schreef Notorious_Roy het volgende:

[..]

DON'T jinx it!
[..]

Bron?
Gamed.nl
I'm the dude playin' the dude, disguised as another dude!
pi_77913208
"Fable 3 is due 2011, yes it will use Natal but it won't be essential for finishing the game."

Twitter van Molyneux.
I'm the dude playin' the dude, disguised as another dude!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')