http://www.telegraaf.nl/b(...)ht_in_zwembad__.htmlquote:Boerkini verplicht in zwembad
LONDEN - Sommige Britse zwembaden gaan speciale zwemsessies voor moslims organiseren. Daarbij moeten alle zwemmers, dus ook niet-moslims, zich verplicht kleden naar de voorschriften van de islam...
Vrouwen moeten hun lichaam bedekken van de nek tot de enkels, en ook mannen moeten een zwembroek aantrekken die reikt van hun navel tot aan hun knieën. Wie dat niet doet, komt er niet in, meldt The Daily Telegraph.
'Respect'
Het zwembad van Croydon is één van de zwembaden met speciale moslimsessies. Elke zaterdag en zondag worden aparte sessies van anderhalf uur voor moslims georganiseerd. Aangepaste badkleding zoals een boerkini is daarbij voor alle zwemmers verplicht.
"We respecteren dat bepaalde religieuze groepen, zoals moslims, strikte regels hebben voor sportactiviteiten", zegt een woordvoerder van de lokale overheid in Croydon. "We bieden deze sessies dus aan na een vraag vanuit de lokale gemeenschap."
Kritiek
De speciale sessies hebben als gevolg dat niet-moslims niet naar binnen mogen in normale badkleding, wat zorgt voor veel kritiek. Tegenstanders menen dat de zwembaden de verschillen en onderlinge irritaties tussen moslims en niet-moslims juist versterken met de maatregel.
Mannen en vrouwen zwemmen overigens verplicht apart tijdens de zwemsessies voor moslims.
Als het particuliere zwembaden zijn zie ik er inderdaad geen probleem mee, wanneer ze door de overheid gesubsidieerde zwembaden zijn dwing je niet-moslims tot het aanpassen met openbaar belastinggeld.. En dat is dan weer niet goed.quote:Op maandag 17 augustus 2009 15:45 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
tja als er een markt voor is
Nee dat gaat al jaren helemaal de verkeerde kant op. Maar je kunt het de moslims moeilijk kwaad nemen, er wordt ze ook niks in de weg gelegd om de boel over te nemen. En dan nog het woord 'respect' durven gebruiken ook..quote:Op maandag 17 augustus 2009 15:48 schreef ExTec het volgende:
Van Engeland verbaast me dat allang niet meer.
Echt een gouden idee van SCH om jou een eigen subforum te geven. Ik vond je eigen mening bij de nieuwsdump ijzersterk verwoord!quote:Op maandag 17 augustus 2009 15:44 schreef MevrouwHopjes83 het volgende:
[..]
http://www.telegraaf.nl/b(...)ht_in_zwembad__.html
Geweldig, zelfs speciale zwemuren worden als argument van overname gebruikt.quote:Op maandag 17 augustus 2009 15:53 schreef MrData het volgende:
[..]
Nee dat gaat al jaren helemaal de verkeerde kant op. Maar je kunt het de moslims moeilijk kwaad nemen, er wordt ze ook niks in de weg gelegd om de boel over te nemen. En dan nog het woord 'respect' durven gebruiken ook..
Inderdaad.quote:Op maandag 17 augustus 2009 15:52 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Als het particuliere zwembaden zijn zie ik er inderdaad geen probleem mee, wanneer ze door de overheid gesubsidieerde zwembaden zijn dwing je niet-moslims tot het aanpassen met openbaar belastinggeld.. En dat is dan weer niet goed.
Dat. Marktwerking.quote:Op maandag 17 augustus 2009 15:52 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Als het particuliere zwembaden zijn zie ik er inderdaad geen probleem mee, wanneer ze door de overheid gesubsidieerde zwembaden zijn dwing je niet-moslims tot het aanpassen met openbaar belastinggeld.. En dat is dan weer niet goed.
Binnenkort is heel Europa overgenomen door schoolzwemmers en wateraerobicersquote:Op maandag 17 augustus 2009 15:55 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Geweldig, zelfs speciale zwemuren worden als argument van overname gebruikt.
Kijk maar uit. Straks gaan ze tijdens die moslimuren bommetjes oefenen.quote:Op maandag 17 augustus 2009 15:57 schreef Boze_Appel het volgende:
[..]
Binnenkort is heel Europa overgenomen door schoolzwemmers en wateraerobicers
Nee, er staat dat niet-moslims (en moslims) niet naar binnen mogen in normale zwemkleren. Niet-moslims mogen wel naar binnen dus, maar moeten zich zoals gewoonlijk aanpassen.quote:Op maandag 17 augustus 2009 15:54 schreef voyeur het volgende:
(je hebt het artikel waarschijnlijk niet gelezen maar er staat in dat niet-moslims er niet in mogen én dat niet-moslims dezelfde kleding moeten dragen. Dat klinkt niet als een erg goede bron. Dus geen bron en geen eigen mening => SVX)
Trieste verschijnselen in een zwembad is natuurlijk erg relatief.quote:Op maandag 17 augustus 2009 15:56 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Inderdaad.
Maar het verschijnsel opzich blijf ik dieptriest vinden.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 5% gewijzigd door #ANONIEM op 17-08-2009 16:02:18 ]
Niet te vergeten FOK!kers die nog nooit een zon irl hebben gezien.quote:Op maandag 17 augustus 2009 15:57 schreef Boze_Appel het volgende:
[..]
Binnenkort is heel Europa overgenomen door schoolzwemmers en wateraerobicers
Dan pas je je dus aan aan de norm die daar geldt, en niet andersom.quote:Op maandag 17 augustus 2009 16:01 schreef KoosVogels het volgende:
Ach, ik heb net geleerd dat ik voor mijn vakantie ook een andere zwembroek moet kopen, omdat je in Frankrijk niet welkom bent met een lange zwembroek. Dat vind ik ook absurd.
Het idee is dat mensen die langere zwembroeken ook buiten het zwembad dragen en die strakke zwembroeken niet. Maar goed, ik heb het ook altijd irritant gevondenquote:Op maandag 17 augustus 2009 16:01 schreef KoosVogels het volgende:
Ach, ik heb net geleerd dat ik voor mijn vakantie ook een andere zwembroek moet kopen, omdat je in Frankrijk niet welkom bent met een lange zwembroek. Dat vind ik ook absurd.
quote:Op maandag 17 augustus 2009 15:58 schreef Pool het volgende:
[..]
Kijk maar uit. Straks gaan ze tijdens die moslimuren bommetjes oefenen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |