abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 18 augustus 2009 @ 20:16:12 #1
227435 heartz
Illusion 4 Confusion
pi_71989287
Hoe groot is de kans dat de wetenschap binnen, laten we zeggen binnen 100 jaar, kan vaststellen wat er na de dood is? Hetzij een hemelse/ helse toestand, hetzij een vorm van reïncarnatie, hetzij niets.
Wordt de kans groter, om te kunnen ontdekken wat er na de dood is, als er wel wat na de dood is.... of juist omgekeerd? Dus beïnvloed hetgene wat er na de dood onze ontdekking erop..... of is de kans om te ontdekken wat er na de dood is zoiezo gelijk, ongeacht wat er dus na de dood is?

En als we zouden kunnen vaststellen dat er niets is na de dood is, zouden de meeste mensen dan heel anders leven? Of zou de maatschappij 1 grote chaos worden? Wat denken jullie?

Geen reacties over wat jij denkt dat er na de dood is aub. Tenzij het inhoudelijk slaat op de OP.
Volg je hart, gebruik je verstand.
pi_71989443
Dat er niets is, kun je per definitie niet achterhalen. En hoop zal altijd de speculatie dat er wel iets is blijven voeden. Dus ik denk dat het nooit gebeurt.
  dinsdag 18 augustus 2009 @ 20:21:23 #3
39114 Angst
CorticotropinReleasingHormon
pi_71989467
volgens mij wordt die kans niet groter, als het puur om god en hiernamaals en religieuse dingen gaat, vallen deze vaak buiten wetenschap. Je kan niet bewijzen dat er geen god is, omdat deze buiten onze natuurkundige wetten valt.
zo kan je ook niet bewijzen dat er geen hemel of hiernamaal is.

overigens wordt het misschien wel steeds minder aannemelijk, omdat veel andere zaken, zoals het begin van het heelal beter kunnen worden verklaard.
In theorie vind ik iedereen aardig!
<a href="http://img170.exs.cx/img170/7325/img90181an.jpg" rel="nofollow" target="_blank">check mijn schilderij!</a>
Jagermaster alleen als ie bloed en bloedheet is!
pi_71989615
Heb er ook wel eens aan gedacht maar ik denk dat ze op alle fronten flink vooruitgang gaan boeken maar de dood zal altijd een raadsel blijven.
Dit kan je nl. alleen ervaren als je dood bent en ze zullen nooit zover raken dat ze de doden weer levend kunnen maken.
Maar wees gerust, je komt er ooit achter.
Als je geen kop hebt kan je niet uit het raam kijken.
  dinsdag 18 augustus 2009 @ 20:30:53 #5
227435 heartz
Illusion 4 Confusion
pi_71989768
quote:
Op dinsdag 18 augustus 2009 20:26 schreef Pedroso het volgende:
Heb er ook wel eens aan gedacht maar ik denk dat ze op alle fronten flink vooruitgang gaan boeken maar de dood zal altijd een raadsel blijven.
Dit kan je nl. alleen ervaren als je dood bent en ze zullen nooit zover raken dat ze de doden weer levend kunnen maken.
als er niets is niet, toch?
pi_71989788
quote:
Of niet
  dinsdag 18 augustus 2009 @ 20:34:09 #7
39114 Angst
CorticotropinReleasingHormon
pi_71989874
quote:
zelfs als ze doden tot leven kunnen wekken, is het hiernamaals iets niet fysieks, en herriningen zijn fysiek vastgelegd in de hersenen, oftwel hiernamaals of niet iemand zou er niets meer van weten.
tenminste volgens mijn huidige kennis van zaken
In theorie vind ik iedereen aardig!
<a href="http://img170.exs.cx/img170/7325/img90181an.jpg" rel="nofollow" target="_blank">check mijn schilderij!</a>
Jagermaster alleen als ie bloed en bloedheet is!
pi_71989962
quote:
Op dinsdag 18 augustus 2009 20:30 schreef heartz het volgende:

[..]

als er niets is niet, toch?
Waarschijnlijk als er iets is weet je het nog niet. Denk niet dat je weet wat je voor je dood was, maar dat is een aanname natuurlijk.
pi_71989987
Als er niets is, valt dat niet te bewijzen, alleen te weerleggen als er opeens wel iets is. Om iets te ervaren heb je je hersenen nodig. Als je hersenen werken ben je niet dood. Paradox
Op dinsdag 1 november 2016 00:05 schreef JanCees het volgende:
De polls worden ook in 9 van de 10 gevallen gepeild met een meerderheid democraten. Soms zelf +10% _O-
pi_71989999
Ik zou het trouwens geeneens willen weten. Ik laat me graag verrassen zal ik maar zeggen.
  dinsdag 18 augustus 2009 @ 20:54:03 #11
227435 heartz
Illusion 4 Confusion
pi_71990518
quote:
Op dinsdag 18 augustus 2009 20:38 schreef oompaloompa het volgende:
Als er niets is, valt dat niet te bewijzen, alleen te weerleggen als er opeens wel iets is. Om iets te ervaren heb je je hersenen nodig. Als je hersenen werken ben je niet dood. Paradox
Dat klopt.

Maar stel, en dan gebruik ik uiteraard mijn fantasie bij dit beeld, dat je als een soort vorm van energie zou overblijven dus dat een vorm van energie (die in jou) zit blijft bestaan. Ik benoem het ff als 'energie'.
Die energie kan natuurlijk dan niet denken en niet praten en geen herinneringen hebben enz.
En die energie komt in een soort biologisch proces terecht ofzo. Dus dan blijf je een soort van voortbestaan.

Ik bedoel, zou je zo een soort energie kunnen onderzoeken?
En dan de vraag of wij alle energieën al kennen (wat niet slaat op de OP, maar wel op de vorige vraag)?

Of draaf ik nu door.......
pi_71991034
quote:
Op dinsdag 18 augustus 2009 20:54 schreef heartz het volgende:

Biologische processen zijn behoorlijk "stoffelijk" dus een of andere niet omschreven energie die in een biologisch proces "of zo" terecht komt klinkt behoorlijk zweverig.
Huidige trend atmosf. CO2 Mauna Loa: 411 ppm ,10 jaar geleden: 387 ppm , 25 jaar geleden: 358 ppm
pi_71991231
Je moet nooit uitsluiten dat de wetenschap iets niet kan onderzoeken. Een ontdekking kan een wereld aan nieuwe mogelijkheden bieden. Op dit moment is er echter geen enkele aanwijzing om te denken dat er iets is na de dood.
pi_71991233
quote:

[..]

Dat klopt.

Maar stel, en dan gebruik ik uiteraard mijn fantasie bij dit beeld, dat je als een soort vorm van energie zou overblijven dus dat een vorm van energie (die in jou) zit blijft bestaan. Ik benoem het ff als 'energie'.
Die energie kan natuurlijk dan niet denken en niet praten en geen herinneringen hebben enz.
En die energie komt in een soort biologisch proces terecht ofzo. Dus dan blijf je een soort van voortbestaan.

En dan de vraag of wij alle energieën al kennen (wat niet slaat op de OP, maar wel op de vorige vraag)?

Energie is meetbaar, dus zo'n hypothese kun je empirisch onderzoeken. Maar wat bedoel je met precies met biologisch proces?
Op dinsdag 23 augustus 2011 23:18 schreef problematiQue het volgende:
Mensen die zomaar claimen dat A beter is dan B moet je gewoon negeren. Internetruis.
pi_71991287
quote:

[..]

Dat klopt.

Wat zou je er aan hebben als je verandert in een soort van energie zonder denkvermogen of herinneringen?

Je lichaam wordt wel omgezet in een energie zonder denkvermogen etc. trouwens, dus wat dat betreft heb je gelijk, weet alleen niet of dat je bedoeling was
De polls worden ook in 9 van de 10 gevallen gepeild met een meerderheid democraten. Soms zelf +10% _O-
  dinsdag 18 augustus 2009 @ 21:24:36 #16
227435 heartz
Illusion 4 Confusion
pi_71991554
quote:
Op dinsdag 18 augustus 2009 21:15 schreef Gebraden_Wombat het volgende:

[..]

Energie is meetbaar, dus zo'n hypothese kun je empirisch onderzoeken. Maar wat bedoel je met precies met biologisch proces?
Ik heb niet zoveel kennis van biologie, natuurkunde enz.
Maar dat die 'energie' uit mijn beeld zeg maar in een soort proces(hetzij biologisch, hetzij natuurkundig) terecht komt en als ik erbij fantaseer waar dat proces naartoe zou moeten leiden, zou ik dat eigenlijk niet weten....... dat is ook een dood eind, om maar ff zo te zeggen.
  dinsdag 18 augustus 2009 @ 21:27:28 #17
227435 heartz
Illusion 4 Confusion
pi_71991656
quote:
Op dinsdag 18 augustus 2009 21:16 schreef oompaloompa het volgende:

[..]

Wat zou je er aan hebben als je verandert in een soort van energie zonder denkvermogen of herinneringen?

Je lichaam wordt wel omgezet in een energie zonder denkvermogen etc. trouwens , dus wat dat betreft heb je gelijk, weet alleen niet of dat je bedoeling was
Kan je uitleggen wat je daar precies mee bedoelt?
pi_71991808
quote:
Op dinsdag 18 augustus 2009 21:24 schreef heartz het volgende:

[..]

Ik heb niet zoveel kennis van biologie, natuurkunde enz.
Maar dat die 'energie' uit mijn beeld zeg maar in een soort proces(hetzij biologisch, hetzij natuurkundig) terecht komt en als ik erbij fantaseer waar dat proces naartoe zou moeten leiden, zou ik dat eigenlijk niet weten....... dat is ook een dood eind, om maar ff zo te zeggen.
Ik denk ook niet dat er na de dood aardse natuurkundige- of biologische wetten gelden. Zal wel een heel andere dimensie zijn waar we nooit achter zullen gaan komen in ons aardse leven.
pi_71991974
quote:
Op dinsdag 18 augustus 2009 21:27 schreef heartz het volgende:

[..]

Kan je uitleggen wat je daar precies mee bedoelt?
Nou als je doodgaat eten beestjes je lichaam en worden die stoffen in hun lichaam omgezet tot energie

Je lichaam wordt dus de energie waaruit nieuwe planten en beestjes en mensen groeien.

(zoals ik al zei, dit is waarschijnlijk niet wat je bedoelde maar technisch gezien had je wel helemaal gelijk)
pi_71992047
Stel je eens voor: wat gebeurt er met een slak als hij doodgaat? Heeft ie ook een magische energie die doorleeft of wat dan ook, of kan je je daarvan wel voorstellen dat hij gewoon dood is en blijft, zonder dat er een slak-na-de-dood is?
Op dinsdag 23 augustus 2011 23:18 schreef problematiQue het volgende:
Mensen die zomaar claimen dat A beter is dan B moet je gewoon negeren. Internetruis.
  dinsdag 18 augustus 2009 @ 21:45:40 #21
227435 heartz
Illusion 4 Confusion
pi_71992334
quote:
Op dinsdag 18 augustus 2009 21:35 schreef oompaloompa het volgende:

[..]

Nou als je doodgaat eten beestjes je lichaam en worden die stoffen in hun lichaam omgezet tot energie

Je lichaam wordt dus de energie waaruit nieuwe planten en beestjes en mensen groeien.

(zoals ik al zei, dit is waarschijnlijk niet wat je bedoelde maar technisch gezien had je wel helemaal gelijk)
Haha tenzij je word verbrand.
  dinsdag 18 augustus 2009 @ 21:46:31 #22
227435 heartz
Illusion 4 Confusion
pi_71992367
quote:
Op dinsdag 18 augustus 2009 21:37 schreef Gebraden_Wombat het volgende:
Stel je eens voor: wat gebeurt er met een slak als hij doodgaat? Heeft ie ook een magische energie die doorleeft of wat dan ook, of kan je je daarvan wel voorstellen dat hij gewoon dood is en blijft, zonder dat er een slak-na-de-dood is?
tja, waarom niet... laat ik zeggen alle levende wezens........
pi_71992504
quote:
Op dinsdag 18 augustus 2009 21:45 schreef heartz het volgende:

[..]

Haha tenzij je word verbrand.
Warmte is ook energie =D
pi_71992552
quote:
Op dinsdag 18 augustus 2009 21:46 schreef heartz het volgende:

[..]

tja, waarom niet... laat ik zeggen alle levende wezens........
Dus bomen ook?
  dinsdag 18 augustus 2009 @ 21:51:19 #25
227435 heartz
Illusion 4 Confusion
pi_71992582
quote:
Op dinsdag 18 augustus 2009 21:49 schreef oompaloompa het volgende:

[..]

Warmte is ook energie =D
O ja
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo