abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_72019594
Kun je eigenlijk een bunch testertjes ergens vandaan halen(gratis/niet duur)? Bij Fragrancex.com staat wel 't kopje testers, maar normale prijzen.
A liar is a person who uses the valid designations, the words, in order to make something which is unreal appear to be real. - Nietzche
  woensdag 19 augustus 2009 @ 20:30:13 #52
66470 Klonk
Koning van Tofania
pi_72019717
die fragrancex uit de OP is die echt betrouwbaar, geen nep shit ofzo, want die hebben het lievelingsparfum van Klonkette wel erg goedkoop
Klonk is alleen Klonk als er Klonk op staat
pi_72019869
Ja FragranceX is betrouwbaar. Ze hadden een tijdje geleden ook free shipping door FREE als coupon code in te voeren, weet niet of dat nog werkt...

MissSpooky: waarom zouden bedrijven testers aan individuen gaan verkopen? Dan verkochten ze toch geen gewone flessen meer??
"The sunshine bores the daylights outta me!"
  woensdag 19 augustus 2009 @ 20:35:33 #54
55709 Stereotomy
Mens sana in corpore sano
pi_72019887
FragranceX is tof. Heb 30 ml prima geur voor 4 EUR incl. shipping van ze gekocht.
Confidence through competence
  woensdag 19 augustus 2009 @ 20:35:50 #55
66470 Klonk
Koning van Tofania
pi_72019899
dat free shipping staat nog steeds in tamelijk grote letters op hun voorpagina
pi_72026476
PS Steer: heb je vandaag de Vanille Galante opgestuurd
  woensdag 19 augustus 2009 @ 23:38:36 #57
55709 Stereotomy
pi_72026515
quote:
Op woensdag 19 augustus 2009 23:37 schreef W1ZZ het volgende:
PS Steer: heb je vandaag de Vanille Galante opgestuurd
hoe aardig

Zal ff wat samples voor jou bij elkaar verzamelen.
pi_72030902
Mannen, controversiële vraag :

Wat is de beste parfum prijs/kwaliteitsverhouding bekeken volgens jullie? Ik weet dat het een moeilijke is aangezien smaken zeer persoonlijk kunnen zijn.

Ik zoek gewoon een goeie niet al te dure parfum van max 100 euro voor een groot flesje
pi_72031615
quote:
Op dinsdag 18 augustus 2009 11:58 schreef Stereotomy het volgende:

[..]

Probeer Sean John Unforgivable of Yves Saint Laurent L'Homme (niet de la Nuit) eens.

Bulgari Aqua en Aqua Marine zijn ook goeie opties.
[..]

Heb ik ook regelmatig last van.
Zo, net besteld bij fragrancex en van je suggesties gelijk wat testjes meebesteld
pi_72031708
Jagoed, ik wacht bij fragrancex al sinds 7 juli op mijn bestelling. 2x een mail gestuurd en 2x een standaard reactie terug. Ik heb zo'n gevoel dat ik niks meer krijg...
pi_72032103
Ik heb een lijste :

- Rochas for men
- Paco Rabanne 1 million
- YSL L'Homme

Welke van de drie?
pi_72036946
debomma: ik denk dat je vragen stelt waarop niet één antwoord mogelijk is... Geur is zo subjectief, je zult toch gewoon naar de winkel moeten om te ontdekken welke van de drie je het lekkerst vindt.

En dan zul je er achter komen dat dat Rochas for Men is
pi_72037000
wht: klote hee... die standaardreacties vallen me van hen ook wel tegen trouwens! Ik heb zelf overigens weleens een half jaar op een pakketje gewacht. Nou ja, na een maand had ik 't al als verloren beschouwd en m'n geld van de verkoper teruggekregen, maar toen ik vervolgens uit NL iets anders bestelde kwam dat 'verloren' pakketje ineens mee. Zal wel op 't postkantoor zijn blijven liggen ofzo...
  donderdag 20 augustus 2009 @ 13:55:29 #64
66470 Klonk
Koning van Tofania
pi_72038918
wat is jullie ervaringen met levertijden van fragancex, heb net wat besteld als verrassing voor vriendinlief
  donderdag 20 augustus 2009 @ 14:48:38 #65
55709 Stereotomy
pi_72040701
quote:
Op donderdag 20 augustus 2009 09:57 schreef debomma het volgende:
Ik heb een lijste :

- Rochas for men
- Paco Rabanne 1 million
- YSL L'Homme

Welke van de drie?
Caramelzoet
Appelzoet
Citrus/sensueel musk

Laatste. De eerste twee zijn meer avond/uitgaansgeuren imo.
  donderdag 20 augustus 2009 @ 15:05:41 #66
55709 Stereotomy
pi_72041370
Hermes Vanille Galante (bedankt W1ZZ!)

Bij het opdoen: typische vrouwelijke musky floral met een soort van selderie-noot erin. Iets groens, fris-metaal-achtigs, maar tegelijk ook iets wat er niet in hoort. Ik edit dit bericht over 2 uurtjes wel weer....

veuve of LKS, willen jullie deze sample hebben? Dan stuur ik hem op. Ik kan hem splitten (er is ca. 1.5-1.8 ml) , of jullie kunnen het na elkaar proberen.
pi_72055194
quote:
Op donderdag 20 augustus 2009 08:53 schreef debomma het volgende:
Wat is de beste parfum prijs/kwaliteitsverhouding bekeken volgens jullie?
Eh, lastig?
Ik kan je wel vertellen wat ik als kwalitatief hoogwaardig beschouw in die prijscategorie, maar dat zegt verdomde weinig over of jij dat lekker zou vinden. En dan heb ik het nog niet eens over de vele discounters online die de prijs nog drastisch lager kunnen doen laten uitvallen.
quote:
Op donderdag 20 augustus 2009 09:36 schreef wht het volgende:
Jagoed, ik wacht bij fragrancex al sinds 7 juli op mijn bestelling. 2x een mail gestuurd en 2x een standaard reactie terug. Ik heb zo'n gevoel dat ik niks meer krijg...
Oi. Echt? Ik heb er wel eens 4 weken op moeten wachten, maar sinds 7 juli... Ik weet wel dat hun klantenservice kut met peren is, dus daar zou ik sowieso niet op rekenen. Hou er ook rekening mee dat het bij de douane grote vertragingen kan oplopen - hoeft niet noodzakelijk de schuld van FragranceX te zijn.

Steer: graag! K heb VG al een tijdje willen proberen.
pi_72069462
!

Excuses voor het weinig posten de laatste tijd, was een weekje weg met de vriendin en ben nu voor een tijdje in Lissabon en omgeving vakantie aan 't vieren Heb ik nog iets gemist?

Heb hier nog weinig bijzonders gevonden qua parfumwinkels, maar wel even Tom Ford White Patchouli geprobeerd bij de Corte Inglés. Eerste indruk was best positief, maar moet 'm nog wat langer dragen voor een goede beoordeling.
pi_72071754
Okay, dit topic vast teruggelezen, ik zal dit weekend even aan de slag met dat logo. Ik heb m'n laptop bij me
pi_72072271
quote:
Op donderdag 20 augustus 2009 21:38 schreef veuve_amiot het volgende:

Eh, lastig?
Ik kan je wel vertellen wat ik als kwalitatief hoogwaardig beschouw in die prijscategorie, maar dat zegt verdomde weinig over of jij dat lekker zou vinden. En dan heb ik het nog niet eens over de vele discounters online die de prijs nog drastisch lager kunnen doen laten uitvallen.
Zeg er is een paar dan. Dan heb ik een keuzelijstje (in aanvulling op het hierbovenstaande). Dankje!
pi_72111718
Leuk stukje V_A!
pi_72118375
Hey mensen! Ben weer terug van heel lang weg geweest.

V_A pm me even je adresgegevens. In ruil voor Tam Dao had ik je namelijk een vial Jardin Clos beloofd en ben het niet vergeten.

Ik was zaterdag in het pittoreske parfumwinkeltje in de Huidevettersstraat in Antwerpen en mijn moeder en ik waren helemaal aan de Creeds geslagen. Het scheelt daar 8e op een 120ml fles want hij (GIT) kost 112 euro. Daar kun je hem vaak niet eens voor van ebay halen. Zowieso echt een aanrader dat winkeltje.

Binnenkort dus echt maar eens aanschaffen dat GIT of toch SMW of...
  maandag 24 augustus 2009 @ 18:57:27 #73
55709 Stereotomy
pi_72118442
Hihi.

Mijn Creeds op SMW na heb ik allemaal in 2.5 ml vials tegen ca. 1 EUR / 1 ml, en dan overgeschonken in een 3 ml Sally atomizer. Ze zijn erg draagbaar en fijn, maar momenteel kan ik het gewoon niet verantwoorden om zoveel flessen te hebben (die je toch nooit van je leven opkrijgt). Dus dan zijn die vials wel een goed idee.
pi_72125076
Waarom is het belangrijk zeker te weten dat je een fles op gaat maken?
  maandag 24 augustus 2009 @ 22:24:42 #75
55709 Stereotomy
pi_72125281
quote:
Op maandag 24 augustus 2009 22:19 schreef W1ZZ het volgende:
Waarom is het belangrijk zeker te weten dat je een fles op gaat maken?
Um, dat schreef ik niet. Bedoel het volgende:

Ik zie (half)volle flessen als kapitaal. Indien je teveel kapitaal op je nachtkastje hebt staan, terwijl je het kapitaal ook in iets anders had kunnen steken (spaarrekening bijvoorbeeld), dan zou ik daar in mijn leefsituatie de voorkeur aan geven. Momenteel heb ik ongeveer omgerekend 200-300 EUR staan. Valt op zich nog wel mee, als je ziet hoe mijn huisgenootje op een dag extatisch thuis kwam met een riem van 50 EUR die ze maar met 1 of 2 jurken kon combineren.

Als ik eindeloos veel geld had, had het niet uitgemaakt natuurlijk.
pi_72126379
Okee, ik kan het idee zo economisch mogelijk met je geld omgaan waarderen, ik studeer niet voor niets finance Maarrr ik zie geuren als kunst c.q. genotsmiddel, niet als gebruiksvoorwerp. Als die kleine dingen die het leven draaglijk/mooi maken, zeg maar...
  maandag 24 augustus 2009 @ 22:56:51 #77
55709 Stereotomy
pi_72126590
Mja, misschien is het dat ik niet kan genieten van 5 flessen Creed op m'n nachtkastje a 100 EUR per fles of 500 EUR in totaal, terwijl ik voor 15 EUR dezelfde 5 geuren heb in vials en die ik nog steeds niet op heb gemaakt.

Van een geur waar ik echt niet zonder kan, wil ik natuurlijk wel een fles van hebben als het enigzins betaalbaar is.... ben blij dat ik Silver Mountain Water in een fles heb, bijvoorbeeld.
pi_72127191
Ja sure, ik betrok het ook niet zozeer op de Creeds maar ik heb vaker het idee (and correct me if I'm wrong) dat de kosten je weerhouden van echt van de geuren te genieten...?
  maandag 24 augustus 2009 @ 23:23:47 #79
55709 Stereotomy
pi_72127532
quote:
Op maandag 24 augustus 2009 23:13 schreef W1ZZ het volgende:
Ja sure, ik betrok het ook niet zozeer op de Creeds maar ik heb vaker het idee (and correct me if I'm wrong) dat de kosten je weerhouden van echt van de geuren te genieten...?
Van de geuren die ik heb geniet ik ook zeker wel. Of ze dan in een fles zitten of in een decant maakt me niet uit. Maar ik moet idd wat vaker de keuzes maken tussen een decant aanschaffen of een fles aanschaffen.

Daarnaast kan ik ook extra genieten van een geur die veel goedkoper is dan een duurdere geur, maar die wel dezelfde vibe afgeeft - en ik denk dat we hierin wel heel erg verschillen. Zo vind ik mijn fles Halston Z-14 echt helemaal geweldig. Het lijkt een EdT van Italian Cypress, maar heeft maar 4 EUR gekost. Dan geniet ik extra van de ervaring die Z-14 mij geeft, helemaal omdat ik Italian Cypress nou niet 100% bottle worthy vond. overigens stuur ik je binnenkort ff een sample hiervan, ben benieuwd of jij ook de gelijkenis ruikt en wat je ervan vindt

Ik denk dat het van je financiele situatie afhangt van welke geuren je het meest optimaal kunt genieten. Natuurlijk zou je van alle geuren die je goed vindt een fles willen hebben, en misschien voor een echt goede geur heel veel geld willen neertellen. Maar iedereen heeft een grens waarboven je niet meer zonder schuldgevoel kunt genieten, wat afbreuk doet aan de ervaring. En die grens is bij mij denk ik aan de lage kant, voor een parfumista.

Maargoed, vertel een gemiddeld iemand dat je voor 600-700 EUR winkelprijs geuren thuis hebt liggen, en je zit gelijk aan de hoge kant.

[ Bericht 2% gewijzigd door Stereotomy op 24-08-2009 23:29:23 ]
  maandag 24 augustus 2009 @ 23:27:12 #80
55709 Stereotomy
pi_72127629
Samenvatting: moet eens een keer afstuderen.
pi_72127873
Idd, iedereen heeft z'n grens. En z'n prioriteiten Ik zit nu naar een tv te kijken met een diagonaal van misschien 40cm, ipv de 40 inch schermen die m'n huisgenoten hebben staan... en m'n muziek luister ik vanaf m'n laptop ipv een mooie stereo installatie... oh well, ik heb tenminste een fles LHB uit de jaren '40!

Blij te horen trouwens dat je gewoon geniet van wat je hebt!
  maandag 24 augustus 2009 @ 23:37:42 #82
55709 Stereotomy
pi_72127922
Wanneer studeer jij af, trouwens?
pi_72129089
Als alles volgens plan verloopt met een maand of twee!
  dinsdag 25 augustus 2009 @ 00:31:46 #84
55709 Stereotomy
pi_72129287
Da's goed nieuws! Veel geluk met de laatste loodjes en de transitie naar het grotemensenleven. Hoop dat je snel een baan vindt.

Eindelijk geld om véél geuren te kopen.
pi_72129380
Ja, net nu ik al een tijdje geen meer ben tegengekomen die ik écht graag wil Nou ja, ik wil wel een fles vintage Tabac Blond extrait...gisteren ging er één op eBay voor meer dan $750, koopje toch???

Hoe lang jij nog?
  dinsdag 25 augustus 2009 @ 00:37:28 #86
55709 Stereotomy
pi_72129411
quote:
Op dinsdag 25 augustus 2009 00:35 schreef W1ZZ het volgende:

Hoe lang jij nog?
Brengt ongeluk voor mij om dat uit te spreken. Minder dan 12 maanden is mijn doel.
pi_72132587
Gaat vast wel lukken

Vannacht een 1920's fles Shalimar extrait gewonnen (niet vol though, circa 50% nog):

http://cgi.ebay.com/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&item=130325553043&ssPageName=STRK:MEWAX:IT

Zo, en weer geen tv
  dinsdag 25 augustus 2009 @ 12:31:33 #88
55709 Stereotomy
pi_72136730
Ach, met zo'n ouderwetse beeldbuis kun je er tenminste nog die fles parfum erop zetten, zodat je het tijdens het TV kijken kunt bewonderen.

Overigens had ik gisteren wat Shalimar EdP op van jou. Echt helemaal geweldig, I like. Ik zie de gelijkenis met Habit Rouge heel erg, en kan me in sommige situaties zelfs voorstellen om Shalimar de voorkeur te geven. Het is minder formeel, minder animalic/stoffig als Habit Rouge, maar wat zachter en poederiger. Lekkel.
pi_72180077
Gefeliciteerd, welkom in de wondere wereld van Guerlain! Maar heb je de EDC van Habit Rouge weleens geprobeerd?

Waar blijft de vetiver Tonka, trouwens?
  woensdag 26 augustus 2009 @ 20:21:12 #90
55709 Stereotomy
pi_72181573
Nouja, L'Instant had ik al he? En nee, de EdC van Habit Rouge nog niet tegengekomen.

Heb zojuist de Vetiver Tonka plus nog een decant ingepakt. Zal het zo posten.
pi_72204138
Sampledump:

Creed Baie de Genievre*
Creed Citrus Bigarrade (2)*

Creed Original Santal*
Creed Acqua Fiorentina*
Von Sierpstorff EDT
Czech & Speake Mimosa
Czech & Speake Citrus Paradisi
Cezch & Speake Oxford & Cambridge
Czech & Speake Frankincense & Myrrh
Czech & Speake Rose
Czech & Speake Dark Rose
Gianfranco Ferré lei
Diptyque L'eau de Neroli
MPG Grain de Plaisir
MPG Jardin du Nil
MPG Eau de Camelia Chinois
MPG Soie Rouge
MPG Vocalises

Penhaligon's Love Potion No9 for Men
Penhaligon's Quercus
Penhaligon's Bluebell
Penhaligon's Racquets Formula
Penhaligon´s Douro / Lords
Frederic Malle Bigarrade Concentrée
Frederic Malle Dans Tes Bras
Montale White Aoud*
Montale Aoud Lime*
Montale Red vetyver*

Etat Libre d'Orange Jasmin & Cigarettes*
Etat Libre d'Orange Nombril Immense
People of the Labyrinth A*Maze *
The Different Company Bois d'Iris*
L'Artisan Parfumeur Primier Figueur*
L'Artisan Parfumeur Primier Figueur Extrême*
L'Artisan Parfumeur Fou d'Absinthe*
Carthusia Uomo*
Chanel Allure Homme Sport
Eau d'Italie Paestum Rose
Serge Lutens Clair de Musc*
Serge Lutens Rousse
Acqua di Parma Colonia Assoluta
Acqua di Parma Arancia di Capri (2)
Acqua di Parma Cipresso di Toscana
Carolina Herrera 212 Men
Manfred Mugler A*men Pure Coffee
Manfred Mugler B*Men
Paco Rabanne Black XS
Andy Tauer Rêverie au Jardin
Cacharel Nemo
Mona d'Orio Amyitis

* Skinsmonster

Meeste samples zijn 1ml en alles is minimaal halfvol. PM met wat je wilt, first come first serve. Ik maak zondagavond de enveloppen, alles waarop zondag na 17u nog niet is gereageerd gaat de vuilnisbak in.

[ Bericht 0% gewijzigd door W1ZZ op 29-08-2009 09:14:32 ]
pi_72248028
quote:
Op woensdag 19 augustus 2009 13:19 schreef erikje14 het volgende:
hoe zit het met invoerheffing/btw op die shop eigenlijk?
Ik moest laatst 23 nogwat bij betalen voor een bestelling van 56 euro...
pi_72248343
Ja, als je moet bijbetalen ben je meteen stevig het zaadje... 19% over zowel de waarde van het pakket als de shipping costs + ¤10,- "onkosten" voor de TNT Post.
  zaterdag 29 augustus 2009 @ 00:18:40 #94
55709 Stereotomy
pi_72248832
W1ZZ grote PM gestuurd
pi_72251728

Jaaaa Nombril Immense & Cacheral Nemo @ moi, s'il-vous plaît. En kreeg ik niet ook nog iets anders van je? Bent alweer vergeten.
Ik blijf de komende drie jaar even uit de Off Topic, denk ik. Mi gadu.
  zaterdag 29 augustus 2009 @ 14:06:56 #96
55709 Stereotomy
pi_72257370
Geef veuve maar wat ze wil. Mijn wensenlijstje was niet zo gericht.

En je krijgt nog Vanille Galante van mij, maar da's een failgeur vergeleken met Ambre Narguile. Beetje categorie Paprika Brazil.
pi_72263006
VT en vial X zijn binnen Steer, thanks! M'n eerste voorzichtige gok is Tom Ford Italian Cypress of natuurlijk die Halston Z-14 van je?
  zaterdag 29 augustus 2009 @ 18:47:11 #98
55709 Stereotomy
pi_72263446
Halston Z-14 uiteraard.

Soort gestripte Italian Cypress EdT, vind je niet? De top is wat synthetisch aandoenend, maar de drydown mag er wel wezen. Zeker voor een geur die 4 EUR / 30ml heeft gekost. Wat vind jij ervan? Ik ben wel benieuwd naar de nieuwe Halston Man van Carlos Benaïm. Schijnt een geupdate Z-14 te zijn.

[ Bericht 15% gewijzigd door Stereotomy op 29-08-2009 18:56:50 ]
pi_72264114
Heb 'm alleen even snel op de pols getest voor 't douchen maar rook idd best prima! Kan me ook niet eens een hele synthetische top herinneren... M'n eerste gedachte was trouwens Polo Modern Reserve maar toen bedacht ik me dat je die alweer had weggedaan...
  zaterdag 29 augustus 2009 @ 19:26:11 #100
55709 Stereotomy
pi_72264437
quote:
Op zaterdag 29 augustus 2009 19:12 schreef W1ZZ het volgende:
Heb 'm alleen even snel op de pols getest voor 't douchen maar rook idd best prima! Kan me ook niet eens een hele synthetische top herinneren... M'n eerste gedachte was trouwens Polo Modern Reserve maar toen bedacht ik me dat je die alweer had weggedaan...
niet voordat ik wat had gedecant

Modern Reserve is lichter en frisser, niet zo aromatisch.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')