abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_71954429
Hoi ik heb 1.5 jaar geleden een wireless headset gekocht bij 4launch. Deze is onlangs kapot gegaan (laadde niet meer op)

Ik ga naar de logitech website en zie daar dat ik me tot de verkoper moet wenden. DIt doe ik en ik kan het product opsturen naar 4launch. Ik vergeet helaas de oplader (die stuur ik morgen op), maar verder krijg ik ook het volgende zojuist in mijn mailbox:
quote:
Zojuist kregen wij melding vanuit onze Technische Dienst dat u enkel headste en USB ontvangen geleverd hebben gekregen.

Om het product te kunnen testen hebben wij uw oplader/laadkabel nodig. Mocht onze Technische Dienst defect aan uw product constateren hebben wij ook de orginele doos, handleindingen en CD nodig. Vooral zonder originele doos kunnen wij de Logitech Headset ClearChat Wireless niet vervangen met een nieuwe. Deze zal in dat geval dan opgestuurd worden naar de fabrikant voor reparatie, welke voor langer zal duren voor afhandelen van uw RMA.
a) er zat geen orig doos bij: enkel zo een plastic omhulsel (je weet wel dat soort waar je ongeveer een half uur mee aan t pielen bent om het open te maken en dan uiteindelijk toch maar een schaar pakt)
b) er zat geen cd bij
c) de handleiding heb ik hoogstwaarsch al 1.5 jaar geleden weggepleurd (wie houdt die dingen nou, het eerste en enige wat ik doe met dit product is plastic eraf halen, usb stick erin pluggen en gebuiken)

klacht: ik vind dit dus vrij kinderachtig. 1.5 jaar na dato nog om allerlei dingen vragen die 95% van de consument insta in de prullenbak dumpt

edit: voor de duidelijkheid: er zit dus 2 jaar garantie op via 4launch
pi_71954500
quote:
Op maandag 17 augustus 2009 17:20 schreef SOG het volgende:
<geen vraag>

klacht: ik vind dit dus vrij kinderachtig. 1.5 jaar na dato nog om allerlei dingen vragen die 95% van de consument insta in de prullenbak dumpt <maar wel een klacht>
Schopje KLB dus.
Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
Don't you see going to heaven is just in the thought that you might?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
  maandag 17 augustus 2009 @ 17:24:10 #3
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_71954531
Stel ze voor jouw headset in de doos van de vervangende te sturen. Mogen ze de kapotte in de doos retourneren naar waar-dan-ook, en de werkende zonder doos naar jou sturen.
censuur :O
pi_71954556
Lekker Nederlands in die mail
pi_71954569
quote:
Op maandag 17 augustus 2009 17:22 schreef spijkerbroek het volgende:

[..]

Schopje KLB dus.
njah topic is ook om advies te vragen
quote:
Op maandag 17 augustus 2009 17:24 schreef RemcoDelft het volgende:
Stel ze voor jouw headset in de doos van de vervangende te sturen. Mogen ze de kapotte in de doos retourneren naar waar-dan-ook, en de werkende zonder doos naar jou sturen.
goed idee
  maandag 17 augustus 2009 @ 17:26:48 #6
8069 B4tman_DH
 To the Bat.....
pi_71954584
Als je alles nog hebt, vervangen ze hem (direct?) en ander sturen ze hem op naar de fabrikant.

In het laatste geval maakt het dus niet uit in welke doos, imo
pi_71954723
Dit gaat alleen op als ze hem alleen willen vervangen, ze kunnen jou geen garantie weigeren op basis van het missen van de originele doos.

Zoals eerder voorgesteld, vraag hun of ze alleen het product om willen ruilen (de doos + handleiding) kunnen ze dan zelf houden, of laat dat ding gewoon opsturen voor reparatie odner garantie.
pi_71954848
Gast, als je alle dozen moet gaan bewaren van de electronica die je koopt kun je er een garage bij bouwen. Voor de garantie is een verpakking absoluut niet van belang, wel als je hem wil ruilen! Zie consumenten bond.

De meeste winkels proberen het wel, en de meeste klanten trappen er in
Te dom voor wetenschap? Probeer religie!
pi_71954912
Die Logitech dozen nog ook eens ontiegelijk groot

Harmony One, G15 toetsenbord, G9 muis, z5500 boxen als ik daar al die troep van moet bewaren dan kan ik niet eens fatsoenlijk zitten

Ze moeten niet zeiken, na 1,5 jaar bewaar je die troep niet meer.
MOKUM XXX RATED
  Redactie Frontpage / Spellchecker maandag 17 augustus 2009 @ 17:48:21 #10
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_71955073
Het enige wat me van belang lijkt is de factuur, waarmee jij kunt aantonen dat je nog garantie hebt. En dan moeten ze niet gaan zeuren over de verpakking. Straks willen ze die nog ongeschonden ook of zo
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
&lt;a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow"&gt;http://bijenzonderzorgen.nl/&lt;/a&gt; beslist geen BIJ-zaak!
pi_71955141
quote:
Op maandag 17 augustus 2009 17:48 schreef Rewimo het volgende:
Het enige wat me van belang lijkt is de factuur, waarmee jij kunt aantonen dat je nog garantie hebt. En dan moeten ze niet gaan zeuren over de verpakking. Straks willen ze die nog ongeschonden ook of zo
Als je de mail van ze leest zie je dat ze aanbieden om het product direct te vervangen (iets wat niet hoeft volgens de regels), alleen moet TS dan nog de verpakking hebben, anders wordt dat ding gewoon opgestuurd ter reparatie. Dus zo vreemd is dit allemaal niet.
  Redactie Frontpage / Spellchecker maandag 17 augustus 2009 @ 17:56:22 #12
13151 crew  Rewimo
pi_71955320
Kan wel zijn maar je kunt toch niet serieus verwachten dat iemand na 1,5 jaar de verpakking nog heeft? En waarom kunnen ze zonder dat geen nieuwe opsturen dan?
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
&lt;a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow"&gt;http://bijenzonderzorgen.nl/&lt;/a&gt; beslist geen BIJ-zaak!
pi_71955426
quote:
Op maandag 17 augustus 2009 17:56 schreef Rewimo het volgende:
Kan wel zijn maar je kunt toch niet serieus verwachten dat iemand na 1,5 jaar de verpakking nog heeft? En waarom kunnen ze zonder dat geen nieuwe opsturen dan?
Ze hebben geen enkele verplichting om dat ding gelijk nieuw op te sturen, waarom ze per se die doos erbij willen snap ik ook niet helemaal.
  Redactie Frontpage / Spellchecker maandag 17 augustus 2009 @ 18:08:27 #14
13151 crew  Rewimo
pi_71955669
Natuurlijk zijn ze dat niet verplicht. En dat ze hem willen vervangen is netjes, alleen hoeven ze op deze manier weinig producten daadwerkelijk te vervangen. Alleen als iemand toevallig de verpakking nog heeft.
pi_71955757
Ik zal het even omdraaien:
Als TS toevallig de doos nog heeft, dan wordt 'm een RMA procedure bespaard.
Heeft ie dat niet dan gaan ze met hem het RMA traject in.

Wat is het verschil? Met originele spullen kan de verkoper het ding als dead by arrival oid betitelen, en anders niet, en dus makkelijker met de fabrikant afhandelen.

Vraag idd of ze zelf de originele spullen houden en alleen het kapotte onderdeel vervangen. Misschien hebben ze er zelf niet aan gedacht.

De verkopende bedrijf heeft de verplichting om een reparatie uit te voeren als een product stuk is (met een bepaald maximum uiteraard) en dat kan fijnlang duren. Vervangen voor een geheel nieuwe (in deze situatie) is coulance, en daarvoor vragen ze het originele materiaal bij.

Ik ziet het probleem niet zo.

Edit: ik zie net het doos/blister verhaal... ziet eruit als een standaard mailtje: heb je al even gebeld met de verkoper?
pi_71955810
quote:
Op maandag 17 augustus 2009 17:59 schreef Dennis101 het volgende:

[..]

Ze hebben geen enkele verplichting om dat ding gelijk nieuw op te sturen, waarom ze per se die doos erbij willen snap ik ook niet helemaal.
Ze willen die doos ook niet per se, ze bieden TS alleen de mogelijkheid om z'n defecte apparaat snel om te ruilen als hij de doos nog heeft. Zo niet, dan wordt het ding gewoon onder garantie opgestuurd en gerepareerd.

In feite is TS dus aan het klagen omdat 4launch extra service biedt boven op de normale garantie.
pi_71955859
quote:
Op maandag 17 augustus 2009 18:13 schreef Antaresje het volgende:

[..]

Ze willen die doos ook niet per se, ze bieden TS alleen de mogelijkheid om z'n defecte apparaat snel om te ruilen als hij de doos nog heeft. Zo niet, dan wordt het ding gewoon onder garantie opgestuurd en gerepareerd.

In feite is TS dus aan het klagen omdat 4launch extra service biedt boven op de normale garantie.
Ja, dat probeer ik ook al duidelijk te maken...

Dat ze doos willen is inderdaad om dat ding aan te merken als DOA, zoals jack4ya terecht zei.
  maandag 17 augustus 2009 @ 18:19:34 #18
15080 static
03.09.2006 - 11:35
pi_71955986
Volgens mij is de verpakking geen onderdeel van het product heb ik me ooit laten vertellen; die heb je dus niet nodig.
Yvonne riep ergens: [b]Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.[/b]
pi_71956395
De mensen die de blisterverpakking verzonnen hebben moeten überhaupt al een nekschot krijgen.
deal with it
pi_71956573
dank voor de reacties, morgen even de oplader opsturen en er een mail tegenaan gooien en dan afwachten.
pi_71956585
quote:
Op maandag 17 augustus 2009 18:34 schreef RTB het volgende:
De mensen die de blisterverpakking verzonnen hebben moeten überhaupt al een nekschot krijgen.
pi_71970384
quote:
Op maandag 17 augustus 2009 18:19 schreef static het volgende:
Volgens mij is de verpakking geen onderdeel van het product heb ik me ooit laten vertellen; die heb je dus niet nodig.
Niet nodig voor wat?
r_one in WGR / [WGR] Feedback
.
Op vrijdag 20 juni 2025 08:15 schreef VEM2012 het volgende:
Misschien moet je juridische discussies gewoon overlaten aan juristen. Want je begrijpt er overduidelijk niets van.
pi_71974526
quote:
Zoiets heb ik ook wel gehoord inderdaad, had ook een keer een defect product en toen ze het kwamen ophalen voor reparatie waar ik het in een andere doos afgaf vroegen ze hoelang ik het product in huis had. Ze zeiden dat als ik het korter dan 2 maanden heb ik de doos nog moet hebben .
Chinaphones / andere artikelen: www.fok.nl/tag/chinaopfok
Top 5 China producten
pi_71974610
quote:
Op dinsdag 18 augustus 2009 11:09 schreef rene90 het volgende:
Ze zeiden dat als ik het korter dan 2 maanden heb ik de doos nog moet hebben .
Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
Don't you see going to heaven is just in the thought that you might?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
pi_71974679
quote:
En die heeft ie ook niet nodig alleen dan gaat het in een rma traject.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')