abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_72216387
Daarvoor zit niet iedereen hier. Als ik voor mezelf praat kom ik iig niet om vrienden te zoeken. Ik geef puur mijn mening hier....
Vrienden wonen ook dichtbij, waar je dus kan langswandelen of langsrijden en waar je mee uit gaat. Heeft weinig zin als iemand in friesland woont voor mij.
Daarnaast zoek je chille mensen waarmee je een klik hebt... Vrienden maak je via vrienden, niet via een forum
  vrijdag 28 augustus 2009 @ 00:58:25 #77
58834 Catbert
The evil HR Director.
pi_72219478
quote:
Op donderdag 27 augustus 2009 21:18 schreef Onbepaald het volgende:
Ben ik nu de enige die het verband ziet (of is het al eens gezegd hier? )

Als de mensen die reageren in dit topic eens met elkaar afspreken en -wellicht- vrienden worden, dan is het probleem opgelost! Of is het niet zo simpel?
Je bedoelt de mensen die op zoek zijn neem ik aan?
"[...] a large number of the teenagers claiming Asperger's are, in fact, merely dicks."
pi_72237177
quote:
Op donderdag 27 augustus 2009 22:47 schreef mafkees01 het volgende:

Daarnaast zoek je chille mensen waarmee je een klik hebt... Vrienden maak je via vrienden, niet via een forum
klopt ook niet helemaal, want de meeste van mijn beste vrienden heb ik via een forum leren kennen.
Follow your heart and your dreams won't be far behind
Life is too short to wake up with regrets. So love the people who treat you right. Forget about the ones who don’t. If you get a second chance, grab it!
pi_72247453
quote:
Op vrijdag 28 augustus 2009 17:59 schreef JediMasterLucia het volgende:

[..]

klopt ook niet helemaal, want de meeste van mijn beste vrienden heb ik via een forum leren kennen.
Ja goed, jij zit ook in een andere leeftijdsklasse. Ik praat over de tiener en twintiger. Niet de bijna 40er

Daarnaast blijft het zo dat je via je oude school mensen leert kennen (of in de buurt). Hiermee ga je chillen en stappen. Daarnaast werk je en ken je daarvan mensen. De chille mensen filter je eruit en ga je mee stappen en kloten.
Ik ben pas vanaf mijn 17/18de begonnen met veel internetten (mede door verhuizing + studie), ong. t/m mijn 17de zat ik elke dag + avond buiten in het lokale jongerencentrum (dingen te doen die niet mogen )
  vrijdag 28 augustus 2009 @ 23:59:54 #80
259412 Seven.of.Nine
Seven volstaat. :*
pi_72248366
Ook op een forum kun je iemand tegenkomen waarmee je echt een vriendschapsklik hebt. Ik heb twee van mijn vrienden online ontmoet. Een via hyves, die was op zoek naar woonruimte en de ander via een forum. Maar die klik moet er wel zijn. Ik vind humor daarvoor altijd een goede indicator. Als ik kan lachen met iemand, dan kan ik er meestal ook goed mee praten.

Verder ook een beetje kritisch zijn naar jezelf. Vraag je eens af hoe je overkomt wat betreft houding en uitstraling. En wees dan eerlijk, zou jij zelf staan springen om met jou af te spreken? Je hoeft geen enthousiasme te forceren maar als jij de indruk wekt dat je met sociale activiteiten het muurbloempje bent, dan is dat niet uitnodigend. Als jij iemand bent die je rustig een half uurtje alleen kunt laten omdat je wel her en der een praatje maakt, dan zul je eerder uitgenodigd worden.

Als je niet autistisch bent, is het allemaal best aan te leren. Humor, lachen, interesse tonen, dat zijn de belangrijkste dingen.
Resistance is futile
pi_72578129
quote:
Op vrijdag 28 augustus 2009 23:59 schreef Seven.of.Nine het volgende:

Als je niet autistisch bent, is het allemaal best aan te leren. Humor, lachen, interesse tonen, dat zijn de belangrijkste dingen.
En toch is dat vaak heel lastig en veel werk.
  woensdag 9 september 2009 @ 13:25:07 #82
58834 Catbert
The evil HR Director.
pi_72580342
quote:
Op woensdag 9 september 2009 12:10 schreef benzin het volgende:
Tja. Als je dat blijft geloven en zo bezig blijft voor jezelf goed te praten waarom je niks onderneemt gaat 't nooit komen.
"[...] a large number of the teenagers claiming Asperger's are, in fact, merely dicks."
pi_72581077
quote:
Op donderdag 27 augustus 2009 00:50 schreef mafkees01 het volgende:

[..]

Nou echt niet hoor!
Ik sta vaak zat in de rij te wachten. Als er een meisje achter me staat met ranzige olijven en ik zie dat dan kijk ik haar altijd met zo'n vieze blik aan. Echt zo van: Vind je dat lekker? Dat zou voor mij een straf zijn! Ik krijg ze echt niet weg. En bingo, je hebt een gesprek... Ik weet niet hoe jij het aanpakt, maar bij mij werkt dat gewoon hoor...
Je moet het gewoon spontaan en met een big smile brengen. Dan lukt het bijna altijd wel.
Op woensdag 30 juni 2010 20:32 schreef afcajos het volgende:
Verrassend. Een topic over het regelen van te jonge smatjes en C_N en Lakitu zijn er als de kippen bij.
pi_72581305
Ik geloof dat spontaniteit inderdaad het beste werkt, maar daar zit bij mij ook gelijk de grootste uitdaging.. ik ben niet spontaan, ik doe alles doordacht en gecalculeerd.. dus zelfs wanneer ik spontaan moet reageren denk ik eerst "o wacht, ik moet nu iets spontaans zeggen.. wat zou spontaan klinken en hoe laat ik het overkomen alsof het spontaan is?"
  woensdag 9 september 2009 @ 17:14:03 #85
259412 Seven.of.Nine
pi_72587808
quote:
Op woensdag 9 september 2009 12:10 schreef benzin het volgende:

[..]

Heeft bij mij ook wel tijd in beslag genomen. Wat de doorslag gaf was dat ik gewoon schijt kreeg aan wat mensen over mij denken. Dan is spontaan zijn veel makkelijker. En schijt krijgen aan mensen was voor mij een kwestie van vaak stil staan bij de vraag of het belangrijk was wat deze persoon in deze situatie van mij dacht. Na een half jaar kwam ik tot de conclusie dat alleen mijn familie er echt toe deed. En toen begon ik vrienden te maken en nu doet het er ook toe wat zij vinden.
Resistance is futile
pi_72623871
quote:
Op woensdag 9 september 2009 17:14 schreef Seven.of.Nine het volgende:

Wat de doorslag gaf was dat ik gewoon schijt kreeg aan wat mensen over mij denken. Schijt krijgen aan mensen was voor mij een kwestie van vaak stil staan bij de vraag of het belangrijk was wat deze persoon in deze situatie van mij dacht.
Ik weet dat ik ook veel te vaak stil sta bij wat anderen van me denken. En misschien zou ik daar dan ook moeten beginnen.
quote:
Op woensdag 9 september 2009 13:25 schreef Catbert het volgende:

[..]

Tja. Als je dat blijft geloven en zo bezig blijft voor jezelf goed te praten waarom je niks onderneemt gaat 't nooit komen.
Ik geloof dat niet alleen, ik ondervind het. Het is voor mij gedrag dat niet van nature komt.
  donderdag 10 september 2009 @ 20:48:10 #87
259412 Seven.of.Nine
pi_72624257
benzin, wen jezelf aan om elke keer als je zoiets denkt, je af te vragen of het er echt toe doet. Gewoon echt stilstaan bij die vraag.
Resistance is futile
  vrijdag 11 september 2009 @ 17:42:02 #88
259233 GimmeGore
Dat is mevrouw Gore voor jou!
pi_72649846
quote:
Op donderdag 10 september 2009 20:39 schreef benzin het volgende:

[..]

Ik weet dat ik ook veel te vaak stil sta bij wat anderen van me denken. En misschien zou ik daar dan ook moeten beginnen.
[..]

Ik geloof dat niet alleen, ik ondervind het. Het is voor mij gedrag dat niet van nature komt.
Geloof mij, er valt echt een last van je schouders als je er niet/minder bij stil staat wat anderen van je denken.
Ik ben zelf redelijk onzeker en heb heel veel zelfkritiek, maar sinds ik ben opgehouden me wat aan te trekken van anderen voel ik me een stuk beter.
En ik heb het idee dat mensen dat ook aan mij zien (dat ik beter in mn vel zit dus)
Het is nog wel iets wat me tegenhoudt in contact maken met anderen. Er zit bij mij nog heel erg ingebakken dat mensen mij raar vinden (ik ben nou eenmaal een "apart" geval) en ik ben nog altijd bang voor negatieve/afwijzende reacties.

Ik heb dan ook niet heel veel vrienden, maar die paar vrienden die ik heb betekenen dan ook heel veel voor me.
  vrijdag 11 september 2009 @ 18:32:23 #89
259412 Seven.of.Nine
pi_72651454
quote:
Op vrijdag 11 september 2009 17:42 schreef GimmeGore het volgende:

[..]

Geloof mij, er valt echt een last van je schouders als je er niet/minder bij stil staat wat anderen van je denken.
Ik ben zelf redelijk onzeker en heb heel veel zelfkritiek, maar sinds ik ben opgehouden me wat aan te trekken van anderen voel ik me een stuk beter.
En ik heb het idee dat mensen dat ook aan mij zien (dat ik beter in mn vel zit dus)
Het is nog wel iets wat me tegenhoudt in contact maken met anderen. Er zit bij mij nog heel erg ingebakken dat mensen mij raar vinden (ik ben nou eenmaal een "apart" geval) en ik ben nog altijd bang voor negatieve/afwijzende reacties.

Ik heb dan ook niet heel veel vrienden, maar die paar vrienden die ik heb betekenen dan ook heel veel voor me.
Ik ben ook een 'apart' geval. Maar om heel eerlijk te zijn vind ik mezelf tegenwoordig niet negatief apart meer. Ik heb dat eigenlijk een beetje omgedraaid naar opvallend/bijzonder. Het verandert ook niet op 1 dag. Bij mij heeft dat wel een paar jaar geduurd.
Resistance is futile
  vrijdag 11 september 2009 @ 19:43:55 #90
259233 GimmeGore
pi_72654051
dat probeer ik nu ook, om het gewoon positief te zien dat ik niet ben zoals iedereen, maar af en toe maakt me dat nog wel verdomd onzeker.

Ik leer nu ook wel steeds meer mensen kennen.
Ik zou het geen vrienden noemen, zeker omdat ik mensen niet zo snel mijn vriend noem, maar dat geeft me ook wel een goed gevoel over mezelf, zo van: zie je wel...
  vrijdag 11 september 2009 @ 19:46:49 #91
259412 Seven.of.Nine
pi_72654150
Over tijdje bedenk je je ineens dat je jezelf best tof vind en dat je helemaal niet zo apart bent als dat je je altijd aan hebt laten praten.
Resistance is futile
pi_72655835
Ik moet er ook nog steeds aan wennen dat mensen me aardig vinden
kut onzekerheid
fan van Putin, Baudet, Jorge Lorenzo en Assad
  vrijdag 11 september 2009 @ 20:39:41 #93
259412 Seven.of.Nine
pi_72656045
Ja, dat gaat ook hand in hand. Dat je ineens beseft dat mensen jou best OK vinden en dat je jezelf ook OK vindt. Eigenlijk moet je het een beetje per jaar bekijken, je gaat ieder jaar weer vooruit en doordat je het in jaren bekijkt, zie je ook de vooruitgang ineens. Het kan nooit kwaad om een vergelijking te maken tussen jezelf een jaar geleden en nu, zeker niet als het resultaat een positieve invloed heeft op je zelfbeeld.
Resistance is futile
pi_72731319
quote:
Op vrijdag 11 september 2009 17:42 schreef GimmeGore het volgende:

Ja, dat snap ik ook wel, maar het is voor mij lastig. Ik bedoel ik kan wel net doen of het me niet interesseert, maar dat doet het wel.
pi_72733035
quote:
Op vrijdag 11 september 2009 20:39 schreef Seven.of.Nine het volgende:
Ja, dat gaat ook hand in hand. Dat je ineens beseft dat mensen jou best OK vinden en dat je jezelf ook OK vindt. Eigenlijk moet je het een beetje per jaar bekijken, je gaat ieder jaar weer vooruit en doordat je het in jaren bekijkt, zie je ook de vooruitgang ineens. Het kan nooit kwaad om een vergelijking te maken tussen jezelf een jaar geleden en nu, zeker niet als het resultaat een positieve invloed heeft op je zelfbeeld.
Ik durf dat niet te doen, want ik weet niet zeker of ik echt vooruit ben gegaan
fan van Putin, Baudet, Jorge Lorenzo en Assad
  maandag 14 september 2009 @ 20:28:54 #96
259412 Seven.of.Nine
pi_72740347
quote:
Op maandag 14 september 2009 15:37 schreef benzin het volgende:

[..]

Ja, dat snap ik ook wel, maar het is voor mij lastig. Ik bedoel ik kan wel net doen of het me niet interesseert, maar dat doet het wel.
Dat proces neemt tijd in beslag.
quote:
Op donderdag 10 september 2009 20:48 schreef Seven.of.Nine het volgende:
benzin, wen jezelf aan om elke keer als je zoiets denkt, je af te vragen of het er echt toe doet. Gewoon echt stilstaan bij die vraag.
En over een jaartje ben je dan veel minder bezig met anderen wat je vinden. Beloofd.
quote:
Op maandag 14 september 2009 16:37 schreef Beach het volgende:

[..]

Ik durf dat niet te doen, want ik weet niet zeker of ik echt vooruit ben gegaan
Snap ik. Maar doe het toch maar, want ook van achteruit gaan kun je best wel leren, bijvoorbeeld waarom je achteruit gaat. Dan kun je daar in de toekomst lering uit trekken. Post het desnoods hier, kunnen anderen je er ook tips over geven.
Resistance is futile
pi_72778903
quote:
Op maandag 14 september 2009 20:28 schreef Seven.of.Nine het volgende:

En over een jaartje ben je dan veel minder bezig met anderen wat je vinden. Beloofd.
Als jij het zegt. Ik zal het proberen.
  woensdag 16 september 2009 @ 00:43:29 #98
259233 GimmeGore
pi_72790329
ik weet dat het moeilijk is.

Wat bij mij werkte was het principe: fake it till you make it.

Dat hielp ook bij mijn zelfvertrouwen. Ik ben op een gegeven moment mn schouders naar achter gaan gooien, tieten vooruit en mn hoofd omhoog. En het was een verandering van dag en nacht. Mensen keken me echt anders aan en niet op een negatieve manier ofzo.
Ik moet wel nog steeds erbij nadenken dat ik niet weer de schouders laat zakken en mn kop laat hangen. Maar stukje bij beetje ga ik me er ook gewoon lekkerder bijvoelen. Ik heb het idee dat ik zelfverzekerder overkom en dat hielp voor mij ontzettend.

*note to self* morgen naar school op je houding letten xD eens opletten of ze dan nog vreemder gaan kijken xD
quote:
Op vrijdag 11 september 2009 19:46 schreef Seven.of.Nine het volgende:
Over tijdje bedenk je je ineens dat je jezelf best tof vind en dat je helemaal niet zo apart bent als dat je je altijd aan hebt laten praten.
Had ik het me maar aan laten praten... Ik praat het mezelf aan.
Maar ik zie het niet meer als iets negatiefs. Ik ben gewoon wie ik ben en als dat je niet bevalt is dat jou probleem en niet het mijne.
Ik pas me tot op zekere hoogte aan voor anderen, maar ik ga me zeker niet meer anders voordoen dan dat ik ben.
Dat heb ik gedaan en dat heeft ook helemaal niks opgeleverd, dus waarom zou ik nog een keer in die zelfde val lopen?

[ Bericht 36% gewijzigd door GimmeGore op 16-09-2009 00:48:43 ]
  woensdag 16 september 2009 @ 00:47:10 #99
259233 GimmeGore
pi_72893590
quote:
Op woensdag 16 september 2009 00:43 schreef GimmeGore het volgende:
ik weet dat het moeilijk is.

Wat bij mij werkte was het principe: fake it till you make it.
Klopt wel denk ik. Makkelijk is het nog steeds niet voor me, ik heb echt regelmatig van die momenten dat ik iets stoms doe en dat ik denk dat iedereen het ziet. (En daar wil ik toch wel vanaf)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')