abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 20 augustus 2009 @ 20:04:54 #51
255392 De_Taartjesfee
Hoardin' like a hoarder
pi_72051527
Laten we het leuk houden, het gaat hier om taarten decoreren en niet om welke taart het gezondst is.
In een topic voor kattenliefhebbers heb je ook niet veel te zoeken als je meer een hondenmens bent.
I`m not weird. I`m limited edition.
pi_72054302
quote:
Op donderdag 20 augustus 2009 12:38 schreef Taartje het volgende:
Hij is af! Pff, gisteravond dus m'n eerste bestelling gekregen. En als kon wilde ze dan toch eigenlijk wel een taart voor vandaag. Ze kiest het wel uit haha. Ben dus maar vroeg opgestaan, om in ieder geval de hitte een beetje voor te zijn. Het is een verjaardagstaart voor iemand die 40 wordt, er moesten bloemen op en de vrouw heeft drie kinderen dus daar ook graag wat mee. Vond hoofdjes maken niet bij de taart passen, dus maar 3 rozen en steeds 3 stipjes. Hij is gevuld met banketbakkersroom en abrikozenjam (fruit! ) Hoop zo dat ze er blij mee is!

[ afbeelding ]
Leuke taart en wat een vreselijke leuke letters heb je gebruikt! Heb je die zelf gesneden of komen die uit een vormpje (en zo ja, welke?) Echt helemaal leuk!
pi_72054329
Ik denk dat je gelijk hebt TF, beetje een loze discussie.

Had bedacht dat ik voor het taartje dat ik eerder postte 10 euro ging vragen, maar de ontvangster kwam binnen met een envelopje met vijftien euro. Verteld over jullie berekening en dat het precies overeenkwam, en ze was het er helemaal mee eens. Ze was er gelukkig ook heel blij mee!
A balanced diet is a cookie in each hand
pi_72054605
Fijn dat de ontvangster blij was met haar taartje Taartje (en ook leuk dat ze zelf al met een envelopje kwam met een mooi bedrag) je taart was het zeker waard.

Vertelde ik laatst nog dat ik in december een cursus ging doen bij maak je taart, waren er vorige week ineens weer plaatsen vrij voor de cursus in oktober dus ik heb gevraagd of ik omgezet kon worden en dat kon.
"De loper kent slechts één leven; gelukkig dat we geen sprinters zijn, dan was het gauw over!" - Jan Knippenberg
pi_72057285
Fijn dat ze zelf (ook) 15 euro in gedachten had. Was wel lullig geweest als je er meer voor wou hebben dan haha!
...and together we'll stand on the threshold of a dream[
pi_72057785
Sorry ik kon m niet eerder erop krijgen omdat de foto op de camera stond maar ik had er geen geheugenkaartje in gedaan. Nu stond de foto op de camera zelf en ik kon dat kabeltje nergens vinden.

Hmm hij is niet heul goed gelukt maar voor een eerste taart wel ok.

Ben er 2 dagen mee druk geweest en op het laatst nog tijd te kort haha

2 keer de bescuit mix gemaakt.
En de fondant is ook 2 keer mislukt.
En op de één of andere manier werd mijn slagroom ook heel snel weer dun in de koelkast maar denk dat ik niet de goede verdikker had.

Ik heb nu uiteindelijk 1 gewone fondant gemaakt en 1 mmf. Je moet gewoon doorhebben hoe dat kneden gaat.

Vraagje: Als ik die fondant laag erover doe dat gaat allemaal prima (ja een paar deukjes maar ik had m op een verhoging gelegd is ie afgegleden ) maar dan als je op een gegeven moment rond bent dan moet je iets van een vouw erin maken en krijg je een lelijk stuk. hoe doen jullie dat? Ik heb er een nu maar een hartje overheen geplakt.

Die letters en bloemen snel gemaakt omdat mijn ouders vroeger weer kwamen dan ik dacht.
Maargoed nu weet ik hoe ik alles moet maken ga mooi de volgende keer oefenen met figuurtjes maken.
pi_72057878
En over die discussie.
Zon taart is toch gewoon speciaal en als je het te ongezond/ te zoet vind trek je zo bij je taartpunt die fondant laag eraf en klaar.
pi_72058131
Leuk covie! Echt wel knap voor een eerste taart! Heb je die bloemetjes en letters zelf zo gemaakt, of had je daar uitstekertjes voor?

Hoe je dat fondant er goed opkrijgt zonder plooi, is hier een filmpje van.
  vrijdag 21 augustus 2009 @ 08:23:00 #59
81882 Lips
Een vrouwtje
pi_72063177
Covie hij is lief! Mijn eerste taart was ook niet super gelukt maar ik beloof je, oefening baart kunst! Wat was de reactie van je ouders??

Filmje wat tessie postte laat idd goed zien hoe je het bedekken kan doen. Ik moet zeggen dat ik altijd van boven naar beneden werk. Dus echt van bovenaf steeds rondom het fondant goed tegen de taart leggen. Voorzichtig de vouwen eruit trekken en met je handen de fondant goed leggen.
Miauw
Op dinsdag 21 juni 2011 21:42 schreef Jajong het volgende: I stand corrected; ik zou nooit vreemdgaan, behalve als mijn vriendin zo dom zou zijn als Lips.
pi_72063732
quote:
Op donderdag 20 augustus 2009 18:03 schreef Lips het volgende:

[..]

Je kan ook kleinere stukjes snijden...
[..]

Ja maar wat wil je nou van ons horen? Je gaat in een topic met vegetariërs ook niet roepen dat jij liever vlees eet.

Wat wil je nou?
Djeezus, het enige wat ik vroeg was waarom jullie alleen met fondant etc werken en niet met fruit.. meer niet. Het topic heet toch "taarten en cupcakes decoreren" ?
  vrijdag 21 augustus 2009 @ 09:17:36 #61
81882 Lips
Een vrouwtje
pi_72063790
Excuses dan, ik had je verhaal niet geïnterpreteerd als een vraag maar meer als een betoog voor fruittaarten. Volgens mij heb je van meerderen inmiddels antwoord op je vraag dus kunnen we, zoals hierboven al verzocht werd, de discussie sluiten.
Miauw
Op dinsdag 21 juni 2011 21:42 schreef Jajong het volgende: I stand corrected; ik zou nooit vreemdgaan, behalve als mijn vriendin zo dom zou zijn als Lips.
pi_72067618
haiiii was ik ook weer... dit weekend petit fours maken voor een high tea
And It Hurts With Every HeartBeat
  vrijdag 21 augustus 2009 @ 13:18:36 #63
81882 Lips
Een vrouwtje
pi_72069158
quote:
Op vrijdag 21 augustus 2009 12:09 schreef soares het volgende:
haiiii was ik ook weer... dit weekend petit fours maken voor een high tea
Oh ben wel benieuwd hoe je dat maakt! Snijd je dan kleine stukjes uit een vierkante biscuit die je gewoon vult en waar je een plaatje marsepijn / fondant op legt?
Miauw
pi_72071385
Deze keer maak ik ze uit een soort van braadpan, omdat ze niet erg hoog hoven te worden dus.. het biscuit is 4 a 5 cm hoog denk ik

Dan snij ik die door, vullen met zelfgemaakte Lemoncurd en verse frambozen smurrie en ik leg er ook maar 1 laag marsepein bovenop...
Nadat de laag marsepein erop ligt snij ik ze door.

Misschien een klein versierseltje van een vlindertje of bloemetje

Zal kijken of ik er tijdens het werken foto's van kan maken
  vrijdag 21 augustus 2009 @ 15:07:45 #65
81882 Lips
Een vrouwtje
pi_72072013
Ben benieuwd naar de foto's!
Miauw
pi_72081188
iemand een tip om de Lemoncurd te laten stollen, bij blijft maar vloeibaar.. snap er niets van
  vrijdag 21 augustus 2009 @ 21:08:58 #67
81882 Lips
Een vrouwtje
pi_72081402
nee sorry, ik koop 'm kant en klaar
Miauw
pi_72081672
hahaha das ook een idee..

heb al wat gevonden... ga eerst nog wat boter proberen en anders een eetlepel maizena...

dat bindt alles
pi_72082849
Heb vanavond m'n eerste puzzelplaatje gefrobeld (Nijntje, niet te moeilijk beginnen natuurlijk ) en nu heb ik een vraagje. Hoe maken jullie alle losse delen van je puzzel aan elkaar? De randjes tegen elkaar duwen of lijmen lijkt me niet zo stevig?
pi_72100132
nou ze zijn klaar... pfff veel werk

vanavond post ik foto's
  maandag 24 augustus 2009 @ 08:22:29 #71
81882 Lips
Een vrouwtje
pi_72104257
Is niet gelukt he soares Maar ze komen vast nog!

Taartje, heb je 't nog op kunnen lossen? Ik heb geen tips vor je, puzzel nooit.
Miauw
  maandag 24 augustus 2009 @ 09:01:59 #72
7554 Spuuglokje
Domestic Goddess
pi_72104711
quote:
Op maandag 24 augustus 2009 08:22 schreef Lips het volgende:
Is niet gelukt he soares Maar ze komen vast nog!

Taartje, heb je 't nog op kunnen lossen? Ik heb geen tips vor je, puzzel nooit.
Zoiets wou ik ook posten!

Morgen heb ik een Barbietaartworkshop, ben erg benieuwd! Lijkt me heel leuk om zo'n jurk te versieren en zo. Ik ben alleen wel bang dat ik na afloop weer een speciale bakvorm wil aanschaffen.
  maandag 24 augustus 2009 @ 09:26:52 #73
81882 Lips
Een vrouwtje
pi_72105080
Haha, ja nieuwe dingen kosten geld he

Ik heb afgelopen weekend de vriendin van mijn broertje met haar (geestelijk beperkte) zusje over de vloer gehad om samen een taart te maken voor de verjaardag van hun andere zusje. Is erg leuk geweest!
Miauw
  maandag 24 augustus 2009 @ 10:43:57 #74
252239 SiTu
Als je eens wist...
pi_72106578
Een (te) laat antwoord, maar lemon curd moet je gewoon best lang verwarmen voor hij dik wordt en na het afkoelen wordt hij nog veel stijver. Ik laat het altijd afkoelen als het de dikte van yoghurt heeft. En verder is het denk ik wel belangrijk dat je heel goed roert als je de eieren erbij doet, want anders krijg je sliertjes en dat bindt niet zo goed.

Ik had een tijdje terug een theepotje gemaakt (idee gejat van deleukstetaartenforum ). Ik zal m'n vader nog eens lief aankijken voor de foto. Op zich was het goed gelukt, maar ondanks meer dan een dag uitharden na het toevoegen van de tylose (aan marsepein, op mijn fondant heeft de tylose _geen_ effect), bleef alles een beetje verzakken. Wat doen jullie daaraan? Veel meer tylose toevoegen? Toch met fondant werken?

Ik heb nu overigens balina sugerpaste. Welke fondant gebruiken jullie?

Wel goed om te lezen dat jullie ook zo lang met zo'n taart bezig zijn, ik vond me al zo'n slome duikelaar
  maandag 24 augustus 2009 @ 13:59:17 #75
5036 KrnKje
kleine typfout
pi_72110820

Dit weekend m'n tweede taart geknutseld... met aardbeien-vulling...
Koken met Frank - Culinaire uitspattingen...
  maandag 24 augustus 2009 @ 14:21:11 #76
81882 Lips
Een vrouwtje
pi_72111256
Wat leuk met dat beertje! Heb je die zelf geboetseerd?
Miauw
  maandag 24 augustus 2009 @ 14:23:34 #77
5036 KrnKje
kleine typfout
pi_72111290
quote:
Op maandag 24 augustus 2009 14:21 schreef Lips het volgende:
Wat leuk met dat beertje! Heb je die zelf geboetseerd?
Jeps... was wel echt de helft van het werk; heb nog geen verdikkingsmiddel om het fondant dikker te maken, maar dit is intussen besteld
Koken met Frank - Culinaire uitspattingen...
  maandag 24 augustus 2009 @ 14:27:08 #78
81882 Lips
Een vrouwtje
pi_72111361
quote:
Op maandag 24 augustus 2009 14:23 schreef KrnKje het volgende:
Jeps... was wel echt de helft van het werk; heb nog geen verdikkingsmiddel om het fondant dikker te maken, maar dit is intussen besteld
Wat leuk gedaan! Ik boetseer overigens nooit met tylose, hoewel ik wel fondant gebruik. Moet wel zeggen dat ik mijn boetseersels altijd vooraf al maak.
Miauw
pi_72112242
Wat een leuk taartje. Dat beertje is echt schattig!
pi_72115223
Ik ben echt zo'n kneus met boetseer dingetjes dat ik bijna jaloers wordt van al die mooie beestjes en figuurtjes hier.

KrnKje, voor een tweede taartje is het er echt een om trots op te zijn!
"De loper kent slechts één leven; gelukkig dat we geen sprinters zijn, dan was het gauw over!" - Jan Knippenberg
pi_72115537
ZIjn er hier eigenlijk mensen die naar Taart en Trends in Hilversum gaan? Heb vandaag de kaartjes besteld en heb er super zin in!
  dinsdag 25 augustus 2009 @ 16:27:10 #82
7554 Spuuglokje
Domestic Goddess
pi_72144426
Hee wat knap gemaakt, dat beertje!
Taartje, ik ga niet heen, want Hilversum vind ik helaas iets te ver weg.

Ik wou even mijn Barbietaart komen showen. Ik heb de onderkant van de jurk een reliëf gegeven met zo'n mat, en verder alleen een randje van pareltjes aan de bovenkant gedaan, ik houd van niet teveel poespas verder:

En zo ziet 't er aan de binnenkant uit:
pi_72145185
Wat mooi gedaan Spuug! En wat leuk dat je de jurk donkerblauw gemaakt hebt, dat is eens wat anders dan altijd dat roze en lichtblauw

Taartje, ik was die hele beurs vergeten. Ff kijken wanneer het ook alweer is enzo..
pi_72145513
Oh ik denk dat ik wel naar de beurs ga ja. Heb dat weekend toch nog niks, en het is echt vlak bij mijn mams, dus die kan dan mooi oppassen hihi
  dinsdag 25 augustus 2009 @ 17:07:18 #85
81882 Lips
Een vrouwtje
pi_72145719
Spuurlokje wat een chique jurk!! Erg stijlvol!

Ik denk niet dat ik naar de beurs ga, vind Hilversum ook wel wat ver (om het maar niet te hebben over het financiële aspect )
Miauw
pi_72146020
wat een mooi barbietaartje
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
pi_72146336
Wauw Spuuglok, wat een geweldige barbietaart! Wat de rest ook al zei, heel mooi en stijlvol zo dat donkerblauwe en eenvoudige. Heb je deze tijdens de workshop gemaakt, of kon je je niet inhouden en heb je de bakvorm gekocht?

Leuk Tessie, dat je ook gaat! Wie weet komen er nog meer van hier, kunnen we mini-meeten Ik heb er echt zin in, ben er ook al lekker voor aan het sparen. Bij alle leuke dingen die ik zie en niet koop denk ik 'kan ik dat geld mooi spenderen op de beurs'
  dinsdag 25 augustus 2009 @ 17:41:00 #88
7554 Spuuglokje
Domestic Goddess
pi_72146803
Bedankt allemaal voor de complimenten! Ik heb deze gemaakt tijdens de workshop, en thuis foto's gemaakt omdat ik m'n fototoestel vergeten had. Alle anderen wilden een roze jurk, maar ik zei dat ik juist heel graag een donkerblauwe wilde maken, en toen heb ik kant en klaar donkerblauw fondant gekregen om mee te werken (normaal kleur je daar wit fondant met kleurstof naar keuze). Taartje, die bakvorm heb ik uiteraard gekocht, ik moet dat thuis natuurlijk ook kunnen oefenen he? Verder heb ik me redelijk ingehouden, alleen nog mix voor luxe boerencake gekocht en een vormpje om strikjes te maken en 2 potjes met vulling (citroen en chipolata) en zo'n set van 6 van die daisy bloemhartvormpjes. Oh wacht, ik zei dat ik me had ingehouden. Niet echt.
pi_72147058
Spuuglokje!
pi_72158735
quote:
Op dinsdag 25 augustus 2009 16:27 schreef Spuuglokje het volgende:
Hee wat knap gemaakt, dat beertje!
Taartje, ik ga niet heen, want Hilversum vind ik helaas iets te ver weg.

Ik wou even mijn Barbietaart komen showen. Ik heb de onderkant van de jurk een reliëf gegeven met zo'n mat, en verder alleen een randje van pareltjes aan de bovenkant gedaan, ik houd van niet teveel poespas verder:

[ afbeelding ]
[ afbeelding ]

En zo ziet 't er aan de binnenkant uit:
[ afbeelding ]
Is het altijd alleen maar 'n romp? Ik dacht eerlijk gezegd altijd dat jullie 'n cake om een hele barbie heen aan het pletten waren
  woensdag 26 augustus 2009 @ 08:19:18 #91
81882 Lips
Een vrouwtje
pi_72162554
quote:
Op dinsdag 25 augustus 2009 23:46 schreef Taurus het volgende:

[..]

Is het altijd alleen maar 'n romp? Ik dacht eerlijk gezegd altijd dat jullie 'n cake om een hele barbie heen aan het pletten waren
Haha, wat blijken sommige dingen toch makkelijk te gaan he

Gisteren bij de Boerenbond was alweer de Soezie mix voor biscuit op... word daar zo moe van, is iedere keer hetzelfde Hopen dat het vanmiddag binnenkomt.

Taartje, kaap jij het steeds voor m'n neus weg??
Miauw
pi_72164981
Haha, de laatste keer dat ik het daar haalde (paar maanden terug!) had ik inderdaad het laatste pak. Misschien kun je kijken of ze bij de Dommelse Watermolen ook biscuitmix verkopen? Volgens mij hebben ze daar ook allerlei mixen.

Zo, en nu ga ik aan de slag met een taartje met m'n eerste puzzelplaatje erop. Hoop dat het wat wordt!
  woensdag 26 augustus 2009 @ 10:42:37 #93
81882 Lips
Een vrouwtje
pi_72165112
quote:
Op woensdag 26 augustus 2009 10:37 schreef Taartje het volgende:
Haha, de laatste keer dat ik het daar haalde (paar maanden terug!) had ik inderdaad het laatste pak. Misschien kun je kijken of ze bij de Dommelse Watermolen ook biscuitmix verkopen? Volgens mij hebben ze daar ook allerlei mixen.

Zo, en nu ga ik aan de slag met een taartje met m'n eerste puzzelplaatje erop. Hoop dat het wat wordt!
Oh da's een goed idee! Ben ik al zo lang niet meer geweest dat ik er niet aan dacht om daar langs te gaan!

Succes met je taart!
Miauw
  woensdag 26 augustus 2009 @ 10:50:09 #94
164802 xxjosjex
no way jose.....
pi_72165292
Vanmiddag ga ik de taart halen bij sweet things.. ben heel benieuwd.
Zal morgen even foto's posten!!!
It's all a blur!!!
  woensdag 26 augustus 2009 @ 10:55:16 #95
81882 Lips
Een vrouwtje
pi_72165418
quote:
Op woensdag 26 augustus 2009 10:50 schreef xxjosjex het volgende:
Vanmiddag ga ik de taart halen bij sweet things.. ben heel benieuwd.
Zal morgen even foto's posten!!!
Spannend! Ben benieuwd naar de foto's!

Soares, we wachten nog op jou foto's!!!
Miauw
pi_72168285
Beetje uitgeschoten met de glittertjes Ik had donkerblauwe fondant gekocht, maar toen ik het uitrolde gaf het nog ontzettend af! Beetje te dun uitgerold, dus wat lelijke plekjes. Nee, ben niet zo tevreden vandaag haha. Wacht ook met smart op m'n mini pizza cutter, hopelijk gaat het snijden dan wat makkelijker. Aardappelmesje is toch niet ideaal voor dit soort gepriegel!

woensdag 26 augustus 2009 @ 12:48:43 #97
112545 Muck
Meine Sprache: International
pi_72168307
ik vind hem juist superleuk taartje!
It's al boa it's all good it's all bueno benne bon, let's go!
  woensdag 26 augustus 2009 @ 12:59:31 #98
81882 Lips
Een vrouwtje
pi_72168558
Ik ken de ellende met die voorgekleurde fondant! Dat had ik laatst met die zwarte taart met sterren...
Ik vind 'm wel heel schattig geworden!
Heb laatst bij De Taartwinkel in Den Bosch zo'n mini pizzarollerding gehaald maar heb 'm nog niet gebruikt. Ben er wel toch al heel blij mee
Miauw
pi_72169086

de versierinkjes vooraf gemaakt.. strikjes met de uitsteker en lieverheersbeestjes en rupsen.

biscuit in de oven

biscuit doorgesneden en besmeerd met banketbakkersroom en frambozen smurrie

andere gevuld met banketbakkersroom en lemoncurd

besmeerd met botercreme... roze gemaakt voor het effect.

marsepein eroverheen

in repen snijden... ( niet helemaal netjes)

op het bord

eindresultaat

met de lemoncurd

de kokosmacronen die ik ook nog gemaakt heb

en een eerder gemaakt taartje
  woensdag 26 augustus 2009 @ 13:34:52 #100
81882 Lips
Een vrouwtje
pi_72169444
Wat leuk zo'n how to in foto's Zien er leuk uit met die strikjes, die rupsjes zijn echt super schattig!
Heb je de buitenkant van de taart ook met botercreme gedaan of enkel de marsepein er overheen laten hangen? Hoe smaakte ze?
Die laatste taart is mooi!! Heb je die roze slierten met marsepein gedaan??
Miauw
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')