abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_71989824
quote:
CABANILLAS - Een zestienjarige jongen uit Spanje is overleden door het stierenrennen. Hij werd omvergelopen door een stier die werd opgejut in de straten van Cabanillas, waar het festival werd gehouden.

Hij overleed in het ziekenhuis aan diverse verwondingen in zijn borst. Het festival in Cabanillas is direct onderbroken. In de regio wordt elk jaar het stierenrennen georganiseerd, weet Het Laatse Nieuws.

De jongen is de vijfde dode als gevolg van de stierengevechten in Spanje. Ieder jaar wordt de bekendste stierenloop gehouden in Pamplona. Dit jaar kwam daar een man om het leven. Het festival duurt een week. Ongeveer vierhonderd mensen raakten in Pamplona gewond.
Heel goed nieuws dit soort mensen jagen die stieren onnodig de dood in.en in Arena's.moet je maar niet die beesten afslachten als leedvermaak
Op woensdag 27 mei 2009 23:08 schreef Lambiekje het volgende:Afgezien van de datums,en natuurlijk niet van de inividuele personen van jouw en mij, maar van de werldgeschiedenis is 99,999999% verdraaid.
pi_71989904
Vraag me af of ze ouders na dit geval ook nog zo'n fan zijn van de nationale tradities
Where facts are few, experts are many.
  dinsdag 18 augustus 2009 @ 20:38:21 #3
95427 Hephaistos.
ŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻ
pi_71989996
Altijd dat gezeik over hoe zielig het is voor die arme stieren... En maar vlees eten met z'n allen, want dat is ontzettend nuttig, dus dan maakt het niet uit of beesten lijden.
pi_71990015
Foei stout koebeest!
I'll be back
  dinsdag 18 augustus 2009 @ 20:40:17 #5
39952 Hukkie
Wanna bang heads with me
pi_71990056
quote:
Op dinsdag 18 augustus 2009 20:38 schreef Hephaistos. het volgende:
Altijd dat gezeik over hoe zielig het is voor die arme stieren... En maar vlees eten met z'n allen, want dat is ontzettend nuttig, dus dan maakt het niet uit of beesten lijden.
Jep, dus eerst die beesten opjagen, dan afmaken, en vervolgens gezwellig met zn allen barbeknoeien.
There are no Saviours, there are no Kings, the Power lies in your head
DeviantArt
pi_71990119
quote:
Op dinsdag 18 augustus 2009 20:38 schreef Hephaistos. het volgende:
ik eet alleen groen vlees
Op woensdag 27 mei 2009 23:08 schreef Lambiekje het volgende:Afgezien van de datums,en natuurlijk niet van de inividuele personen van jouw en mij, maar van de werldgeschiedenis is 99,999999% verdraaid.
pi_71990123
R.I.P.
God gaf de mens vrijheid en we kunnen dus al met al aannemen dat hij niet verantwoordelijk is voor menselijke misdaden. Alleen hij die de mens heeft geschapen draagt echter de volle verantwoordelijkheid voor de stront.
  dinsdag 18 augustus 2009 @ 20:42:53 #8
39952 Hukkie
Wanna bang heads with me
pi_71990148
quote:
Op dinsdag 18 augustus 2009 20:42 schreef Slappy het volgende:

[..]

ik eet alleen groen vlees
Groen vlees? Dan ben je vast vaak ziek, haal je de maden enzo er zelf uit?
There are no Saviours, there are no Kings, the Power lies in your head
DeviantArt
pi_71990228
Nee die duurdere voedsel waar ze normaal leven krijgen
  dinsdag 18 augustus 2009 @ 20:45:44 #10
95427 Hephaistos.
ŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻ
pi_71990243
quote:
Op dinsdag 18 augustus 2009 20:40 schreef Hukkie het volgende:

[..]

Jep, dus eerst die beesten opjagen, dan afmaken, en vervolgens gezwellig met zn allen barbeknoeien.
  dinsdag 18 augustus 2009 @ 20:47:54 #11
112790 Koepert
Parttime Nutcase
pi_71990316
quote:
Op dinsdag 18 augustus 2009 20:42 schreef Hukkie het volgende:

[..]

scherp.
It starts with a shiver, an itch, a slow boil
pi_71990434
quote:
Op dinsdag 18 augustus 2009 20:42 schreef Hukkie het volgende:

[..]

Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
pi_71990485
quote:
Op dinsdag 18 augustus 2009 20:42 schreef cultheld het volgende:
R.I.P.
"Those unforgettable days, for them I live"
pi_71990612

Ik zou het ook doen als ik die stier was.
pi_71990982
Lekker voor 'm

Waar zijn de pics van het gebeuren trouwens?
pi_71991175
Trieste mensen die de dood van die jongen toejuichen .

In de arena of op de straten van Cabanillas maakt een stier in ieder geval nog een kans.
God gaf de mens vrijheid en we kunnen dus al met al aannemen dat hij niet verantwoordelijk is voor menselijke misdaden. Alleen hij die de mens heeft geschapen draagt echter de volle verantwoordelijkheid voor de stront.
  Donald Duck held dinsdag 18 augustus 2009 @ 21:19:33 #17
46149 __Saviour__
Superstapelsmoor op Kristel
pi_71991394
Darwin-award voor die jongen!
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
❤ Kristel, ik hou van jou! ❤
  dinsdag 18 augustus 2009 @ 21:20:25 #18
95427 Hephaistos.
ŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻ
pi_71991423
quote:
Op dinsdag 18 augustus 2009 21:13 schreef cultheld het volgende:
In de arena of op de straten van Cabanillas maakt een stier in ieder geval nog een kans.
Mwah, dood gaat ie sowieso die dag...
pi_71991576
quote:

En wat heeft het slachten van een koe hiermee te maken? Kijk, als mensen met z'n allen hun geluk tarten moet je niet vreemd opkijken als het mis gaat. Ten tweede is het leuk dat de stier ook eens scoort, ik kies in dit geval dan ook partij voor de andere diersoort.

Ik snap sowieso niet waarom je sympathie op zou kunnen brengen voor deze jongen, het is zijn eigen keuze geweest om als een malloot door de straten te rennen met een agressieve stier op de hielen, een stier die daar eigenlijk niet eens hoort te zijn maar enkel ter vermaak dient te lijden voor de mensen.
pi_71991777
quote:
Op dinsdag 18 augustus 2009 21:20 schreef Hephaistos. het volgende:

[..]

Mwah, dood gaat ie sowieso die dag...
Per definitie? Volgens mij is het hele doel van de sport dat de stier ook een kans maakt. Uiteraard neemt iedereen die bewust deelneemt aan zo'n evenement het risico om te sterven, maar om zoiets dan toe te gaan juichen gaat wel erg ver.
pi_71991950
quote:
Op dinsdag 18 augustus 2009 21:25 schreef Sturmvogel het volgende:

[..]

En wat heeft het slachten van een koe hiermee te maken? Kijk, als mensen met z'n allen hun geluk tarten moet je niet vreemd opkijken als het mis gaat. Ten tweede is het leuk dat de stier ook eens scoort, ik kies in dit geval dan ook partij voor de andere diersoort.

Ik snap sowieso niet waarom je sympathie op zou kunnen brengen voor deze jongen, het is zijn eigen keuze geweest om als een malloot door de straten te rennen met een agressieve stier op de hielen, een stier die daar eigenlijk niet eens hoort te zijn maar enkel ter vermaak dient te lijden voor de mensen.
Ik heb geen enkel probleem met het slachten van dieren; wel erger ik me aan de types die rustig een biefstukje eten en ondertussen uit alle macht hun afkeer van het stierenvechten/rennen laten blijken.

Ik begrijp dat veel Fokkers zich doorgaans lastig kunnen verplaatsen in andere mensen, maar zo'n jongen is natuurlijk niet in een cultuur als de Nederlandse opgegroeid. Zeker in de Spaanse binnenlanden en in Baskenland worden hele volksstammen met het stierenvechten/rennen grootgebracht.
  Donald Duck held dinsdag 18 augustus 2009 @ 21:38:03 #22
46149 __Saviour__
Superstapelsmoor op Kristel
pi_71992071
quote:

En bam, die gaat makkelijk neer zeg. Krijg je ervan als je laag in de voedselketen staat
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
❤ Kristel, ik hou van jou! ❤
  dinsdag 18 augustus 2009 @ 21:44:09 #23
95427 Hephaistos.
ŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻ
pi_71992277
quote:
Op dinsdag 18 augustus 2009 21:30 schreef cultheld het volgende:

[..]

Per definitie?
Mja, na het rennen worden ze naar de arena geleid en gedood tijdens een stierengevecht.
  dinsdag 18 augustus 2009 @ 22:56:17 #24
68576 eleusis
fokked op kidz
pi_71995231
quote:
De jongen zou het wel begrijpen. Hij juicht het zelf immers ook toe als stieren nutteloos worden gekweld en gedood
Ik in een aantal worden omschreven: Ondernemend | Moedig | Stout | Lief | Positief | Intuïtief | Communicatief | Humor | Creatief | Spontaan | Open | Sociaal | Vrolijk | Organisator | Pro-actief | Meedenkend | Levensgenieter | Spiritueel
pi_71995858
Wat zou Hemingway zeggen?
I'll be back
pi_71996967
quote:
Op dinsdag 18 augustus 2009 21:44 schreef Hephaistos. het volgende:

[..]

Mja, na het rennen worden ze naar de arena geleid en gedood tijdens een stierengevecht.
niet altijd.
deze traditie komt in heel veel plaatsjes van spanje voor.
in ons plaatsje ook.
dan word er tijdens een feestweek een arena gebouwd en op een zaterdag worden er relatief jonge stieren los gelaten.
dan ga je die arena in en tik je die stier op zijn reet en dan als een gek rennen met het beest op je hielen totdat een ander hem tikt.
soms gaat dat fout en word je op de horens genomen

niet alle stieren worden op die laffe manier in de arena dood gemaakt.

maar goed, niemand eet hier vlees of vis want ons vlees word ervoor natuurlijk perfect behandeld
pi_72004278
Fuck with the bull you gotta sit on the horns
pi_72016630
quote:
Op dinsdag 18 augustus 2009 20:32 schreef Slappy het volgende:

[..]

Heel goed nieuws dit soort mensen jagen die stieren onnodig de dood in.en in Arena's.moet je maar niet die beesten afslachten als leedvermaak
En bio-industrievlees vreten is ok, want die dieren hebben een geweldig leven.

The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')