of: apple.comquote:Op maandag 17 augustus 2009 22:36 schreef Bowlingbal het volgende:
De oplossing:
http://www.ubuntu.com/
Kosten: niets.
Ik heb windows vista en dus geen RUN functiequote:Op maandag 17 augustus 2009 22:38 schreef The_Terminator het volgende:
Tja, google...
http://www.helpmij.nl/forum/showpost.php?s=7c12b3a33ea9f61d55f913697f2f2343&p=1891736&postcount=6
quote:Op maandag 17 augustus 2009 22:37 schreef __Saviour__ het volgende:
[..]
of: apple.com
kosten: 2500 euro
Ctrl+R Windows toets + Rquote:Op maandag 17 augustus 2009 22:40 schreef Michielos het volgende:
[..]
Ik heb windows vista en dus geen RUN functie
quote:Op maandag 17 augustus 2009 22:40 schreef Michielos het volgende:
[..]
Ik zit net 15x in bureaublad op CTRL-R te drukken , maar er gebeurd niets..quote:
Welke versie van Vista heb je? Want ik vind hem wel (met Vista Ultimate)..quote:Op maandag 17 augustus 2009 22:46 schreef Michielos het volgende:
Ok ik heb de RUN functie gevonden. Maar als ik dan gpedit.msc invoer, vind hij dat bestand niet
klopt... verkeerde key combinatiequote:Ik zit net 15x in bureaublad op CTRL-R te drukken , maar er gebeurd niets..
ja, maar dat terzijdequote:of ben ik nu dom..
`quote:Op maandag 17 augustus 2009 22:47 schreef Booomer het volgende:
[..]
Welke versie van Vista heb je? Want ik vind hem wel (met Vista Ultimate)..
welke versie van Vista heb je?quote:Op maandag 17 augustus 2009 22:46 schreef Michielos het volgende:
Ok ik heb de RUN functie gevonden. Maar als ik dan gpedit.msc invoer, vind hij dat bestand niet
Rechtsklikken op Deze computer -> eigenschappen..quote:
quote:If you are running Vista home, you do not have group policy so cannot use gpedit.msc
Laten we ervan uit gaan dat ik die niet heb (anders vond ie 'm wel), wat moet ik nu doen dan?quote:Op maandag 17 augustus 2009 22:48 schreef allnicksweretaken het volgende:
[..]
welke versie van Vista heb je?
Niet alle versies hebben de gpedit console
Windows Vista Home premium iddquote:Op maandag 17 augustus 2009 22:49 schreef Booomer het volgende:
[..]
Rechtsklikken op Deze computer -> eigenschappen..
Maar als je Vista Home hebt, heb je geen gpedit.msc
[..]
vanavond een pron vid kijken en morgen gewoon een echte Vista installerenquote:Op maandag 17 augustus 2009 22:49 schreef Michielos het volgende:
[..]
Laten we ervan uit gaan dat ik die niet heb (anders vond ie 'm wel), wat moet ik nu doen dan?
nice ik ga eens kijken.quote:Op maandag 17 augustus 2009 22:51 schreef Booomer het volgende:
http://www.techsupportfor(...)pedit-msc-vista.html
Misschien heb je hier iets aan. Ze hebben het er over handmatig de group policy instellingen te wijzigen m.b.v. een spreadsheet van Microsoft.
Hij kan wel een beheerdersaccount hebben hoor. Group policy wordt niet ondersteund door Vista Home en Vista Home Premium. Vandaar dat hij gpedit.msc niet vindt.quote:Op maandag 17 augustus 2009 22:52 schreef TweeBallenZak het volgende:
Kortom: je hebt geen beheerdersaccount.
hehe, misschien niet nee. Hoe verander ik dit?quote:Op maandag 17 augustus 2009 22:52 schreef TweeBallenZak het volgende:
Kortom: je hebt geen beheerdersaccount.
quote:Op maandag 17 augustus 2009 22:40 schreef Michielos het volgende:
[..]
oh, ben je er zo éénquote:Op maandag 17 augustus 2009 22:36 schreef Bowlingbal het volgende:
De oplossing:
http://www.ubuntu.com/
Kosten: niets.
2x ctrl-alt-del ??quote:Op maandag 17 augustus 2009 23:02 schreef mschol het volgende:
probeer het volgende eens: ergens heb je als het goed is de optie "afmelden" (of je moet tijdens opstarten een wachtwoord invoeren)
op dat scherm 2x ctrl+alt+del (tegelijkertijd) en dan kan je namen invoeren als het goed is...
kies daar voor administrator en laat het wachtwoord leeg...
Dan heb je nog geen gpedit.msc in Vista Home...quote:Op maandag 17 augustus 2009 23:02 schreef mschol het volgende:
probeer het volgende eens: ergens heb je als het goed is de optie "afmelden" (of je moet tijdens opstarten een wachtwoord invoeren)
op dat scherm 2x ctrl+alt+del (tegelijkertijd) en dan kan je namen invoeren als het goed is...
kies daar voor administrator en laat het wachtwoord leeg...
Een Ubuntu-gebruiker? Ja.quote:
maar wel admin rechtenquote:Op maandag 17 augustus 2009 23:09 schreef Booomer het volgende:
[..]
Dan heb je nog geen gpedit.msc in Vista Home...
Je kan proberen het programma te installeren in de Administrator account (i.p.v. de Michiel account).quote:Op maandag 17 augustus 2009 23:12 schreef Michielos het volgende:
Ok wacht. Ik zie daar dat ik als Michiel ben ingelogd. Dat is dus niet de bedoeling?
Ok,maar er bestaat geen administrator account, enkel het Michiel accountquote:Op maandag 17 augustus 2009 23:13 schreef Booomer het volgende:
[..]
Je kan proberen het programma te installeren in de Administrator account (i.p.v. de Michiel account).
niet erg maar kennelijk heeft het account michiel geen volledige administrator rechten...quote:Op maandag 17 augustus 2009 23:12 schreef Michielos het volgende:
Ok wacht. Ik zie daar dat ik als Michiel ben ingelogd. Dat is dus niet de bedoeling?
of een optie om het in te tikken:quote:Op maandag 17 augustus 2009 23:19 schreef Booomer het volgende:
Hm. Als je in dat login scherm bent, en je drukt 2x op Ctrl+Alt+Del.. dan komt er geen Administrator account tevoorschijn?
Ik reageer even op beide:quote:Op maandag 17 augustus 2009 23:21 schreef The_Terminator het volgende:
Misschien dat rechts-klik en dan 'uitvoeren als' effect heeft. Je kunt dan administrator kiezen als het goed is. Welk programma probeer je trouwens te installeren TS?
Ik ben al blij dat jullie zoveel moeite willen doen.quote:Op maandag 17 augustus 2009 23:21 schreef mschol het volgende:
[..]
of een optie om het in te tikken:
iets als dit:
[ afbeelding ]
ik heb helaas niet ergens in de buurt een vista home premium liggen anders had ik eff gekeken voor je
Ok, geen Apple dusquote:Op maandag 17 augustus 2009 23:23 schreef Michielos het volgende:
[..]
Ik reageer even op beide:
@ The_Terminator:
het programma is een patch voor Filetopia.
of heel precies volgt wat er gezegd wordt en als je het niet 100% zeker weet, vragen..quote:Op maandag 17 augustus 2009 23:26 schreef The_Terminator het volgende:
[..]
Ok, geen Apple dus![]()
Misschien dat dit dan een optie is: http://forum.pcmweb.nl/showpost.php?p=80309&postcount=3
Echter moet je daarvoor wel in het register kloten, wat niet aan te raden is als je daar geen ervaring mee hebt...
hij zegt daarop:quote:Op maandag 17 augustus 2009 23:28 schreef Booomer het volgende:
Misschien is je Administrator account disabled. In dat geval:
Windows toets+R > "cmd" typen en op enter drukken >
net user administrator /active
En dan nog eens proberen. En anders moet het in safe mode. En als het dan nog niet gaat, dan weet ik het niet meer.
rechter muisknop -> uitvoeren als admin?quote:Op maandag 17 augustus 2009 23:29 schreef Michielos het volgende:
[..]
hij zegt daarop:
Systeemfout 5
toegang geweigerd
Vertel eens wat meer over je installatie.quote:Op maandag 17 augustus 2009 22:46 schreef Michielos het volgende:
Op msi bestanden kan je geen "uitvoeren als" doen. Verder wordt het probleem waarschijnlijk veroorzaakt doordat het originele programma waarvoor hij de patch wilt installeren in c:\program files (x64, indien 64bit OS).quote:Op dinsdag 18 augustus 2009 13:33 schreef RvLaak het volgende:
[..]
rechter muisknop -> uitvoeren als admin?
Anders windows+r, daar het msi bestand opzoeken en dan Ctrl+Shift + Enter (run as admin shortkey)
a, weer iets geleerdquote:Op dinsdag 18 augustus 2009 14:02 schreef Androoit het volgende:
[..]
Op msi bestanden kan je geen "uitvoeren als" doen. Verder wordt het probleem waarschijnlijk veroorzaakt doordat het originele programma waarvoor hij de patch wilt installeren in c:\program files (x64, indien 64bit OS).
Soms kan het zijn dat je ondanks jouw beheerdersrechten, niet gemachtigd bent om te schrijven in die map. Hij vraagt dan om elevated rights, en als je daar toestemming toe geeft gaat het alsnog mis.
Oplossing hiervoor is om programma's te installeren in de virtual store, het niet afgeschermde gedeelte van de program files.
En dan iemand die geen flauw benul van een computer/windows heeft lekker in het register laten klooien.quote:Op maandag 17 augustus 2009 22:54 schreef Booomer het volgende:
[..]
Hij kan wel een beheerdersaccount hebben hoor. Group policy wordt niet ondersteund door Vista Home en Vista Home Premium. Vandaar dat hij gpedit.msc niet vindt.
Het probleem is verder wel op te lossen, het kost alleen wat meer tijd omdat hij het handmatig moet doen in het register.
Zo slecht is Vista tegenwoordig niet meerquote:Op dinsdag 18 augustus 2009 14:31 schreef BorusBulldog het volgende:
Ik heb een tijdje met Windows Vista gewerkt maar het was gewoon meer tranen dan glimlachen. Vaak krijg je dit soort gehoer bij het installeren van dingen ook als je als admin bent. Gebruik nu nog vrolijk XP 64-bit en en straks windows-7.
Vista
Geen probleem we leren allemaal bij. Ik heb ook veel geleerd sinds ik Vista heb.quote:Op dinsdag 18 augustus 2009 14:13 schreef RvLaak het volgende:
[..]
a, weer iets geleerdIk heb dan ook geen Vista
PEBKAC ken je dat? Ik heb zelf nooit problemen met mijn Vista.quote:Op dinsdag 18 augustus 2009 14:31 schreef BorusBulldog het volgende:
Ik heb een tijdje met Windows Vista gewerkt maar het was gewoon meer tranen dan glimlachen. Vaak krijg je dit soort gehoer bij het installeren van dingen ook als je als admin bent. Gebruik nu nog vrolijk XP 64-bit en en straks windows-7.
Vista
Prestatie was geen probleem, heb namelijk geen oude computer maar functionaliteit liet gewoon te wensen over.quote:Op dinsdag 18 augustus 2009 14:37 schreef Ploertendoder het volgende:
[..]
Zo slecht is Vista tegenwoordig niet meerJa, als mensen Vista op oude PC's installeert, tsja.. dan vragen ze om moeilijkheden
Zeker, je moet alleen wel weten hoe het werkt. Of stap je ook gewoon in een willekeurige auto zonder te weten hoe alles werkt?quote:Op dinsdag 18 augustus 2009 14:22 schreef daisy_ducky het volgende:
[..]
En dan iemand die geen flauw benul van een computer/windows heeft lekker in het register laten klooien.
![]()
Fijn he dat windows voor de huis tuin en keuken gebruiker die dat ding gewoon wil gebruiken
Voorbeelden?quote:Op dinsdag 18 augustus 2009 14:46 schreef BorusBulldog het volgende:
[..]
Prestatie was geen probleem, heb namelijk geen oude computer maar functionaliteit liet gewoon te wensen over.
Laten we eerlijk zijn, de implementatie in Vista van het Linux model van rechtenbeheer is gewoon ronduit ruk.quote:Op dinsdag 18 augustus 2009 14:42 schreef Androoit het volgende:
[..]
PEBKAC ken je dat? Ik heb zelf nooit problemen met mijn Vista.
Je bent standaard namelijk helemaal geen admin. Je kan een account hebben met beheerdersrechten, maar standaard werk je onder userrights. Pas op het moment dat elevated rights noodzakelijk zijn, kan je ervoor kiezen om gebruik te maken van je adminrechten.
De meest veilige manier.
Mensen die ranten zonder kaas gegeten te hebben over hetgeen waar ze over ranten
Zeker nooit op professioneel niveau op OSX gewerkt?quote:Op dinsdag 18 augustus 2009 14:48 schreef Androoit het volgende:
[..]
Zeker, je moet alleen wel weten hoe het werkt. Of stap je ook gewoon in een willekeurige auto zonder te weten hoe alles werkt?
Zoja, dan moet je bij OSX zijn. Dat is het OS voor mensen die niet kunnen nadenken.
quote:Op dinsdag 18 augustus 2009 14:42 schreef Androoit het volgende:
[..]
Mensen die ranten zonder kaas gegeten te hebben over hetgeen waar ze over ranten
Ik kan als thuisgebruiker heel goed beoordelen of een product daadwerkelijk gebruiksvriendelijk is, en Vista is dat voor de gewone thuisgebruiker niet.quote:Op dinsdag 18 augustus 2009 14:42 schreef Androoit het volgende:
[..]
PEBKAC ken je dat? Ik heb zelf nooit problemen met mijn Vista.
Je bent standaard namelijk helemaal geen admin. Je kan een account hebben met beheerdersrechten, maar standaard werk je onder userrights. Pas op het moment dat elevated rights noodzakelijk zijn, kan je ervoor kiezen om gebruik te maken van je adminrechten.
De meest veilige manier.
Waarvan de prestaties of functionaliteit?quote:
Beetje slecht voorbeeld, auto instappen en rijden staat gelijk aan, power knop indrukken en windows kunnen gebruiken dus draaien en installeren van applicaties en dergelijken. Jij brengt toch ook je auto naar de garage als hij kapot, kijk naar de oplossingen die jullie de OP geven. Hij weet niet eens van de "RUN" functie af en je verwacht dat hij in het register aanpassingen gaat maken?quote:Op dinsdag 18 augustus 2009 14:48 schreef Androoit het volgende:
[..]
Zeker, je moet alleen wel weten hoe het werkt. Of stap je ook gewoon in een willekeurige auto zonder te weten hoe alles werkt?
Zoja, dan moet je bij OSX zijn. Dat is het OS voor mensen die niet kunnen nadenken.
Uhm, eigenlijk wel ja. Ik heb geen idee hoe mijn auto motorisch gezien werkt. Heb ik ook totaal geen interesse in. Daar zijn garages voor.quote:Op dinsdag 18 augustus 2009 14:48 schreef Androoit het volgende:
[..]
Wat is er niet goed aan dan?quote:Op dinsdag 18 augustus 2009 14:49 schreef RvLaak het volgende:
[..]
Laten we eerlijk zijn, de implementatie in Vista van het Linux model van rechtenbeheer is gewoon ronduit ruk.
In de beta's van 7 die ik (kort) heb gedraaid, was dit vele malen beter geïmplementeerd. Er is niets mis met het jatten van een goed idee (Linux beveiligingsmodel), maar doe het dan goed.
Klopt de grootte wel? En wat zijn de rechten van jouw account?quote:Op dinsdag 18 augustus 2009 14:58 schreef Michielos het volgende:
Ik heb maar wat print screens gemaakt.
Bij het inlogscherm kan ik niet uit een ander account kiezen. Ik kan dus niet als Administrator inloggen o.i.d.
Wanneer ik met rechtermuisknop op de file klik zie je dit:
[ [url=http://i26.tinypic.com/ve28g0.jpg[]afbeelding[/url] ]
nergens staat er dus iets als "Als administrator uitvoeren"
Hier wat andere pics"
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
en hier de foutmelding:
[ afbeelding ]
Wat dachten ze nu? Dat het een goed idee was dat ik niks kan installeren ofzo? Denken ze dat dat mij helpt ofzo?![]()
Hangt er vanaf wat je met professioneel bedoelt. Indien je doelt op werk kan ik zeggen dat ik 1 jaar met OSX heb gewerkt op een G4 Titanium.quote:Op dinsdag 18 augustus 2009 14:50 schreef RvLaak het volgende:
[..]
Zeker nooit op professioneel niveau op OSX gewerkt?
[..]
het eindeloze vragen om toestemming binnen 1 installatie. Het vragen voor toestemming voor het wijzigen van je eigen gebruikersinstellingen. Het simpele omzeilen (zie eerder post van mij), het niet vragen naar het ww van de admin/root voor systeem kritieke aanpassingen en zo kan ik nog wel meer zaken opnoemen.quote:
Waar zoek ik dat op? Er is maar 1 account. als je even zegt waar het staat, maak ik een nieuwe print screenquote:Op dinsdag 18 augustus 2009 15:00 schreef RvLaak het volgende:
[..]
Klopt de grootte wel? En wat zijn de rechten van jouw account?
Doelde eigenlijk meer op beheer. Een gebruiker zal bij OSX idd bijzonder weinig hoeven in te stellen (groot pluspunt imo). Maar de systeembeheerder kan zo goed als alles instellen. Zowel lokaal, remote als op netwerkniveau.quote:Op dinsdag 18 augustus 2009 15:01 schreef Androoit het volgende:
[..]
Hangt er vanaf wat je met professioneel bedoelt. Indien je doelt op werk kan ik zeggen dat ik 1 jaar met OSX heb gewerkt op een G4 Titanium.
Sinds wanneer representeer jij de gewone thuisgebruiker? Ik gebruik vista prive, ben ik dan opeens geen gewone thuisgebruiker omdat het bij mij wel werkt?quote:Op dinsdag 18 augustus 2009 14:51 schreef BorusBulldog het volgende:
[..]
Ik kan als thuisgebruiker heel goed beoordelen of een product daadwerkelijk gebruiksvriendelijk is, en Vista is dat voor de gewone thuisgebruiker niet.
Dus Vista is wel kut, want als ik lekker thuis zit te relaxen wil ik niet allemaal rare handelingen moeten uitvoeren om dingen voor elkaar te krijgen. Tuurlijk kan ik dingen instellen en het laten werken, maar daar zit ik thuis niet op te wachten? Stop dat soort dingen gewoon lekker in de Office edities. Maar Vista "Home" moet dat soort dingen gewoon achterwege laten.
quote:Op dinsdag 18 augustus 2009 15:03 schreef Michielos het volgende:
[..]
Waar zoek ik dat op? Er is maar 1 account. als je even zegt waar het staat, maak ik een nieuwe print screen
ehr. Dus ik moet op google googlen wat de rechten zijn van mijn account?quote:
a, dacht dat je het over de grootte had.quote:Op dinsdag 18 augustus 2009 15:05 schreef Michielos het volgende:
[..]
ehr. Dus ik moet op google googlen wat de rechten zijn van mijn account?
1. Als je het in 1e instantie goed had gedaan (virtual store) was dit probleem er niet eensquote:Op dinsdag 18 augustus 2009 14:53 schreef BorusBulldog het volgende:
[..]
Waarvan de prestaties of functionaliteit?
Functionaliteit is overduidelijk zie voorbeeld van de OP. Dat ga je toch niet van een thuisgebruiker vragen die de "home" editie draait. En als jij vindt dat mensen dit maar gewoon moeten weten moeten ze in het vervolg jouw auto ook onbestuurbaar maken tenzij jij weet hoe je een motorblok kan aanpassen?
Daar zijn 2 dingen mis mee:quote:Op dinsdag 18 augustus 2009 15:06 schreef Androoit het volgende:
[..]
1. Als je het in 1e instantie goed had gedaan (virtual store) was dit probleem er niet eens
Nee, veel te simplistisch en te kort door de bocht. Dat jij mijn voorbeeld niet begrijpt betekent niet dat mijn voorbeeld slecht is.quote:Op dinsdag 18 augustus 2009 14:58 schreef BorusBulldog het volgende:
[..]
Beetje slecht voorbeeld, auto instappen en rijden staat gelijk aan, power knop indrukken en windows kunnen gebruiken dus draaien en installeren van applicaties en dergelijken. Jij brengt toch ook je auto naar de garage als hij kapot, kijk naar de oplossingen die jullie de OP geven. Hij weet niet eens van de "RUN" functie af en je verwacht dat hij in het register aanpassingen gaat maken?
Oh bedoel je dat. Nee dat weet ik wel. Met de shell kan je inderdaad erg veel instellen, maar daar doelde ik niet op.quote:Op dinsdag 18 augustus 2009 15:04 schreef RvLaak het volgende:
[..]
Doelde eigenlijk meer op beheer. Een gebruiker zal bij OSX idd bijzonder weinig hoeven in te stellen (groot pluspunt imo). Maar de systeembeheerder kan zo goed als alles instellen. Zowel lokaal, remote als op netwerkniveau.
Jij benaderd de thuisgebruiker situatie vanuit een ICT oogpunt, met elevated rechten en dergelijken. Dat is niet weggelegd voor de gewone thuisgebruiker.quote:Op dinsdag 18 augustus 2009 15:04 schreef Androoit het volgende:
[..]
Sinds wanneer representeer jij de gewone thuisgebruiker? Ik gebruik vista prive, ben ik dan opeens geen gewone thuisgebruiker omdat het bij mij wel werkt?
Geef concreet aan wat er niet goed werkt. Dan kunnen we verder praten. Vage beweringen heb ik geen behoefte aan.
OSX heeft een superieure UI. Dat geeft, volgens mij, MS zelfs toe. Door die UI, zijn de instellingen voor de gebruiker dusdanig makkelijk te vinden, dat het lijkt alsof je niet na hoeft te denken. Klopt ook welquote:Op dinsdag 18 augustus 2009 15:11 schreef Androoit het volgende:
[..]
Oh bedoel je dat. Nee dat weet ik wel. Met de shell kan je inderdaad erg veel instellen, maar daar doelde ik niet op.
1) Dit is niet de fout van Microsoft, maar die van de ontwikkelaar van de desbetreffende software. Het is volledig verdedigerbaar dat een program files folder en een windows folder wat minder flexibel zijn. De reden hiervoor is dat er nogal wat verkloot kan worden als mensen die er geen verstand van hebben aan gaan zitten.quote:Op dinsdag 18 augustus 2009 15:09 schreef RvLaak het volgende:
[..]
Daar zijn 2 dingen mis mee:
1) Zo'n Virtual Store was nooit nodig geweest, als MS het beveiligingsmodel goed geïmplementeerd had.
2) Blijkbaar weten gebruikers hier niets van af en is het dus slecht gecommuniceerd. Ik kende het
bijvoorbeeld ook niet en heb toch een behoorlijke tijd met Vista moeten werken (3 maanden).
Nee dat doe ik nietquote:Op dinsdag 18 augustus 2009 15:14 schreef BorusBulldog het volgende:
[..]
Jij benaderd de thuisgebruiker situatie vanuit een ICT oogpunt, met elevated rechten en dergelijken. Dat is niet weggelegd voor de gewone thuisgebruiker.
De gewone thuisgebruiker wil windows kunnen starten, internetten, applicaties kunnen installeren en verwijderen.
Er is meerdere malen concreet aangegeven wat het probleem, de beveiligingsinstellingen zelfs na ingelogd te zijn als administrator. Waardoor installatie van bepaalde dingen zeer problematisch verlopen.
Als je een thuisgebruiker bent wil je op je administrator account alles kunnen doen zonder ingewikkelde
instellingen aan te passen.
Zo WRONG, de plek waar jij als bestuurder plaatsneemt in de auto is te vergelijken met de bureaustoel waar je op zit.quote:Op dinsdag 18 augustus 2009 15:06 schreef Androoit het volgende:
[..]
1. Als je het in 1e instantie goed had gedaan (virtual store) was dit probleem er niet eens
2. Dit is een slechte vergelijking. Jij vergelijkt een OS met een motorblok. Een motorblok vergelijk je met hardware. Een OS is de laag eromheen, dus de plek waar jij als bestuurder plaatsneemt. De GUI is jouw dashboard icm stuur, pedalen etc.
Even voor de duidelijkheid. Ik heb OSX nooit afgekraakt. De UI van OSX is superieur aan die van Microsoft en het werkt retestabiel dat ook. Niet dat dit met Vista niet kan. Die OSX bak is vaker gecrashed dan mijn Vista pc in een jaar tijd.quote:Op dinsdag 18 augustus 2009 15:14 schreef RvLaak het volgende:
[..]
OSX heeft een superieure UI. Dat geeft, volgens mij, MS zelfs toe. Door die UI, zijn de instellingen voor de gebruiker dusdanig makkelijk te vinden, dat het lijkt alsof je niet na hoeft te denken. Klopt ook wel.
Voor een Windows gebruiker zal de UI wennen zijn en zal het even zoeken zijn. Maar ik had, en heb, precies dezelfde reactie als ik achter een Vista of 7 machine zit. XP heeft voor mij heel weinig geheimen meer, maar Vista is voor mij een doolhof.
Hier ga je weer de mist in, je komt aan met het feit dat JIJ er thuis mee in aanraking bent gekomen, maar je vergeet jan alleman, want geloof mij nou maar elevated rights is niet iets waar gewone thuisgebruikers op zitten te wachten.quote:Op dinsdag 18 augustus 2009 15:21 schreef Androoit het volgende:
[..]
Nee dat doe ik niet![]()
Elevated rights heb ik thuis vaak zat gehad. Ik praat puur vanuit mijn prive situatie. Dat is de enige plek waar ik Vista heb draaien. Op mijn laptop van de zaak staat namelijk gewoon XP. Maar weet je laat ook maar, jij snapt het concept elevated rights niet, en als ik jouw posts doorlees heb je van nog wel meer dingen geen kaas gegeten. No offence.
Discussieren, prima, maar ik ga geen schoolmeester spelen.
Nee hoor, want als de onderdelen hardware zijn, is de omgeving waar je je in bevindt het OS (de plek waar je plaatsneemt) en is de GUI hetgene wat je gebruikt om te rijden.quote:Op dinsdag 18 augustus 2009 15:21 schreef BorusBulldog het volgende:
[..]
Zo WRONG, de plek waar jij als bestuurder plaatsneemt in de auto is te vergelijken met de bureaustoel waar je op zit.
De reden waarom ik een OS met een Motorblok vergelijk is omdat als je bij beide dingen er als een leek aan zou moeten sleutelen dit niet van je verwacht kan worden.
Nog 1x dan, hou je dan je mond dicht? Ik word er zo langzamerhand moe vanquote:Op dinsdag 18 augustus 2009 15:29 schreef BorusBulldog het volgende:
[..]
Hier ga je weer de mist in, je komt aan met het feit dat JIJ er thuis mee in aanraking bent gekomen, maar je vergeet jan alleman, want geloof mij nou maar elevated rights is niet iets waar gewone thuisgebruikers op zitten te wachten.
Als jij dit soort dingen als gebruiksvriendelijk beschouwt denk ik toch echt dat jij van dingen geen kaas hebt gegeten.
Als jij graag wilt discussieren zeg ik je, ik vind Vista kut omdat ik het gebruiksonvriendelijk vind voor de gewone thuisgebruiker zoals ik in mijn eerste post al melde. Jij denkt van mening te zijn dat het wel gebruiksvriendelijk is maar heb van jouw nog geen voorbeelden gezien waarom het dan wel een gebruiksvriendelijk OS is. Tot nu toe geef jij bij alles de gebruiker de schuld terwijl een "home" gebruiker gewoon zonder problemen zijn OS moet kunnen gebruiken.
Nu jij weer.
Iedereen is er mee in aanraking gekomen die Vista heeft. Jij ook, althans, wel zoals je jouw verhaal vertelde alleen heb je geen flauw idee wat elevated userrights zijn. Maar vertel eens, als ze daar niet op zitten te wachten schakel je het toch uit, die keuze heb je namelijk gewoon, en ga je 100 jaar terug in de tijd? Lekker veilig joh. Altijd admin zijn, en het liefst zonder virusscanner want dat kost performance. Alleen niet miepen als je ellende binnenhaalt.quote:Hier ga je weer de mist in, je komt aan met het feit dat JIJ er thuis mee in aanraking bent gekomen, maar je vergeet jan alleman, want geloof mij nou maar elevated rights is niet iets waar gewone thuisgebruikers op zitten te wachten.
Ga je nu zelfs al liegen om je punt te maken?quote:Als jij dit soort dingen als gebruiksvriendelijk beschouwt denk ik toch echt dat jij van dingen geen kaas hebt gegeten.
Ga je weer... Waar zeg ik dat het gebruiksvriendelijk is?quote:Als jij graag wilt discussieren zeg ik je, ik vind Vista kut omdat ik het gebruiksonvriendelijk vind voor de gewone thuisgebruiker zoals ik in mijn eerste post al melde. Jij denkt van mening te zijn dat het wel gebruiksvriendelijk is maar heb van jouw nog geen voorbeelden gezien waarom het dan wel een gebruiksvriendelijk OS is. Tot nu toe geef jij bij alles de gebruiker de schuld terwijl een "home" gebruiker gewoon zonder problemen zijn OS moet kunnen gebruiken.
Ik heb de oplossing al aangedragen mijn beste. 2e post van mij in dit topic.quote:Op dinsdag 18 augustus 2009 15:35 schreef Michielos het volgende:
jullie schijnen beide veel van computers te weten. Kunnen jullie eens naar mijn probleem kijken?
Alvast bedankt
quote:Op dinsdag 18 augustus 2009 14:02 schreef Androoit het volgende:
[..]
Op msi bestanden kan je geen "uitvoeren als" doen. Verder wordt het probleem waarschijnlijk veroorzaakt doordat het originele programma waarvoor hij de patch wilt installeren in c:\program files (x64, indien 64bit OS).
Soms kan het zijn dat je ondanks jouw beheerdersrechten, niet gemachtigd bent om te schrijven in die map. Hij vraagt dan om elevated rights, en als je daar toestemming toe geeft gaat het alsnog mis.
Oplossing hiervoor is om programma's te installeren in de virtual store, het niet afgeschermde gedeelte van de program files.
WOW. zojuist even je post bekeken. Ik heb deze helemaal gemist. Eehm.. hoe doe ik dit?quote:Op dinsdag 18 augustus 2009 14:02 schreef Androoit het volgende:
[..]
Hmm, het zou dus gewoon moeten werken. Wat zegt google als je zoekt op dit probleem?quote:Op dinsdag 18 augustus 2009 15:12 schreef Michielos het volgende:
Dan krijg ik dit te zien
[ afbeelding ]
en dit is voor elk acc hetzelfde
Wat je kan doen is een kopie maken van jouw spel (neem ik aan) en deze neerzetten in de virtual store (UserName\Documents\AppData\Local\VirtualStore)quote:Op dinsdag 18 augustus 2009 15:43 schreef Michielos het volgende:
[..]
WOW. zojuist even je post bekeken. Ik heb deze helemaal gemist. Eehm.. hoe doe ik dit?
hetzelfde als de meesten hierquote:Op dinsdag 18 augustus 2009 15:44 schreef RvLaak het volgende:
[..]
Hmm, het zou dus gewoon moeten werken. Wat zegt google als je zoekt op dit probleem?
Om maar ff weer terug te komen op de discussie op de vorige pagina:quote:Op dinsdag 18 augustus 2009 15:48 schreef Androoit het volgende:
[..]
Wat je kan doen is een kopie maken van jouw spel (neem ik aan) en deze neerzetten in de virtual store (UserName\Documents\AppData\Local\VirtualStore)
Vervolgens zou je de patch zonder problemen moeten kunnen draaien. Mocht dat niet gaan, dan kunnen er 2 dingen misgaan
1. Patch moet in de directory staan - Kopieer de patch naar de map van de game in de virtual store
2. Kan nog steeds niet patchen - Kijk of het installpath verwijst naar de virtualstore. Dit is waarschijnlijk niet het geval.
Je kan in de virtual store NOOIT problemen met rechten hebben. Standaardusers kunnen hierin schrijven. Dit gaat dus goedkomen
heb hem in virtualstore geinstalled (het is geen spel amar het programma Filetopia).quote:Op dinsdag 18 augustus 2009 15:48 schreef Androoit het volgende:
[..]
Wat je kan doen is een kopie maken van jouw spel (neem ik aan) en deze neerzetten in de virtual store (UserName\Documents\AppData\Local\VirtualStore)
Vervolgens zou je de patch zonder problemen moeten kunnen draaien. Mocht dat niet gaan, dan kunnen er 2 dingen misgaan
1. Patch moet in de directory staan - Kopieer de patch naar de map van de game in de virtual store
2. Kan nog steeds niet patchen - Kijk of het installpath verwijst naar de virtualstore. Dit is waarschijnlijk niet het geval.
Je kan in de virtual store NOOIT problemen met rechten hebben. Standaardusers kunnen hierin schrijven. Dit gaat dus goedkomen
Ten eerste bracht jij als eerste de vergelijking met de auto in het geheel.quote:Op dinsdag 18 augustus 2009 15:32 schreef Androoit het volgende:
[..]
Nee hoor, want als de onderdelen hardware zijn, is de omgeving waar je je in bevindt het OS (de plek waar je plaatsneemt) en is de GUI hetgene wat je gebruikt om te rijden.
Verder hoeft er aan het OS niet gesleuteld te worden en vergelijk je appels me peren. een betere vergelijking zou die tussen Hardware VS motorblok zijn. Beide namelijk de drijfveer voor het geheel.
Ervaring of interesse? Ik weet ook best veel van mijn auto en dat terwijl ik geen monteur maar IT'er ben. Ik vind het persoonlijk erg eenvoudig omdat als de ontwikkelaar zijn msi'tje goed creert de gebruiker hier niets van merkt.quote:Op dinsdag 18 augustus 2009 15:51 schreef RvLaak het volgende:
[..]
Om maar ff weer terug te komen op de discussie op de vorige pagina:
En hoe denk jij dat een normale gebruiker dit moet weten? Persoonlijk vind ik dit nodeloos ingewikkeld. MS had dit veel beter op kunnen lossen.
Dat heb ik 10x gedaan: ziet er zo uitquote:Op dinsdag 18 augustus 2009 15:51 schreef Androoit het volgende:
Probeer die patch trouwens ook even opnieuw te downloaden. 33KB en geen icoon voor een msi file is nogal fishy.
het volledige pad (zonder bestandsnaam) ff in je "uitvoeren" invullen en op OK klikken. Dan zou er, als het goed is, een verkenner moeten opkomen in die map.quote:Op dinsdag 18 augustus 2009 15:55 schreef Michielos het volgende:
[..]
heb hem in virtualstore geinstalled (het is geen spel amar het programma Filetopia).
Als ik de patch wil installen door erop te dubbelklikken, komt weer dezelfde foutmelding.
1. patch moet in de directory staan:
Ik kom niet verder dan dit. Als ik vanuit installatie wizard klik op Documents zie ik Appdata. als ik via bureaublad de file erheen wil slepen, is Appdata opeens verdwenen , ala david copperfield
Jij doet dat, niemand die ik kan doet dat. Zelfs de IT'ers niet.quote:Op dinsdag 18 augustus 2009 15:57 schreef Androoit het volgende:
[..]
Ervaring of interesse? Ik weet ook best veel van mijn auto en dat terwijl ik geen monteur maar IT'er ben. Ik vind het persoonlijk erg eenvoudig omdat als de ontwikkelaar zijn msi'tje goed creert de gebruiker hier niets van merkt.
Ik installeer standaard software in de virtualstore. Daarnaast is UAC uitgebreid beschreven in diverse bladen. Zoals ik zal zei; bij Windows wordt er ook iets van de gebruiker verwacht.
De hele discussie gaat over het feit dat jij vindt dat Vista wel functioneert en mensen dit soort dingen die jij naar voren haalt gewoon horen te wetenquote:Op dinsdag 18 augustus 2009 15:39 schreef Androoit het volgende:
[..]
Nog 1x dan, hou je dan je mond dicht? Ik word er zo langzamerhand moe van![]()
[..]
Iedereen is er mee in aanraking gekomen die Vista heeft. Jij ook, althans, wel zoals je jouw verhaal vertelde alleen heb je geen flauw idee wat elevated userrights zijn. Maar vertel eens, als ze daar niet op zitten te wachten schakel je het toch uit, die keuze heb je namelijk gewoon, en ga je 100 jaar terug in de tijd? Lekker veilig joh. Altijd admin zijn, en het liefst zonder virusscanner want dat kost performance. Alleen niet miepen als je ellende binnenhaalt.
[..]
Ga je nu zelfs al liegen om je punt te maken?Quote eens even waar ik zeg dat UAC gebruikersvriendelijk is? Dat is het namelijk verre van, maar je moet consessies doen, of aan usability of security. Je kan ze niet allebei hebben.
![]()
![]()
[..]
Ga je weer... Waar zeg ik dat het gebruiksvriendelijk is?
jaaaaaaaaaaaaaaa hij doet het nu wel.quote:Op dinsdag 18 augustus 2009 16:04 schreef Flammie het volgende:
Je klikt met je rechtermuisknop op het programma filetopia en je gaat naar compatibiliteit. Vink aan:
Run as administrator. Dubbelklik nu op het programma.
Werkt het nu wel TS?
Omdat ik dacht dat het zo duidelijk was. Blijkbaar moest echter onderdeel voor onderdeel beschreven worden voordat de hint doorkwam.quote:Op dinsdag 18 augustus 2009 15:57 schreef BorusBulldog het volgende:
Ten eerste bracht jij als eerste de vergelijking met de auto in het geheel.
Vind ik geen goede zaak omdat je dan maar 1 type auto zou hebben. Denk alleen maar aan bijvoorbeeld wegen waar ze links rijden. Verschil MOET er zijn.quote:En ja mijn vergelijking met een motorblok is misschien erg zwak maar als we dan terugstappen naar de essentie is het zo dat ik vind dat de gebruiker een auto in moet kunnen stappen en van A naar B moet kunnen komen zonder enige autokennis alleen maar van de regels op de weg.
Een OS hoeft helemaal niet gebruiksvriendelijk te zijn, een OS moet doen wat ik wil. Hetgene wat hij wel of niet doet bepaalt of het gebruiksvriendelijk is en niet andersom.quote:Dat is dus gebruiksvriendelijk, en zo moet de OS dus zijn, en dat is VISTA in dit geval niet.
Je kan niet gewoon windows draaien en je dingen doen zonder de hele tijd meldingen te krijgen dat je dit niet mag en dat niet mag.
Rechtermuisknop -> eigenschappen -> default als admin uitvoeren. Heb je het probleem niet meer.quote:Op dinsdag 18 augustus 2009 16:05 schreef Michielos het volgende:
[..]
jaaaaaaaaaaaaaaa hij doet het nu wel.
Komt alleen altijd zo een irritante popup elke keer als ik het prog wil starten
en meteen snap ik waarom jij geen UAC meldingen meer krijgtquote:Op dinsdag 18 augustus 2009 16:06 schreef Androoit het volgende:
[..]
Rechtermuisknop -> eigenschappen -> default als admin uitvoeren. Heb je het probleem niet meer.
\quote:Op dinsdag 18 augustus 2009 16:08 schreef RvLaak het volgende:
[..]
en meteen snap ik waarom jij geen UAC meldingen meer krijgt
TS: welke melding krijg je?
Ik ken ook niemand die dat doet. But then again, ik ken ook niemand met Vista. Mij lachen ze altijd uit. Achja, in een discussie delven ze altijd het onderspit wegens gebrek aan kennis van zaken. Maar hoe het ook zij, het is erg verstandig om het wel zo te doenquote:Op dinsdag 18 augustus 2009 16:04 schreef RvLaak het volgende:
Jij doet dat, niemand die ik kan doet dat. Zelfs de IT'ers niet.
Dat zou je verwachten ja, echter is de virual store een niet afgeschermde program files folder. Heeft niets met testen of wat dan ook te maken. Het is puur bedacht zodat gebruikers geen gekloot met rechten hebben.quote:Dat MS van de gebruiker wat verwacht, ben ik het volledig mee eens (zie mijn post over een computerrijbewijs). Echter valt dit niet binnen basiskennis, imo. Dit is vrij geavanceerde kennis, zo goed als altijd voorbehouden aan power-users. De gebruikers zouden dit niet eens hoeven weten, aangezien het hele virtualstore gebeuren mij in de oren klinkt als een feature voor programmeurs om hun software te testen.
Oh maar dat bedoelde ik niet. Ik wilde alleen aangeven dat het toch echt aan de kant van de ontwikkelaar foutgaat en niet bij Microsoft. Dat ik Msi'tjes kan bouwen is ook "toeval" geweest.quote:Dat jij weet hoe een MSI gebouwd wordt, betekent niet dat iedereen dit weet. Sterker nog, ik heb al een behoorlijke tijd ervaring met computers als power-user en beheerder (12 jaar in totaal nu) en ik weet niet eens hoe een MSI gebouwd wordt. Totaal geen interesse in.
Want, die krijg ik niet meer? Volgens mij vertelde ik juist dat ik die meldingen 3 a 4 keer per maand kreeg. Ik run apps nooit default als admin, op 1 na die de rechten nodig heeft om te functioneren. En dit is geen slechtgeschreven programma, maar hij zit in bepaalde Windowsonderdelen waar je standaard geen toegang toe hebt.quote:Op dinsdag 18 augustus 2009 16:08 schreef RvLaak het volgende:
[..]
en meteen snap ik waarom jij geen UAC meldingen meer krijgt
TS: welke melding krijg je?
wazig, wat zegt google hierover?quote:Op dinsdag 18 augustus 2009 16:14 schreef Michielos het volgende:
[..]
\
duister scherm met daarop:
toestaan
annuleren
zelfs als ik het als administrator uitvoer en deze op default gezet heb
Jij weet blijkbaar heel goed hoe het hoort (no flame), waarom adviseer je een "gewone" gebruiker dan om een programma uit te voeren op een manier waarop het niet hoort?quote:Op dinsdag 18 augustus 2009 16:20 schreef Androoit het volgende:
[..]
Want, die krijg ik niet meer? Volgens mij vertelde ik juist dat ik die meldingen 3 a 4 keer per maand kreeg. Ik run apps nooit default als admin, op 1 na die de rechten nodig heeft om te functioneren. En dit is geen slechtgeschreven programma, maar hij zit in bepaalde Windowsonderdelen waar je standaard geen toegang toe hebt.
Geeft al aan dat 1) Vista niet zo goed is als MS & jij beweren & 2) jij niet op de gangbare weg bezig bent.quote:Op dinsdag 18 augustus 2009 16:18 schreef Androoit het volgende:
[..]
Ik ken ook niemand die dat doet. But then again, ik ken ook niemand met Vista. Mij lachen ze altijd uit. Achja, in een discussie delven ze altijd het onderspit wegens gebrek aan kennis van zaken. Maar hoe het ook zij, het is erg verstandig om het wel zo te doen
Lijkt me dan een grove design fout van MS. Wellicht in de UAC, wellicht in het Program Files gedeelte.quote:[..]
Dat zou je verwachten ja, echter is de virual store een niet afgeschermde program files folder. Heeft niets met testen of wat dan ook te maken. Het is puur bedacht zodat gebruikers geen gekloot met rechten hebben.
Je komt echter wel over alsof je die kennis bij iedereen verwacht.quote:[..]
Oh maar dat bedoelde ik niet. Ik wilde alleen aangeven dat het toch echt aan de kant van de ontwikkelaar foutgaat en niet bij Microsoft. Dat ik Msi'tjes kan bouwen is ook "toeval" geweest.
Wij moesten namelijk custom applications uitrollen via policies die gemaakt waren met een msibuilder.
Verder niet interessant. Leuk om te weten en af en toe handig om te relativeren maar dat is het wel. Het werkt in ieder geval op snapshot basis.
Omdat hij door zijn woordkeuze suggereerde dat hij hier niet gelukkig mee was. Als ik dan een oplossing voor hem heb dan geef ik die ook. Ik zou het persoonlijk niet gauw doen, maar bij een programma wat je vertrouwt kan je het best aanzetten. Je moet er alleen geen gewoonte van maken.quote:Op dinsdag 18 augustus 2009 16:23 schreef RvLaak het volgende:
[..]
Jij weet blijkbaar heel goed hoe het hoort (no flame), waarom adviseer je een "gewone" gebruiker dan om een programma uit te voeren op een manier waarop het niet hoort?
Nee, want;quote:Op dinsdag 18 augustus 2009 16:25 schreef RvLaak het volgende:
Geeft al aan dat 1) Vista niet zo goed is als MS & jij beweren & 2) jij niet op de gangbare weg bezig bent.
Mij niet, software anders dan die van MS hebben daar niets te zoeken, simpelweg omdat de veiligheid dan niet gewaarborgd kan worden.quote:Lijkt me dan een grove design fout van MS. Wellicht in de UAC, wellicht in het Program Files gedeelte.
Ik verwacht inderdaad wel enige vorm van kennis. Je hoeft geen expert te zijn, maar dingen als UAC en elevated userrights moeten wel een belletje laten rinkelen.quote:Je komt echter wel over alsof je die kennis bij iedereen verwacht.
IPv6 is iets wat MS al lang had moeten implementeren en dat maakt het geen verbetering in Vista, maar een inhaalslag. UAC is volledig vaudt geïmplementeerd, in Win7 is dit beter en enigszins acceptabel. Signed drivers is volledig nutteloos, aangezien het enkel in de 64bits versie zit. Ook kun je er voor kiezen om unsigned te gebruiken, maar goed. Da's een andere discussie.quote:Op dinsdag 18 augustus 2009 16:32 schreef Androoit het volgende:
[..]
Nee, want;
1; Dat vista slecht is, is gebaseerd op de RC versie en NIET op de SP1 en al helemaal niet op Vista SP2. Dat de RC slecht is, ben ik volledig met je eens, echter deze fouten (performance en stabiliteit) zijn gepatched en zijn dus niet meer aanwezig. Sterker nog, mijn Vista PC is in benchmarks (Geen 3dmark, maar geheugen, hd en processortests) sneller dan toen ik er XP op had. Vista IS gewoon beter dan XP. Daar zijn echt zat argumenten voor. Ik noem een UAC, signed drivers only (64bit OS), drivers die niet in usermode draaien, IPv6. Dat zijn toch geen kleine dingen. Uiteindelijk zorgen de verbeteringen in vista voor: Vooruitgang, snelheid en stabiliteit.
Wat wordt daar eigenlijk standaard allemaal opgeslagen? Ik wil hier eerst meer over weten, voordat ik een mening kan vormen over of het goed of slecht is dat ontwikkelaars die ruimte niet gebruiken.quote:2; Niet gangbaar omdat ontwikkelaars te lui zijn ja. Maar of dit te fout van MS is. Het is heel simpel om het default installpath te wijzigen naar de virtualstore. Sterker nog, dit kost de ontwikkelaar geen extra moeite, op wat muisklikken na omdat de virtualstore wat dieper verborgen zit. Wat op zijn beurt ook logisch is omdat iedere user zijn eigen Virtual Store heeft, anders zit je met gemeenschappelijke profielen ipv user profielen.
Onzin. MS heeft er voor gekozen om de software map "Program Files" te noemen. Het is logisch dat een ontwikkelaar daar wil installeren. Zelfs bij OSX worden de programma's in 1 map geïnstalleerd. Zowel die van OSX zelf, als de overige programma's. Het kan dus wel op een goede en veilige manier.quote:[..]
Mij niet, software anders dan die van MS hebben daar niets te zoeken, simpelweg omdat de veiligheid dan niet gewaarborgd kan worden.
Dat wel, maar ik doelde (vrij expliciet) op het hele virtual store gebeuren.quote:[..]
Ik verwacht inderdaad wel enige vorm van kennis. Je hoeft geen expert te zijn, maar dingen als UAC en elevated userrights moeten wel een belletje laten rinkelen.
Redeljk eens, maar waar mijn verhaal over IPv6 uit voortkwam was XP vs Vista. In XP zit het niet, dus IPv6 is een toegevoegde waarde van Vista ondanks het in XP al aanwezig had moeten zijn.quote:Op dinsdag 18 augustus 2009 16:44 schreef RvLaak het volgende:
IPv6 is iets wat MS al lang had moeten implementeren en dat maakt het geen verbetering in Vista, maar een inhaalslag. UAC is volledig vaudt geïmplementeerd, in Win7 is dit beter en enigszins acceptabel. Signed drivers is volledig nutteloos, aangezien het enkel in de 64bits versie zit. Ook kun je er voor kiezen om unsigned te gebruiken, maar goed. Da's een andere discussie.
Het is gewoon een 1 op 1 kopie van je kale Program Files. Geen adders onder het gras.quote:Wat wordt daar eigenlijk standaard allemaal opgeslagen? Ik wil hier eerst meer over weten, voordat ik een mening kan vormen over of het goed of slecht is dat ontwikkelaars die ruimte niet gebruiken.
Vroeger, was dat logisch ja. Ten tijde van 95 tm XP. Nu is dat achterhaald. Dat het bij OSX op die manier wel goed en veilig is, zegt niet zoveel over OSX, maar meer over het marktaandeel. Het is gewoon niet interessant om OSX te exploiten en daarom kom je met dergelijke veiligheidsissues weg.quote:Onzin. MS heeft er voor gekozen om de software map "Program Files" te noemen. Het is logisch dat een ontwikkelaar daar wil installeren. Zelfs bij OSX worden de programma's in 1 map geïnstalleerd. Zowel die van OSX zelf, als de overige programma's. Het kan dus wel op een goede en veilige manier.
Ah op die fiets. Virtual store zou een gemiddelde gebruiker niet zomaar weten nee. Maar dat verwijt ik hem ook niet. Een ontwikkelaar daarentegen moet beter weten. En het kan, kijk maar naar Blizzard.quote:Dat wel, maar ik doelde (vrij expliciet) op het hele virtual store gebeuren.
Onzin. OSX gebruikt hetzelfde beveiligingsbeleid als alle *nix varianten. Aangezien het overgrote deel van het internet (en de meeste kritieke servers bij bedrijven) op een *nix draaien, is het marktaandeel aanzienlijk te noemen. Vele malen groter dan dat van MS, iig. Toch zijn er geen (echte) virussen voor *nix.quote:Op dinsdag 18 augustus 2009 16:57 schreef Androoit het volgende:
[..]
Vroeger, was dat logisch ja. Ten tijde van 95 tm XP. Nu is dat achterhaald. Dat het bij OSX op die manier wel goed en veilig is, zegt niet zoveel over OSX, maar meer over het marktaandeel. Het is gewoon niet interessant om OSX te exploiten en daarom kom je met dergelijke veiligheidsissues weg.
Geen idee, ik speel geen spellen. Te weinig interesse.quote:[..]
Ah op die fiets. Virtual store zou een gemiddelde gebruiker niet zomaar weten nee. Maar dat verwijt ik hem ook niet. Een ontwikkelaar daarentegen moet beter weten. En het kan, kijk maar naar Blizzard.
Ik wel jaquote:Op dinsdag 18 augustus 2009 14:48 schreef Androoit het volgende:
[..]
ik denk dat je dat zwaar onderschat....quote:Op dinsdag 18 augustus 2009 17:02 schreef RvLaak het volgende:
[..]
Onzin. OSX gebruikt hetzelfde beveiligingsbeleid als alle *nix varianten. Aangezien het overgrote deel van het internet (en de meeste kritieke servers bij bedrijven) op een *nix draaien, is het marktaandeel aanzienlijk te noemen. Vele malen groter dan dat van MS, iig. Toch zijn er geen (echte) virussen voor *nix.
Onzin? Dat is helemaal geen onzin. Apple kan er mee weg komen kritieke lekken niet gelijk te patchen omdat deze niet gauw geexploit zullen worden, waar dat bij Windows wel het geval zou zijn. Dat het in dit voorbeeld alsnog tegen gehouden zou worden door de rechtenstructuur, doet niets af aan het grotere plaatje, namelijk dat kritieke lekken minder impact hebben dan bij Windows als het laat gepatched zou worden.quote:Op dinsdag 18 augustus 2009 17:02 schreef RvLaak het volgende:
Onzin. OSX gebruikt hetzelfde beveiligingsbeleid als alle *nix varianten. Aangezien het overgrote deel van het internet (en de meeste kritieke servers bij bedrijven) op een *nix draaien, is het marktaandeel aanzienlijk te noemen. Vele malen groter dan dat van MS, iig. Toch zijn er geen (echte) virussen voor *nix.
Dat kan, ik speel wel af en toe een spelletje, dus vandaar.quote:Geen idee, ik speel geen spellen. Te weinig interesse.
Jammer dat MS maar zelden afwijkt van de update schema. Updates buiten het maandelijkse schema zijn zo goed als op 1 hand te tellen.quote:Op woensdag 19 augustus 2009 20:15 schreef Androoit het volgende:
[..]
Onzin? Dat is helemaal geen onzin. Apple kan er mee weg komen kritieke lekken niet gelijk te patchen omdat deze niet gauw geexploit zullen worden, waar dat bij Windows wel het geval zou zijn. Dat het in dit voorbeeld alsnog tegen gehouden zou worden door de rechtenstructuur, doet niets af aan het grotere plaatje, namelijk dat kritieke lekken minder impact hebben dan bij Windows als het laat gepatched zou worden.
Allright succes ermee danquote:Op dinsdag 18 augustus 2009 18:38 schreef daisy_ducky het volgende:
[..]
Ik wel jaen een auto is een auto , vier wielen en een stuur.
Moet dat vaak genoeg door mijn werk.
En dat ding moet het gewoon doen.
Zeker ook zonder die hele bak (auto dus) te moeten tweaken voordat die is doet wat IK wil.
Dus volgens jou zouden mensen die niet kunnen nadenken altijd met het openbaar vervoer moeten.
![]()
![]()
jij bent echt slim weet je dat.......
Wie heeft het over tweaken gehad? Ik niet. Mijn Vista installatie is helemaal niet getweaked. Sterker nog, hij is standaard.quote:Zeker ook zonder die hele bak (auto dus) te moeten tweaken voordat die is doet wat IK wil.
Dus volgens jou zouden mensen die niet kunnen nadenken altijd met het openbaar vervoer moeten.
![]()
![]()
Slimmer dan jij als jij denkt dat een auto gelijk staat aan carrosserie, 4 wielen en een stuur. Even voor jou, als een auto echt zo was opgebouwd kwam je geen meter vooruitquote:jij bent echt slim weet je dat.......
Nouja de reden dat ze dat niet zomaar doen is natuurlijk dat de datum ver van te voren bekend is en systeembeheerders er zo rekening mee kunnen houden. Dan kan je updatedagen plannen en dat gaat niet als er maar wat op los gereleased wordt.quote:Op woensdag 19 augustus 2009 20:20 schreef RvLaak het volgende:
[..]
Jammer dat MS maar zelden afwijkt van de update schema. Updates buiten het maandelijkse schema zijn zo goed als op 1 hand te tellen.
*nix (en Apple ook) patchen als de patch klaar is. Meestal is dat sneller dan MS, soms niet.
weet je waarom dat gedaan is? omdat alle systeembeheerders klaagde dat er elke dag wel patches klaar stonden en geinstalleerd werden zonder dat ze daar rekening mee konden houden...quote:Op woensdag 19 augustus 2009 20:20 schreef RvLaak het volgende:
[..]
Jammer dat MS maar zelden afwijkt van de update schema. Updates buiten het maandelijkse schema zijn zo goed als op 1 hand te tellen.
*nix (en Apple ook) patchen als de patch klaar is. Meestal is dat sneller dan MS, soms niet.
quote:Op woensdag 19 augustus 2009 20:25 schreef Androoit het volgende:
[..]
Allright succes ermee dan![]()
(heel verhaal)
<knip>
Je argumenten (systeembeheerders die klagen) gaan inderdaad op, ware het niet dat een goede systeembeheerder windows update helemaal niet gebruikt, maar WSUS gebruikt. Daarmee heeft ie 100% controle over de updates.quote:Op woensdag 19 augustus 2009 20:31 schreef Androoit het volgende:
[..]
Nouja de reden dat ze dat niet zomaar doen is natuurlijk dat de datum ver van te voren bekend is en systeembeheerders er zo rekening mee kunnen houden. Dan kan je updatedagen plannen en dat gaat niet als er maar wat op los gereleased wordt.
Verder is het zo, dat ALS er een kritiek lek is gevonden, de patch beschikbaar is (verwar zsm niet met snel), dus wat dat betreft gaat het ook goed. Heb het zelf 1 keer meegemaakt dat wij tussen 2 patch tuesdays een kritiek lek moesten dichten mbv een patch.
De vergelijking tussen opensource en closed source gaat imho niet op. Dit is een oneerlijk voordeel voor de opensource variant. Daar kunnen ontiegelijk veel mensen aan werken, dit in tegenstelling tot bij Microsoft.
Wat betreft de updates van Apple. Het enige wat ik weet is dat er wel eens kritieke lekken zijn geweest die vrij laat gepatched waren. Volgens mij was dit met Safari, maar dat weet ik niet zeker.
Zoals?quote:Op donderdag 20 augustus 2009 09:25 schreef Dennis_enzo het volgende:
De mensen die altijd op windows zeiken krijgen ook echt foutmeldingen die ik met geen mogelijkheid op mijn scherm getoverd krijg. Terwijl ik toch genoeg pruts met instellingen en dergelijke. Echt, hoe doen jullie dat
Uiteraard, maar TS moet wel zo nodig zeiken op windows terwijl het zijn eigen schuld is, zoals zovaak met windows foutmeldingenquote:Op donderdag 20 augustus 2009 09:31 schreef RvLaak het volgende:
[..]
Lijkt me een logische foutmelding, als je de rest van het topic ook leest.
OSX is geen Open Source.quote:Op donderdag 20 augustus 2009 07:03 schreef RvLaak het volgende:
[..]
Je argumenten (systeembeheerders die klagen) gaan inderdaad op, ware het niet dat een goede systeembeheerder windows update helemaal niet gebruikt, maar WSUS gebruikt. Daarmee heeft ie 100% controle over de updates.
En OSX != Open Source. Apple is het enige bedrijf dat de patches daar voor doet.
Ben ik het in dit geval niet met je eens. De oplossing was, mijns inziens, dusdanig specifiek dat normale gebruikers dat nooit hadden kunnen weten.quote:Op donderdag 20 augustus 2009 09:33 schreef Dennis_enzo het volgende:
[..]
Uiteraard, maar TS moet wel zo nodig zeiken op windows terwijl het zijn eigen schuld is, zoals zovaak met windows foutmeldingen
misschien niet, maar je krijgt wel de complete source van Darwin meegeleverd met je OSX DVD. Darwin is wel degelijk open source, maar de rest er omheen niet.quote:Op donderdag 20 augustus 2009 09:36 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
OSX is geen Open Source.
Jij kan niet het complete OSX OS downloaden gratis van de Apple site.
Er zitten meer dingen in die open source zijn.quote:Op donderdag 20 augustus 2009 09:39 schreef RvLaak het volgende:
[..]
misschien niet, maar je krijgt wel de complete source van Darwin meegeleverd met je OSX DVD. Darwin is wel degelijk open source, maar de rest er omheen niet.
De mensen die problemen hebben met VIsta, zijn in te delen in 2 categorieën.quote:Op donderdag 20 augustus 2009 09:37 schreef Dynastic het volgende:
Ik snap niet waarom iedereen altijd problemen heeft met Vista, heb er nog nooit problemen mee gehad sterker nog ik heb wel problemen met XP gehad.
Er zit een heel groot verschil tussen de gecompileerde software (Windows) en de source code (*nix & Darwin).quote:Op donderdag 20 augustus 2009 09:41 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
Er zitten meer dingen in die open source zijn.
Maar dat wil niet meteen zeggen dat het complete OS OS is.
Ms gebruikte ook open source dingen in hun OS en ook dat is geen OS.
Bij Windows krijg je ook de complete source op een dvd mee.
Hoe denk je dat men aan exploits kan komen.
Gedeeltes van de Windows 2000 source zijn wel uitgelekt, leuk artikel daarover:quote:Op donderdag 20 augustus 2009 10:09 schreef RvLaak het volgende:
[..]
Microsoft heeft, naar mijn weten, nog nooit de source van de Windows kernel vrij gegeven of meegeleverd. Als ze dat wel doen, zie ik daar graag een link van.
eens, maar dat is niet meeleveren met Windows. Of wel?quote:Op donderdag 20 augustus 2009 10:13 schreef Ravage het volgende:
[..]
Gedeeltes van de Windows 2000 source zijn wel uitgelekt, leuk artikel daarover:
http://www.kuro5hin.org/story/2004/2/15/71552/7795
Nee inderdaad, Microsoft heeft de code zelf niet uitgegeven, en levert de source ook niet mee op CD (zoals Netspitter zegt)quote:Op donderdag 20 augustus 2009 10:28 schreef RvLaak het volgende:
[..]
eens, maar dat is niet meeleveren met Windows. Of wel?
MS zal dat, denk ik, nooit doen. Dan moeten ze namelijk verplicht de broncode vrijgeven en ze zijn veels te bang dat mensen dingen in de broncode vinden die MS niet gevonden wil hebben.quote:Op donderdag 20 augustus 2009 10:34 schreef Ravage het volgende:
[..]
Nee inderdaad, Microsoft heeft de code zelf niet uitgegeven, en levert de source ook niet mee op CD (zoals Netspitter zegt)
Volgens het artikel leek het trouwens niet aannemelijk dat Microsoft GPL code heeft gebruikt.
Kladblod/notepad lijkt me zeer sterk aangezien die aardig is veranderd in 7.quote:Op donderdag 20 augustus 2009 10:36 schreef RvLaak het volgende:
[..]
MS zal dat, denk ik, nooit doen. Dan moeten ze namelijk verplicht de broncode vrijgeven en ze zijn veels te bang dat mensen dingen in de broncode vinden die MS niet gevonden wil hebben.
Daarbij zijn de de broncode van veel software domweg kwijt. Als ik het mij goed herinner, onder andere van het kladblok en het klembord.
Nouja als het bedrijf (managment) waarvoor jij werkt geen interesse heeft in bijvoorbeeld een licentie hiervoor dan begin je ook vrij weinig. Kan je nog zo goed zijn als systeembeheerder maar hier heb je geen invloed op.quote:Op donderdag 20 augustus 2009 07:03 schreef RvLaak het volgende:
[..]
Je argumenten (systeembeheerders die klagen) gaan inderdaad op, ware het niet dat een goede systeembeheerder windows update helemaal niet gebruikt, maar WSUS gebruikt. Daarmee heeft ie 100% controle over de updates.
En OSX != Open Source. Apple is het enige bedrijf dat de patches daar voor doet.
heb je daar een bron voor? aangezien die dingen mee op de schop gaan elke keer weer...quote:Op donderdag 20 augustus 2009 10:36 schreef RvLaak het volgende:
Daarbij zijn de de broncode van veel software domweg kwijt. Als ik het mij goed herinner, onder andere van het kladblok en het klembord.
Nee, ik kan er zo geen bron voor vinden helaas. Ik meen mij te herinneren dat ik het op Tweakers heb gelezen. Al een hele tijd terug.quote:Op donderdag 20 augustus 2009 10:54 schreef mschol het volgende:
[..]
heb je daar een bron voor? aangezien die dingen mee op de schop gaan elke keer weer...
Als ik het mij goed herinner, is die volledig opnieuw geschreven.quote:Op donderdag 20 augustus 2009 10:39 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
Kladblod/notepad lijkt me zeer sterk aangezien die aardig is veranderd in 7.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |