abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_71952039
quote:
Boerkini verplicht in zwembad

LONDEN - Sommige Britse zwembaden gaan speciale zwemsessies voor moslims organiseren. Daarbij moeten alle zwemmers, dus ook niet-moslims, zich verplicht kleden naar de voorschriften van de islam...

Vrouwen moeten hun lichaam bedekken van de nek tot de enkels, en ook mannen moeten een zwembroek aantrekken die reikt van hun navel tot aan hun knieën. Wie dat niet doet, komt er niet in, meldt The Daily Telegraph.

'Respect'

Het zwembad van Croydon is één van de zwembaden met speciale moslimsessies. Elke zaterdag en zondag worden aparte sessies van anderhalf uur voor moslims georganiseerd. Aangepaste badkleding zoals een boerkini is daarbij voor alle zwemmers verplicht.

"We respecteren dat bepaalde religieuze groepen, zoals moslims, strikte regels hebben voor sportactiviteiten", zegt een woordvoerder van de lokale overheid in Croydon. "We bieden deze sessies dus aan na een vraag vanuit de lokale gemeenschap."

Kritiek

De speciale sessies hebben als gevolg dat niet-moslims niet naar binnen mogen in normale badkleding, wat zorgt voor veel kritiek. Tegenstanders menen dat de zwembaden de verschillen en onderlinge irritaties tussen moslims en niet-moslims juist versterken met de maatregel.

Mannen en vrouwen zwemmen overigens verplicht apart tijdens de zwemsessies voor moslims.
http://www.telegraaf.nl/b(...)ht_in_zwembad__.html

PR/Manusje van alles maandag 17 augustus 2009 @ 15:45:04 #2
148800 crew  Surveillance-Fiets
Toezicht is gezond!
pi_71952068
tja als er een markt voor is
Ik denk meer dat je als nieuwsposter een geile egocentrische narcist moet zijn, die een flinke stijve krijgt van alle berichten die ie van zijn eigen hand ziet op de FP, zo! ©yvonne
Beste nieuwsbericht ooit op de FOK!frontpage!
  maandag 17 augustus 2009 @ 15:47:07 #3
65837 cerror
ik kom af en toe
pi_71952127
Nu is het wachten tot het W-woord valt.
Hoi, ik ben een lamzak met een passie voor flessen wasverzachter.
Neuk mijn oor en noem me Harry Mulisch
  maandag 17 augustus 2009 @ 15:48:08 #4
6484 ExTec
Would you like to know more?
pi_71952156
Van Engeland verbaast me dat allang niet meer.
  maandag 17 augustus 2009 @ 15:49:41 #5
139330 TNA
For the stars that shine
pi_71952210
Verruim dan tenminste de openingstijden ervoor zodat de reguliere zwemmers er niet onder lijden.
pi_71952315
quote:
Op maandag 17 augustus 2009 15:45 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
tja als er een markt voor is
Als het particuliere zwembaden zijn zie ik er inderdaad geen probleem mee, wanneer ze door de overheid gesubsidieerde zwembaden zijn dwing je niet-moslims tot het aanpassen met openbaar belastinggeld.. En dat is dan weer niet goed.
pi_71952347
quote:
Op maandag 17 augustus 2009 15:48 schreef ExTec het volgende:
Van Engeland verbaast me dat allang niet meer.
Nee dat gaat al jaren helemaal de verkeerde kant op. Maar je kunt het de moslims moeilijk kwaad nemen, er wordt ze ook niks in de weg gelegd om de boel over te nemen. En dan nog het woord 'respect' durven gebruiken ook..
"Make money. Make more money. Make other people produce so as to make more money."
Hubbard Communications Office Policy Letter (9 March 1972)
pi_71952371
quote:
Echt een gouden idee van SCH om jou een eigen subforum te geven. Ik vond je eigen mening bij de nieuwsdump ijzersterk verwoord!

(je hebt het artikel waarschijnlijk niet gelezen maar er staat in dat niet-moslims er niet in mogen én dat niet-moslims dezelfde kleding moeten dragen. Dat klinkt niet als een erg goede bron. Dus geen bron en geen eigen mening => SVX)
Here we are now, entertain us.
  maandag 17 augustus 2009 @ 15:55:23 #9
79102 Pool
Noord noch Zuid
pi_71952385
Lijkt me best aantrekkelijk om tijdens die uren ook te gaan zwemmen. Geen mannen in ballenknijpers en verlepte oma's in smerige badpakken waar je tegenaan moet kijken.
pi_71952392
quote:
Op maandag 17 augustus 2009 15:53 schreef MrData het volgende:

[..]

Nee dat gaat al jaren helemaal de verkeerde kant op. Maar je kunt het de moslims moeilijk kwaad nemen, er wordt ze ook niks in de weg gelegd om de boel over te nemen. En dan nog het woord 'respect' durven gebruiken ook..
Geweldig, zelfs speciale zwemuren worden als argument van overname gebruikt.
pi_71952405
quote:
Op maandag 17 augustus 2009 15:52 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Als het particuliere zwembaden zijn zie ik er inderdaad geen probleem mee, wanneer ze door de overheid gesubsidieerde zwembaden zijn dwing je niet-moslims tot het aanpassen met openbaar belastinggeld.. En dat is dan weer niet goed.
Inderdaad.

Maar het verschijnsel opzich blijf ik dieptriest vinden.
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
pi_71952432
quote:
Op maandag 17 augustus 2009 15:52 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Dat. Marktwerking.
pi_71952434
Lachen!
Mogen die pinguins een aparte zwemsessie houden in een openbar zwembad!!
Daar moeten we wel foto'tjes van maken uiteraard
  † In Memoriam † maandag 17 augustus 2009 @ 15:57:27 #14
159335 Boze_Appel
Vrij Fruit
pi_71952440
quote:
Op maandag 17 augustus 2009 15:55 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Geweldig, zelfs speciale zwemuren worden als argument van overname gebruikt.
Binnenkort is heel Europa overgenomen door schoolzwemmers en wateraerobicers
Carpe Libertatem
  maandag 17 augustus 2009 @ 15:58:53 #15
79102 Pool
Noord noch Zuid
pi_71952470
quote:
Op maandag 17 augustus 2009 15:57 schreef Boze_Appel het volgende:

[..]

Kijk maar uit. Straks gaan ze tijdens die moslimuren bommetjes oefenen.
pi_71952474
quote:
Op maandag 17 augustus 2009 15:54 schreef voyeur het volgende:
(je hebt het artikel waarschijnlijk niet gelezen maar er staat in dat niet-moslims er niet in mogen én dat niet-moslims dezelfde kleding moeten dragen. Dat klinkt niet als een erg goede bron. Dus geen bron en geen eigen mening => SVX)
Nee, er staat dat niet-moslims (en moslims) niet naar binnen mogen in normale zwemkleren. Niet-moslims mogen wel naar binnen dus, maar moeten zich zoals gewoonlijk aanpassen.
"Make money. Make more money. Make other people produce so as to make more money."
  maandag 17 augustus 2009 @ 15:59:26 #17
265449 rechtsom
En anders gaan we linksom!
pi_71952483
goed initiatief.. goed voor de intergratie en geen gezeik meer als in het rest van het openbare leven geen rekening wordt gehouden met de bizare eisen van sommmige Moslims
Als je snel last heb van een brok in de keel, moet je godverdomme eens van dat hondenvoer afblijven!
pi_71952499
quote:
Op maandag 17 augustus 2009 15:56 schreef Grrrrrrrr het volgende:

[..]

Inderdaad.

Maar het verschijnsel opzich blijf ik dieptriest vinden.
Trieste verschijnselen in een zwembad is natuurlijk erg relatief.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

[ Bericht 5% gewijzigd door #ANONIEM op 17-08-2009 16:02:18 ]
pi_71952512
Ja in Engeland zijn ze al heel ver met de integratie van Engelsen in de Islam.
ships are safe in the harbor, but that is not what ships are meant for
pi_71952527
quote:
Op maandag 17 augustus 2009 15:57 schreef Boze_Appel het volgende:

[..]

Niet te vergeten FOK!kers die nog nooit een zon irl hebben gezien.
pi_71952543
Ach, ik heb net geleerd dat ik voor mijn vakantie ook een andere zwembroek moet kopen, omdat je in Frankrijk niet welkom bent met een lange zwembroek. Dat vind ik ook absurd.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_71952558
quote:
Op maandag 17 augustus 2009 16:01 schreef KoosVogels het volgende:
Ach, ik heb net geleerd dat ik voor mijn vakantie ook een andere zwembroek moet kopen, omdat je in Frankrijk niet welkom bent met een lange zwembroek. Dat vind ik ook absurd.
Dan pas je je dus aan aan de norm die daar geldt, en niet andersom.
pi_71952561
Discriminatie!?!?!? EIZN!?!
  maandag 17 augustus 2009 @ 16:03:05 #24
139330 TNA
For the stars that shine
pi_71952569
quote:
Op maandag 17 augustus 2009 16:01 schreef KoosVogels het volgende:
Het idee is dat mensen die langere zwembroeken ook buiten het zwembad dragen en die strakke zwembroeken niet. Maar goed, ik heb het ook altijd irritant gevonden
pi_71952609
quote:
Op maandag 17 augustus 2009 15:58 schreef Pool het volgende:

[..]

Kijk maar uit. Straks gaan ze tijdens die moslimuren bommetjes oefenen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')