Grappenmaker, hoop ik.quote:Op dinsdag 18 augustus 2009 16:42 schreef Ladidadida het volgende:
18-37?![]()
Zo kan ik ook wel het weer voorspellen
Ben je fucking achterlijk ofzo?quote:Op dinsdag 18 augustus 2009 16:42 schreef Ladidadida het volgende:
18-37?![]()
Zo kan ik ook wel het weer voorspellen
Je kijkt bij de verkeerde dagquote:Op dinsdag 18 augustus 2009 16:50 schreef Game_Error het volgende:
Het KNMI denkt er toch echt anders over met een flinke kans op regen :p
70% kans op neerslag op donderdag, aldus hun websitequote:Op dinsdag 18 augustus 2009 16:52 schreef Stephan1237 het volgende:
[..]
Je kijkt bij de verkeerde dag
Ja natuurlijk pas 's-avonds ofzoquote:Op dinsdag 18 augustus 2009 16:54 schreef Frutsel het volgende:
[..]
70% kans op neerslag op donderdag, aldus hun website
Zit ff niet op te lettenquote:Op dinsdag 18 augustus 2009 16:46 schreef kikoooooo het volgende:
[..]
Ben je fucking achterlijk ofzo?
Ik wel. Ik heb niets tegen warm weer hoor maar dat gaat echt te ver.quote:Op dinsdag 18 augustus 2009 17:09 schreef stefan1187 het volgende:
[..]
Dit wil ik nu niet echt een klacht noemen
't moet 's-avonds idd gewoon noodweer wordenquote:Op dinsdag 18 augustus 2009 18:24 schreef DemonRage het volgende:
* DemonRage hoopt op gedonder op donderdag.
Jaaaaaaa ik wil gewoon stormwolken enzo!!quote:Op dinsdag 18 augustus 2009 19:47 schreef Stephan1237 het volgende:
Alsjeblieft zoiets als nacht 25/26 mei maar dan overdag
Er is nog geen vuiltje aan de luchtquote:Op dinsdag 18 augustus 2009 21:26 schreef Adelante het volgende:
Ik zou niet zo heel relaxed die foto maken als ik op dat bootje zou staan
quote:Op dinsdag 18 augustus 2009 20:15 schreef Daffodil31LE het volgende:
Donderdag mag de start zijn van een onweersbui die een dag of vier aanhoudt. Goed hard en nat.
Nee ik ook nietquote:Op dinsdag 18 augustus 2009 21:26 schreef Adelante het volgende:
Ik zou niet zo heel relaxed die foto maken als ik op dat bootje zou staan
Je kan ook een modderbad nemen.... moet goed doen zeggen ze.quote:Op woensdag 19 augustus 2009 10:12 schreef Frutsel het volgende:
Moddergevecht op Lowlands donderdagavond dus
Ik ga wel kijken als twee van die chicks zich in de modder vermaken okay ?quote:Op woensdag 19 augustus 2009 10:35 schreef -CRASH- het volgende:
[..]
Je kan ook een modderbad nemen.... moet goed doen zeggen ze.
En..... je hebt het gratis. Dus maak er gebruik van.
Ik ook, maar ik ga wel sporten.quote:Op woensdag 19 augustus 2009 16:50 schreef Mikkie het volgende:
Naar het strand? Ik ga hier thuis al dood van de hitte.
Je bedoeld filerijden en dan geen parkeerplek hebben?quote:Op woensdag 19 augustus 2009 16:50 schreef Mikkie het volgende:
Naar het strand? Ik ga hier thuis al dood van de hitte.
Ieder z'n hobbyquote:Op woensdag 19 augustus 2009 16:52 schreef Frutsel het volgende:
[..]
Je bedoeld filerijden en dan geen parkeerplek hebben?
quote:Weeralarm voor Lowlands
Het KNMI heeft een weeralarm uitgevaardigd voor de festivalgangers die van plan zijn donderdag al op het Lowlands-terrein te gaan kamperen. Er worden voor donderdagavond namelijk hevige onweersbuien voorspeld.
Ondanks dat het festival in Biddinghuizen pas vrijdag begint, komen er traditiegetrouw donderdagavond al tienduizenden muziekliefhebbers naar het kampeerterrein van Lowlands. De donderdag begint zonnig en warm, maar 's middags ontstaan er hevige onweersbuien. De wind kan krachtig zijn, zo waarschuwt het KNMI.
Het festival valt gelukkig niet geheel in het water. De rest van het weekend belooft prima te worden, met zonnig weer en tempraturen tussen de 20 en de 25 graden.
quote:Op woensdag 19 augustus 2009 17:33 schreef Haraldvdl het volgende:
Hopata,
Batterijen van de camera liggen in de lader
nu maar hopen dat het echt leuk gaat worden
Ik zeg ziet er leuk uit
[ afbeelding ]
Tja. Het is echter nog lang geen koninginnedag...quote:Op woensdag 19 augustus 2009 17:42 schreef Tinkepink het volgende:
Ik woon in een oranje zone.
Hoe donkerder hoe ergerquote:Op woensdag 19 augustus 2009 17:42 schreef Tinkepink het volgende:
Wat betekent dat grafiekje precies? Ik woon in een oranje zone.
Dat is de Cape/Lift index.quote:Op woensdag 19 augustus 2009 17:42 schreef Tinkepink het volgende:
Wat betekent dat grafiekje precies? Ik woon in een oranje zone.
Dat doet me toch weer een beetje denken aan die cape-kaart van 25 mei.quote:Op woensdag 19 augustus 2009 17:59 schreef Haraldvdl het volgende:
Ik neem aan dat je deze grafiek / plaat bedoeld
[ afbeelding ]
EN IK MOET OP DE FIETS NAAR ME WERK....quote:Op woensdag 19 augustus 2009 17:59 schreef Haraldvdl het volgende:
Ik neem aan dat je deze grafiek / plaat bedoeld
[ afbeelding ]
Ik hoop het!quote:Op woensdag 19 augustus 2009 17:39 schreef -CRASH- het volgende:
[..]dat ziet er link uit voor limburg
Dank je voor de uitleg! 't Is hier nu rose, dus de kans op onweer zou echt gigantisch meoten zijn. Helaas is er nog geen wolkje te zien, maar een ontlading is inderdaad welkom.quote:Op woensdag 19 augustus 2009 17:58 schreef Haraldvdl het volgende:
[..]
Dat is de Cape/Lift index.
[jip en janneke modus]
Op die grafiek staan getallen en kleuren. het komt er op neer. Hoe lager het getal (lift) en hoe hooger de cape (kleur: blauw=laag paars=hoog) hoe instabiel de lucht is en hierdoor de kans op onweer groot is.
hier is meer te lezen
[/jip en janneke modus]
Oranje is leuk. Ik zit in het paarse:)
Die kaart is voor morgenquote:Op woensdag 19 augustus 2009 19:12 schreef Tinkepink het volgende:
[..]
Dank je voor de uitleg! 't Is hier nu rose, dus de kans op onweer zou echt gigantisch meoten zijn. Helaas is er nog geen wolkje te zien, maar een ontlading is inderdaad welkom.
CAPE: Convective Available Potential Energy. Dat betekent dat er veel potentiële energie aanwezig is. Dus als er een bui ontstaat, is er veel energie voor handen. Maar als er geen buien ontstaan heb je er niks aan.quote:Op woensdag 19 augustus 2009 19:09 schreef themauster het volgende:
Ik zit in donkerood volgens de cape dat betekent toch noodweer?
Ik weet het hahaha, lin moet ook morgen avond werkenquote:Op woensdag 19 augustus 2009 18:31 schreef Geertje58 het volgende:
[..]
EN IK MOET OP DE FIETS NAAR ME WERK....![]()
![]()
Heb vanmiddag geskeelerd. En misschien morgen aan het begin van de middag ook nog wel even.quote:Op woensdag 19 augustus 2009 16:47 schreef Fappie het volgende:
Wie gaat er vandaag of morgen sporten?
Bedankt voor de uitlegquote:Op woensdag 19 augustus 2009 19:30 schreef i2Them2 het volgende:
[..]
CAPE: Convective Available Potential Energy. Dat betekent dat er veel potentiële energie aanwezig is. Dus als er een bui ontstaat, is er veel energie voor handen. Maar als er geen buien ontstaan heb je er niks aan.
Verder is shear / windschering (verschil in windrichting en windsnelheid tussen verschillen hoogte) belangrijk. Dat zorgt er namelijk voor dat de buien zich goed organiseren.
[ afbeelding ]
Hier zijn nog wel wat meer interessante stukken te vinden:
http://users.fulladsl.be/spb4195/cursus.htm
- Overview thunderstorms 2001 (BE) (bevat de uitleg)
- Supercell outbreak of 01-10-2006 (BE) (aanrader)
Nja... die buien zijn leuk mits er mooie wolken bij zitten... zo'n dreigende shelfcloud zou ik weleens in het echt willen zien....quote:Op woensdag 19 augustus 2009 20:12 schreef themauster het volgende:
[..]
Bedankt voor de uitlegben benieuwd wat er morgen komt een bui zoals 17 juli 2004 mag er wel komen maar een bui zoals 24 augustus 2006 is ook zeer welkom alleen liepen hier in het dorp nogal veel kelders vol water
Hey lets shake hands. Dat heb ik nu ook altijd alleen met onweer zit ik eigenlijk altijd wel op de juiste plaatsquote:Op woensdag 19 augustus 2009 20:19 schreef stefan1187 het volgende:
[..]
Nja... die buien zijn leuk mits er mooie wolken bij zitten... zo'n dreigende shelfcloud zou ik weleens in het echt willen zien....maar ik ben altijd op de verkeerde tijd... op de verkeerde plaats.
Ik weet weinig van weerkaartjes ed., maar zo'n shelfcloud heb ik dan weer wel een aantal malen in het echt gezien. Best indrukwekkend.quote:Op woensdag 19 augustus 2009 20:19 schreef stefan1187 het volgende:
[..]
Nja... die buien zijn leuk mits er mooie wolken bij zitten... zo'n dreigende shelfcloud zou ik weleens in het echt willen zien....maar ik ben altijd op de verkeerde tijd... op de verkeerde plaats.
Ik hoop dat we morgen ook zoiets te zien krijgen, maar ik denk het nietquote:Op woensdag 19 augustus 2009 20:28 schreef Tinkepink het volgende:
[..]
Ik weet weinig van weerkaartjes ed., maar zo'n shelfcloud heb ik dan weer wel een aantal malen in het echt gezien. Best indrukwekkend.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |