quote:Op dinsdag 18 augustus 2009 17:46 schreef FinancialBubble het volgende:
pfff het antwoord is natuurlijk 1810
Verklaring:
Delen door iets = vermenigvuldigen met het omgekeerde.
dus
30 delen door de helft = 30 vermenigvuldigen met het dubbele
dus
30 delen door de helft = 30 vermenigvuldigen met 60
dus
30 x 60 = 1800
En tel er uiteindelijk 10 bij op
1800 + 10 = 1810
Dan noem je ook wel zo'n beetje de enige fixed-wing die dat kan, als je die paar Russische knock-off's en prototypen niet meeteltquote:Op dinsdag 18 augustus 2009 17:38 schreef Dennis_enzo het volgende:
Een harrier kan opstijgen zonder voorwaarts momentumVerder was het natuurlijk vrij logisch achteraf, maar ik moest toch even nadenken.
De volgende poll zet ik hem erbijquote:Op dinsdag 18 augustus 2009 17:46 schreef FinancialBubble het volgende:
pfff het antwoord is natuurlijk 1810
Verklaring:
Delen door iets = vermenigvuldigen met het omgekeerde.
dus
30 delen door de helft = 30 vermenigvuldigen met het dubbele
dus
30 delen door de helft = 30 vermenigvuldigen met 60
dus
30 x 60 = 1800
En tel er uiteindelijk 10 bij op
1800 + 10 = 1810
quote:Op dinsdag 18 augustus 2009 16:49 schreef Dennis_enzo het volgende:
[..]
Er staat 'de helft'. Aangezien er niet bijstaat waarvan die helft is, is de meest aannemelijke conclusie dat ze de helft van het eerdergenoemde getal bedoelen, zoals "Er lopen 10 mannen over straat, de helft heeft een snor".
Je verwacht toch niet 'iets regionaals' in zoiets als een IQ testquote:Op dinsdag 18 augustus 2009 18:07 schreef hugecooll het volgende:
[..]
Ik zei toch al dat het waarschijnlijk iets regionaals was ofzo lol
Niks regionaals, maar gewoon een verschil tussen het wel of niet snappen.quote:Op dinsdag 18 augustus 2009 18:07 schreef hugecooll het volgende:
[..]
Ik zei toch al dat het waarschijnlijk iets regionaals was ofzo lol
Is de vraagstelling nog steeds hetzelfde? Dan zijn het namelijk nog steeds retards.quote:Op dinsdag 18 augustus 2009 22:55 schreef Arn0 het volgende:
De vraag is ondertussen aangepast, 12 staat er nu bij
Geen idee, vind het niet meer terug. Op de Nederlandse is het nog dezelfde, bij de Belgische versie was het wel aangepast.quote:Op dinsdag 18 augustus 2009 23:58 schreef Rock-shocker het volgende:
[..]
Is de vraagstelling nog steeds hetzelfde? Dan zijn het namelijk nog steeds retards.
Dat is omdat in het Engels hetzelfde woord gebruikt wordt voor half en een helftquote:Op woensdag 19 augustus 2009 00:27 schreef Dennis_enzo het volgende:
De engelse is trouwens net zo kut:
[ afbeelding ]
Na onderzoek blijken de meeste Engelsen 70 het beste antwoord te vinden, maar ze vinden hem ook raar.
http://nl.wikibooks.org/wiki/Rekenen/Breuken#Delen_door_breukenquote:Op dinsdag 18 augustus 2009 23:12 schreef Gamesua het volgende:
[..]
Niks regionaals, maar gewoon een verschil tussen het wel of niet snappen.
25 kan niet met de gegeven vraag, zie eerdere uitleg.
Dus of je snapt het en is het dus 12, of je snapt het niet en denk je dat het iets anders is.
Zeggen dat wiskunde per regio verschilt
Naja, als je iets "door de helft" snijdt, dan doe je dat door het midden zodat je 2 gelijke delen overhoudt.quote:Op woensdag 19 augustus 2009 03:54 schreef Dennis_enzo het volgende:
'Als we x zeggen, bedoelen we y' is niet echt wiskundig verantwoord. Net zoals die kerel in het vorige topic 'ja als de leraar -52 zegt bedoelt hij eigenlijk (-5)2'
Volgens mij heeft de meerderheid hier delen door breuken (absoluut niet iets regionaals) allang gehad, alleen is het totaal irrelevant. Waarom zou je bij 'de helft' denken aan 2? Hooguit zou het antwoord 70 kunnen zijn, dan deel je door een half, maar dat wordt taalkundig gezien niet gevraagd.quote:Op woensdag 19 augustus 2009 01:16 schreef hugecooll het volgende:
[..]
http://nl.wikibooks.org/wiki/Rekenen/Breuken#Delen_door_breuken
"Als we iets met 1/2 vermenigvuldigen, is dat hetzelfde als delen door 2. We zeggen wel dat we iets "door de helft" delen, maar we bedoelen eigenlijk iets in twee helften delen, in tweeën delen."
Dat de meerderheid hier daar nog nooit van gehoord heeft, deed mij denken dat het misschien iets is dat alleen in deze omgeving wordt gezegd. Dat bedoelde ik
Nog even speciaal voor die knakker die beweerde zelfs zijn TI gebruikt te hebben en op 25 uitkwam:quote:Op woensdag 19 augustus 2009 03:54 schreef Dennis_enzo het volgende:
'Als we x zeggen, bedoelen we y' is niet echt wiskundig verantwoord. Net zoals die kerel in het vorige topic 'ja als de leraar -52 zegt bedoelt hij eigenlijk (-5)2'
Nee, wat ik bedoel is dat "de helft" geen waarde heeft, maar dat ze daadwerkelijk bedoelen "door de helft delen" als in "het in 2 gelijke delen verdelen"quote:Op woensdag 19 augustus 2009 10:46 schreef Gamesua het volgende:
[..]
Volgens mij heeft de meerderheid hier delen door breuken (absoluut niet iets regionaals) allang gehad, alleen is het totaal irrelevant. Waarom zou je bij 'de helft' denken aan 2? Hooguit zou het antwoord 70 kunnen zijn, dan deel je door een half, maar dat wordt taalkundig gezien niet gevraagd.
30 / de helft = 2
30 / een half = 60
30 / twee = 15
Dat komt omdat die mensen dom zijn. 30 gedeeld door de helft is gewoon 2, dat is de enige juiste interpretatie.quote:Op woensdag 19 augustus 2009 17:56 schreef hugecooll het volgende:
[..]
Nee, wat ik bedoel is dat "de helft" geen waarde heeft, maar dat ze daadwerkelijk bedoelen "door de helft delen" als in "het in 2 gelijke delen verdelen"
Beetje scheef maja
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |