En dan vraag je je af wat de ergste gevolgen kunnen zijn. Probeer dan het ergste gevolg (bijvoorbeeld dat iemand je niet meer mag) kleiner te maken. Heb je er echt zoveel last van als diegene je niet mag?quote:Op vrijdag 18 september 2009 23:30 schreef benzin het volgende:
[..]
Klopt wel denk ik. Makkelijk is het nog steeds niet voor me, ik heb echt regelmatig van die momenten dat ik iets stoms doe en dat ik denk dat iedereen het ziet. (En daar wil ik toch wel vanaf)
Volgens mij mis ik iets, maar hoe zelfverzekerd je ook bent, een vreemde zal je echt niet zo snel aanspreken dan. Op z'n hoogst in de bar, maar als je naar de bar gaat ga je echt niet alleen (ik niet iig) en om niet alleen te gaan heb je vrienden nodig en om vrienden te maken moet je naar een bar..... het is een vicieuze cirkelquote:Op woensdag 16 september 2009 00:43 schreef GimmeGore het volgende:
...
Wat bij mij werkte was het principe: fake it till you make it.
Dat hielp ook bij mijn zelfvertrouwen. Ik ben op een gegeven moment mn schouders naar achter gaan gooien, tieten vooruit en mn hoofd omhoog. En het was een verandering van dag en nacht. Mensen keken me echt anders aan en niet op een negatieve manier ofzo
--
Heb ik ook maar gedaan, maar ik weet niet of ik de ballen heb om er ook daadwerkelijk in me eentje heen te gaanquote:Op zaterdag 19 september 2009 19:10 schreef bloempje-moi het volgende:
Ik heb mezelf aangemeld bij de internetpagina nieuwemensenlerenkenen.nl. Je kunt zelf activiteiten organiseren of je opgeven voor activiteiten van anderen. Het zijn bijvoorbeeld borrels, rondwandelingen door de stad, lezingen, film, theater, muziek door heel Nederland. Ik heb volgende week mijn eerste borrel dus ik weet nog niet hoe het zal zijn, maar het idee dat er meerdere mensen samenkomen op grote of kleine schaal en niemand elkaar kent en daar is om het leuk te hebben en nieuwe mensen te leren kennen spreek mij erg aan. Ik ga er niet direct vanuit dat er hechte vriendschappen uit zullen ontstaan, maar wie niet waagt...
Ik ben ook een enorme schijterd die altijd op het laatste moment terugkrabbelt. Maar dit lijkt me op een of andere manier heel toegankelijk. Ga jij naar de borrel in Amsterdam? Of naar het feest?quote:Op zaterdag 19 september 2009 23:03 schreef boudemaniak het volgende:
[..]
Heb ik ook maar gedaan, maar ik weet niet of ik de ballen heb om er ook daadwerkelijk in me eentje heen te gaan
Vooral dit laatste is zó herkenbaar. Verjaardagen en zelfs mijn afstuderen afgelopen week heb ik niet gevierd omdat er eigenlijk niemand is om mee te vieren. En dan zit je inderdaad met twee mensen. Niet dat dat niet gezellig is, maar ik voel me dan wel uiterst sneu. Aan de andere kant: je kunt het beter met twee mensen vieren waar je je echt fijn bij voelt dan met 20 mensen die alleen voor gratis drank komen.quote:Op zondag 20 september 2009 12:38 schreef _Ruby_ het volgende:
Zelfs mijn verjaardagen vier ik liever niet omdat ik bang ben dat de helft van de genodigden niet komt (juist, oppervlakkige contacten), en ik overblijf met een sneu groepje van 3, 4 man en het niet gezellig is. (bovendien komt het zo triest over)
Klopt, en waarschijnlijk vinden die 3 of 4 mensen het niet eens zo sneu als jij denkt dat het is. En toch zit dat 'schaamte' gevoel er bij mij zo diep ingebakken. Alsof ik tegenover iedereen moet bewijzen dat ik zo'n populaire meid ben. Want wie heeft er nou maar 3 vrienden?! dan moet je wel een heel triest persoon zijn!quote:Op zondag 20 september 2009 13:18 schreef bloempje-moi het volgende:
[..]
Vooral dit laatste is zó herkenbaar. Verjaardagen en zelfs mijn afstuderen afgelopen week heb ik niet gevierd omdat er eigenlijk niemand is om mee te vieren. En dan zit je inderdaad met twee mensen. Niet dat dat niet gezellig is, maar ik voel me dan wel uiterst sneu. Aan de andere kant: je kunt het beter met twee mensen vieren waar je je echt fijn bij voelt dan met 20 mensen die alleen voor gratis drank komen.
quote:Op zondag 20 september 2009 13:48 schreef _Ruby_ het volgende:
Het voelt trouwens helemaal triest als die 3 personen ook nog is oppervlakkige kennissen zijn.En dat zij dat ook weten en zo'n klein gezelschap niet verwacht hadden.
Wel fijn om te horen dat ik niet de enige op deze aardbol ben met dit pobleemquote:Op zondag 20 september 2009 13:52 schreef bloempje-moi het volgende:
[..]
Precies. Bij mij zouden het een paar collega's zijn. Gelukkig wel degene die weten dat ik in deze situatie zit dus ze zullen niet heel verbaasd zijn, maar toch. Ik voel mezelf er niet minder sneuiig door.
Tuurlijk ben je niet de enigequote:Op zondag 20 september 2009 13:54 schreef _Ruby_ het volgende:
[..]
Wel fijn om te horen dat ik niet de enige op deze aardbol ben met dit pobleem![]()
Mag ik vragen hoe oud je bent?
Geen idee, ik ben pas net lid geworden... ik kijk het dus nog even aanquote:Op zondag 20 september 2009 10:37 schreef bloempje-moi het volgende:
[..]
Ik ben ook een enorme schijterd die altijd op het laatste moment terugkrabbelt. Maar dit lijkt me op een of andere manier heel toegankelijk. Ga jij naar de borrel in Amsterdam? Of naar het feest?
Ik ben ook zeer benieuwd hoe het zal zijn. Maar ik heb weinig te verliezen dus ik ga er gewoon voor. Als ik zo de mensen op de internetpagina bekijk kennen maar weinig mensen elkaar. Dat geeft me een beetje meer hoop dat ik daar vrij gemakkelijk contact kan maken. En anders niet. Dan heb ik het in ieder geval geprobeerd.quote:Op zondag 20 september 2009 18:58 schreef boudemaniak het volgende:
[..]
Geen idee, ik ben pas net lid geworden... ik kijk het dus nog even aan
Update: Ik ga niet nar amsterdam...ik zoek meer mensen in de buurt van eindhoven. Ik kan namelijk niet "even" buurten met mensen die zover wonen
Ik zeg dat DOEN wel heel stoer, maar het lukt mij ook niet altijd. Het is bij mij een kwestie van mezelf ongelooflijk op mijn flikker geven als ik terugkrabbel en het maken van een afspraak voor mij uit schuif.quote:Op zondag 20 september 2009 22:20 schreef _Ruby_ het volgende:
dankje voor je verhaal bloempje-moi![]()
Ik denk dat het belangrijkste inderdaad is: gewoon DOEN!!
doen doen doen!Mooi gezegd.
En inderdaad niet bang zijn om zelf initiatief te nemen. Ik had zelf eigenlijk tot nu toe een beetje de instelling: het moet van 2 kanten komen, anders ben ik snel klaar mee. Maar met die instelling ben ik nog niet ver gekomen (helaas).
Misschien als ik genoeg investeer in een contact, het vanzelf van 2 kanten gaat komen..
"meetings" kunnen heel gezellig zijn, alleen ik ben er ooit eens naar 1 geweest en daar waren vooral veel mannen die single waren en op een date uit waren.quote:Op zondag 20 september 2009 17:57 schreef mafkees01 het volgende:
Nou, ik zou dus idd nooit komen opdagen als er een "meeting" was om mensen leren te kennen.
Nou ik ben ook single maar ik neem aan dat je daarheen gaat om vrienden te maken en geen date te scoren? Ik niet iigquote:Op dinsdag 22 september 2009 00:45 schreef GimmeGore het volgende:
[..]
"meetings" kunnen heel gezellig zijn, alleen ik ben er ooit eens naar 1 geweest en daar waren vooral veel mannen die single waren en op een date uit waren.
Dat ben ik niet. Goed, ik ben dan ook single, maar niet wanhopig opzoek naar een vent.
Nop, niemand die mij wiltquote:Op dinsdag 22 september 2009 12:19 schreef Seven.of.Nine het volgende:
Zijn er al mensen die elkaar op msn hebben toegevoegd n.a.v. dit topic eigenlijk?
Dat is ook niet mijn eerste doel op die meetingsquote:Op dinsdag 22 september 2009 17:58 schreef boudemaniak het volgende:
[..]
Nou ik ben ook single maar ik neem aan dat je daarheen gaat om vrienden te maken en geen date te scoren? Ik niet iig![]()
[..]
Aahh, heus nietquote:Nop, niemand die mij wilt
Heel jammer, want dan zijn de kerels meer met de meiden bezig dan met mij.quote:Op dinsdag 22 september 2009 19:20 schreef bloempje-moi het volgende:
Dat is ook niet mijn eerste doel op die meetingsMaar als het gebeurd...
![]()
Hoeft van mij ook nietquote:Op dinsdag 22 september 2009 19:20 schreef bloempje-moi het volgende:
Aahh, heus nietIk wist niet dat we dat gingen doen hier in dit topic. En ik gebruik nauwelijks MSN
Dan heb je idd de verkeerde mensen denk ikquote:Op zondag 20 september 2009 23:52 schreef bloempje-moi het volgende:
[..]
Ik zeg dat DOEN wel heel stoer, maar het lukt mij ook niet altijd. Het is bij mij een kwestie van mezelf ongelooflijk op mijn flikker geven als ik terugkrabbel en het maken van een afspraak voor mij uit schuif.
Dit gaat nu vooral gewoon goed bij afspraken met mensen die ik al ken. De stap om mij aan te melden bij bijvoorbeeld een sportvereniging is nog te groot, maar dat komt ook omdat ik tot op heden nog niet ontdekt heb wat ik echt leuk vind.
Zelf initiatief nemen lukt mij alleen bij bepaalde mensen. Het principe dat het van twee kanten moet komen geld voor mij ook, hoor. Ik heb een oud-collega die nooit iets uit zichzelf laat horen. Ik ben steeds degene die smst of mailt en dan krijg ik dagen of weken eens iets nietszeggends terug. Dan is het snel afgelopen. Je kunt wel door blijven gaan (niet iedere vriendschap is echter even intensief), maar op een gegeven moment houdt het echt op hoor. Maar uiteindelijk moet je inderdaad investeren om iets terug te krijgen. Het is helaas niet altijd even vruchtbaar.
Maar das toch logisch. Stel nou dat ik zeg: ach, ik heb toch geen leven, we proberen het! En ik kom daar, er staan 5 mensen, waarvan 3 mannen en 2 normale vrouwen. Welke ga ik aanspreken?quote:Op dinsdag 22 september 2009 00:45 schreef GimmeGore het volgende:
[..]
"meetings" kunnen heel gezellig zijn, alleen ik ben er ooit eens naar 1 geweest en daar waren vooral veel mannen die single waren en op een date uit waren.
Dat ben ik niet. Goed, ik ben dan ook single, maar niet wanhopig opzoek naar een vent.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |