abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 18 september 2009 @ 23:46:53 #101
259412 Seven.of.Nine
Seven volstaat. :*
pi_72894148
quote:
Op vrijdag 18 september 2009 23:30 schreef benzin het volgende:

[..]

Klopt wel denk ik. Makkelijk is het nog steeds niet voor me, ik heb echt regelmatig van die momenten dat ik iets stoms doe en dat ik denk dat iedereen het ziet. (En daar wil ik toch wel vanaf)
En dan vraag je je af wat de ergste gevolgen kunnen zijn. Probeer dan het ergste gevolg (bijvoorbeeld dat iemand je niet meer mag) kleiner te maken. Heb je er echt zoveel last van als diegene je niet mag?
Resistance is futile
  zaterdag 19 september 2009 @ 18:05:23 #102
229170 boudemaniak
Statisch Geladen
pi_72910442
quote:
Op woensdag 16 september 2009 00:43 schreef GimmeGore het volgende:
...
Wat bij mij werkte was het principe: fake it till you make it.

Dat hielp ook bij mijn zelfvertrouwen. Ik ben op een gegeven moment mn schouders naar achter gaan gooien, tieten vooruit en mn hoofd omhoog. En het was een verandering van dag en nacht. Mensen keken me echt anders aan en niet op een negatieve manier ofzo
--
Volgens mij mis ik iets, maar hoe zelfverzekerd je ook bent, een vreemde zal je echt niet zo snel aanspreken dan. Op z'n hoogst in de bar, maar als je naar de bar gaat ga je echt niet alleen (ik niet iig) en om niet alleen te gaan heb je vrienden nodig en om vrienden te maken moet je naar een bar..... het is een vicieuze cirkel

En ja, ik heb tzelfde probleem
“Thunder is good, thunder is impressive; but it is lightning that does all the work”
pi_72912490
Ik heb mezelf aangemeld bij de internetpagina nieuwemensenlerenkenen.nl. Je kunt zelf activiteiten organiseren of je opgeven voor activiteiten van anderen. Het zijn bijvoorbeeld borrels, rondwandelingen door de stad, lezingen, film, theater, muziek door heel Nederland. Ik heb volgende week mijn eerste borrel dus ik weet nog niet hoe het zal zijn, maar het idee dat er meerdere mensen samenkomen op grote of kleine schaal en niemand elkaar kent en daar is om het leuk te hebben en nieuwe mensen te leren kennen spreek mij erg aan. Ik ga er niet direct vanuit dat er hechte vriendschappen uit zullen ontstaan, maar wie niet waagt...
  zaterdag 19 september 2009 @ 23:03:24 #104
229170 boudemaniak
Statisch Geladen
pi_72919674
quote:
Op zaterdag 19 september 2009 19:10 schreef bloempje-moi het volgende:
Ik heb mezelf aangemeld bij de internetpagina nieuwemensenlerenkenen.nl. Je kunt zelf activiteiten organiseren of je opgeven voor activiteiten van anderen. Het zijn bijvoorbeeld borrels, rondwandelingen door de stad, lezingen, film, theater, muziek door heel Nederland. Ik heb volgende week mijn eerste borrel dus ik weet nog niet hoe het zal zijn, maar het idee dat er meerdere mensen samenkomen op grote of kleine schaal en niemand elkaar kent en daar is om het leuk te hebben en nieuwe mensen te leren kennen spreek mij erg aan. Ik ga er niet direct vanuit dat er hechte vriendschappen uit zullen ontstaan, maar wie niet waagt...
Heb ik ook maar gedaan, maar ik weet niet of ik de ballen heb om er ook daadwerkelijk in me eentje heen te gaan
“Thunder is good, thunder is impressive; but it is lightning that does all the work”
pi_72926010
quote:
Op zaterdag 19 september 2009 23:03 schreef boudemaniak het volgende:

[..]

Heb ik ook maar gedaan, maar ik weet niet of ik de ballen heb om er ook daadwerkelijk in me eentje heen te gaan
Ik ben ook een enorme schijterd die altijd op het laatste moment terugkrabbelt. Maar dit lijkt me op een of andere manier heel toegankelijk. Ga jij naar de borrel in Amsterdam? Of naar het feest?
pi_72929042
Ik meld me bij deze ook maar

Typisch dat er zoveel mensen zijn met dit probleem. Ik dacht altijd dat ik een van de weinige was.
Op de een of andere manier lijikt het alsof iedereen in je omgeving 'gesettled' is met een leuke groep vrienden en niet perse behoefte heeft aan nieuwe. Alsof je de enige bent die op zoek is naar echt SERIEUZE contacten (ipv dat oppervlakkige).

Zou 't bij 't merendeel dan schijn zijn?

Want oppervlakkig is niet moeilijk, 't is dat extra zetje dat maakt dat je iemand ook buiten colleges/dekroeg/whatever ziet.
Ik heb zelf een hele hoop kennissen/oppervlakkige contacten, en maar 1 goeie vriendin die ik al vanaf de basisschool ken. En zelfs bij haar vraag ik me af in hoeverre ik op haar kan rekenen als het er echt toe doet.

Ik probeer regelmatig nieuwe dingen te ondernemen, vind het fantastisch om nieuwe mensen te ontmoeten en kan me met bijna iedereen vermaken. Ik ben sportief, spontaan, vrolijk...Waarom is dan toch zo verdomd moeilijk?!

Zelfs mijn verjaardagen vier ik liever niet omdat ik bang ben dat de helft van de genodigden niet komt (juist, oppervlakkige contacten), en ik overblijf met een sneu groepje van 3, 4 man en het niet gezellig is. (bovendien komt het zo triest over )
pi_72930364
quote:
Op zondag 20 september 2009 12:38 schreef _Ruby_ het volgende:

Zelfs mijn verjaardagen vier ik liever niet omdat ik bang ben dat de helft van de genodigden niet komt (juist, oppervlakkige contacten), en ik overblijf met een sneu groepje van 3, 4 man en het niet gezellig is. (bovendien komt het zo triest over )
Vooral dit laatste is zó herkenbaar. Verjaardagen en zelfs mijn afstuderen afgelopen week heb ik niet gevierd omdat er eigenlijk niemand is om mee te vieren. En dan zit je inderdaad met twee mensen. Niet dat dat niet gezellig is, maar ik voel me dan wel uiterst sneu. Aan de andere kant: je kunt het beter met twee mensen vieren waar je je echt fijn bij voelt dan met 20 mensen die alleen voor gratis drank komen.
pi_72931219
quote:
Op zondag 20 september 2009 13:18 schreef bloempje-moi het volgende:

[..]

Vooral dit laatste is zó herkenbaar. Verjaardagen en zelfs mijn afstuderen afgelopen week heb ik niet gevierd omdat er eigenlijk niemand is om mee te vieren. En dan zit je inderdaad met twee mensen. Niet dat dat niet gezellig is, maar ik voel me dan wel uiterst sneu. Aan de andere kant: je kunt het beter met twee mensen vieren waar je je echt fijn bij voelt dan met 20 mensen die alleen voor gratis drank komen.
Klopt, en waarschijnlijk vinden die 3 of 4 mensen het niet eens zo sneu als jij denkt dat het is. En toch zit dat 'schaamte' gevoel er bij mij zo diep ingebakken. Alsof ik tegenover iedereen moet bewijzen dat ik zo'n populaire meid ben. Want wie heeft er nou maar 3 vrienden?! dan moet je wel een heel triest persoon zijn!
Het slaat natuurlijk nergens op.. Het is mijn eigen verdraaide perceptie, en op deze manier houd je die alleen maar in stand.
pi_72931343
Het voelt trouwens helemaal triest als die 3 personen ook nog is oppervlakkige kennissen zijn. En dat zij dat ook weten en zo'n klein gezelschap niet verwacht hadden.
pi_72931467
quote:
Op zondag 20 september 2009 13:48 schreef _Ruby_ het volgende:
Het voelt trouwens helemaal triest als die 3 personen ook nog is oppervlakkige kennissen zijn. En dat zij dat ook weten en zo'n klein gezelschap niet verwacht hadden.
Precies. Bij mij zouden het een paar collega's zijn. Gelukkig wel degene die weten dat ik in deze situatie zit dus ze zullen niet heel verbaasd zijn, maar toch. Ik voel mezelf er niet minder sneuiig door.
pi_72931528
quote:
Op zondag 20 september 2009 13:52 schreef bloempje-moi het volgende:

[..]

Precies. Bij mij zouden het een paar collega's zijn. Gelukkig wel degene die weten dat ik in deze situatie zit dus ze zullen niet heel verbaasd zijn, maar toch. Ik voel mezelf er niet minder sneuiig door.
Wel fijn om te horen dat ik niet de enige op deze aardbol ben met dit pobleem
Mag ik vragen hoe oud je bent?
pi_72933155
quote:
Op zondag 20 september 2009 13:54 schreef _Ruby_ het volgende:

[..]

Wel fijn om te horen dat ik niet de enige op deze aardbol ben met dit pobleem
Mag ik vragen hoe oud je bent?
Tuurlijk ben je niet de enige . Dat heb ik ook lange tijd gedacht. Maar helaas maakt dat verder niet zoveel uit. Je bent wel de enige die er wat aan kan veranderen, helaas. En tot die conclusie ben ik ook gekomen alleen gaat de verandering zeer langzaam. Momenteel probeer ik echt actie te ondernemen, mede omdat ik eind dit jaar aan mijn promotieonderzoek ga beginnen. Dan moet ik stoppen bij mijn huidige baantje in een museum waar veel leuke mensen werken waar ik aanspraak mee heb en af en toe wat leuks mee doe. Dat ruil ik in om de komende vier jaar achter de pc en in de bieb te zitten. En zoals meestal het geval is zal met het overgrote deel van mijn huidige collega's het contact snel verwateren. Natuurlijk zal ik in mjin nieuwe bezigheid ook weer mensen ontmoeten, maar ik wil meer dan alleen maar de mensen waarmee ik werk om mij heen.

Dus ben ik (hoe voorzichtig ook) bezig met activiteiten te ondernemen waarmee ik meer mensen met dezelfde interesses ontmoet. Ik heb me ingeschreven op nieuwemensenlerenkennen.nl waar ik binnenkort een borrel en een feest mee heb. En ik ga een cursus klassieke muziek volgen. De belangrijkste verandering heeft denk ik al plaatsgevonden en wel in mezelf. Ik ga er namelijk niet meer vanuit dat ik daar vriendschappen voor of de liefde van mijn leven zal vinden. Een fout die ik in het verleden vaak maakte.
Mijn voornaamste doel is nu gewoon een leuke avond te hebben, met nieuwe mensen te praten en lachen en misschien elkaar in het vervolg nog eens te zien. Dit is natuurlijk ook een manier om het zelfvertrouwen wat op te vijzelen. In het geval van de cursus wil ik vooral kennis opdoen en als er mensen zijn met wie ik dat kan delen: graag! Door deze instelling ben ik wat rustiger geworden en zie ik wel wat er gebeurd. Zo van: Dit feestje of deze mensen kwamen op mijn pad, als het niet leuk is komen er altijd nog wel andere.

Ik ben trouwens 26 en altijd een buitenbeentje geweest. Deels door eigen schuld trouwens. Al op jonge leeftijd ben ik, door enkele redenen, in een soort eigen wereldje gaan leven. Als je jong bent is dat niet zo erg, maar als je ouder wordt merk je dat de mensen om je heen verder gaan leven en dingen gaan ontdekken terwijl ik in mijn eigen veilige wereldje bleef hangen. En daar wordt ik nu nog dagelijks op afgerekend (door mezelf welteverstaan)
Een stomme fout die ik maakte was dat ik, toen ik het huis uit ging, niet in de stad ging wonen maar in een klein dorpje bleef. Klinkt onbenullig maar dit zorgde ervoor dat er een constante drempel was om spontaan eens naar de kroeg te gaan, dat mensen (en dan vooral medestudenten of collega's) je toch wat vreemd aankijken dat je niet in de stad woont en je minder snel meevragen omdat je vroeg naar huis moet of 'helemaal' uit het dorp moet komen.

Maar deze dingen zijn niet onoverkomelijk, hoewel ze er wel mede voor zorgden dat ik nu maar weinig mensen om mij heen heb. Ik moet er gewoon extra hard aan werken en er niet teveel van verwachten. Ik ben er ondertussen achter dat ik heus niet 500 vrienden hoef te hebben of iedere dag in de kroeg moet hangen. Maar af en toe iemand die je opbelt om te vragen hoe het gaat of om te vragen of je iets leuks wilt doen zou al heel fijn zijn.
pi_72933224
Oh en nog één ding: het belangrijkste is dat je gewoon DOET! Dit is voor mij ook nog een enorm struikelblok maar ik begin steeds meer in te zien hoe belangrik het is. Als iemand je voorstelt eens iets te drinken meteen agenda erbij en doen. Niet vooruit schuiven. Het is maar een kopje thee of een filmpje, niets levensbedreigends.
pi_72940274
Nou, ik zou dus idd nooit komen opdagen als er een "meeting" was om mensen leren te kennen. Ten eerste ben ik te watterig daarvoor, ten tweede heb ik veel vooroordelen: ik verwacht dus ook dat daar veel hopeloze mensen staan die hopen een leuke meid/jongeman tegen te komen.
Maargoed, zelf wil ik niet vrienden classificeren als "beste vriend", maar ik heb wel gewoon vrienden (of het echt vrienden zijn... tja...) waarmee ik regelmatig weg ga, die langs rijden en waarmee ik ga stappen e.d.
Altijd is er wel wat ingeplanned en komt er wat tussendoor om met hen te gaan doen. Ik vind het wel leuk om nieuwe mensen te leren kennen, maar dan moeten ze wel zijn als ik

Tja, zo moeilijk is het niet. Gewoon gezellig zijn en zelf stappen ondernemen. Niet wachten tot je gebeld wordt (dat gebeurt haast nooit) maar gewoon zelf bellen of smsen!
  zondag 20 september 2009 @ 18:58:13 #115
229170 boudemaniak
Statisch Geladen
pi_72942180
quote:
Op zondag 20 september 2009 10:37 schreef bloempje-moi het volgende:

[..]

Ik ben ook een enorme schijterd die altijd op het laatste moment terugkrabbelt. Maar dit lijkt me op een of andere manier heel toegankelijk. Ga jij naar de borrel in Amsterdam? Of naar het feest?
Geen idee, ik ben pas net lid geworden... ik kijk het dus nog even aan

Update: Ik ga niet nar amsterdam...ik zoek meer mensen in de buurt van eindhoven. Ik kan namelijk niet "even" buurten met mensen die zover wonen

[ Bericht 16% gewijzigd door boudemaniak op 20-09-2009 20:09:46 ]
pi_72951179
dankje voor je verhaal bloempje-moi

Ik denk dat het belangrijkste inderdaad is: gewoon DOEN!!
doen doen doen! Mooi gezegd.

En inderdaad niet bang zijn om zelf initiatief te nemen. Ik had zelf eigenlijk tot nu toe een beetje de instelling: het moet van 2 kanten komen, anders ben ik snel klaar mee. Maar met die instelling ben ik nog niet ver gekomen (helaas).
Misschien als ik genoeg investeer in een contact, het vanzelf van 2 kanten gaat komen..
pi_72954430
quote:
Op zondag 20 september 2009 18:58 schreef boudemaniak het volgende:

[..]

Geen idee, ik ben pas net lid geworden... ik kijk het dus nog even aan

Update: Ik ga niet nar amsterdam...ik zoek meer mensen in de buurt van eindhoven. Ik kan namelijk niet "even" buurten met mensen die zover wonen
Ik ben ook zeer benieuwd hoe het zal zijn. Maar ik heb weinig te verliezen dus ik ga er gewoon voor. Als ik zo de mensen op de internetpagina bekijk kennen maar weinig mensen elkaar. Dat geeft me een beetje meer hoop dat ik daar vrij gemakkelijk contact kan maken. En anders niet. Dan heb ik het in ieder geval geprobeerd.
pi_72955097
quote:
Op zondag 20 september 2009 22:20 schreef _Ruby_ het volgende:
dankje voor je verhaal bloempje-moi

Ik denk dat het belangrijkste inderdaad is: gewoon DOEN!!
doen doen doen! Mooi gezegd.

En inderdaad niet bang zijn om zelf initiatief te nemen. Ik had zelf eigenlijk tot nu toe een beetje de instelling: het moet van 2 kanten komen, anders ben ik snel klaar mee. Maar met die instelling ben ik nog niet ver gekomen (helaas).
Misschien als ik genoeg investeer in een contact, het vanzelf van 2 kanten gaat komen..
Ik zeg dat DOEN wel heel stoer, maar het lukt mij ook niet altijd. Het is bij mij een kwestie van mezelf ongelooflijk op mijn flikker geven als ik terugkrabbel en het maken van een afspraak voor mij uit schuif.
Dit gaat nu vooral gewoon goed bij afspraken met mensen die ik al ken. De stap om mij aan te melden bij bijvoorbeeld een sportvereniging is nog te groot, maar dat komt ook omdat ik tot op heden nog niet ontdekt heb wat ik echt leuk vind.

Zelf initiatief nemen lukt mij alleen bij bepaalde mensen. Het principe dat het van twee kanten moet komen geld voor mij ook, hoor. Ik heb een oud-collega die nooit iets uit zichzelf laat horen. Ik ben steeds degene die smst of mailt en dan krijg ik dagen of weken eens iets nietszeggends terug. Dan is het snel afgelopen. Je kunt wel door blijven gaan (niet iedere vriendschap is echter even intensief), maar op een gegeven moment houdt het echt op hoor. Maar uiteindelijk moet je inderdaad investeren om iets terug te krijgen. Het is helaas niet altijd even vruchtbaar.
  dinsdag 22 september 2009 @ 00:45:28 #119
259233 GimmeGore
Dat is mevrouw Gore voor jou!
pi_72989024
quote:
Op zondag 20 september 2009 17:57 schreef mafkees01 het volgende:
Nou, ik zou dus idd nooit komen opdagen als er een "meeting" was om mensen leren te kennen.
"meetings" kunnen heel gezellig zijn, alleen ik ben er ooit eens naar 1 geweest en daar waren vooral veel mannen die single waren en op een date uit waren.
Dat ben ik niet. Goed, ik ben dan ook single, maar niet wanhopig opzoek naar een vent.
  dinsdag 22 september 2009 @ 12:19:09 #120
259412 Seven.of.Nine
pi_72996821
Zijn er al mensen die elkaar op msn hebben toegevoegd n.a.v. dit topic eigenlijk?
Resistance is futile
  dinsdag 22 september 2009 @ 17:13:22 #121
259233 GimmeGore
Dat is mevrouw Gore voor jou!
pi_73008867
Eerlijk is eerlijk, ik zou liever mensen toevoegen uit een topic wat meer met mijn interesse te maken heeft.
  dinsdag 22 september 2009 @ 17:58:10 #122
229170 boudemaniak
Statisch Geladen
pi_73010579
quote:
Op dinsdag 22 september 2009 00:45 schreef GimmeGore het volgende:

[..]

"meetings" kunnen heel gezellig zijn, alleen ik ben er ooit eens naar 1 geweest en daar waren vooral veel mannen die single waren en op een date uit waren.
Dat ben ik niet. Goed, ik ben dan ook single, maar niet wanhopig opzoek naar een vent.
Nou ik ben ook single maar ik neem aan dat je daarheen gaat om vrienden te maken en geen date te scoren? Ik niet iig
quote:
Op dinsdag 22 september 2009 12:19 schreef Seven.of.Nine het volgende:
Zijn er al mensen die elkaar op msn hebben toegevoegd n.a.v. dit topic eigenlijk?
Nop, niemand die mij wilt
pi_73013905
quote:
Op dinsdag 22 september 2009 17:58 schreef boudemaniak het volgende:

[..]

Nou ik ben ook single maar ik neem aan dat je daarheen gaat om vrienden te maken en geen date te scoren? Ik niet iig
[..]

Dat is ook niet mijn eerste doel op die meetings Maar als het gebeurd...
quote:
Nop, niemand die mij wilt
Aahh, heus niet Ik wist niet dat we dat gingen doen hier in dit topic. En ik gebruik nauwelijks MSN
  dinsdag 22 september 2009 @ 19:24:51 #124
229170 boudemaniak
Statisch Geladen
pi_73014095
Het is me trouwens wel opgevallen dat er veel mensen van rond de 30 of ouder zitten, en niet echt mensen van mijn leeftijd (22)

oh en voor de reacties:
quote:
Op dinsdag 22 september 2009 19:20 schreef bloempje-moi het volgende:

Dat is ook niet mijn eerste doel op die meetings Maar als het gebeurd...

Heel jammer, want dan zijn de kerels meer met de meiden bezig dan met mij. Klinkt heel egoïstisch haha, maar is niet zo bedoeld. Je begrijpt me vast wel
quote:
Op dinsdag 22 september 2009 19:20 schreef bloempje-moi het volgende:

Aahh, heus niet Ik wist niet dat we dat gingen doen hier in dit topic. En ik gebruik nauwelijks MSN
Hoeft van mij ook niet
pi_73014795
quote:
Op zondag 20 september 2009 23:52 schreef bloempje-moi het volgende:

[..]

Ik zeg dat DOEN wel heel stoer, maar het lukt mij ook niet altijd. Het is bij mij een kwestie van mezelf ongelooflijk op mijn flikker geven als ik terugkrabbel en het maken van een afspraak voor mij uit schuif.
Dit gaat nu vooral gewoon goed bij afspraken met mensen die ik al ken. De stap om mij aan te melden bij bijvoorbeeld een sportvereniging is nog te groot, maar dat komt ook omdat ik tot op heden nog niet ontdekt heb wat ik echt leuk vind.

Zelf initiatief nemen lukt mij alleen bij bepaalde mensen. Het principe dat het van twee kanten moet komen geld voor mij ook, hoor. Ik heb een oud-collega die nooit iets uit zichzelf laat horen. Ik ben steeds degene die smst of mailt en dan krijg ik dagen of weken eens iets nietszeggends terug. Dan is het snel afgelopen. Je kunt wel door blijven gaan (niet iedere vriendschap is echter even intensief), maar op een gegeven moment houdt het echt op hoor. Maar uiteindelijk moet je inderdaad investeren om iets terug te krijgen. Het is helaas niet altijd even vruchtbaar.
Dan heb je idd de verkeerde mensen denk ik Ik begrijp dat jij moeite hebt met mensen aanspreken? Ik ben ook geen held, maar ben wel altijd heel open en kan makkelijk een praatje maken. Ben niet iemand die lukraak iedereen aanspreekt, maar gewoon terughoudend
Hoezo vind je je aanmelden bij een sportvereniging een te grote stap? Ik zelf begin volgende week voor t eerst (ken niemand dus) en dat vind ik zelf ook altijd even wennen. Maar aan de andere kant kan het juist gezellig zijn!

Ik ben ook verhuisd, kende helemaal niemand hier, maar ben gewoon gaan praten met mensen. Daarna voorgesteld of ik mee mocht (waarom niet?), wellicht kwam dat raar over, maar een hoop mensen vonden het wel gezellig. Ondertussen via hen een heleboel kennissen en vrienden opgedaan. Ik heb dan ook zelf veel voorstellen gedaan en mijzelf erin gedrukt als het ware. Aangezien ik wel "chill" was ( ) word ik nu regelmatig gebeld om wat te gaan doen e.d. Met mijn scriptie heb ik zelfs amper meer tijd voor ze
quote:
Op dinsdag 22 september 2009 00:45 schreef GimmeGore het volgende:

[..]

Maar das toch logisch. Stel nou dat ik zeg: ach, ik heb toch geen leven, we proberen het! En ik kom daar, er staan 5 mensen, waarvan 3 mannen en 2 normale vrouwen. Welke ga ik aanspreken?

Dat bedoel ik, ze werkt het gewoon. Onbewust ga je toch naar een meisje toe. Doe ik de trein ook. Bij 2 jongens of bij 2 meisjes? Gaat automatisch, denk ik nieteens over na
  dinsdag 22 september 2009 @ 20:00:23 #126
229170 boudemaniak
Statisch Geladen
pi_73015857
quote:
Op dinsdag 22 september 2009 19:39 schreef mafkees01 het volgende:
[..]

Maar das toch logisch. Stel nou dat ik zeg: ach, ik heb toch geen leven, we proberen het! En ik kom daar, er staan 5 mensen, waarvan 3 mannen en 2 normale vrouwen. Welke ga ik aanspreken?

Dat bedoel ik, ze werkt het gewoon. Onbewust ga je toch naar een meisje toe. Doe ik de trein ook. Bij 2 jongens of bij 2 meisjes? Gaat automatisch, denk ik nieteens over na
Wat een verhaal Maar inderdaad, ik had ook eigenlijk beter vrienden moeten maken toen ik verhuisde, maar toen had ik een vriendin dus ik vond haar op dat moment genoeg.... Nu heeft ze me op een kutmanier gedumpt en zit ik hier....
pi_73017369
quote:
Op dinsdag 22 september 2009 19:39 schreef mafkees01 het volgende:

[..]

Dan heb je idd de verkeerde mensen denk ik Ik begrijp dat jij moeite hebt met mensen aanspreken? Ik ben ook geen held, maar ben wel altijd heel open en kan makkelijk een praatje maken. Ben niet iemand die lukraak iedereen aanspreekt, maar gewoon terughoudend
Hoezo vind je je aanmelden bij een sportvereniging een te grote stap? Ik zelf begin volgende week voor t eerst (ken niemand dus) en dat vind ik zelf ook altijd even wennen. Maar aan de andere kant kan het juist gezellig zijn!

Ik ben ook verhuisd, kende helemaal niemand hier, maar ben gewoon gaan praten met mensen. Daarna voorgesteld of ik mee mocht (waarom niet?), wellicht kwam dat raar over, maar een hoop mensen vonden het wel gezellig. Ondertussen via hen een heleboel kennissen en vrienden opgedaan. Ik heb dan ook zelf veel voorstellen gedaan en mijzelf erin gedrukt als het ware. Aangezien ik wel "chill" was ( ) word ik nu regelmatig gebeld om wat te gaan doen e.d. Met mijn scriptie heb ik zelfs amper meer tijd voor ze
[..]
Echt moeite met aanspreken is het niet. Het is meer dat ik moeite heb met het gaande houden van gesprekken. Ik ben gewon te saai blijkbaar
  dinsdag 22 september 2009 @ 20:47:47 #128
229170 boudemaniak
Statisch Geladen
pi_73018141
quote:
Op dinsdag 22 september 2009 20:31 schreef bloempje-moi het volgende:

[..]

Echt moeite met aanspreken is het niet. Het is meer dat ik moeite heb met het gaande houden van gesprekken. Ik ben gewon te saai blijkbaar
Ik heb t tegenovergestelde... Ik kan altijd wel lachen met mensen maar ik durf nooit het gesprek te beginnen
pi_73018142
quote:
Op dinsdag 22 september 2009 20:00 schreef boudemaniak het volgende:

[..]

Wat een verhaal Maar inderdaad, ik had ook eigenlijk beter vrienden moeten maken toen ik verhuisde, maar toen had ik een vriendin dus ik vond haar op dat moment genoeg.... Nu heeft ze me op een kutmanier gedumpt en zit ik hier....
Alsof jij het niet zou doen
Je kijkt toch liever naar iets schattigs dan één of andere sjonny waarvan er 25 (bij mij althans) in de klas zitten?
To the point, jij hebt niets overgehouden aan vrienden boudemaniak? Ook niet via je chick destijds? Ik ben er zelf wel mee bezig geweest destijds.
Ik ben ook van mening dat je via school/buurt je vrienden tegenkomt. Elders niet, dit is toch de plek waar je met elkaar opgezadeld wordt en je filtert jouw soort eruit
pi_73018298
quote:

[..]

Je kan toch over de standaard dingen praten? Werk, waar iemand woont e.d.?
Ik ben zelf ook van mening dat je het zelf maakt of het wat wordt. Het is eigenlijk opvallend hoe positief iets kan uitpakken als je enthousiast bent.
Zoals soms in de lift bij me stage, dan zeg ik zo van: goedemorgen! we mogen weer!
Dat is heel anders dan dat je het zegt met een toon van: pff, kutzooi, weer een dag

Moet je eens doen bij mensen wie je kent: ze reageren heel anders
  dinsdag 22 september 2009 @ 21:21:43 #131
229170 boudemaniak
Statisch Geladen
pi_73019587
quote:
Op dinsdag 22 september 2009 20:47 schreef mafkees01 het volgende:

[..]

Alsof jij het niet zou doen
Je kijkt toch liever naar iets schattigs dan één of andere sjonny waarvan er 25 (bij mij althans) in de klas zitten?
To the point, jij hebt niets overgehouden aan vrienden boudemaniak? Ook niet via je chick destijds? Ik ben er zelf wel mee bezig geweest destijds.
Ik ben ook van mening dat je via school/buurt je vrienden tegenkomt. Elders niet, dit is toch de plek waar je met elkaar opgezadeld wordt en je filtert jouw soort eruit
Niet echt, mijn oude vrienden van mijn middelbare schooltijd heb ik achtergelaten toen ik verhuisde van Utrecht naar Eindhoven ...Ja klinkt rot..maar zo is t nou eenmaal. Nieuwe vrienden heb ik niet echt gemaakt. Mn vriendin had ook niet echt "leuke" vrienden , en het is best rot uitgegaan dus daar hoef ik niks mee. Ik heb nu wel mn huisgenoten en klasgenoten, maar die willen verder nooit iets doen

ps: ik zou ook wel eerder naar een leuk koppie gaan dan naar een vieze kerel van 30 Alleen niet met versierdoeleinden
pi_73020141
Ik ook niet Daarvoor kom ik tenslotte niet in de trein. Maar als ik moet kiezen is de keuze snel gemaakt. Of ik nou een praatje maak of er naast zit, dat verandert de zaak niet

Tja goed, misschien kan je wat mensen hier vinden of naar meetings gaan? Ik neem aan dat je wel wat mensen kent, alleen daar moet je ook nog wat mee gaan doen. Desnoods stel jij het voor, deed ik ook hoor
En anders nu via je werk/studie. (alhoewel dat op een hogeschool/uni toch altijd anders ligt dan bij de middelbare..)
  dinsdag 22 september 2009 @ 21:44:31 #133
229170 boudemaniak
Statisch Geladen
pi_73020591
quote:
Op dinsdag 22 september 2009 21:34 schreef mafkees01 het volgende:
Tja goed, misschien kan je wat mensen hier vinden of naar meetings gaan? Ik neem aan dat je wel wat mensen kent, alleen daar moet je ook nog wat mee gaan doen. Desnoods stel jij het voor, deed ik ook hoor
En anders nu via je werk/studie. (alhoewel dat op een hogeschool/uni toch altijd anders ligt dan bij de middelbare..)
Ja ik KEN wel veel mensen, maar dat zijn allemaal oppervlakkige relaties joh... Die willen noooit wat doen..hebben eigen levens enzo. Zal allemaal wel... ik ga het gewoon proberen via Nieuwemensenlerenkennen.nl Ook al durf ik dit waarschijnlijk niet
pi_73020753
quote:
Op dinsdag 22 september 2009 21:44 schreef boudemaniak het volgende:

[..]

Ja ik KEN wel veel mensen, maar dat zijn allemaal oppervlakkige relaties joh... Die willen noooit wat doen..hebben eigen levens enzo. Zal allemaal wel... ik ga het gewoon proberen via Nieuwemensenlerenkennen.nl Ook al durf ik dit waarschijnlijk niet
Wat heb je te verliezen? zei ze heel stoer . Ik ga vrijdag gewoon die kroeg in en zie wel of ik aanspraak kan krijgen. Lukt het niet en sta ik na anderhalf uur nog steeds alleen in een hoek, ga ik gewoon weer naar huis.
Je hebt op die internetpagina ook activiteiten met een klein groepje. Misschien voel je je dan meer op je gemak? Of juist niet natuurlijk...
  dinsdag 22 september 2009 @ 21:49:41 #135
259412 Seven.of.Nine
pi_73020835
quote:

[..]

Focus je wat meer op mensen die makkelijk babbelen. Daar heb je zelf minder moeite mee en je kunt ervan leren.

Het is over het geheel genomen best een goed idee om het jezelf niet te moeilijk te maken. Zijn jullie op zoek naar beste vrienden of is het meer mensen om dingen mee te doen? Het is de kunst om het contact leuk te maken, zodat jullie er beiden iets uit kunnen halen. Een beste vriend of vriendin is heel moeilijk om te vinden, maar het is geen grote opgave om vrienden te vinden waarmee je 1 of 2 dingen gemeen hebt. Ga eerst na wat je zelf graag doet, iets dat je best met iemand kunt delen en waarin je iets te bieden hebt. Je kunt best hardlopen met een collega of koken met een klasgenoot.
Resistance is futile
pi_73021406
quote:
Op dinsdag 22 september 2009 21:48 schreef bloempje-moi het volgende:

[..]

Wat heb je te verliezen? zei ze heel stoer . Ik ga vrijdag gewoon die kroeg in en zie wel of ik aanspraak kan krijgen. Lukt het niet en sta ik na anderhalf uur nog steeds alleen in een hoek, ga ik gewoon weer naar huis.
Je hebt op die internetpagina ook activiteiten met een klein groepje. Misschien voel je je dan meer op je gemak? Of juist niet natuurlijk...
Alleen? Je durft amper te praten maar gaat wel de kroeg in? Je legt imo de drempel wel erg hoog... Kroeg is nou niet echt de plek vind ik. Niet waar ik kom iig, zeker niet als ik met vrienden ben. Als je een vriendin van ...... bent dan wel, maar om als vreemde alleen binnen te stappen gaat hier niet werken iig. Je zei dat je al bang bent om te gaan sporten? Dan moet je gewoon heeeel spontaan zijn en alles best vinden, maar dat ben jij niet anders typte je hier niet
Waarom ga je niet gezellig sporten alsnog of bij je bijbaantje als je die hebt? Dat werkt altijd wel en daar zitten leeftijdsgenoten

@hieronder: dat werkt niet, uiteindelijk wil 1 toch altijd meer...
  dinsdag 22 september 2009 @ 22:03:46 #137
259412 Seven.of.Nine
pi_73021448
Oh nog een tip: vriendschappen met iemand van het andere geslacht.
Resistance is futile
pi_73022571
quote:
Op dinsdag 22 september 2009 22:03 schreef Seven.of.Nine het volgende:
Die werken idd goed. .

tvp
pi_73032720
quote:
Op dinsdag 22 september 2009 22:02 schreef mafkees01 het volgende:

[..]

Alleen? Je durft amper te praten maar gaat wel de kroeg in? Je legt imo de drempel wel erg hoog... Kroeg is nou niet echt de plek vind ik. Niet waar ik kom iig, zeker niet als ik met vrienden ben. Als je een vriendin van ...... bent dan wel, maar om als vreemde alleen binnen te stappen gaat hier niet werken iig. Je zei dat je al bang bent om te gaan sporten? Dan moet je gewoon heeeel spontaan zijn en alles best vinden, maar dat ben jij niet anders typte je hier niet
Waarom ga je niet gezellig sporten alsnog of bij je bijbaantje als je die hebt? Dat werkt altijd wel en daar zitten leeftijdsgenoten

@hieronder: dat werkt niet, uiteindelijk wil 1 toch altijd meer...
Nee, ik zei dat ik geen problemen heb met aanspreken. Dus da zal wel meevallen, vooral omdat daar 150 mensen zijn die elkaar allemaal niet kennen.
  woensdag 23 september 2009 @ 11:17:55 #140
58834 Catbert
The evil HR Director.
pi_73032854
quote:
Nou nee. Zorg eerst maar eens dat je vrienden kan worden met mensen van je eigen geslacht. Dat zijn echte vriendschappen namelijk. Uitzonderingen daargelaten komt er tussen mannen en vrouwen toch altijd een factortje voortplanting bij kijken.
"[...] a large number of the teenagers claiming Asperger's are, in fact, merely dicks."
  woensdag 23 september 2009 @ 11:19:43 #141
58834 Catbert
The evil HR Director.
pi_73032917
quote:
Op woensdag 23 september 2009 11:12 schreef bloempje-moi het volgende:
Nee, ik zei dat ik geen problemen heb met aanspreken. Dus da zal wel meevallen, vooral omdat daar 150 mensen zijn die elkaar allemaal niet kennen.
Fok-meet ofzo?

Ik vind wel dat mafkees gelijk heeft. In de kroeg ben je meestal met wat vrienden en ik zou ook heel raar opkijken als opeens iemand bij ons komt staan om een praatje te maken. Je leert vooral via via mensen kennen. Maar in je eentje naar een kroeg zou ik zelf nooit doen. Komt gewoon vreemd over als je daar helemaal alleen bent.
"[...] a large number of the teenagers claiming Asperger's are, in fact, merely dicks."
pi_73033108
quote:
Op dinsdag 22 september 2009 12:19 schreef Seven.of.Nine het volgende:
Nee, ik zit nog te wachten tot de pm's binnenstromen.

Naah, de meeste mensen hier zijn al veel ouder dan ik, en ik weet niet of ik überhaupt behoefte heb aan msn-contact.
quote:
Ik weet niet. Ik dacht een tijdje dat dat wel handig was, maar dat is het niet.

Ik heb een paar keer met meisjes af proberen te spreken, maar dan denken ze gelijk dat het een date is. Hoogstwaarschijnlijk wek ik de verkeerde indruk

Het is moeilijk om een vriendschap op te bouwen met iemand. Op een dag gaat het me lukken
pi_73033190
quote:
Op woensdag 23 september 2009 11:19 schreef Catbert het volgende:

[..]

Fok-meet ofzo?

Ik vind wel dat mafkees gelijk heeft. In de kroeg ben je meestal met wat vrienden en ik zou ook heel raar opkijken als opeens iemand bij ons komt staan om een praatje te maken. Je leert vooral via via mensen kennen. Maar in je eentje naar een kroeg zou ik zelf nooit doen. Komt gewoon vreemd over als je daar helemaal alleen bent.
Nogmaals, de kroegavond waar ik het over heb is er een georganiseerd om mensen te leren kennen. Er zijn daar 150 mensen die elkaar niet kennen en gewoon een leuke avond willen hebben. Dan zal de sfeer neem ik aan wel wat opener zijn. En anders maar niet, dan ben ik snel weer thuis.

Dat zomaar alleen de kroeg instappen geen strak plan is om mensen te leren kennen lijkt me een inkoppertje. Dat was mijn plan toen ik een weekje in Londen was, om gewoon eens een kroeg binnen te stappen. Ik durfde het niet eens, laat staan dat ik er leuke mensen heb ontmoet!
pi_73033329
quote:
Gevaarlijk. Dat is bij mij althans heel erg fout gegaan waar ik na een jaar nog mee zit. Het kan hoor, maar het kan ook heel snel fout gaan.
  woensdag 23 september 2009 @ 11:45:54 #145
58834 Catbert
The evil HR Director.
pi_73033694
quote:
Op woensdag 23 september 2009 11:25 schreef benzin het volgende:
Het is moeilijk om een vriendschap op te bouwen met iemand. Op een dag gaat het me lukken
Wat heb je nu ondertussen al gedaan?
quote:
Op woensdag 23 september 2009 11:28 schreef bloempje-moi het volgende:
Nogmaals, de kroegavond waar ik het over heb is er een georganiseerd om mensen te leren kennen. Er zijn daar 150 mensen die elkaar niet kennen en gewoon een leuke avond willen hebben. Dan zal de sfeer neem ik aan wel wat opener zijn. En anders maar niet, dan ben ik snel weer thuis.
Ah, dat had ik gemist, sorry. In zo'n geval kan ik het me wel voorstellen. Maar ik vraag me af in hoeverre mensen 't niet vooral als date-opening zien. Ben benieuwd naar je ervaringen in ieder geval.
quote:
Dat zomaar alleen de kroeg instappen geen strak plan is om mensen te leren kennen lijkt me een inkoppertje. Dat was mijn plan toen ik een weekje in Londen was, om gewoon eens een kroeg binnen te stappen. Ik durfde het niet eens, laat staan dat ik er leuke mensen heb ontmoet!
Mja. Ik ben voor m'n werk een paar keer naar de VS geweest en als je daar alleen zit "moet" je wel. Maar dan heb je in de eerste plaats een goeie reden om alleen daar te zijn, en in de tweede plaats vinden ze europeanen daar buitengewoon interessant. In NL zou ik dat nooit doen, alleen al om 't "ik sta hier een beetje eenzaamheid uit te stralen" idee
  woensdag 23 september 2009 @ 16:58:16 #146
259412 Seven.of.Nine
pi_73042540
quote:
Op woensdag 23 september 2009 11:17 schreef Catbert het volgende:

[..]

Nou nee. Zorg eerst maar eens dat je vrienden kan worden met mensen van je eigen geslacht. Dat zijn echte vriendschappen namelijk. Uitzonderingen daargelaten komt er tussen mannen en vrouwen toch altijd een factortje voortplanting bij kijken.
Onzin. Ik weet dat een paar van mijn vrienden mij zouden doen als de kans zich voordeed. Maar dat staat een oprechte vriendschap niet in de weg. Na een tijdje zie je elkaar niet meer zo en valt het jacht-aspect sowieso weg.
Resistance is futile
  woensdag 23 september 2009 @ 18:17:53 #147
229170 boudemaniak
Statisch Geladen
pi_73044698
quote:
Op woensdag 23 september 2009 16:58 schreef Seven.of.Nine het volgende:

[..]

Onzin. Ik weet dat een paar van mijn vrienden mij zouden doen als de kans zich voordeed. Maar dat staat een oprechte vriendschap niet in de weg. Na een tijdje zie je elkaar niet meer zo en valt het jacht-aspect sowieso weg.
Idd onzin, want op een of andere manier kan ik beter met vrouwen omgaan dan met mannen, vooral omdat voetbal en autosport me niks interesseren
pi_73047023
quote:
Op zaterdag 19 september 2009 18:05 schreef boudemaniak het volgende:

[..]

Volgens mij mis ik iets, maar hoe zelfverzekerd je ook bent, een vreemde zal je echt niet zo snel aanspreken dan. Op z'n hoogst in de bar, maar als je naar de bar gaat ga je echt niet alleen (ik niet iig) en om niet alleen te gaan heb je vrienden nodig en om vrienden te maken moet je naar een bar..... het is een vicieuze cirkel

En ja, ik heb tzelfde probleem
Heb je geen collega's van dezelfde leeftijd? Die kun je ook eens vragen om je mee te nemen.
Rik: Hey guys, wouldn't it be AMAZING if all this money was real?
Vyvyan: Rik, that is the single most predictable and BORING thing anyone could ever say whilst playing Monopoly.
  woensdag 23 september 2009 @ 19:37:34 #149
229170 boudemaniak
Statisch Geladen
pi_73047300
quote:
Op woensdag 23 september 2009 19:30 schreef Boris_Karloff het volgende:

[..]

Heb je geen collega's van dezelfde leeftijd? Die kun je ook eens vragen om je mee te nemen.
Als dat mogelijk was, was ik er zelf echt wel allang achtergekomen... net als klasgenoten enz...
pi_73047535
quote:
Op woensdag 23 september 2009 11:19 schreef Catbert het volgende:

[..]

Fok-meet ofzo?

Ik ga anders rustig alleen naar mijn stamkroeg, praat ik wel met de eigenaar als er verder niemand is.

Je kan toch gewoon een kroeg uitzoeken dicht in je buurt. Ga gewoon in het begin een biertje halen, je hoeft niet eens lang te blijven.
Rik: Hey guys, wouldn't it be AMAZING if all this money was real?
Vyvyan: Rik, that is the single most predictable and BORING thing anyone could ever say whilst playing Monopoly.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')