Alhoewel hier van een noodsituatie geen sprake is lijkt mij.quote:Urgentiecriteria
Om in aanmerking te komen voor een urgentieverklaring moet u voldoen aan bepaalde urgentiecriteria.
Deze criteria kunnen bijvoorbeeld zijn:
* dat de noodsituatie buiten uw schuld of nalatigheid is ontstaan;
* dat de noodsituatie in directe relatie staat met de huidige woonsituatie of woonomgeving;
* het probleem uitsluitend in het werkgebied van de woningstichting kan worden opgelost.
Tevens kan de voorwaarde gesteld worden dat:
* het niet gelukt is om via de gebruikelijke manier passende huisvesting te vinden;
* men bereid is een objectief passend woningaanbod te accepteren.
Ik kreeg ook een urgentie op basis van economische binding nu bijna 9 jaar geleden en kwam toen in een prima buurt terecht.quote:Op dinsdag 18 augustus 2009 09:01 schreef TNA het volgende:
De regels zijn strict. Dit lijkt me absoluut onvoldoende. En wacht nog maar af waar je met zo'n verklaring wordt weggestopt
Ja, negen jaar geleden.quote:Op dinsdag 18 augustus 2009 09:04 schreef karr-1 het volgende:
[..]
Ik kreeg ook een urgentie op basis van economische binding nu bijna 9 jaar geleden en kwam toen in een prima buurt terecht.
Het is hier zo (gemeente Albrandswaard) dat ik zelf moet reageren op huizen, en met urgentie heb ik dan voorrang bij de huizen waar ik op reageer. Dan heb ik dus zelf in de hand waar ik kom te wonen. toch?quote:Op dinsdag 18 augustus 2009 09:01 schreef TNA het volgende:
De regels zijn strict. Dit lijkt me absoluut onvoldoende. En wacht nog maar af waar je met zo'n verklaring wordt weggestopt
dat verstoord woongenot is wel buiten mijn schuld om ontstaan. Dat is toch een vereiste geloof ik? (ja sorry, dit is de eerste keer (en hopelijk ook de enige keer) dat ik met zo'n probleem zit. Ik heb wel gezocht op internet, maar er staat zoveelquote:Op dinsdag 18 augustus 2009 09:02 schreef Netsplitter het volgende:
Verstoord woongenot kan je schudden.
De andere punten zijn wel interessant genoeg denk ik.....
En dat werkt nog steeds zo. Iemand die ik ken is 2 maanden geleden nog in een uitstekende buurt terecht gekomen. Kortom, waar haal je het vandaan?quote:
Ervaring jeweettoch en de regels. Anyway, het zal wel per gemeente verschillen.quote:Op dinsdag 18 augustus 2009 09:06 schreef karr-1 het volgende:
[..]
En dat werkt nog steeds zo. Iemand die ik ken is 2 maanden geleden nog in een uitstekende buurt terecht gekomen. Kortom, waar haal je het vandaan?
Het is buiten je schuld ontstaan, maar of je er last van hebt is moeilijk aan te tonen. Jij ervaart het wel zo, maar zolang het niet hard te maken is word het erg lastig.quote:Op dinsdag 18 augustus 2009 09:06 schreef DJMO het volgende:
dat verstoord woongenot is wel buiten mijn schuld om ontstaan. Dat is toch een vereiste geloof ik? (ja sorry, dit is de eerste keer (en hopelijk ook de enige keer) dat ik met zo'n probleem zit. Ik heb wel gezocht op internet, maar er staat zoveel
Dat dan weer wel inderdaad.quote:Op dinsdag 18 augustus 2009 09:08 schreef TNA het volgende:
[..]
Ervaring jeweettoch en de regels. Anyway, het zal wel per gemeente verschillen.
Dat hangt van de gemeente af.quote:Op dinsdag 18 augustus 2009 09:06 schreef DJMO het volgende:
[..]
Het is hier zo (gemeente Albrandswaard) dat ik zelf moet reageren op huizen, en met urgentie heb ik dan voorrang bij de huizen waar ik op reageer. Dan heb ik dus zelf in de hand waar ik kom te wonen. toch?
[..]
dat verstoord woongenot is wel buiten mijn schuld om ontstaan. Dat is toch een vereiste geloof ik? (ja sorry, dit is de eerste keer (en hopelijk ook de enige keer) dat ik met zo'n probleem zit. Ik heb wel gezocht op internet, maar er staat zoveel
edit- ja dus.. even lezen ^^
ik had ze al gemaild, en eerste keer antwoord was dat zij daar niet over gingen, en dat ik maar moest wachten tot na de zomervakantie. Dan zou een nieuwe wijk fase-gewijs opgeleverd worden, waardoor er in het 'çentrum' van rhoon veel vrij zou komen waar ik een goede kans op maak (geloof er weinig van, we eindigen steeds op een plaats die ergens rond de 90e plaats schommelt)quote:Op dinsdag 18 augustus 2009 09:06 schreef LangeTabbetje het volgende:
Te kleine woning i.v.m. gezinsuitbreiding is volgens mij nooit een reden voor urgentie. De klachten omtrent de buurt i.c.m. een jong kind zou misschien kunnen helpen. Misschien een afspraak maken met de woningbouwvereniging wat je kansen zijn ?
ik geloof dat deze huizenblokken in de verkoop staan, ze worden niet gesloopt iig.quote:Op dinsdag 18 augustus 2009 09:09 schreef Basp1 het volgende:
Als de andere huizen in je blok al als antikraak weg gezet worden dan zal dus binnenkort ook echt gesloopt gaan worden dus vanzelf zul je wel eens iets vinden, de wbv zal je heus niet op straat gaan zetten.
In that case:quote:
wat heeft mijn arbeidssituatie en het feit dat ik getrouwd ben hiermee te maken? blijf alsjeblieft weg als je niets zinnigs te melden hebtquote:Op dinsdag 18 augustus 2009 09:13 schreef M-AH het volgende:
[..]
In that case:
Geen huis kunnen kopen en toch getrouwt en een kind! voordat je een urgentieverklaring gaat aanvragen zou ik als ik jou was toch maar extra je best gaan doen op de arbeidsmarkt, of je vrouw aan het werk schoppen!
Gek he ?quote:Op dinsdag 18 augustus 2009 09:10 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
Dat hangt van de gemeente af.
In bv Delft mag je dan max 2 of 3 huizen afwijzen, daarna moet je de volgende nemen of anders is je urgentie "spontaan" verlopen.
Dan gaan ze er toch geen antikraak in stoppen. Als ik een huis wil kopen is dan niet tussen de antikraak woningn in.quote:Op dinsdag 18 augustus 2009 09:12 schreef DJMO het volgende:
[..]
ik geloof dat deze huizenblokken in de verkoop staan, ze worden niet gesloopt iig.
Dat is waarschijnlijk overal zo. Urgentie krijg je niet voor de lol en niet zomaar, daar moet je best wat voor doen. Dan mogen ze ook eisen stellen zoals inderdaad max 2 tot 3 keer afwijzen, daarna pech gehad. Als je iets afwijst was de urgentie blijkbaar toch niet zo hoog.quote:Op dinsdag 18 augustus 2009 09:10 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
Dat hangt van de gemeente af.
In bv Delft mag je dan max 2 of 3 huizen afwijzen, daarna moet je de volgende nemen of anders is je urgentie "spontaan" verlopen.
dat snap ik, maar deze blokken moeten, als ik me niet vergis, in zijn geheel verkocht worden. dus niet per appartement. Het kan overigens ook zijn dat ze wél gesloopt worden, zou me ook niet verbazen aangezien ze hier overal bezig zijn met slopen en bouwen...quote:Op dinsdag 18 augustus 2009 09:19 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Dan gaan ze er toch geen antikraak in stoppen. Als ik een huis wil kopen is dan niet tussen de antikraak woningn in.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |