abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_71964964
Mijn conclusie hoe minder mensen, hoe meer er is voor wat er de rest die over blijft. 1+1=2 zeg maar

Duzz.... 1 van de oplossingen zou geboorte beperking kunnen zijn. Ik weet het, dit is natuurlijk niet echt een oplossing. (want.. huisje boompje beesje, natuurlijke klok, immoreel, etc etc. )
Echter we zijn te achterlijk om ons als soort op een humane wijze af te stemmen op onze planeet. Dus genocide is ook niet echt wat... Wat is het juiste moraal... Wat zou een humane oplossing kunnen zijn om ons aantal te reguleren en te onderscheiden als daadwerkelijk inteligent soort!

Ik wil me best opofferen een geen kinderen ''nemen''.. Zou jij dat willen/kunnen?

Ben benieuwd naar uw mening.
  maandag 17 augustus 2009 @ 22:24:32 #2
56176 Catch22-
Ben je Blind?!
pi_71965005
nog een voordeel als je gewoon stopt met religie, want die religieuse gezinnen zijn over het algemeen gemiddelde-verhogend
Heel veel groetjes, Catch22
En zoals mijn opa zei: "Al is het meisje nog zo mooi, haar poep stinkt ook". Rust Zacht opa..
Met GHB nooit meer nee
Storneren een optie?
pi_71965136
quote:
Op maandag 17 augustus 2009 22:24 schreef Catch22- het volgende:
nog een voordeel als je gewoon stopt met religie, want die religieuse gezinnen zijn over het algemeen gemiddelde-verhogend
Moslims gaat omlaag, katholieken en gereformeerden, die er ook een handje van hadden, is ook al gelijk getrokken, toch?
Het probleem zit dus wrs ook niet in West-Europa, maar vooral in ontwikkelingslanden, lijkt me.
Daar is de mate van offspring een verzekering voor een menswaardig bestaan op de oude dag.
I´m back.
  maandag 17 augustus 2009 @ 22:29:38 #4
198904 Tizitl
Militant pacifist
pi_71965199
quote:
Op maandag 17 augustus 2009 22:23 schreef Symo het volgende:
Mijn conclusie hoe minder mensen, hoe meer er is voor wat er de rest die over blijft. 1+1=2 zeg maar

Hoe kom je hierbij?

Nederland is nu dichtbevolkter dan ooit en tevens welvarender dan ooit.
pi_71965272
quote:
Op maandag 17 augustus 2009 22:29 schreef Tizitl het volgende:

[..]

Hoe kom je hierbij?

Nederland is nu dichtbevolkter dan ooit en tevens welvarender dan ooit.
Wat dan komt door onze sociale verzekeringen, o.m. AOW?
I´m back.
  maandag 17 augustus 2009 @ 22:33:20 #6
198904 Tizitl
Militant pacifist
pi_71965336
quote:
Op maandag 17 augustus 2009 22:31 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Wat dan komt door onze sociale verzekeringen, o.m. AOW?
Wat ik bedoel te zeggen is dat de stelling minder mensen = meer voor de rest niet kopt aangezien je met meer mensen ook meer kunt produceren en dus ook meer hebt.
pi_71965459
quote:
Op maandag 17 augustus 2009 22:33 schreef Tizitl het volgende:

[..]

Wat ik bedoel te zeggen is dat de stelling minder mensen = meer voor de rest niet kopt aangezien je met meer mensen ook meer kunt produceren en dus ook meer hebt.
Maar er is wel ergens een grens. Er is alleen geen morele manier om dit toekomstprobleem (wat voorlopig zitten we nog niet aan die grens) op te lossen. Als er geen genoeg ruimte meer is voor de mensen lost het probleem zich vanzelf wel op, echter zal dat niet op een leuke manier gebeuren.
pi_71965476
quote:

[..]

Okee, wat ik wilde zeggen is dat het geboortecijfer ook gedrukt wordt doordat er zoiets is als AOW.
In landen waar dat soort voorzieningen er niet zijn nemen mensen veel kinderen, omdat dat een verzekering is voor hun eventuele oude dag.
(Wat niet wegneemt dat katholieken en gereformeerden in vroeger tijden ook politiek bedreven met de aanmoediging tot vele geboorten. Meer katholieken en meer gereformeerden was ook meer politieke invloed, als ze eenmaal kiesgerechtigd in leeftijd waren... .)
I´m back.
pi_71965483
quote:

[..]

Het klopt wel als je het hebt over dingen als rust, ruimte, etc.
  maandag 17 augustus 2009 @ 22:39:42 #10
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_71965620
quote:
Op maandag 17 augustus 2009 22:23 schreef Symo het volgende: onderscheiden als daadwerkelijk inteligent soort!
Sorry... inkoppertje.
pi_71965675
quote:
Op maandag 17 augustus 2009 22:36 schreef Ryan3 het volgende:
(Wat niet wegneemt dat katholieken en gereformeerden in vroeger tijden ook politiek bedreven met de aanmoediging tot vele geboorten. Meer katholieken en meer gereformeerden was ook meer politieke invloed, als ze eenmaal kiesgerechtigd in leeftijd waren... .)
Helaas niet alleen in vroeger tijden. André Rouvoet doet dat nog steeds.
pi_71965787
quote:
Op maandag 17 augustus 2009 22:40 schreef Tja..1986 het volgende:

[..]

Helaas niet alleen in vroeger tijden. André Rouvoet doet dat nog steeds.
.
Echt waar?
I´m back.
  maandag 17 augustus 2009 @ 23:02:07 #13
24604 KwisatzHaderach
There are no facts
pi_71966499
Bejaarden kosten geld. Gezondheidszorg, opvang, etc. Hoe meer werkende mensen hoe minder er per werkend persoon opgehost hoeft te worden voor deze kosten.

Een dergelijke geboortebeperking geeft dus 2 keuzes:
1) een werkende generatie in armoede laten leven (onze generatie dus, want het is jouw plan voor nu )
2) bejaardenholocaust.
"I know," said Jane. "It's the most charming thing about humans. You are all so sure that the lesser animals are bleeding with envy because they didn't have the good fortune to be born homo sapiens."
pi_71966635
quote:
Op maandag 17 augustus 2009 23:02 schreef KwisatzHaderach het volgende:
Bejaarden kosten geld. Gezondheidszorg, opvang, etc. Hoe meer werkende mensen hoe minder er per werkend persoon opgehost hoeft te worden voor deze kosten.

Een dergelijke geboortebeperking geeft dus 2 keuzes:
1) een werkende generatie in armoede laten leven (onze generatie dus, want het is jouw plan voor nu )
2) bejaardenholocaust.
Wie gaat ze dat vertellen dan, punt 2?
I´m back.
pi_71966834
quote:
Op maandag 17 augustus 2009 22:43 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

.
Echt waar?
Helaas wel. Bron
pi_71966888
quote:
Op maandag 17 augustus 2009 23:05 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Wie gaat ze dat vertellen dan, punt 2?
Maar dat zijn wij dus ook. Als je nu geboortebeperking oplegt, zijn er als wij bejaard zijn te weinig mensen om onze AOW te betalen.
pi_71967006
quote:
Op maandag 17 augustus 2009 23:11 schreef Tja..1986 het volgende:

[..]

Maar dat zijn wij dus ook. Als je nu geboortebeperking oplegt, zijn er als wij bejaard zijn te weinig mensen om onze AOW te betalen.
dat betekent dus dat de volgende generatie steeds groter (of even groot?) moet zijn?? lijkt wel een soort van pyramidespel
pi_71967053
quote:
Op maandag 17 augustus 2009 23:14 schreef attila_de_hun het volgende:

[..]

dat betekent dus dat de volgende generatie steeds groter (of even groot?) moet zijn?? lijkt wel een soort van pyramidespel
Dat, of heel langzaam afbouwen, dat kan ook. Of langer door werken.
pi_71967177
quote:
Op maandag 17 augustus 2009 23:16 schreef Tja..1986 het volgende:

[..]

....of heel langzaam afbouwen, dat kan ook. Of langer door werken.
een van die dingen zal dan toch moeten gaan gebeuren vind ik. Want een permanente groeit van de bevolking is niet te houden natuurlijk. En hier zitten we al redelijk tegen het maximale aan denk ik toch (met in het achterhoofd dat er ook nog dingen als natuur, rust, ruimte ter beschikking staan).
  Donald Duck held maandag 17 augustus 2009 @ 23:25:42 #20
46149 __Saviour__
Superstapelsmoor op Kristel
pi_71967328
Onvruchtbaarheid veroorzakende chemicaliën toevoegen aan de voedselhulp voor Afrika. Een prima humane manier om de gigantische overbevolking daar tegen te gaan.
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
❤ Kristel, ik hou van jou! ❤
pi_71967374
quote:

Dit lijkt me een erg egoïstische redenering, dus alleen omdat extra bevolking ervoor zorgt dat jij iets minder welvaart hebt, moet de geboorte maar beperkt worden? Denk ook eens aan anderen, gun die toekomstig geborenen een gelukkig leven en hun ouders het geluk van het krijgen van een bijvoorbeeld tweede kind, en hun dochter het krijgen van een broertje.
Het leven is iets hartstikke moois en ik vind niet dat we dat maar wild moeten gaan beperken voor dat beetje geld.
pi_71967375
quote:
Op maandag 17 augustus 2009 23:25 schreef __Saviour__ het volgende:
Onvruchtbaarheid veroorzakende chemicaliën toevoegen aan de voedselhulp voor Afrika. Een prima humane manier om de gigantische overbevolking daar tegen te gaan.
en Nederland /Vlaanderen dan? als je het over dichtbevolkkte landen hebt....
pi_71967379
quote:
Op maandag 17 augustus 2009 22:43 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

.
Echt waar?
5 kinderen heeft hij
  Donald Duck held maandag 17 augustus 2009 @ 23:28:06 #24
46149 __Saviour__
Superstapelsmoor op Kristel
pi_71967403
quote:
Op maandag 17 augustus 2009 23:26 schreef attila_de_hun het volgende:

[..]

en Nederland /Vlaanderen dan? als je het over dichtbevolkkte landen hebt....
Verschil is dat wij wel in staat zijn om de eigen bevolking te onderhouden. Er zijn zelfs enorme voedseloverschotten.
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
❤ Kristel, ik hou van jou! ❤
pi_71967487
quote:
Op maandag 17 augustus 2009 23:26 schreef Moweeno het volgende:

[..]

Dit lijkt me een erg egoïstische redenering, dus alleen omdat extra bevolking ervoor zorgt dat jij iets minder welvaart hebt, moet de geboorte maar beperkt worden?
En daar zit TS dus nu net helemaal fout.
Groeiende bevolking zorgt voor een groei in economie. Immers meer consumenten, meer mensen die werken en belasting betalen etc.

Aangezien de bevolkingsgroei in heel europa aan het afnemen (muv de immigratie) zal het door de "vergrijzing" dus in de aankomende lange periode economisch slechter blijven gaan. (minder consumenten, minder belastingbetalers)
pi_71967589
quote:
Op maandag 17 augustus 2009 23:31 schreef HarryP het volgende:

[..]

En daar zit TS dus nu net helemaal fout.
Groeiende bevolking zorgt voor een groei in economie. Immers meer consumenten, meer mensen die werken en belasting betalen etc.

Aangezien de bevolkingsgroei in heel europa aan het afnemen (muv de immigratie) zal het door de "vergrijzing" dus in de aankomende lange periode economisch slechter blijven gaan. (minder consumenten, minder belastingbetalers)
Overigens kan ik me voorstellen dat er wrs een soort objectieve groei zit in het aantal mensen dat de wereld gesamt kan huisvesten?
In het Westen neemt zoals je zegt het aantal mensen af idd, en die afname, dus niet toename zal ons voor problemen stellen. Rond 2040-2044 is de top van de vergrijzing iig bereikt.
I´m back.
pi_71977231
Edit:.. inlog van mn pa..
pi_71977310
quote:
Op maandag 17 augustus 2009 23:26 schreef Moweeno het volgende:

[..]

Dit lijkt me een erg egoïstische redenering, dus alleen omdat extra bevolking ervoor zorgt dat jij iets minder welvaart hebt, moet de geboorte maar beperkt worden? Denk ook eens aan anderen, gun die toekomstig geborenen een gelukkig leven en hun ouders het geluk van het krijgen van een bijvoorbeeld tweede kind, en hun dochter het krijgen van een broertje.
Het leven is iets hartstikke moois en ik vind niet dat we dat maar wild moeten gaan beperken voor dat beetje geld.
Dat hoor je mij helemaal niet zeggen. En dat het een geld kwestie is heb je mij ook niet horen zeggen... laat staan dat het voor mijn eigen gewin is!
Ik zeg ook duidelijk dat ik heus wel snap dat er allerlie morele bezwaren bij komen kijken.. Ik vind het toenemende aantal mensen in combinatie met de ''globalisering'' gewoon een beetje verontrustend en ik was wel benieuwd wat mensen dan van geboortebeperking zouden vinden.. bovendien stel ik de vraag:
Zou jij je op willen offeren (geen kinderen nemen). Dat lijkt mij een bijzonder onbaatzuchtige actie.

Waaruit concludeer je trouwens dat het mij om het geld is te doen?
Zou jij geen kinderen nemen om ons in getale terug te dringen? (in de trant van, met z'n vieren een pizza delen is beter dan met z'n tienen)
Zou jij een kind adopteren? (over kinderen gesproken die er al zijn en ook een ''mooi leven'' verdienen, in tegenstelling tot de ongeborenen,..)
pi_71979470
quote:
Op dinsdag 18 augustus 2009 13:02 schreef Symo het volgende:

[..]

Dat hoor je mij helemaal niet zeggen. En dat het een geld kwestie is heb je mij ook niet horen zeggen... laat staan dat het voor mijn eigen gewin is!
Ik zeg ook duidelijk dat ik heus wel snap dat er allerlie morele bezwaren bij komen kijken.. Ik vind het toenemende aantal mensen in combinatie met de ''globalisering'' gewoon een beetje verontrustend en ik was wel benieuwd wat mensen dan van geboortebeperking zouden vinden.. bovendien stel ik de vraag:
Zou jij je op willen offeren (geen kinderen nemen). Dat lijkt mij een bijzonder onbaatzuchtige actie.

Waaruit concludeer je trouwens dat het mij om het geld is te doen?
Zou jij geen kinderen nemen om ons in getale terug te dringen? (in de trant van, met z'n vieren een pizza delen is beter dan met z'n tienen)
Zou jij een kind adopteren? (over kinderen gesproken die er al zijn en ook een ''mooi leven'' verdienen, in tegenstelling tot de ongeborenen,..)
Om het naar het extreme te slepen, ben jij dan ook voor tsunami's, de stop met medicijnen naar Afrika en het stoppen met zoeken naar oplossingen voor ouderdomsziektes?

Ik denk trouwens dat de oplossing voor overbevolking eerder in educatie ligt. Mensen met een hoger IQ krijgen om te beginnen vaak minder en op latere leeftijd kinderen. Wanneer mensen zelfverzorgender worden, hebben ze minder kinderen nodig, omdat ze ook op latere leeftijd voor zichzelf kunnen zorgen.

Over je adoptie vraag, ja, ik zit er sterk over te twijfelen om later geen eigen kinderen te nemen, maar te adopteren.
pi_71985117
quote:
Op dinsdag 18 augustus 2009 14:23 schreef Ofresca het volgende:

[..]

Om het naar het extreme te slepen, ben jij dan ook voor tsunami's, de stop met medicijnen naar Afrika en het stoppen met zoeken naar oplossingen voor ouderdomsziektes?

Ik denk trouwens dat de oplossing voor overbevolking eerder in educatie ligt. Mensen met een hoger IQ krijgen om te beginnen vaak minder en op latere leeftijd kinderen. Wanneer mensen zelfverzorgender worden, hebben ze minder kinderen nodig, omdat ze ook op latere leeftijd voor zichzelf kunnen zorgen.

Over je adoptie vraag, ja, ik zit er sterk over te twijfelen om later geen eigen kinderen te nemen, maar te adopteren.
Ik denk dat je niet voor of tegen een natuurverschijnsel kan zijn.. Wat wel zo is op een botte manier is dat het af en toe "nodig" is, hoe slecht en inhumaan als dat dat klinkt. We leven eenmaal in een Darwinistische wereld waar wij de enige soort zijn die dit fenomeen ontsnapt, ergens waar kan zelfs de grootste scepticie concluderen dat dat niet geheel de bedoeling is samengepaard met alle problemen van dien.

Een hele makkelijke oplossing is het stoppen van kinderbijslag, de gemiddelde middenklasse persoon heeft vrij weinig aan dit weggegooide geld. Wat tevens een kleine stap terug zet tegen de overfokking van bepaalde groepen welke het grote probleem zorgen.

Het geld wat vrij komt van kinderbijslag kun je gebruiken voor een extra stimulans voor mensen om te adopteren. Eveneens als het stoppen met ivf in dit soort gevallen: Moeder achtling: Bevalling was een vergissing:-Bevalling-was-een-vergissing.html

2 kinderen en niet meer zou het defies moeten zijn. Dan balanceert de bevolking snel uit tot een stabiel aantal.
pi_71986882
Geboortebeperkingen zijn overbodig. De vergrijzing doet haar werk in de ontwikkelde landen (en enkele overige Aziatische landen) prima. Je moet er alleen voor zorgen dat het mensenoverschot niet naar ons toe migreert.

[ Bericht 34% gewijzigd door Picchia op 18-08-2009 19:22:10 ]
  dinsdag 18 augustus 2009 @ 19:06:25 #32
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_71986932
In Nederland en de rest van Europa is het probleem eerder een tekort aan geboortes.

Maar in Afrika, India en Zuid-Amerika worden veel te veel mensen geboren. Bijna alle grote problemen van de 21-ste eeuw zullen voortkomen uit te grote bevolkingen. Te weinig drinkwater, te weinig grondstoffen, te weinig landbouwgrond, noem maar op.

Beter 1 miljard mensen die in goede omstandigheden leven zonder het natuurlijke systeem te vernietigen dan 10 miljard mensen waarvan er negen miljard ellende hebben en die de planeet in 30 jaar half vernielen. Helaas denken velen daar anders over.
The End Times are wild
pi_71988028
quote:
Op dinsdag 18 augustus 2009 14:23 schreef Ofresca het volgende:

[..]

Of ik OOK voor tsunami's ben etc etc, ik heb nooit gezegd dat ik voor geboorte beperking ben
quote:

Duzz.... 1 van de oplossingen zou geboorte beperking kunnen zijn. Ik weet het, dit is natuurlijk niet echt een oplossing. (want.. huisje boompje beesje, natuurlijke klok, immoreel, etc etc. )
Echter we zijn te achterlijk om ons als soort op een humane wijze af te stemmen op onze planeet. Dus genocide is ook niet echt wat... Wat is het juiste moraal... Wat zou een humane oplossing kunnen zijn om ons aantal te reguleren en te onderscheiden als daadwerkelijk inteligent soort!

Ik wil me best opofferen een geen kinderen ''nemen''.. Zou jij dat willen/kunnen?

Ik ben helemaal niet voor een soort wettelijke geboorte beperking, ik heb het genoemd als ''oplossing'' in die zin dat ik erg benieuwd ben wat alternatieve wijzen kunnen zijn om ons aantal te ''reguleren'' zodat we ons als soort beter kunnen aanpassen aan onze wensen/omstandigheden/omgeving etc. Intelligent survival zeg maar .

We zijn ''inteligent'' als individu maar als collectief laten we het ten aanzien van de aarde naar mijn inziens gewoon een beetje af weten. We zijn arrogant genoeg om te roepen dat we de heersers op aarde zijn, maar waarom dan niet de hoeders van de aarde? In mijn ogen zouden minder mensen gewoon beter zijn voor de ''balans'' wat dat verder wezen mag . En beter voor onzelf perhaps..
Vandaar, dat ik de stelling omtrent geboorte beperking opworp.
quote:
Op dinsdag 18 augustus 2009 19:06 schreef LXIV het volgende:
In Nederland en de rest van Europa is het probleem eerder een tekort aan geboortes.

Maar in Afrika, India en Zuid-Amerika worden veel te veel mensen geboren. Bijna alle grote problemen van de 21-ste eeuw zullen voortkomen uit te grote bevolkingen. Te weinig drinkwater, te weinig grondstoffen, te weinig landbouwgrond, noem maar op.

Beter 1 miljard mensen die in goede omstandigheden leven zonder het natuurlijke systeem te vernietigen dan 10 miljard mensen waarvan er negen miljard ellende hebben en die de planeet in 30 jaar half vernielen. Helaas denken velen daar anders over.
pi_71988845
quote:

Ik vind hem erg sterk.
Eerst ouders die proberen hun keuze vóór kinderen op te hemelen 'omdat iemand toch jouw luiers moet verschonen en jouw AOW moet betalen' alsof ze puur fokken voor het landsbelang in plaats van uit eigen belang en nu jij die je eigen keuze géén kinderen te willen ophemelt alsof je jezelf 'opoffert in het belang van de wereld'.
Wat zijn we allemaal toch enorm begaan met het lot van moeder aarde en haar inwoners.
There is no love sincerer than the love of food.
  dinsdag 18 augustus 2009 @ 20:06:29 #35
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_71988975
quote:
Op maandag 17 augustus 2009 22:24 schreef Catch22- het volgende:
Idd, weer een extra reden om religie af te schaffen
Experience is what you get when you don't get what you wanted
Take my advice ... I don't use it anyway...
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
pi_71989326
quote:
Op maandag 17 augustus 2009 23:25 schreef __Saviour__ het volgende:
Ik weet niet wat jouw definitie van "humaan" of "prima" is maar het strookt niet met de mijne.
Daarnaast is de overbevolking een stuk nijpender hier, dus waarom beginnen we dan ineens op dat continent?
If you have a problem, if no-one else can help, and if you can find them, maybe you can hire the A-Team
  dinsdag 18 augustus 2009 @ 20:30:43 #37
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_71989762
quote:
Op dinsdag 18 augustus 2009 20:17 schreef Mwanatabu het volgende:

[..]

Ik weet niet wat jouw definitie van "humaan" of "prima" is maar het strookt niet met de mijne.
Daarnaast is de overbevolking een stuk nijpender hier, dus waarom beginnen we dan ineens op dat continent?
De overbevolking hier is niet nijpender. Het gaat namelijk niet om het aantal mensen per vierkante kilometer, maar of een bevolking zichzelf kan redden. Daartoe zijn wij in Europa prima in staat. In Afrika juist niet.
The End Times are wild
pi_71990025
quote:
Op dinsdag 18 augustus 2009 20:30 schreef LXIV het volgende:

[..]

De overbevolking hier is niet nijpender. Het gaat namelijk niet om het aantal mensen per vierkante kilometer, maar of een bevolking zichzelf kan redden. Daartoe zijn wij in Europa prima in staat. In Afrika juist niet.
Oh nee dan is het goed.
Kinderen in Afrika zijn een ouderdagsvoorziening, net als hier trouwens, maar dan indirect via de verzorgingsstaat. Dus zoveel verschil zit er ook niet tussen ons en hen.
Net zoals overal in de rest van de wereld, zal het geboortecijfer zakken in Afrika als de welvaart het toelaat. Meer kinderen zijn dan niet meer nodig, want door de welvaart zal de kindersterfte doen afnemen.

In plaats van voedselhulp met anticonceptie zou er misschien eens gedacht kunnen worden aan eerlijke handel.
If you have a problem, if no-one else can help, and if you can find them, maybe you can hire the A-Team
  dinsdag 18 augustus 2009 @ 20:53:07 #39
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_71990491
quote:
Op dinsdag 18 augustus 2009 20:39 schreef Mwanatabu het volgende:

[..]

Oh nee dan is het goed.
Kinderen in Afrika zijn een ouderdagsvoorziening, net als hier trouwens, maar dan indirect via de verzorgingsstaat. Dus zoveel verschil zit er ook niet tussen ons en hen.
Net zoals overal in de rest van de wereld, zal het geboortecijfer zakken in Afrika als de welvaart het toelaat. Meer kinderen zijn dan niet meer nodig, want door de welvaart zal de kindersterfte doen afnemen.

In plaats van voedselhulp met anticonceptie zou er misschien eens gedacht kunnen worden aan eerlijke handel.
DIe eerlijke handel ben ik 100% met je eens. Maar dat grote geboortecijfer is het grote probleem van Afrika op termijn. Uiteindelijk betekent het voor iedereen samen daar alleen maar meer ellende, hoewel het voor het individuele Afrikaanse individu gunstig kan zijn.
The End Times are wild
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')