http://www.wehkamp.nl/bee(...)C7wEwybwLCjC7wEwybwLquote:
Deze lijkt mij wel goed. Maar wat vinden anderen van deze tv? Hij lijkt me namelijk wel erg goedkoop er moet haast wel ergens een addertje onder het gras zitten.quote:Op dinsdag 18 augustus 2009 01:34 schreef Winner_Taco het volgende:
[..]
http://www.wehkamp.nl/bee(...)C7wEwybwLCjC7wEwybwL
Specificaties
Beeld
- beeldformaat: 16:9
- resolutie in pixels (breedte): 1920
- resolutie in pixels (hoogte): 1080 Full HD
- helderheid (cd/m²): 500
- contrast ratio: 50000
- responstijd: 5 ms
- kijkhoek: 178
Aansluitingen:
- HDMI ingangen: 2
- aantal Scartaansluitingen: 2
- Front-AV aansluiting
- VGA / D-Sub Interface
- hoofdtelefoonuitgang
414 euro
Nog even eraan toevoegen dat ik hem zelf ook heb en je er 2 jaar volledige garantie bij krijgt. Nadeel is dat LG geloof ik een B-merk van Samsung(?) is.quote:Op dinsdag 18 augustus 2009 01:41 schreef hugo304 het volgende:
[..]
Deze lijkt mij wel goed. Maar wat vinden anderen van deze tv? Hij lijkt me namelijk wel erg goedkoop er moet haast wel ergens een addertje onder het gras zitten.
Addertje onder het gras? Dit zijn nu zowat overal de prijzen, check de mediamarkt in de buurt. HDtvs gaan nu weg voor iets meer dan 400.quote:Op dinsdag 18 augustus 2009 01:41 schreef hugo304 het volgende:
[..]
Deze lijkt mij wel goed. Maar wat vinden anderen van deze tv? Hij lijkt me namelijk wel erg goedkoop er moet haast wel ergens een addertje onder het gras zitten.
Ik ga ook niet voor het allermooiste hoor. Maar voor een degelijke en en scherpe Full HDtv. Ik heb nu een gewone tv die behoorlijk oud is, een panasonic ofzo, echt zo'n beeldbuis. Maar als meer mensen mij deze aanbevelen ga ik denk ik wel voor deze, als ze die hebben bij mediamarkt want daar heb ik nog een tegoedbon van.quote:Op dinsdag 18 augustus 2009 01:49 schreef Winner_Taco het volgende:
[..]
Nog even eraan toevoegen dat ik hem zelf ook heb en je er 2 jaar volledige garantie bij krijgt. Nadeel is dat LG geloof ik een B-merk van Samsung(?) is.
Game er zelf ook mee en zie geen noemenswaardige verschillen bij vrienden die een duurdere hebben staan.
Alleen de Philips Aurea en de Bravia 200 hz vond ik echt overtuigend mooier. Maar dan heb je het ook even over een totaal andere prijsklasse.
Hoe kom je daar nou bij, LG is een enorme mutinational.quote:Op dinsdag 18 augustus 2009 01:49 schreef Winner_Taco het volgende:
[..]
Nog even eraan toevoegen dat ik hem zelf ook heb en je er 2 jaar volledige garantie bij krijgt. Nadeel is dat LG geloof ik een B-merk van Samsung(?) is.
quote:LG Electronics, Inc. (LG) opgericht in 1958, is een wereldwijde speler en technologisch innovatief bedrijf binnen de markt van de consumenten electronica, huishoudelijke apparaten en mobiele telefonie. Er werken meer dan 82.000 mensen in ruim 114 vestigingen, waarvan 82 dochterondernemingen over de hele wereld. LG Electronics bestaat uit 4 business units, Mobile Communications, Digital Appliance, Digital Display en Digital Media, dit met een wereldwijde verkoop van 44 miljard* USD in 2007. LG is ‘s werelds grootste producent van CDMA/GSM telefoons, air conditioners, front-loading wasmachines, optical storage producten, DVD spelers, flatscreen TV’s en Home Theater systemen.
Dat ligt aan het spel, niet aan de TV. Het is wel zo dat veel schermen in bijvoorbeeld de mediamarkt geen geweldige kwaliteit lijken te hebben, maar dat komt vaak omdat er kabels van tientallen meters aanzitten, wat eigenlijk helemaal niet de bedoeling is.quote:Op dinsdag 18 augustus 2009 01:56 schreef hugo304 het volgende:
Oja nog 1 ding. Bij pods in gamewinkels staan vaak HDtv's van Samsung die van die kartelrandjes hebben weetjewel. Dat wil ik dus ZEKER niet, dat vind ik niet om aan te zien. Geen anti-alliasing heet dat volgens mij. Nou dat moet iig goed zijn!
Oke bedankt.quote:Op dinsdag 18 augustus 2009 01:58 schreef Dennis_enzo het volgende:
[..]
Dat ligt aan het spel, niet aan de TV. Het is wel zo dat veel schermen in bijvoorbeeld de mediamarkt geen geweldige kwaliteit lijken te hebben, maar dat komt vaak omdat er kabels van tientallen meters aanzitten, wat eigenlijk helemaal niet de bedoeling is.
Elke gewone HDMI kabel volstaat. Kabels met gouden randjes enzo is allemaal bullshit. Heb je wel een Xbox met een HDMI aansluiting? Want volgens mij hebben niet alle xboxen die.quote:Op dinsdag 18 augustus 2009 02:03 schreef hugo304 het volgende:
[..]
Oke bedankt.
Is het slim er ook meteen een HDMI kabel bij te halen en wat zijn ''goede''?
Zowel de Arcade als de Elite 360 beschikken gewoon over een HDMI-out .quote:Op dinsdag 18 augustus 2009 02:05 schreef Dennis_enzo het volgende:
[..]
Elke gewone HDMI kabel volstaat. Heb je wel een Xbox met een HDMI aansluiting? Want volgens mij hebben niet alle xboxen die.
Mja, dan weet ik niet of je sowieso wel kan HD gamenquote:Op dinsdag 18 augustus 2009 02:08 schreef hugo304 het volgende:
Ik heb een van de eerste Xbox'en, een jaartje na de release gekocht. Toen had je 2 versies de hele kale (core volgens mij) en eentje met 20 gig harde schijf. Ik ben bang dat ik er geen heb.
Ja die witte toch? Kan gewoon.quote:Op dinsdag 18 augustus 2009 02:08 schreef hugo304 het volgende:
Ik heb een van de eerste Xbox'en, een jaartje na de release gekocht. Toen had je 2 versies de hele kale (core volgens mij) en eentje met 20 gig harde schijf. Ik ben bang dat ik er geen heb.
De eerste xboxen niet (Core geloof ik).quote:Op dinsdag 18 augustus 2009 02:08 schreef Winner_Taco het volgende:
[..]
Zowel de Arcade als de Elite 360 beschikken gewoon over een HDMI-out .
Dan kan ik dus net zo goed een hd ready kopen waarbij het beeld misschien wel nog beter is?quote:Op dinsdag 18 augustus 2009 02:09 schreef Dennis_enzo het volgende:
[..]
Mja, dan weet ik niet of je sowieso wel kan HD gamen
Waar kan ik het checken? (op mijn xbox bedoel ik)quote:Op dinsdag 18 augustus 2009 02:09 schreef Winner_Taco het volgende:
[..]
Ja die witte toch? Kan gewoon.
Neem aan dat TS het over de 360 heeft. En elke 360 heeft een HDMI aansluiting. (echter niet elke 360 heeft de HDMI Kabel erbij geleverd).quote:Op dinsdag 18 augustus 2009 02:05 schreef Dennis_enzo het volgende:
[..]
Elke gewone HDMI kabel volstaat. Kabels met gouden randjes enzo is allemaal bullshit. Heb je wel een Xbox met een HDMI aansluiting? Want volgens mij hebben niet alle xboxen die.
Nee, dat hebben ze niet *zucht*. Als je er nu een koopt wel ja, maar de eerste xboxen hadden geen hdmi aansluiting.quote:Op dinsdag 18 augustus 2009 02:17 schreef TheThirdMark het volgende:
[..]
Neem aan dat TS het over de 360 heeft. En elke 360 heeft een HDMI aansluiting. (echter niet elke 360 heeft de HDMI Kabel erbij geleverd).
Puur voor de xbox waarschijnlijk niet, maar met het oog op de toekomst zou ik gewoon voor die TV gaan die eerder genoemd werd. Misschien gaat je xbox stuk en koop je een nieuwe met HDMIquote:Op dinsdag 18 augustus 2009 02:15 schreef hugo304 het volgende:
Die heb ik dus niet.
Heeft het dus nog zin om een HDtv te kopen ipv een HDready?
Ik zoek even op internet en zie toch echt dat de eerste versies geen aansluiting hebben + ik kijk net op mijn xbox en zo'n aansluiting zit er gewoon niet.quote:Op dinsdag 18 augustus 2009 02:17 schreef TheThirdMark het volgende:
[..]
Neem aan dat TS het over de 360 heeft. En elke 360 heeft een HDMI aansluiting. (echter niet elke 360 heeft de HDMI Kabel erbij geleverd).
Oke dankjewel ik ga denk ik toch maar voor die TV. HD ready's zullen toch niet veel goedkoper zijn en 400-450 euro is een mooie prijs.quote:Op dinsdag 18 augustus 2009 02:18 schreef Dennis_enzo het volgende:
[..]
Nee, dat hebben ze niet *zucht*. Als je er nu een koopt wel ja, maar de eerste xboxen hadden geen hdmi aansluiting.
http://www.hdtvnieuws.nl/hdtv/xbox-360-en-hdmi-faq/
[..]
Puur voor de xbox waarschijnlijk niet, maar met het oog op de toekomst zou ik gewoon voor die TV gaan die eerder genoemd werd.
50hz heeft niets te maken met europa of amerika, het heeft te maken met als ik het goed hebt, het opbouwen van het beeld. Je hebt ook 100hz en 200hz. 200hz is nog erg duur, ik zou wel gaan voor een 100hz tv met een lage responsetijd. Media markt is naar mijn mening vaak duur. Mocht je een prijstopper ofzo in de buurt hebben zou ik daar heen gaan, kun je vaak wat meer pingelen dan een media markt of een bcc. Zelf kijk ik al een tijd naar de samsung 37b650. Prijs is ook voor mij nog net iets te hoog, Het is wel een goede LCDquote:Op dinsdag 18 augustus 2009 01:32 schreef Dennis_enzo het volgende:
Volgens mij zijn alle TV's in Europa 50hz, 60hz is Amerikaans. Als je die spellen in Europa hebt gekocht moeten ze het gewoon doen, en ik denk dat zelfs spellen uit Amerika wel werken tegenwoordig. Verder mag je doen wat je wilt natuurlijk, maar als je niet een heel groot scherm koopt maakt full HD (1080p) of 1 stap lager (720p) echt niks uit hoor. Dat verschil is al vrij klein, en alleen te zien als je een enorme TV hebt. Dus als je een goeie TV ziet staan met 720p zou ik hem gewoon nemen. Volgens mij was het verschil voor TV's kleiner dan 50" niet eens zichtbaar.
Klopt, ik was in de war met framerate van NTSC en PAL. Maar 50hz is prima hoor voor een lcd tv, alleen bij oude CRT's was het aantal hz echt een issue in mijn ervaring.quote:Op dinsdag 18 augustus 2009 03:40 schreef ferrari222 het volgende:
[..]
50hz heeft niets te maken met europa of amerika, het heeft te maken met als ik het goed hebt, het opbouwen van het beeld. Je hebt ook 100hz en 200hz. 200hz is nog erg duur, ik zou wel gaan voor een 100hz tv met een lage responsetijd. Media markt is naar mijn mening vaak duur. Mocht je een prijstopper ofzo in de buurt hebben zou ik daar heen gaan, kun je vaak wat meer pingelen dan een media markt of een bcc. Zelf kijk ik al een tijd naar de samsung 37b650. Prijs is ook voor mij nog net iets te hoog, Het is wel een goede LCD
Jazeker. Maak je vooral geen zorgen. Ik heb één van de betere HDTV's van het moment (46" Full HD Plasma van Panasonic G10) maar ook ik verbind mijn 360 gewoon via component. Je hebt bij je 360 deze kabel gekregen:quote:Op dinsdag 18 augustus 2009 02:15 schreef hugo304 het volgende:
Die heb ik dus niet.
Heeft het dus nog zin om een HDtv te kopen ipv een HDready?
Voor gamen is juist een zo laag mogelijke input lag de belangrijkste parameter waar je op moet letten, alleen zie je dat nooit terug in de specs (wel in sommige serieuze tests, bijvoorbeeld op HDTVtest.co.uk). Lees dit ook even goed. Overigens zou in jouw geval een Sony KDL32W4000 een uitstekende keuze zijn. Deze heeft een extreem lage input lag en is hier en daar nog te koop voor een zacht prijsje als uitloopmodel. Latere Sony Bravia modellen hebben weer een veel hogere input lag en zijn daarmee ook weer minder aan te bevelen om te gamen.quote:Op dinsdag 18 augustus 2009 01:21 schreef hugo304 het volgende:
Hallo
Ik ben op zoek naar een HD tv die voornamelijk gebruikt zal worden om op te gamen. Ik heb een beetje rondgekeken op internet en in de mediamarkt. Ik heb een paar eisen:
Liefst onder 550 euro, 600 max.
Full HD
Niet te groot
Liefst met een ''gaming mode'' of iets wat hetzelfde effect heeft
Ook had ik nog een vraagje. Ik ben echt een leek op dit gebied en ik zie overal 50 hz staan. Dat maakt mij persoonlijk niet uit maar games als Gears of War/Halo 3 etc eisen 60 hz om te kunnen spelen. Ik heb wel het idee dat die hertzen wat anders inhouden bij HD tv's dus mijn vraag is kan ik deze spellen spelen op een 50hz HD tv?
Ik ben van plan in een van de komende dagen een HD tv te kopen maar ik vertrouw die gasten van de mediamarkt niet helemaal, zeker niet als het op gamen aankomt. Dus wat zijn de beste TV's die aan mijn eisen voldoen en heeft iemand misschien positieve ervaringen of tips bij het zoeken naar een TV? Alvast bedankt.
Ps Ik weet er zelf echt behoorlijk weinig vanaf en op internet weet ik niet waar te beginnen dus leg aub alles goed uit en niet teveel strooien met technische termen zonder uitleg.
Ik geloof er niks van dat je met gamen nog verschil merkt door dingen als input lag of response time. Dat was vroeger zo, toen de eerste schermen nog 40 ms waren, maar tegenwoordig zijn ze allemaal zo snel dat verschillen tussen inputlag in de praktijk niet te merken zijn.quote:Op dinsdag 18 augustus 2009 15:43 schreef Riparius het volgende:
[..]
Voor gamen is juist een zo laag mogelijke input lag de belangrijkste parameter waar je op moet letten, alleen zie je dat nooit terug in de specs (wel in sommige serieuze tests, bijvoorbeeld op HDTVtest.co.uk). Lees dit ook even goed. Overigens zou in jouw geval een Sony KDL32W4000 een uitstekende keuze zijn. Deze heeft een extreem lage input lag en is hier en daar nog te koop voor een zacht prijsje als uitloopmodel. Latere Sony Bravia modellen hebben weer een veel hogere input lag en zijn daarmee ook weer minder aan te bevelen om te gamen.
En welk effect zou dat dan moeten zijn?quote:Op dinsdag 18 augustus 2009 01:21 schreef hugo304 het volgende:
Liefst met een ''gaming mode'' of iets wat hetzelfde effect heeft
De bedoeling van een game mode is om de eerder door mij genoemde input lag tot een minimum te reduceren, maar lang niet alle toestellen doen dat in voldoende mate. Lees de reviews op bijv. hdtvtest.co.uk er eens op na.quote:Op dinsdag 18 augustus 2009 18:32 schreef Bart het volgende:
[..]
En welk effect zou dat dan moeten zijn?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |