het heeft even geduurd, maar hier een kleine selectie van foto's:
Balancerende stenen, die zie je echt overal!
![]()
![]()
Zoek het aapje tussen de stenen:
![]()
In m'n eentje in een natural park. Wel eventjes eng, omdat ik over zulke onbegaanbare wegen moest rijden, waar het gras tussen de bandensporen hoger was dan de auto zelf, en er soms zoveel los zand was dat ik in de eerste versnelling nog moeite had om door het zand te komen. Daar heb ik het echte Bush-driven geleerd, was wel heel erg tof.
![]()
Ik mocht m'n auto niet uit, omdat er veel wilde dieren in dit park zijn, vooral neushoorns..Dus ik kon niet kijken hoe diep dit water was, maar ik moest er toch echt doorheen. Best eng!
![]()
M'n tentje, in de achtertuin van een hostel in Bulawayo. Uiteindelijk heb ik veel tijd daar doorgebracht, doordat m'n auto kapot ging en ik daar moest wachten totdat hij gemaakt werd..
![]()
Sinaasappels, anyone?
![]()
De beroemde Victoria Falls, overweldigend mooi, en overweldigend veel toeristen. Ik was zo verbaasd zoveel witte mensen te zien, grappig hoe je daar weer aan moet wennen..
![]()
nog een keer
![]()
en nog een keer, vanaf de bovenkant van de watervallen genomen. We staan hier op de rotsen boven daar waar de waterval begint. Op zich best risky, maar goed te doen. Tegelijkertijd met ons was er ook een Zimbabwaans gezin daar, waarvan de vrouw op hoge hakken liep, de kinderen de rotsen als gekken afsprongen en ze echt helemaal op het randje stonden. Ik was doodsbenauwd dat een van die mensen de waterval naar beneden zou gaan..
![]()
The mighty Zambezi rivier. Overweldigend breed!
![]()
zoekplaatje: hoeveel giraffen zie je?
![]()
Uitzicht vanaf ons huisje in Hwange national park. 's Avonds hoorde je de leeuwen beneden huilen, en overdag zag je de olifanten en giraffe's over de vlakte trekken. Erg geweldig!
![]()
M'n auto begon moeilijk te doen, al onderweg naar vic falls. De vijfde versnelling hield er mee op, waarshcijnlijk iets in de versnellingsbox. Geen probleem, met 4 versnellingen kun je ook rijden. Toen ook de koppeling flink wat lawaai begon te maken en het moeilijker werd om de auto in versnelling te krijgen begon ik me toch wel een beetje zorgen te maken. Maar goed, geen garage bij de hand en het was niet mijn auto. Dus toch maar naar Hwange National Park gegaan, het grootste national park in Zimbabwe. Op zich een hele goede beslissing, maar dat vond deze olifant niet: toen we hem zagen moest ik natuurlijk afremmen, en misschien wel stoppen. Helaas maakte de koppeling zo'n lawaai dat de olifant behoorlijk geagiteerd raakte, en begon te dansen en met z'n oren begon te flapperen. Toen hij een schijnaanval op de auto maakte, kreeg ik toch wel spagetthi-benen...
![]()
enorm veel nijlpaarden, maffe beesten!
![]()
Zelfs een leeuw gezien:
![]()
encounter tussen giraffe en zebra:
![]()
buiten slapen, in het national park. Erg gaaf! Natuurlijk wel in een bewaakte en veilige omgeving.
![]()
Tsja, en toen hield de auto er mee op, midden in het park. Best kut. Proberen te starten door middel van duwen, maar dat lukte niet. Uiteindlijk kwam er iemand voorbij, die ons naar het main camp gesleept heeft, met een heel klein auto'tje

. Daar waren een stel Duitse mechanicers, die de auto provisorisch gemaakt hebben, zodat we er mee naar Bulawayo konden rijden (nog 500 km.). Dat gedaan, gered, en midden in Bulawayo hield de auto er mee op. Een mechanicer gevonden, die dacht dat hij de auto dezelfde dag nog wel klaar kon hebben. Natuurlijk niet, dan maar de volgende dag. Ook dat niet, uiteindelijk heb ik 6 dagen gewacht, met helemaal niets te doen...en elke dag kreeg ik te horen ' vanavond kun je nog weg', of 'morgenochtend ben ik echt klaar, zodat je terug naar Harare kunt'...op een gegeven moment best frustrerend, maar goed, that's Africa!
![]()
Uiteindelijk heb ik toch een hele toffe tijd in Zimbabwe gehad. Niet altijd even makkelijk of leuk, maar ik heb veel geleerd. Niet alleen over het land, maar ook over mezelf. Was trouwens wel goed dat ik m'n bikini heb meegenomen, ik heb hem best een paar keer aangehad!
Ik wil graag over een paar jaar nog een keer terug naar Zim, ben heel erg benieuwd hoe het daar dan is!