Onze buren hebben kleine kindjes. Dat geeft natuurlijk al herrie, maar goed, zo zijn kindjes en daar mag je niks van vinden. Vind ik dus ook niet, rustig aan maar OUD users.
Onze buurkindjes hebben natuurlijk ook speelgoed en een tuin waar ze in spelen. Sommig speelgoed is vrij vervelend. Dat vindt de buurman gelukkig ook. Na een kwartiertje naar een ingeblikte Winnie de Pooh te hebben geluisterd hoorde ik hem de tuin in komen en mopperen op dat 'vervelende apparaat' wat steeds 'zit te zeuren en niet ophoudt'. Mooi, denk ik, buurman wil een krantje lezen in de tuin dus Winnie gaat uit. Vervolgens hoor ik buurman zeggen: 'kom, we gaan'. En voor ik het raam open kon gooien om te roepen 'EN NEEM WINNIE MEE!!' waren ze weg.
'Ik ben Winnie de Pooh, laten we muziek maken!!' riep Winnie de kinderen na. Even bleef het stil. 'Waarom speel je niet meer?' galmde Winnie droef door de tuin. Niemand gaf antwoord. 'Waar ben je nu?' klonk het, met onverhuld misgenoegen.
En zo gaat het door. Achter elkaar door. Iedere 3 minuten klinken die drie zinnetjes. Eerst denk je nog, ach, zo stom zal die fabrikant niet zijn. Kinderspeelgoed wat zelf dóórheeft dat er niet mee gespeeld wordt en intelligent genoeg is om daar commentaar op te leveren, zal zichzelf heus wel uitschakelen. Na tien minuten. Ok, na een kwartier. Nou, misschien na een half uur dan. Een uur?
Nee. Winnie weet van geen ophouden. Hij gaat niet uit. Al ruim anderhalf uur schalt Winnie door de buurt. Zelfs met de ramen dicht kun je hem en zijn pianoriedel goed horen. Iedere drie minuten.
'Waarom speel je niet meer?'
Klacht 1: Buurman die zich blijkbaar zeer bewust is van zeurend speelgoed en het tóch aan laat staan IN DE TUIN.
Klacht 2: Speelgoedfabrikant die geen automatische standby functie inbouwt.
Samenvatting: nutteloze kutherrie van kinderspeelgoed in de achtertuin.

_!!!