of: apple.comquote:Op maandag 17 augustus 2009 22:36 schreef Bowlingbal het volgende:
De oplossing:
http://www.ubuntu.com/
Kosten: niets.
Ik heb windows vista en dus geen RUN functiequote:Op maandag 17 augustus 2009 22:38 schreef The_Terminator het volgende:
Tja, google...
http://www.helpmij.nl/forum/showpost.php?s=7c12b3a33ea9f61d55f913697f2f2343&p=1891736&postcount=6
quote:Op maandag 17 augustus 2009 22:37 schreef __Saviour__ het volgende:
[..]
of: apple.com
kosten: 2500 euro
Ctrl+R Windows toets + Rquote:Op maandag 17 augustus 2009 22:40 schreef Michielos het volgende:
[..]
Ik heb windows vista en dus geen RUN functie
quote:Op maandag 17 augustus 2009 22:40 schreef Michielos het volgende:
[..]
Ik zit net 15x in bureaublad op CTRL-R te drukken , maar er gebeurd niets..quote:
Welke versie van Vista heb je? Want ik vind hem wel (met Vista Ultimate)..quote:Op maandag 17 augustus 2009 22:46 schreef Michielos het volgende:
Ok ik heb de RUN functie gevonden. Maar als ik dan gpedit.msc invoer, vind hij dat bestand niet
klopt... verkeerde key combinatiequote:Ik zit net 15x in bureaublad op CTRL-R te drukken , maar er gebeurd niets..
ja, maar dat terzijdequote:of ben ik nu dom..
`quote:Op maandag 17 augustus 2009 22:47 schreef Booomer het volgende:
[..]
Welke versie van Vista heb je? Want ik vind hem wel (met Vista Ultimate)..
welke versie van Vista heb je?quote:Op maandag 17 augustus 2009 22:46 schreef Michielos het volgende:
Ok ik heb de RUN functie gevonden. Maar als ik dan gpedit.msc invoer, vind hij dat bestand niet
Rechtsklikken op Deze computer -> eigenschappen..quote:
quote:If you are running Vista home, you do not have group policy so cannot use gpedit.msc
Laten we ervan uit gaan dat ik die niet heb (anders vond ie 'm wel), wat moet ik nu doen dan?quote:Op maandag 17 augustus 2009 22:48 schreef allnicksweretaken het volgende:
[..]
welke versie van Vista heb je?
Niet alle versies hebben de gpedit console
Windows Vista Home premium iddquote:Op maandag 17 augustus 2009 22:49 schreef Booomer het volgende:
[..]
Rechtsklikken op Deze computer -> eigenschappen..
Maar als je Vista Home hebt, heb je geen gpedit.msc
[..]
vanavond een pron vid kijken en morgen gewoon een echte Vista installerenquote:Op maandag 17 augustus 2009 22:49 schreef Michielos het volgende:
[..]
Laten we ervan uit gaan dat ik die niet heb (anders vond ie 'm wel), wat moet ik nu doen dan?
nice ik ga eens kijken.quote:Op maandag 17 augustus 2009 22:51 schreef Booomer het volgende:
http://www.techsupportfor(...)pedit-msc-vista.html
Misschien heb je hier iets aan. Ze hebben het er over handmatig de group policy instellingen te wijzigen m.b.v. een spreadsheet van Microsoft.
Hij kan wel een beheerdersaccount hebben hoor. Group policy wordt niet ondersteund door Vista Home en Vista Home Premium. Vandaar dat hij gpedit.msc niet vindt.quote:Op maandag 17 augustus 2009 22:52 schreef TweeBallenZak het volgende:
Kortom: je hebt geen beheerdersaccount.
hehe, misschien niet nee. Hoe verander ik dit?quote:Op maandag 17 augustus 2009 22:52 schreef TweeBallenZak het volgende:
Kortom: je hebt geen beheerdersaccount.
quote:Op maandag 17 augustus 2009 22:40 schreef Michielos het volgende:
[..]
oh, ben je er zo éénquote:Op maandag 17 augustus 2009 22:36 schreef Bowlingbal het volgende:
De oplossing:
http://www.ubuntu.com/
Kosten: niets.
2x ctrl-alt-del ??quote:Op maandag 17 augustus 2009 23:02 schreef mschol het volgende:
probeer het volgende eens: ergens heb je als het goed is de optie "afmelden" (of je moet tijdens opstarten een wachtwoord invoeren)
op dat scherm 2x ctrl+alt+del (tegelijkertijd) en dan kan je namen invoeren als het goed is...
kies daar voor administrator en laat het wachtwoord leeg...
Dan heb je nog geen gpedit.msc in Vista Home...quote:Op maandag 17 augustus 2009 23:02 schreef mschol het volgende:
probeer het volgende eens: ergens heb je als het goed is de optie "afmelden" (of je moet tijdens opstarten een wachtwoord invoeren)
op dat scherm 2x ctrl+alt+del (tegelijkertijd) en dan kan je namen invoeren als het goed is...
kies daar voor administrator en laat het wachtwoord leeg...
Een Ubuntu-gebruiker? Ja.quote:
maar wel admin rechtenquote:Op maandag 17 augustus 2009 23:09 schreef Booomer het volgende:
[..]
Dan heb je nog geen gpedit.msc in Vista Home...
Je kan proberen het programma te installeren in de Administrator account (i.p.v. de Michiel account).quote:Op maandag 17 augustus 2009 23:12 schreef Michielos het volgende:
Ok wacht. Ik zie daar dat ik als Michiel ben ingelogd. Dat is dus niet de bedoeling?
Ok,maar er bestaat geen administrator account, enkel het Michiel accountquote:Op maandag 17 augustus 2009 23:13 schreef Booomer het volgende:
[..]
Je kan proberen het programma te installeren in de Administrator account (i.p.v. de Michiel account).
niet erg maar kennelijk heeft het account michiel geen volledige administrator rechten...quote:Op maandag 17 augustus 2009 23:12 schreef Michielos het volgende:
Ok wacht. Ik zie daar dat ik als Michiel ben ingelogd. Dat is dus niet de bedoeling?
of een optie om het in te tikken:quote:Op maandag 17 augustus 2009 23:19 schreef Booomer het volgende:
Hm. Als je in dat login scherm bent, en je drukt 2x op Ctrl+Alt+Del.. dan komt er geen Administrator account tevoorschijn?
Ik reageer even op beide:quote:Op maandag 17 augustus 2009 23:21 schreef The_Terminator het volgende:
Misschien dat rechts-klik en dan 'uitvoeren als' effect heeft. Je kunt dan administrator kiezen als het goed is. Welk programma probeer je trouwens te installeren TS?
Ik ben al blij dat jullie zoveel moeite willen doen.quote:Op maandag 17 augustus 2009 23:21 schreef mschol het volgende:
[..]
of een optie om het in te tikken:
iets als dit:
[ afbeelding ]
ik heb helaas niet ergens in de buurt een vista home premium liggen anders had ik eff gekeken voor je
Ok, geen Apple dusquote:Op maandag 17 augustus 2009 23:23 schreef Michielos het volgende:
[..]
Ik reageer even op beide:
@ The_Terminator:
het programma is een patch voor Filetopia.
of heel precies volgt wat er gezegd wordt en als je het niet 100% zeker weet, vragen..quote:Op maandag 17 augustus 2009 23:26 schreef The_Terminator het volgende:
[..]
Ok, geen Apple dus![]()
Misschien dat dit dan een optie is: http://forum.pcmweb.nl/showpost.php?p=80309&postcount=3
Echter moet je daarvoor wel in het register kloten, wat niet aan te raden is als je daar geen ervaring mee hebt...
hij zegt daarop:quote:Op maandag 17 augustus 2009 23:28 schreef Booomer het volgende:
Misschien is je Administrator account disabled. In dat geval:
Windows toets+R > "cmd" typen en op enter drukken >
net user administrator /active
En dan nog eens proberen. En anders moet het in safe mode. En als het dan nog niet gaat, dan weet ik het niet meer.
rechter muisknop -> uitvoeren als admin?quote:Op maandag 17 augustus 2009 23:29 schreef Michielos het volgende:
[..]
hij zegt daarop:
Systeemfout 5
toegang geweigerd
Vertel eens wat meer over je installatie.quote:Op maandag 17 augustus 2009 22:46 schreef Michielos het volgende:
Op msi bestanden kan je geen "uitvoeren als" doen. Verder wordt het probleem waarschijnlijk veroorzaakt doordat het originele programma waarvoor hij de patch wilt installeren in c:\program files (x64, indien 64bit OS).quote:Op dinsdag 18 augustus 2009 13:33 schreef RvLaak het volgende:
[..]
rechter muisknop -> uitvoeren als admin?
Anders windows+r, daar het msi bestand opzoeken en dan Ctrl+Shift + Enter (run as admin shortkey)
a, weer iets geleerdquote:Op dinsdag 18 augustus 2009 14:02 schreef Androoit het volgende:
[..]
Op msi bestanden kan je geen "uitvoeren als" doen. Verder wordt het probleem waarschijnlijk veroorzaakt doordat het originele programma waarvoor hij de patch wilt installeren in c:\program files (x64, indien 64bit OS).
Soms kan het zijn dat je ondanks jouw beheerdersrechten, niet gemachtigd bent om te schrijven in die map. Hij vraagt dan om elevated rights, en als je daar toestemming toe geeft gaat het alsnog mis.
Oplossing hiervoor is om programma's te installeren in de virtual store, het niet afgeschermde gedeelte van de program files.
En dan iemand die geen flauw benul van een computer/windows heeft lekker in het register laten klooien.quote:Op maandag 17 augustus 2009 22:54 schreef Booomer het volgende:
[..]
Hij kan wel een beheerdersaccount hebben hoor. Group policy wordt niet ondersteund door Vista Home en Vista Home Premium. Vandaar dat hij gpedit.msc niet vindt.
Het probleem is verder wel op te lossen, het kost alleen wat meer tijd omdat hij het handmatig moet doen in het register.
Zo slecht is Vista tegenwoordig niet meerquote:Op dinsdag 18 augustus 2009 14:31 schreef BorusBulldog het volgende:
Ik heb een tijdje met Windows Vista gewerkt maar het was gewoon meer tranen dan glimlachen. Vaak krijg je dit soort gehoer bij het installeren van dingen ook als je als admin bent. Gebruik nu nog vrolijk XP 64-bit en en straks windows-7.
Vista
Geen probleem we leren allemaal bij. Ik heb ook veel geleerd sinds ik Vista heb.quote:Op dinsdag 18 augustus 2009 14:13 schreef RvLaak het volgende:
[..]
a, weer iets geleerdIk heb dan ook geen Vista
PEBKAC ken je dat? Ik heb zelf nooit problemen met mijn Vista.quote:Op dinsdag 18 augustus 2009 14:31 schreef BorusBulldog het volgende:
Ik heb een tijdje met Windows Vista gewerkt maar het was gewoon meer tranen dan glimlachen. Vaak krijg je dit soort gehoer bij het installeren van dingen ook als je als admin bent. Gebruik nu nog vrolijk XP 64-bit en en straks windows-7.
Vista
Prestatie was geen probleem, heb namelijk geen oude computer maar functionaliteit liet gewoon te wensen over.quote:Op dinsdag 18 augustus 2009 14:37 schreef Ploertendoder het volgende:
[..]
Zo slecht is Vista tegenwoordig niet meerJa, als mensen Vista op oude PC's installeert, tsja.. dan vragen ze om moeilijkheden
Zeker, je moet alleen wel weten hoe het werkt. Of stap je ook gewoon in een willekeurige auto zonder te weten hoe alles werkt?quote:Op dinsdag 18 augustus 2009 14:22 schreef daisy_ducky het volgende:
[..]
En dan iemand die geen flauw benul van een computer/windows heeft lekker in het register laten klooien.
![]()
Fijn he dat windows voor de huis tuin en keuken gebruiker die dat ding gewoon wil gebruiken
Voorbeelden?quote:Op dinsdag 18 augustus 2009 14:46 schreef BorusBulldog het volgende:
[..]
Prestatie was geen probleem, heb namelijk geen oude computer maar functionaliteit liet gewoon te wensen over.
Laten we eerlijk zijn, de implementatie in Vista van het Linux model van rechtenbeheer is gewoon ronduit ruk.quote:Op dinsdag 18 augustus 2009 14:42 schreef Androoit het volgende:
[..]
PEBKAC ken je dat? Ik heb zelf nooit problemen met mijn Vista.
Je bent standaard namelijk helemaal geen admin. Je kan een account hebben met beheerdersrechten, maar standaard werk je onder userrights. Pas op het moment dat elevated rights noodzakelijk zijn, kan je ervoor kiezen om gebruik te maken van je adminrechten.
De meest veilige manier.
Mensen die ranten zonder kaas gegeten te hebben over hetgeen waar ze over ranten
Zeker nooit op professioneel niveau op OSX gewerkt?quote:Op dinsdag 18 augustus 2009 14:48 schreef Androoit het volgende:
[..]
Zeker, je moet alleen wel weten hoe het werkt. Of stap je ook gewoon in een willekeurige auto zonder te weten hoe alles werkt?
Zoja, dan moet je bij OSX zijn. Dat is het OS voor mensen die niet kunnen nadenken.
quote:Op dinsdag 18 augustus 2009 14:42 schreef Androoit het volgende:
[..]
Mensen die ranten zonder kaas gegeten te hebben over hetgeen waar ze over ranten
Ik kan als thuisgebruiker heel goed beoordelen of een product daadwerkelijk gebruiksvriendelijk is, en Vista is dat voor de gewone thuisgebruiker niet.quote:Op dinsdag 18 augustus 2009 14:42 schreef Androoit het volgende:
[..]
PEBKAC ken je dat? Ik heb zelf nooit problemen met mijn Vista.
Je bent standaard namelijk helemaal geen admin. Je kan een account hebben met beheerdersrechten, maar standaard werk je onder userrights. Pas op het moment dat elevated rights noodzakelijk zijn, kan je ervoor kiezen om gebruik te maken van je adminrechten.
De meest veilige manier.
Waarvan de prestaties of functionaliteit?quote:
Beetje slecht voorbeeld, auto instappen en rijden staat gelijk aan, power knop indrukken en windows kunnen gebruiken dus draaien en installeren van applicaties en dergelijken. Jij brengt toch ook je auto naar de garage als hij kapot, kijk naar de oplossingen die jullie de OP geven. Hij weet niet eens van de "RUN" functie af en je verwacht dat hij in het register aanpassingen gaat maken?quote:Op dinsdag 18 augustus 2009 14:48 schreef Androoit het volgende:
[..]
Zeker, je moet alleen wel weten hoe het werkt. Of stap je ook gewoon in een willekeurige auto zonder te weten hoe alles werkt?
Zoja, dan moet je bij OSX zijn. Dat is het OS voor mensen die niet kunnen nadenken.
Uhm, eigenlijk wel ja. Ik heb geen idee hoe mijn auto motorisch gezien werkt. Heb ik ook totaal geen interesse in. Daar zijn garages voor.quote:Op dinsdag 18 augustus 2009 14:48 schreef Androoit het volgende:
[..]
Wat is er niet goed aan dan?quote:Op dinsdag 18 augustus 2009 14:49 schreef RvLaak het volgende:
[..]
Laten we eerlijk zijn, de implementatie in Vista van het Linux model van rechtenbeheer is gewoon ronduit ruk.
In de beta's van 7 die ik (kort) heb gedraaid, was dit vele malen beter geïmplementeerd. Er is niets mis met het jatten van een goed idee (Linux beveiligingsmodel), maar doe het dan goed.
Klopt de grootte wel? En wat zijn de rechten van jouw account?quote:Op dinsdag 18 augustus 2009 14:58 schreef Michielos het volgende:
Ik heb maar wat print screens gemaakt.
Bij het inlogscherm kan ik niet uit een ander account kiezen. Ik kan dus niet als Administrator inloggen o.i.d.
Wanneer ik met rechtermuisknop op de file klik zie je dit:
[ [url=http://i26.tinypic.com/ve28g0.jpg[]afbeelding[/url] ]
nergens staat er dus iets als "Als administrator uitvoeren"
Hier wat andere pics"
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
en hier de foutmelding:
[ afbeelding ]
Wat dachten ze nu? Dat het een goed idee was dat ik niks kan installeren ofzo? Denken ze dat dat mij helpt ofzo?![]()
Hangt er vanaf wat je met professioneel bedoelt. Indien je doelt op werk kan ik zeggen dat ik 1 jaar met OSX heb gewerkt op een G4 Titanium.quote:Op dinsdag 18 augustus 2009 14:50 schreef RvLaak het volgende:
[..]
Zeker nooit op professioneel niveau op OSX gewerkt?
[..]
het eindeloze vragen om toestemming binnen 1 installatie. Het vragen voor toestemming voor het wijzigen van je eigen gebruikersinstellingen. Het simpele omzeilen (zie eerder post van mij), het niet vragen naar het ww van de admin/root voor systeem kritieke aanpassingen en zo kan ik nog wel meer zaken opnoemen.quote:
Waar zoek ik dat op? Er is maar 1 account. als je even zegt waar het staat, maak ik een nieuwe print screenquote:Op dinsdag 18 augustus 2009 15:00 schreef RvLaak het volgende:
[..]
Klopt de grootte wel? En wat zijn de rechten van jouw account?
Doelde eigenlijk meer op beheer. Een gebruiker zal bij OSX idd bijzonder weinig hoeven in te stellen (groot pluspunt imo). Maar de systeembeheerder kan zo goed als alles instellen. Zowel lokaal, remote als op netwerkniveau.quote:Op dinsdag 18 augustus 2009 15:01 schreef Androoit het volgende:
[..]
Hangt er vanaf wat je met professioneel bedoelt. Indien je doelt op werk kan ik zeggen dat ik 1 jaar met OSX heb gewerkt op een G4 Titanium.
Sinds wanneer representeer jij de gewone thuisgebruiker? Ik gebruik vista prive, ben ik dan opeens geen gewone thuisgebruiker omdat het bij mij wel werkt?quote:Op dinsdag 18 augustus 2009 14:51 schreef BorusBulldog het volgende:
[..]
Ik kan als thuisgebruiker heel goed beoordelen of een product daadwerkelijk gebruiksvriendelijk is, en Vista is dat voor de gewone thuisgebruiker niet.
Dus Vista is wel kut, want als ik lekker thuis zit te relaxen wil ik niet allemaal rare handelingen moeten uitvoeren om dingen voor elkaar te krijgen. Tuurlijk kan ik dingen instellen en het laten werken, maar daar zit ik thuis niet op te wachten? Stop dat soort dingen gewoon lekker in de Office edities. Maar Vista "Home" moet dat soort dingen gewoon achterwege laten.
quote:Op dinsdag 18 augustus 2009 15:03 schreef Michielos het volgende:
[..]
Waar zoek ik dat op? Er is maar 1 account. als je even zegt waar het staat, maak ik een nieuwe print screen
ehr. Dus ik moet op google googlen wat de rechten zijn van mijn account?quote:
a, dacht dat je het over de grootte had.quote:Op dinsdag 18 augustus 2009 15:05 schreef Michielos het volgende:
[..]
ehr. Dus ik moet op google googlen wat de rechten zijn van mijn account?
1. Als je het in 1e instantie goed had gedaan (virtual store) was dit probleem er niet eensquote:Op dinsdag 18 augustus 2009 14:53 schreef BorusBulldog het volgende:
[..]
Waarvan de prestaties of functionaliteit?
Functionaliteit is overduidelijk zie voorbeeld van de OP. Dat ga je toch niet van een thuisgebruiker vragen die de "home" editie draait. En als jij vindt dat mensen dit maar gewoon moeten weten moeten ze in het vervolg jouw auto ook onbestuurbaar maken tenzij jij weet hoe je een motorblok kan aanpassen?
Daar zijn 2 dingen mis mee:quote:Op dinsdag 18 augustus 2009 15:06 schreef Androoit het volgende:
[..]
1. Als je het in 1e instantie goed had gedaan (virtual store) was dit probleem er niet eens
Nee, veel te simplistisch en te kort door de bocht. Dat jij mijn voorbeeld niet begrijpt betekent niet dat mijn voorbeeld slecht is.quote:Op dinsdag 18 augustus 2009 14:58 schreef BorusBulldog het volgende:
[..]
Beetje slecht voorbeeld, auto instappen en rijden staat gelijk aan, power knop indrukken en windows kunnen gebruiken dus draaien en installeren van applicaties en dergelijken. Jij brengt toch ook je auto naar de garage als hij kapot, kijk naar de oplossingen die jullie de OP geven. Hij weet niet eens van de "RUN" functie af en je verwacht dat hij in het register aanpassingen gaat maken?
Oh bedoel je dat. Nee dat weet ik wel. Met de shell kan je inderdaad erg veel instellen, maar daar doelde ik niet op.quote:Op dinsdag 18 augustus 2009 15:04 schreef RvLaak het volgende:
[..]
Doelde eigenlijk meer op beheer. Een gebruiker zal bij OSX idd bijzonder weinig hoeven in te stellen (groot pluspunt imo). Maar de systeembeheerder kan zo goed als alles instellen. Zowel lokaal, remote als op netwerkniveau.
Jij benaderd de thuisgebruiker situatie vanuit een ICT oogpunt, met elevated rechten en dergelijken. Dat is niet weggelegd voor de gewone thuisgebruiker.quote:Op dinsdag 18 augustus 2009 15:04 schreef Androoit het volgende:
[..]
Sinds wanneer representeer jij de gewone thuisgebruiker? Ik gebruik vista prive, ben ik dan opeens geen gewone thuisgebruiker omdat het bij mij wel werkt?
Geef concreet aan wat er niet goed werkt. Dan kunnen we verder praten. Vage beweringen heb ik geen behoefte aan.
OSX heeft een superieure UI. Dat geeft, volgens mij, MS zelfs toe. Door die UI, zijn de instellingen voor de gebruiker dusdanig makkelijk te vinden, dat het lijkt alsof je niet na hoeft te denken. Klopt ook welquote:Op dinsdag 18 augustus 2009 15:11 schreef Androoit het volgende:
[..]
Oh bedoel je dat. Nee dat weet ik wel. Met de shell kan je inderdaad erg veel instellen, maar daar doelde ik niet op.
1) Dit is niet de fout van Microsoft, maar die van de ontwikkelaar van de desbetreffende software. Het is volledig verdedigerbaar dat een program files folder en een windows folder wat minder flexibel zijn. De reden hiervoor is dat er nogal wat verkloot kan worden als mensen die er geen verstand van hebben aan gaan zitten.quote:Op dinsdag 18 augustus 2009 15:09 schreef RvLaak het volgende:
[..]
Daar zijn 2 dingen mis mee:
1) Zo'n Virtual Store was nooit nodig geweest, als MS het beveiligingsmodel goed geïmplementeerd had.
2) Blijkbaar weten gebruikers hier niets van af en is het dus slecht gecommuniceerd. Ik kende het
bijvoorbeeld ook niet en heb toch een behoorlijke tijd met Vista moeten werken (3 maanden).
Nee dat doe ik nietquote:Op dinsdag 18 augustus 2009 15:14 schreef BorusBulldog het volgende:
[..]
Jij benaderd de thuisgebruiker situatie vanuit een ICT oogpunt, met elevated rechten en dergelijken. Dat is niet weggelegd voor de gewone thuisgebruiker.
De gewone thuisgebruiker wil windows kunnen starten, internetten, applicaties kunnen installeren en verwijderen.
Er is meerdere malen concreet aangegeven wat het probleem, de beveiligingsinstellingen zelfs na ingelogd te zijn als administrator. Waardoor installatie van bepaalde dingen zeer problematisch verlopen.
Als je een thuisgebruiker bent wil je op je administrator account alles kunnen doen zonder ingewikkelde
instellingen aan te passen.
Zo WRONG, de plek waar jij als bestuurder plaatsneemt in de auto is te vergelijken met de bureaustoel waar je op zit.quote:Op dinsdag 18 augustus 2009 15:06 schreef Androoit het volgende:
[..]
1. Als je het in 1e instantie goed had gedaan (virtual store) was dit probleem er niet eens
2. Dit is een slechte vergelijking. Jij vergelijkt een OS met een motorblok. Een motorblok vergelijk je met hardware. Een OS is de laag eromheen, dus de plek waar jij als bestuurder plaatsneemt. De GUI is jouw dashboard icm stuur, pedalen etc.
Even voor de duidelijkheid. Ik heb OSX nooit afgekraakt. De UI van OSX is superieur aan die van Microsoft en het werkt retestabiel dat ook. Niet dat dit met Vista niet kan. Die OSX bak is vaker gecrashed dan mijn Vista pc in een jaar tijd.quote:Op dinsdag 18 augustus 2009 15:14 schreef RvLaak het volgende:
[..]
OSX heeft een superieure UI. Dat geeft, volgens mij, MS zelfs toe. Door die UI, zijn de instellingen voor de gebruiker dusdanig makkelijk te vinden, dat het lijkt alsof je niet na hoeft te denken. Klopt ook wel.
Voor een Windows gebruiker zal de UI wennen zijn en zal het even zoeken zijn. Maar ik had, en heb, precies dezelfde reactie als ik achter een Vista of 7 machine zit. XP heeft voor mij heel weinig geheimen meer, maar Vista is voor mij een doolhof.
Hier ga je weer de mist in, je komt aan met het feit dat JIJ er thuis mee in aanraking bent gekomen, maar je vergeet jan alleman, want geloof mij nou maar elevated rights is niet iets waar gewone thuisgebruikers op zitten te wachten.quote:Op dinsdag 18 augustus 2009 15:21 schreef Androoit het volgende:
[..]
Nee dat doe ik niet![]()
Elevated rights heb ik thuis vaak zat gehad. Ik praat puur vanuit mijn prive situatie. Dat is de enige plek waar ik Vista heb draaien. Op mijn laptop van de zaak staat namelijk gewoon XP. Maar weet je laat ook maar, jij snapt het concept elevated rights niet, en als ik jouw posts doorlees heb je van nog wel meer dingen geen kaas gegeten. No offence.
Discussieren, prima, maar ik ga geen schoolmeester spelen.
Nee hoor, want als de onderdelen hardware zijn, is de omgeving waar je je in bevindt het OS (de plek waar je plaatsneemt) en is de GUI hetgene wat je gebruikt om te rijden.quote:Op dinsdag 18 augustus 2009 15:21 schreef BorusBulldog het volgende:
[..]
Zo WRONG, de plek waar jij als bestuurder plaatsneemt in de auto is te vergelijken met de bureaustoel waar je op zit.
De reden waarom ik een OS met een Motorblok vergelijk is omdat als je bij beide dingen er als een leek aan zou moeten sleutelen dit niet van je verwacht kan worden.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |