Echt heel heel erg fijn Tan, nogmaals! En over die softmarker... die ongerustheid kan ik ook vast niet bij je weghalen (en dat zou ook niet geheel terecht zijn, anders zou het geen softmarker genoemd worden), ik kan je alleen zeggen dat het inderdaad iets is wat we écht heel heel erg regelmatig tegenkomen en tot noch toe bij ons in de praktijk in ieder geval nog nooit ergens toe geleid heeft!quote:Op dinsdag 18 augustus 2009 16:03 schreef Tan het volgende:
Dankjullie voor alle lieve reacties. Ik zag een vraag voorbij komen of ik nu meer kan genieten. Ja, ik denk het wel. Er is wel een enorme last van mijn schouders, maar natuurlijk ben ik weer zo dom om verder te lezen of die zgn. softmarker die ze in het hart heeft gevonden.
Het is een echodense focus, om precies te zijn. Gelukkig is het in verreweg de meeste gevallen gewoon onschuldig en verdwijnt het vanzelf weer. Maar als het ergens op wijst dan is het trisomie 21 (Down). Dan vaak wel in combinatie van meerdere factoren, die bij ons niet van toepassing zijn (geen verdikte nekplooi, daar heb ik niet op laten testen, maar onze VK kijkt er altijd evengoed naar weet ik toevallig, en ook geen andere kenmerken), en dat geeft geen garantie natuurlijk, maar we kunnen er in feite gewoon vanuit gaan dat ons kindje kerngezond is.
Er is dus wel zeker een last van mijn schouders maar ik voel een klein beetje een baalgevoel op de achtergrond knagen. Het was natuurlijk fijner geweest als ons kindje 100% was goedgekeurd, ipv 99,99%
Ik krijg met 28 weken weer een echo. Maar goed, ik klink misschien negatief, maar het is echt maar een piepklein baalgevoeletje hoor, want ik ben gewoon zo blij dat hij of zij niet heeft wat Ayden had. Daar is geen sprake meer van, want dat was dan nu al te zien geweest. De baby ligt ook in ruim vruchtwater, de niertjes waren mooi klein en schoon (geen cysten of vergroting dus), de blaas en maag waren goed gevuld en we hebben hem/haar zien slikkenquote:Op dinsdag 18 augustus 2009 16:46 schreef Morretje het volgende:
Tan, wanneer krijg je dan 100% zekerheid? Heeft ze daar iets over gezegd, kan er überhaupt iets over gezegd worden? kan me het baalgevoel wel voorstellen.. Nu weet je het eigenlijk nog niet zeker.
Ik wist niet dat jij in het vak zit? Wat leuk! Ben je zelf verloskundige? (en het stelt wel gerust hoor, dankjequote:Op dinsdag 18 augustus 2009 16:48 schreef Poppedein het volgende:
[..]
Echt heel heel erg fijn Tan, nogmaals! En over die softmarker... die ongerustheid kan ik ook vast niet bij je weghalen (en dat zou ook niet geheel terecht zijn, anders zou het geen softmarker genoemd worden), ik kan je alleen zeggen dat het inderdaad iets is wat we écht heel heel erg regelmatig tegenkomen en tot noch toe bij ons in de praktijk in ieder geval nog nooit ergens toe geleid heeft!
wat klinkt dat sjiek zoquote:Op dinsdag 18 augustus 2009 16:56 schreef Poppedein het volgende:
kloptBen verloskundige en obstetrisch echoscopiste
Wat gaaf! Het lijkt me een superberoep. Klinkt gek, maar heb je ook je eigen echo gedaan? Of kan/mag dat niet?quote:Op dinsdag 18 augustus 2009 16:56 schreef Poppedein het volgende:
kloptBen verloskundige en obstetrisch echoscopiste
Hahahhaa, ja, weet je dat ik dat laatste ook wel 3x gewist heb als in "moet dat er nou ook wel bij".. maar aangezien t over echo's ging... Ik vind t zelfs een beetje stom staanquote:Op dinsdag 18 augustus 2009 17:08 schreef huuphuup het volgende:
[..]
wat klinkt dat sjiek zo![]()
![]()
hoest verder met je?
Je wilt niet weten hoeveel echo's ik in het begin gemaakt heb...Ik vond mezelf heel knap als ik een hele week niet gekeken hadquote:Op dinsdag 18 augustus 2009 17:11 schreef Tan het volgende:
[..]
Wat gaaf! Het lijkt me een superberoep. Klinkt gek, maar heb je ook je eigen echo gedaan? Of kan/mag dat niet?
hahahhaa dat stukje over BE achgoosss zo zieligquote:Op dinsdag 18 augustus 2009 17:13 schreef Poppedein het volgende:
[..]
Hahahhaa, ja, weet je dat ik dat laatste ook wel 3x gewist heb als in "moet dat er nou ook wel bij".. maar aangezien t over echo's ging... Ik vind t zelfs een beetje stom staan![]()
Met mij is goed! mn grootste dilemma van vandaag was dat ik mn zwembad te koud vond, dus t zijn nog steeds goeie dagenEn en en mn lief kwam net thuis met een beker cookie dough ijs
![]()
Ik heb trouwens vannacht gedroomd dat ons meisje de 23e geboren zou worden na de hele tijd al 3 september in mn hoofd gehad te hebben en nu heb ik ineens helemaal t gevoel dat ik moet opschieten met dingenWil je ook weten dat ik jou er voor de 22e bij gedroomd heb? En BE was boos, want die beviel pas 19 september ipv 19 augustus, iemand bleek zich vergist te hebben
Sorry BE
![]()
Ik droom zelden, dus dit moet haast wel een ingezonden boodschap van elders zijn!quote:Op dinsdag 18 augustus 2009 17:17 schreef Kersjes het volgende:
Oeh Poppedein, hoe betrouwbaar zijn jouw dromen meestal?
quote:Op dinsdag 18 augustus 2009 17:20 schreef Poppedein het volgende:
[..]
Ik droom zelden, dus dit moet haast wel een ingezonden boodschap van elders zijn!Maar dat durf ik niet te zeggen waar BE bij is
![]()
Ik kan me goed voorstellen dat je je eigen 20weken echo niet maakt. Maar je kijkt wel extra kritisch mee denk ik, althans, ik kan me bijna niet voorstellen dat je dat niet zou doen.quote:Op dinsdag 18 augustus 2009 17:18 schreef Poppedein het volgende:
[..]
Je wilt niet weten hoeveel echo's ik in het begin gemaakt heb...Ik vond mezelf heel knap als ik een hele week niet gekeken hadIk schaam me ook echt werkelijk voor de belchelijke hoeveelheid fotootjes die ik laatst maar eens gesorteerd heb... maar goed, iedereen heeft zo wel weer zn eigen voordeeltjes aan zn beroep denk ik. De 20 wkn echo heb ik vanzelfsprekend niet gemaakt. Ik zou zelf nooit uit kunnen sluiten dat er niets te zien is. Dat soort dingen laat ik dus ook gewoon aan mijn collega's over!
Superstoer...! En zoals gezegd elk beroep heb z'n voordeel (uhm... mijn frummel heeft al een eigen emailadres... dat krijg je met 2 IT-ers als ouders)quote:Op dinsdag 18 augustus 2009 17:18 schreef Poppedein het volgende:
[..]
Je wilt niet weten hoeveel echo's ik in het begin gemaakt heb...Ik vond mezelf heel knap als ik een hele week niet gekeken hadIk schaam me ook echt werkelijk voor de belchelijke hoeveelheid fotootjes die ik laatst maar eens gesorteerd heb... maar goed, iedereen heeft zo wel weer zn eigen voordeeltjes aan zn beroep denk ik. De 20 wkn echo heb ik vanzelfsprekend niet gemaakt. Ik zou zelf nooit uit kunnen sluiten dat er niets te zien is. Dat soort dingen laat ik dus ook gewoon aan mijn collega's over!
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |