Waarom vraag je om een bron? Een bron is alleen handig bij feitelijke informatie die je niet makkelijk kan verifiėren. Mijn post is geen feitelijke informatie, maar een logisch beredeneerde toelichting. Daar is geen bron voor nodig. Of ga je ook om een bron vragen als ik zeg dat 2+2=4?quote:Op maandag 17 augustus 2009 01:27 schreef Cahir het volgende:
[..]
Bron? En kom niet met wikipedia aanzetten
Nee, er is geen antwoord.quote:
Daar ga ik nu niet naar zoeken. Feit is dat Wikipedia niet als intellectueel betrouwbaar bevonden wordt.quote:Op maandag 17 augustus 2009 01:28 schreef Dennis_enzo het volgende:
[..]
Vind eens een wikipedia pagina met een fout dan? Die er langer dan een paar uur op staat?
Bron?quote:Op maandag 17 augustus 2009 01:31 schreef Merkie het volgende:
[..]
Waarom vraag je om een bron? Een bron is alleen handig bij feitelijke informatie die je niet makkelijk kan verifiėren. Mijn post is geen feitelijke informatie, maar een logisch beredeneerde toelichting. Daar is geen bron voor nodig. Of ga je ook om een bron vragen als ik zeg dat 2+2=4?
Antwoord op de poll is 12.
depenisvanjezusquote:
Bron?quote:Op maandag 17 augustus 2009 01:34 schreef ScudRaket het volgende:
[..]
Daar ga ik nu niet naar zoeken. Feit is dat Wikipedia niet als intellectueel betrouwbaar bevonden wordt.
Vraag je professoren maar of je Wikipedia als bron mag gebruiken bij je scriptie.quote:
Fout. 'Het heel' is niet bekend. Foute vraagstelling.quote:Op maandag 17 augustus 2009 02:03 schreef woutabest het volgende:
Zo. Wie de hell komt op het idee om 'de helft' 0,5 te maken? Het heel is toch niet 1? Dat is 30.![]()
![]()
Zo gauw je iets gaat delen begin je toch met een heel stuk? Of gooi jij een stuk taart in de kliko om vervolgens te beweren dat de overgebleven taart de gehele taart was?quote:Op maandag 17 augustus 2009 02:06 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Fout. 'Het heel' is niet bekend. Foute vraagstelling.
Nope, de vraagstelling is taalkundig gezien gewoon fout. Er is dus geen antwoord op deze vraag.quote:Op maandag 17 augustus 2009 02:10 schreef woutabest het volgende:
[..]
Zo gauw je iets gaat delen begin je toch met een heel stuk? Of gooi jij een stuk taart in de kliko om vervolgens te beweren dat de overgebleven taart de gehele taart was?
Ergo: er staat 30 dus geen reden om aan te nemen dat dat het heel niet is.
En Celldorado is heilig? Ook zij maken fouten.quote:Op maandag 17 augustus 2009 02:07 schreef Dennis_enzo het volgende:
Leuk en aardig, maar 12 is dus volgens celldorado niet 1 van de mogelijkheden.
Je deelt niet door de helft. Dat is geen Nederlands. Je neemt de helft of je deelt door 1, 2, 1/2 etc.quote:Op maandag 17 augustus 2009 02:10 schreef woutabest het volgende:
[..]
Zo gauw je iets gaat delen begin je toch met een heel stuk? Of gooi jij een stuk taart in de kliko om vervolgens te beweren dat de overgebleven taart de gehele taart was?
Ergo: er staat 30 dus geen reden om aan te nemen dat dat het heel niet is.
En daarbij staat ook niet dat het heel 1 is. Wie dat ervan maakt ziet zeker ook kabouters lopen.![]()
quote:Op vrijdag 17 juli 2009 19:35 schreef SpecialK het volgende:
"Als we iets met 1/2 vermenigvuldigen, is dat hetzelfde als delen door 2. We zeggen wel dat we iets "door de helft" delen, maar we bedoelen eigenlijk iets in twee helften delen, in tweeėn delen. Vermenigvuldigen met 1/5, betekent in vijven delen, dus delen door 5. Daaruit leren we de eenvoudige regel: delen door een getal is vermenigvuldigen met het omgekeerde van dat getal. Delen door 2/3 is hetzelfde als vermenigvuldigen met 3/2."
http://nl.wikibooks.org/wiki/Rekenen/Breuken
De vraagstelling is misschien onduidelijk, maar er is taalkundig niets fout aan. Het enige formeel juiste antwoord is 12. Ik heb in het vorige topic al uitgelegd waarom.quote:Op maandag 17 augustus 2009 02:15 schreef Fir3fly het volgende:
Nope, de vraagstelling is taalkundig gezien gewoon fout. Er is dus geen antwoord op deze vraag.
Of delen door 1/2, als ze als strikvraag bedoeld is.quote:Maar er wordt uiteraard bedoeld 'deel door twee'.
Het is een pleonasme: Je neemt de helft of je deelt door 2.quote:Op maandag 17 augustus 2009 17:07 schreef chibibo het volgende:
[..]
De vraagstelling is misschien onduidelijk, maar er is taalkundig niets fout aan. Het enige formeel juiste antwoord is 12. Ik heb in het vorige topic al uitgelegd waarom.
Ah, een mede intellectueelquote:Op maandag 17 augustus 2009 16:48 schreef TheCoon het volgende:
Waarom wordt er nou een topic gemaakt over iets waar al een topic over bestond (van mij):
Niet kloppende IQ test
Jezus gast wat een fucking kansloze opmerking.quote:
Jezus gast wat een fucking kansloze nickname.quote:Op dinsdag 18 augustus 2009 01:00 schreef Zapato het volgende:
[..]
Jezus gast wat een fucking kansloze opmerking.
Ik zeg 2, mijn vader aan wie ik het vroeg ook, en de meerderheid van de poll stemmers blijkbaar ookquote:Op dinsdag 18 augustus 2009 01:07 schreef hugecooll het volgende:
Als iemand aan jou vraagt om 30 door de helft te delen, zeg je dan 15, 60 of 2?
Ieder normaal mens zegt dan namelijk 15
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |